تحلیل ریدینگ کمبریج آیلتس 19 آکادمیک

تحلیل ریدینگ کمبریج آیلتس 19 آکادمیک

تحلیل ریدینگ کمبریج آیلتس 19 آکادمیک

تحلیل ریدینگ کمبریج آیلتس جلد 19 آکادمیک

جلد 19 سری کمبریج آیلتس در آغاز سال 1403 در دسترس قرار گرفت. افتخار داریم تحلیل ریدینگ های این کتاب برای نخستین بار در سایت www.ielts2.com در دسترس علاقمندان گرامی قرار میگیرد. دانلود سری کتاب های کمبریج آیلتس جلد 1 تا 19 در همین سایت امکانپذیر می باشد. ضمنا پاسخ های تشریحی و تحلیل جلد های قبلی را هم میتوانید در صفحه های جداگانه دنبال بفرمایید. پاسخ های ارایه شده از مهندس ابوالقاسمی مدرس آیلتس با نمره 8 و 15 هزار ساعت تجربه تدریس هستند.

همچنین برای تست زنی های روزانه ریدینگ و لیسنینگ آیلتس در گروه تلگرام تست زنی آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما همراه باشید.

.

14 نوع سوال ریدینگ آیلتس آکادمیک و جنرال

در اینجا تمامی 14 فرم ممکن سوالات بخش ریدینگ آیلتس در هر دو ماژول آکادمیک و جنرال را میبینیم. برای آشنایی بیشتر با اصول و نکات تست زنی هر یک از این سوال ها روی آن کلیک بفرمایید:

(1) Matching Headings

(2) True / False / Not Given و Yes / No / Not Given

(3) Matching Paragraph information

(4) Summary Completion 

(5) Sentence Completion 

(6) Multiple Choice Questions

(7) List Selection or List of Options

(8) Choosing a Title

(9) Matching Sentence Ending

(10) Table Completion

(11) Flow Chart Completion

(12) Diagram Completion or Labeling a Diagram

(13) Short Answer Questions

(14) Matching Features

تحلیل کمبریج آیلتس 19 آکادمیک – تست اول پارت اول

دانلود ویدیو

.

تست اول کمبریج آیلتس 19 آکادمیک – متن اول

تحلیل ریدینگ کمبریج آیلتس 19 آکادمیک تحلیل ریدینگ کمبریج آیلتس 19 آکادمیک

 

.

تحلیل ریدینگ کمبریج آیلتس 19 آکادمیک

.

تحلیل متنی ریدینگ کمبریج 19 آکادمیک تست اول – سوالات 1 تا 7

با یک نگاه کوتاه به سوالات 1 تا 7 متوجه میشویم با سوالات True False Not Given ریدینگ آیلتس سر و کار داریم. بنابراین پاسخ های ما در متن به ترتیب هست و هیچ نیازی به خواندن متن پیش از پاسخگویی به سوالات نیست. مستقیما سراغ سوال اول میرویم و بدنبال کلیدواژه های مهم تر و تعیین کننده میگردیم. این کلیدواژه ها شامل اسم افراد یا اعداد هستند که به سادگی با یک نگاه میتوانیم آن ها را پیدا کنیم.

در سوال اول Andy Murray و عدد 2016 دو مورد بسیار خوب برای جستجوی ما هستند. این موارد را در سوال علامتگذاری میکنیم و از آغاز متن(پاراگراف 1 و 2) بدنبال همین موارد میگردیم. با کمی جستجو مشخص میشود هر دوی این موارد در خط اول متن ما وجود دارند. بدون از دست دادن زمان بر روی دیگر کلیدواژه های سوال تمرکز میکنیم.

کلماتی مثل expect  و World’s Tennis Player و before در این مرحله تعیین کننده هستند. در 4 خط اول پاراگراف اول متن هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست اما آخرین خط همین پاراگراف در این زمینه صحبت کرده است. گرچه مستقیما درباره expect صحبتی نشده اما کلمه outsider و never won نشان میدهد انتظاری وجود نداشته است. با توجه به تناقض این دو مورد میتوان تقریبا اطمینان پاسخ سوال اول را False در نظر گرفت.

معادل یابی کلیدواژه ها و پاسخ به سوال دوم

در سوال دوم کلمه change to rackets ، Andy Murray و attention جلب توجه میکنند. به سرعت به نقطه ای که پاسخ سوال اول را پیدا کردیم برمیگردیم و خط های بعدی را جستجو میکنیم. همانطور که انتظار میرود بلافاصله در پاراگراف بعدی در همین زمینه صحبت شده است. اما به نظر میرسد دلیل transformation یا تبدیل شدن از یک ورزشکار گمنام به یک ورزشکار مشهور که در واقع ارتباط بین پاراگراف اول و دوم است نه تغییر در راکت که سوال اشاره کرده بلکه Invited former number one player هست.

کلیدواژه هایی که در اینجا با هم هماهنگ یا match هستند عبارتند از attract attention با widely publicized. اما با خواندن بقیه متن، نویسنده مشخصا درباره change to his rackets هم صحبت کرده اما برخلاف گفته سوال در خصوص شهرت و توجه عموم در این باره یا attracted a lot of attention در متن داریم to pass more of less unnoticed؛ بنابراین این اطلاعات در تناقض مستقیم با اطلاعات سوال هست و تغییر در راکت هیچ جلب توجهی نکرده است. و جواب سوال دوم بدون کوچکترین تردید False خواهد بود.

نگاهی به سومین سوال و پاسخ آن

پیش از هر چیز در سوال سوم با دیدن کلمه most باید وزنه not given در ذهن ما سنگین شود. در آموزش نکات ریدینگ آیلتس سوالات تروفالس پیشتر گفته بودیم که کلماتی که حالت جمع بندی کلی و معنی مطلق دارند (مثل all، never، always، none و همانند این ها) معمولا پاسخ سوالات True False Not Given را تبدیل به گزینه Not Given میکنند. در اینجا هم کلمه most چنین نقشی ایفا میکند.

اما باید با دقت بیشتر ببینیم که آیا a professional racket stringer همراه most top player ها در tour های ایشان هست یا خیر. باز هم به سرعت مکان آخرین سوال را دوباره پیدا میکنیم و جمله های بعدی را میخوانیم تا ببینیم در کجا در این خصوص صحبت شده. کلمه stringer و tour احتمالا کمک زیادی به ما خواهند کرد. عبارت touring professionals have their rackets customised در پاراگراف 3 خط دوم دقیقا دربرگیرنده کلیدواژه هایی هست که درباره آن ها صحبت کردیم.

اما هیچ بخشی از متن مستقیما درباره حضور داشتن یا نداشتن stringer ها در تورهای این تنیس بازان صحبتی نکرده است. تنها کلمه stringer مربوط به شخصی به نام Colin Triplow هست که خودش یک stringer هست. احتمالا این کلمه هم بعنوان یک تله در متن آورده شده. بنابراین گرچه معادل مشخصی برای “take stringer on tour with them” وجود ندارد.  کلمه most هم به همین ترتیب اصلا معادلی در متن ندارد، و دقیقا هماهنگ با حدس اولیه ما، به نظر میرسد پاسخ سوال سوم Not Given هست.

.

 

معرفی بهترین کتاب های ریدینگ آیلتس برای دانلود

در این بخش قصد داریم شما را با معتبرترین کتاب های آموزشی آیلتس آشنا کنیم. از سال 1395 در www.ielts2.com، بهترین منابع آیلتس به صورت سالانه معرفی شده و همراه با لینک دانلود رایگان در دسترس تمامی علاقمندان گرامی قرار گرفته است. هم اکنون میتوانید تمامی این منابع را در همین صفحه به همراه توضیحات کامل مدرس آیلتس دنبال بفرمایید.

.

تحلیل کتاب های کمبریج آیلتس جلد های قبل

پیش از این چندین جلد دیگر از سری کتاب های کمبریج آیلتس به صورت صوتی و ویدیویی تحلیل شده که در صفحه های جداگانه در همین سایت در دسترس هستند:

.

جمع بندی و سخن پایانی

در اینجا تحلیلی از ریدینگ های کمبریج آیلتس 19 آکادمیک را تقدیم شما عزیزان کردیم. در پایان پیشنهاد میکنیم برای دریافت جدیدترین کتاب ها و جزوه های آیلتس در کانال دانلودی منابع آیلتس (https://t.me/ielts2official) همراه باشید.