جستجو

بهترین منابع آیلتس 2024

بهترین منابع آیلتس 2024

دانلود بهترین منابع آیلتس PDF – سال 2024

در این صفحه به تاریخ انتشار اولیه 13 ژانویه 2015، برای نخستین بار کوشش کردیم فهرستی از بهترین منابع خودخوان آیلتس جنرال و آکادمیک را به زبان آموزان گرامی معرفی کنیم. این منابع رفنرس اصلی کلاس‌های آیلتس مهندس ابوالقاسمی با نمره 8 آیلتس آکادمیک و تجربه بیش از 15 هزار ساعت تدریس هستند. خرسندیم اعلام کنیم که هزاران نفر در 12 سال گذشته با کمک آن‌ها به نمره‌های مورد نظر دست یافته‌اند. اگر سطح زبان انگلیسی شما پایین هست فهرست دیگر ما برای سطح پیش آیلتس را ببینید.

.

معرفی گلچین بهترین منابع آموزش و تست آیلتس – آپدیت سال 2024:

 

فایل صوتی همین توضیحات با حجم کم:

دانلود منابع معرفی شده: دانلود خودآموز 4 مهارت آیلتس سایموندانلود سری کتاب های Cambridge IELTS جلد 9 تا 18 –  دانلود کتاب Mindset for IELTSدانلود کتاب Official Cambridge Guide to IELTS . دانلود کتاب New Insight into IELTSدانلود کتاب Complete IELTS در 3 سطحدانلود کتاب Objective IELTS Intermediate/Advancedدانلود کتاب IELTS Plus 3

.

معرفی و دانلود بهترین منابع رایتینگ آیلتس PDF – آپدیت سال 2024:

دانلود منابع معرفی شده: دانلود خودآموز ویدیویی سایمون و لیزدانلود 1000 سمپل استاندارد رایتینگدانلود کتاب اکچوال رایتینگدانلود کتاب IELTS Write Rightدانلود کتاب Barron’s writing for IELTS  . دانلود کتاب Official Cambridge Guide to IELTSدانلود کتاب رایتینگ دکتر معمارزادهدانلود کتاب Collin’s Writing for IELTS / معرفی فهرست کامل منابع رایتینگ سطح پیش آیلتس و آیلتس + لینک دانلود

.

معرفی و دانلود بهترین منابع اسپیکینگ آیلتس PDF – آپدیت سال 2024:

دانلود منابع معرفی شده: دانلود خودآموز ویدیویی سایموندانلود 1000 سمپل اسپکینگ پارت 1، 2 و 3 pdf و صوتیدانلود اسپیکینگ ماکاردانلود اپ اسیستنتدانلود کتاب اسپیکینگ اکچوال . دانلود کتاب مکسیمایزر دکتر معمارزادهدانلود کتاب لغات موضوعی اسپیکینگدانلود کتاب Collin’s Speaking for IELTS / کانال پریمیوم اسپیکینگ

.

معرفی و دانلود بهترین منابع لغات آیلتس PDF – آپدیت سال 2024:

دانلود منابع معرفی شده: دانلود کتاب لغات آیلتس بارونز / دانلود کتاب لغات آیلتس کمبریج متوسط و پیشرفته / دانلود کتاب لغات دسته بندی شده اکچوال / دانلود کتاب لغات آیلتس کالینز . دانلود کتاب های Vocabulary in Use / دانلود کتاب Oxford Word skills / دانلود بهترین اپلیکیشن های لغت

.

معرفی و دانلو بهترین منابع گرامر آیلتس PDF – آپدیت سال 2024:

دانلود منابع معرفی شده: دانلود کتاب Grammar in Use / دانلود سری کتاب Oxford Practice Grammar . دانلود کتاب Cambridge Grammar for IELTS / کانال پریمیوم گرامر

.

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های آیلتس – آپدیت سال 2024:

دانلود منابع معرفی شده: Magoosh IELTS Vocabulary / IELTS Practice Pro / IELTS Speaking Assistant / IELTS Prep App by British Council/ اپلیکیشن IELTS Test Pro . اپلیکیشن English Radio IELTS & TOEFL / اپلیکیشن IELTS Ninja App /اپلیکیشن های British Council Learn English و BBC 6 Minute English

.

معرفی و دانلود بهترین پادکست های تخصصی آیلتس – آپدیت سال 2024:

دانلود منابع معرفی شده: مجموعه آموزشی IELTS Podcast / پادکست های IELTS Speaking for Success / پادکست های My IELTS Classroom Podcast / پادکست های IELTS Cast

.

معرفی و دانلود بهترین دیکشنری های مناسب آیلتس – آپدیت سال 2024:

دانلود: جدیدترین دیکشنری لانگمن Advanced برای ویندوز و اندروید / دیکشنری کمبریج Advanced برای ویندوز

.

اینفوگرافیک فهرست بهترین منابع آیلتس – آپدیت 2024

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

در این اینفوگرافیک که توسط www.IELTS2.com و با نظارت مهندس ابوالقاسمی با نمره 8 آیلتس و 15 هزار ساعت تجربه تدریس تنظیم شده است، بهترین منابع پیشنهادی برای آیلتس در سال 2024 به صورت خلاصه فهرست شده است. هرگونه پرسش درباره این مجموعه منابع را در بخش دیدگاه‌ها یا در گروه تلگرامی ما مطرح بفرمایید.

.

منبع اول از بهترین منابع آیلتس – دانلود خودآموز ویدیویی 4 مهارت آیلتس Simon

بهترین منابع آیلتس 2024

معرفی مجموعه ویدیویی خودآموز آیلتس سایمون: این مجموعه رایگان از یکی از برجسته ترین چهره‌های آیلتس در جهان و اگزمینر سابق آیلتس از کشور انگلستان پیشنهاد اول ما به شماست چه به صورت خودآموز یا Self Study کار را آغاز کرده اید چه با مدرس خصوصی، بسته های آموزشی یا کلاس های گروهی کار میکنید. این خودآموز به هر 4 مهارت اصلی آیلتس یعنی رایتینگ و اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ پرداخته است. اما تمرکز بسیاری قوی و فوق العاده ای بر دو مهارت اول یعنی اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس جنرال و آکادمیک دارد. همچنین جزوه های ایده پردازی و سمپل های فراوانی از ایشان در دسترس می باشد.

برتری ها و کاستی های آموزش های سایمون

برتری و کاستی های مجموعه ویدیویی سایمون: از بزرگترین برتری های این مجموعه جامع و بدون نقص بودن آموزش ها به ویژه در مهارت اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس هست. با گذشت سال ها از انتشار این بسته آموزشی به صورت رایگان در ایران، همچنان به نظر میرسد آموزش ها هیچ چیزی را از قلم نینداخته است. بنابراین میتوان با اتکا به همین تک مجموعه در مسیر آیلتس پیشرفت بسیاری خوبی داشت. از کاستی های این پکیج آیلتس میتوان به کم بودن توضیحات در مهارت های ریدینگ و لیسنینگ اشاره کرد. این کاستی ها را می بایست با دیگر منابع برطرف کرد.

نحوه کار با این مجموعه: بعد از دانلود رایگان، مهارت ها را به ترتیب ارایه شده و با حوصله و دقت ببینید و یادداشت برداری کنید. این ویدیوها به ساده ترین زبان ممکن توضیح داده شده است. اما اگر موردی را متوجه نشدید کوشش کنید چند بار دیگر همان ویدیو را مشاهده کنید. همچنین میتوانید در اینترنت درباره آن جستجو کنید یا در نهایت در گروه های تلگرام درباره سرفصل و موضوع پرسش کنید.

دانلود رایگان خودآموز ویدیویی سایمون

.

منبع دوم از بهترین منابع آیلتس – دانلود pdf سری کتاب های Cambridge IELTS جلد 9 تا 18

بهترین منابع آیلتس 2024
بهترین منابع آیلتس

معرفی سری کتاب های Cambridge IELTS: این مجموعه دربرگیرنده سوالات واقعی آزمون های آیلتس برگزار شده دوره های قبل آیلتس هست و معتبر ترین و نزدیک ترین تست های آیلتس موجود در بازار به تست های روز آزمون اصلی شما به شمار می آید. هر کتاب شامل 4 تست کامل و رسمی آیلتس هست که همراه با پاسخنامه و نمونه پاسخ  رایتینگ منتشر میشود. این مجموعه از جلد 10 ام برای آیلتس جنرال و آکادمیک به صورت جداگانه منتشر میشود. شماره کتاب به معنی جدید یا قدیمی بودن کتاب هست و ارتباطی به سطح کتاب ندارد. چون کلا این کتاب ها سطح بندی ندارد و تمامی تست ها کمابیش در یک سطح هستند. جلد 18 در سال 2023 منتشر شد و جدیدترین و جلد 1 قدیمی ترین جلد به شمار می آید. انتشارات کمبریج جلد اول 28 سال قبل در آگست 1995 منتشرکرده است.

برتری ها و کاستی های Cambridge IELTS

برتری و کاستی های مجموعه کمبریج آیلتس: معتبر، استاندارد و نزدیک بودن تست ها از هر نظر به آزمون اصلی آیلتس و نداشتن هیچگونه خطا از برتری های مهم این مجموعه هست. نداشتن سطح بندی و سطح دشواری بسیار بالا برای 80% افرادی که بدنبال آیلتس هستند از معایب این مجموعه هست.

نحوه کار با کتاب های Cambridge IELTS: بسیاری از مدرسان بر این باور هستند که این کتاب ها را باید برای آخر کار و نزدیک به آزمون کنار گذاشت و نباید تست ها را زود تمام کرد. پیشنهاد ما این هست حتی در آغاز کار یکی دو تست از یکی از جلد ها را به صورت تمرینی بزنید. گرچه اجباری در کار نیست. اما این تمرین به شما کمک میکند تا با سطح و فضای کلی آزمون آیلتس آشنا شوید. نکته آخر اینکه پاسخ های تشریحی متنی و تحلیل های ویدیویی برای برخی جلد ها وجود دارد که میتوانید در صفحه های مربوطه دریافت بفرمایید.

دانلود رایگان مجموعه کامل کتاب های Cambridge IELTS

.

منبع سوم از بهترین منابع آیلتس – دانلود pdf سری کتاب های Cambridge Mindset for IELTS

فهرست بهترین منابع آیلتس
بهترین منابع آیلتس

درباره کتاب های Cambridge Mindset for IELTS: این مجموعه سطح بندی شده، از جدیدترین کارهای انتشارات معتبر کمبریج ایت که برای بسیاری از مدرسان، آموزشگاه ها و زبان آموزان قانع کننده و رضایت بخش بوده است. ادعای این کتاب حالت خودآموز و Self Study آن است. با اینهمه تدریس ها و آموزش ها در برخی موارد نیاز به مدرس و توضیح تکمیلی دارد. آموزش ساده و گام به گام از برتری های این کتاب هست. ضمنا کتاب های معلم یا Teacher’s این مجموعه هم در لینک زیر در دسترس شما عزیزان می باشد.

برتری ها و کاستی های کتاب Mindset

برتری و کاستی های مجموعه مایندست آیلتس کمبریج: کتاب از سطحی بسیار ابتدایی آغاز میشود و بجز آشنا کردن خواننده با ساده ترین مفاهیم آیلتس، تمرکز خوبی بر روی موارد غیر آیلتسی مثل گرامر و لغت هم دارد. در جلد های بالاتر چالش زیاد میشود و تمرین خوبی برای افرادی هست که بدنبال نمره بالا هستند. همچنین حجم خوبی از تست های ریدینگ و لیسنینگ برای تمرین در دسترس شما خواهد بود. از معایب آن یکی حجم زیاد کتاب ها برای افرادی است که عجله دارند. بعضی مفاهیم یا پاسخ تست ها شاید نیازمند توضیح استاد باشد. 

نحوه کار: سطح خود را در این صفحه(www.cambridgeenglish.org/test-your-english) مشخص کنید و کتاب مربوط به سطح خود را انتخاب کنید. توضیحات ساده و ظاهر جذاب کتاب به شما کمک میکند با تست ها و تدریس ها هر چه سریعتر هماهنگو علاقمند شوید. پاسخنامه را دقیق چک کنید و اگر متوجه نشدید توضیحات تکمیلی را از کتاب معلم دنبال کنید.

دانلود رایگان کتاب های Cambridge Mindset for IELTS

.

منبع چهارم از بهترین منابع آیلتس – دانلود pdf کتاب Official Cambridge Guide to IELTS

درباره کتاب Official Cambridge Guide to IELTS: این کتاب با سر و صدا زیادی به بازار آمد و برای مدتی توسط بسیاری از زبان آموزان و مدرسان آیلتسی مورد استفاده قرار گرفت اما با وجود توضیحات ساده و جامع و ویدیوهای همراهش از نظر بازاری نتوانست موفقیت پایداری به دست آورد.

برتری و کاستی های Official Cambridge Guide to IELTS: کتاب با زبانی بسیار ساده به تدریس مفاهیم آیلتس آکادمیک و جنرال در تمامی مهارت ها می پردازد و صفحه بندی و تنوع رنگ زیبایی هم دارد. 7 سری تست کامل آیلتس باعث میشود یک منبع خوب برای تمرین تست زنی داشته باشیم. این مجموعه را پیش از آغاز کار با سری کتاب های تست کمبریج آیلتس تمرین کنید.

از کاستی های آن میتوان به تعداد زیاد خطا در پاسخنامه اشاره کرد که برای انتشاراتی مثل کمبریج بسیار عجیب هست. همچنین تک جلد بودن کتاب و کوتاه بودن توضیحات کتاب شاید در برخی سوالات آیلتس مشکل ساز باشد. به خصوص زبان آموزانی که تمرکز زیادی بر این کتاب داشته باشند با این مشکل روبرو میشوند. بنابراین مثل بسیاری از دیگر منابع این صفحه، نیاز به منابع تکمیلی ویدیویی یا نوشتار دیگر وجود خواهد داشت.

نحوه کار: مشابه کتاب های قبل میبایست آموزش ها را دنبال کرده و سپس به تست زنی بپردازید. ویدیوهای آموزشی به شما کمک میکند اطلاعات سودمند تکمیلی زیادی به دست آورید.

دانلود رایگان کتاب Official Cambridge Guide to IELTS

.

منبع پنجم از بهترین منابع آیلتس – دانلود pdf کتاب New Insight into IELTS

بهترین منابع آیلتس 2024
بهترین منابع آیلتس

درباره کتاب New Insight into IELTS: از بهترین کتاب های خودآموز آیلتس با پاسخ های تشریحی، تست های کاملا هدفمند و به دقت طراحی شده کاملا منطبق با فرمت و ساختارهای مد نظر طراحان سوالات آیلتس در حال حاضر به خصوص در مهارت های ریدینگ و لیسنینگ می باشد.

برتری و کاستی های New Insight into IELTS: برتری این کتاب در تست های بسیار حرفه ای و هنرمندانه ریدینگ و لیسنینگ به خصوص برای زبان آموزان سطح پایین تر و نمونه رایتینگ های بسیار خوب در پاسخنامه است. از نقاط ضعف آن نامفهوم بودن تدریس رایتینگ و اسپیکینگ و دشوار بودن بیش از اندازه برخی تست های پایانی است.

نحوه کار: میتوانید به صورت خودخوان آموزش ها را مطالعه کنید و تمرین با تست ها را آغاز کنید. اگر تست ها برای شما دشوار هست ابتدا ویدیوهای سایمون رو ببینید. بعد از کمی تمرین خودخوان یا با پارتنر/کلاس، تمرین با تست ها را دوباره آغاز کنید.

✅ دانلود رایگان کتاب New Insight into IELTS

.

منبع ششم از بهترین منابع آیلتس – دانلود pdf کتاب Barron’s Writing for IELTS

فهرست بهترین منابع آیلتس

درباره کتاب Barron’s Writing for IELTS: کتاب نسبتا جدید از انتشاراتی معتبر که به صورت تخصصی در مورد یک مهارت آیلتس در دو ماژول آکادمیک و جنرال صحبت میکند. 

برتری و کاستی های Barron’s Writing for IELTS: آموزش این کتاب کاملا دقیق و سمپل های بسیار ساده ای دارد و برای کسانی که در سطح بالایی نیستند میتواند مفید باشد. برای نمونه های دشوارتر رایتینگ یا مواردی که خواننده متوجه توضیحات نمیشود نیاز به وجود یک مدرس یا منابع تکمیلی هست.

✅ دانلود رایگان کتاب Barron’s Writing for IELTS

.

منبع هفتم از بهترین منابع آیلتس – دانلود pdf کتاب Objective IELTS Intermediate & Advanced

درباره کتاب Objective IELTS Intermediate & Advanced: از معتبرترین انتشارات منتشر کننده منابع آیلتس و به صورت سطح بندی شده منتشر شده است و سال ها راهنمای میلیون ها زبان آموز آیلتسی بوده است.

برتری و کاستی های Objective IELTS Intermediate & Advanced: در مهارت های ریدینگ و لیسنینگ و تمرین های تکمیلی لغت و گرامر عالی عمل کرده، و تست های فراوانی برای تمرین پیش از آغاز کار با سری کمبریج ایلتس ها دارد. ضمنا خطاهای بسیار کمی دارد و اکثر تست ها قابل فهم هستند. متاسفانه توضیحات و شیوه تدریس رایتینگ آن بسیار گنگ هست و در مهارت اسپیکینگ نیاز به یک مدرس احساس میشود.

✅ دانلود رایگان کتاب های Objective IELTS Intermediate & Advanced

.

منبع هشتم  – کتاب Cambridge Grammar for IELTS

درباره کتاب Cambridge Grammar for IELTS: بدون شک بهترین و یکی از معدود کتاب های منتشر شده در زمینه گرامر آیلتس هست. تمامی سرفصل های گرامری آن بر پایه کاربرد های گرامر در آیلتس هست و در 25 فصل نیاز مخاطب را کاملا برطرف میکند.

برتری و کاستی های Cambridge Grammar for IELTS: تمرین ها برای زبان آموزانی که در سطح دست کم 5 هستند فوق العاده است و پاسخنامه تشریحی پاسخ ها را به خوبی توضیح داده است. بخش لیسنینگ و ریدینگ و حتی رایتینگ تکمیل کننده توضیحات گرامر و تمرین های آن هستند. این بخش ها تا سطح نمره بالای 7 را به خوبی پوشش میدهد. اما برای زبان آموزان سطح پایین تر مناسب نیست و سطح بندی ندارد و شاید بعضی سوالات نیازمند توضیحات تکمیلی توسط مدرس باشد.

✅ دانلود رایگان کتاب Cambridge Grammar for IELTS

.

منبع نهم – کتاب Barron’s Essential Words for IELTS

درباره کتاب Essential Words for IELTS: از انتشارات معتبر بارونز، یکی از بهترین کتاب هایی که تاکنون در زمینه آیلتس منتشر شده و بدون شک به تمامی کسانی که در سطح بالای نمره 5.5 آیلتس هستند (سطح A1 تا A2) پیشنهاد میشود.

برتری و کاستی های Essential Words for IELTS: دسته بندی موضوعی و انتخاب لغاتی در هر سرفصل عالی است و تمرین ها به شکلی هنرمندانه کاربرد لغات را توضیح داده. تمرین های تکمیلی لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ برای افرادی که تایم بیشتری تا آزمون دارد کمک میکند. همچنین اپلیکیشن هایی برای این کتاب طراحی شده و آموزش های ویدیویی رایگان و غیر رایگان در فضای مجازی برای آن وجود دارد. شاید عدم وجود یک سطح بالاتر(سطح 7.5 یا C1) برای این کتاب از  نقطه ضعف های آن باشد. 

✅ دانلود رایگان کتاب Essential Words for IELTS

.

منبع دهم – کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

بهترین منابع آیلتس

درباره کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS: کتاب از معتبرترین انتشارات جهان در زمینه آزمون آیلتس که آموزشی بسیار کامل و نسبتا دشوار برای لغات آیلتس فراهم کرده است. این کتاب برای افرادی که بدنبال نمره 7 هستند در تکمیل کتاب لغات ضروری آیلتس بارونز(منبع نهم) و نه قبل از آن توصیه میشود.

برتری و کاستی های Cambridge Vocabulary for IELTS: آموزش های ارایه شده کاملا بر تاپیک های اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس منطبق هست اما بعضی تمرین ها بیش از اندازه دشوار و بعضی لغات آنچنان که انتظار میرود در آزمون ها پرتکرار نیست و به همین دلیل فقط برای نمره 7 و بالاتر منبع خوبی به شمار میشود. همچنین یک کتاب دیگر با همین نام در سطح پیشرفته هم در دسترس هست. این کتاب بدون شک تنها برای افرادی با تایم زیاد و سطح بالاتر و در پایان کار میتواند سودمند باشد.

✅ دانلود رایگان کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

.

منبع یازدهم – سری کتاب های Collins Writing/Speaking/Reading/Listening for IELTS

بهترین منابع آیلتس 2024

درباره سری کتاب های Collins for IELTS: این سری کتاب ها از انتشارات معتبر کالینز همراه با مجموعه Get ready for IELTS کالینز سطح پایین تر همین مجموعه هستند. این مجموعه سال ها یکی از رفرنس های زبان آموزان و موسسات آیلتس بوده است. همچنان بسیاری از مدرسان این سری را قطعا در فهرست بهترین منابع آیلتس در نظر میگیرند.

برتری و کاستی های کتاب های Collins for IELTS: از برتری های این کتاب ها آموزش تخصصی و متمرکز بر روی هر مهارت و وجود سطح بندی هست. اما بعضی آموزش ها در این مجموعه کاملا نیازمند وجود یک مدرس برای توضیح بیشتر هست. چون ممکن است درک بعضی موارد برای خواننده ساده نباشد.

✅ دانلود رایگان کتاب های Collins for IELTS

.

منبع دوازدهم – اپلیکیشن ها

اپلیکیشن ها با فراهم کردن شیوه های نوین زمانبندی، ارایه اطلاعات به روز و تعاملی و بهره گیری از عنصر های دیداری شنیداری میتوانند تاثیر چشمگیری در حفظ لغات، فراگیری اصول و انجام تمرین ها داشته باشند. اپلیکیشن های آیلتس بدون شک در فهرست بهترین منابع آیلتس جای دارند. اپ ها بجز این موارد شامل تست های ریدینگ و لیسنینگ و نکات بسیار خوبی برای آیلتس هستند. در زیر گلچین خوب و به روزی از اپلیکیشن های اندرویدی آیلتس و زبان انگلیسی را برای دانلود مستقیم فهرست کردیم:

✅ دانلود بهترین اپلیکیشن های آیلتس – آپدیت 2024

منبع سیزدهم – دیکشنری های لانگمن نسخه ویندوز و اندروید

موردی که موضوع بهترین های منابع آیلتس شاید کمتر به آن توجه میشود وجود یک دیکشنری استاندارد در سطح زبان آموز هست. پیشنهاد ما دیکشنری لانگمن هست که هم در سطح Basic و هم سطح Advanced به صورت چاپی و برای دانلود در دسترس هست. این دیکشنری  بانک بزرگی از لغات و ارایه توضیح و مثال های دقیق، کالوکیشن ها، را دربرمیگیرد. همچنین Synonym یا هم معنی ها، تلفظ لغات، گروه کلمات یک گزینه عالی برای زبان آموزان آیلتس به شمار می آید. در پایان مثال هایی از منابع واقعی مثل کتاب و روزنامه ها در این دیکشنری به صورت تکمیلی وجود دارد. اگر گوشی شما آیفون هست میتوانید همین دیکشنری را به صورت آنلاین به طور کامل در اختیار داشته باشید. بنسخه کامل در نشانی(https://www.ldoceonline.com/dictionary) در دسترس می باشد.

✅دانلود دیکشنری لانگمن برای ویندوز و اندروید

.

دانلود بهترین منابع آیلتس pdf در سال 2024 – همراه ما باشید!

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال دانلودی تلگرام ما به نشانی (https://t.me/ielts2official) همراه باشید. همچنین برای تست زنی های روزانه لیسنینگ و ریدینگ و تمرین های رایتینگ نویسی میتوانید در گروه آیلتسی ما در تلگرام (https://t.me/ielts2Group) همراه باشید.  

  

  

329 پاسخ

  1. سلام
    وقت شما بخیر
    در آزمون ماک آیلتس تهران شرکت کردم و ۲ شدم و باید نمره ۶ بگیرم برای تحصیل در کانادا ، آیا ۶ ماهه میتونم؟! ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. درود.

      باید ببینید مشکل چی بوده چون نمره 2 آیلتس به کسی داده میشه که عملا چیزی ننوشته باشه. اگر تحصیلات دانشگاهی ندارید در این بازه زمانی احتمالا نمیرسید و باید 1 سال فشرده رو در نظر بگیرید.

  2. سلام.
    وقت بخیر.
    اگر لطف کنید برنامه خودخوان برای آمادگی آزمون آیلتس به بنده بدین ممنون میشم.
    از سطح پایه یا مقدماتی
    روزانه 2 تا4ساعت

    1. درود به شما

      هر برنامه ای باید حتما با مشخص بودن کامل سطح و شرایط شما تنظیم بشه تا بتونه تاثیرگذار باشه. برای این کار یک جلسه خصوصی میتونید با استاد داشته باشید تا با توجه به سطح و شرایط شما این برنامه ریزی رو انجام بدن.

      بجز این، میتونید به منابع سطح مقدماتی و آیلتس در سایت دسترس داشته باشید:

      https://ielts2.com/منابع-پیش-آیلتس-pre-ielts/

      https://ielts2.com/فهرست-بهترین-منابع-آیلتس/

      بسته های خودآموز مقدماتی، گرامر و آیلتس رو هم اینجا میتونید بررسی بفرمایید:
      https://ielts2.com/package/

  3. با عرض سلام
    ضمن تشکر از توضیحات عالی شما استاد گرامی، دو سوال داشتم از حضورتون:

    ۱- من در سطح اینترمدیت هستم، و چند سال پیش دوره تاپ ناچ تا سطح 3b رو رفتم. حال برای آمادگی آزمون ایلتس، بنظر شما بهتر هست کتب تاپ ناچ رو مرور و بعد با این منابع که فرمودین شروع کنم؟ یا از ابتدا همین منابع رو بخونم؟

    ۲-بین کتب لغات، برای ایلتس توصیه شما از سه کتاب زیر کدام هست؟ یا ترتیب اهمیت.(هرسه رو دارم)
    Oxford Word skills
    Vocabulary for IELTS – Cambridge
    Essential Words for the IELTS – BARRON’S

    باتشکر فراوان.

    1. درود به شما

      برای آیلتس برنامه ریزی جداگانه انجام نمیدیم. منابع معرفی شده میتونید بررسی بفرمایید.

      همچنین دوره های نیمه خصوصی آیلتس و مقدماتی و دوره های گرام رو هم داریم برای شرکت.

  4. درود
    برای منابع پیش آیلتس، در مورد قسمت word هم کتابهای word skill رو بخونیم و هم کتابهای vocabulary in use رو؟ یا یکی از این دو مورد؟
    سپاس

  5. سلام وقتتون بخیر
    ممنون بابت توضیحاتتون، امکانش هست آیدی گروه تلگرام رو بذارید اینجا ؟

  6. سلام و خسته نباشید. برای self study بین کتاب های complete ielts و mindset for ielts کدوم بهتره؟
    یه سوال دیگه اینکه این کتابا خیلی از بخش هاشون به این صورت هست که میگه با یه پارتنر در این مورد صحبت کنید و… تو self study چجوری باید پیش رفت؟ کلا روند Self study خوندن این کتاب هایی که پیش فرضشون کلاس و فضای گروهی هست به چه صورته؟
    ممنونم

    1. درود. در self study واژه self شما هستید نه کس دیگه. بنابراین شما باید تصمیم بگیرید.

      با اینهمه، در آغاز هر کتاب توصیه هایی درباره شیوه های بهره گیری از کتاب نوشته شده که میتونید استفاده کنید.

      اگر نیاز به پارتنر هست میتونید درخواست بدید: https://ielts2.com/درخواست-رایگان-پارتنر-آیلتس-تافل/

      پیشفرض این کتاب ها کلاس های گروهی و همراه با پارتنر نیست. این پیشفرض شماست که با حقیقت هماهنگ نیست. مقدمه کتاب ها رو بررسی کنید.

  7. سلام خسته نباشيد…فايل هاي ك شما از كتاب هاي خوداموز قرار ميديد با اجازه ي خود صاحب اثر هست يا خير؟

  8. سلام
    در وویس های نحوه مطالعه منابع ایلتس در قسمت واژگان گفتید که واژگان رو در یک دفترچه بهمراه یک مثال حفظ کنیم و فرمودید که تو سایت هم میشه مثالهای جملاتو که بچه های قبلی نوشتنو ببینیم،میخاسم بدونم کجا میتونم به این جملات دسترسی پیدا بکنم

  9. با سلام و درود بر شما بزرگوار
    ببخشید من ۸ ساله که زبان کار میکنم ولی دلیل اصلیش فشار مادر پدرم در طی این سال ها بوده
    و من الان در موسسه ای که اموزش میدیدم سطح advanceرو هم به پایان رساندم
    و طی این مدت میخوام زبانمو خوب کنم و ایلتس با اینکه به دردم نمیخوره چون هنوز تازه وارد ۱۵ سالگی شدم
    من هم از لحاظ لغات و رایتینگ سطحم پایینه و توی ریدینگ هم سرعتم خوبه ولی خب با همه مدل های ریدینگ اشنایی ندارم چون فقط دو نمونه اش رو داخل کتاب ما کار میکردن
    من هم برای ریدینگ و هم برای رایتینگ همه ی کتاباتونو چک کردم
    و در اخر به مجموعه تست های کمبریج رسیدم
    میخواستم بپرسم با توجه به وضعیت من بهتره روی کدوم از سطوح اون کتاب کار کنم
    یعنی ۱ یا ۲ یا ۳…..یا در سطح من که میخوام ایلتس ۸ بگیرم چه سطح کتابی و چه کتاب هایی برای چهار مهارت برام مناسبه از لحاظ زمان هم فشاری روم نیست
    ممنونم از زحمات شما

    1. درود. منابعی که در بالا فهرست شده رو نگاه کنید و تمرین رو آغاز کنید. فایل صوتی راهنما میتونه کمک کنه.

      دقیق تر از این اگر مد نظرتون هست باید کلاس شرکت بفرمایید. شماره مشاور کلاس ها: 09121355087

  10. ببخشید یه سوال داشتم، اگه بخوایم برا کلاس های آيلتس ثبت نام کنیم و تايین سطح بشیم چه کتاب‌هایی رو قبلش خونده باشیم که تايئن سطح خوبی برای ورود به کلاس آیلتس داشته باشیم؟؟؟

    1. درود. هیچ کتابی نیاز نیست. بسته به سطحی که دارید کلاس آیلتس یا کلاس مقدماتی میتونید شرکت بفرمایید. با مشاور صحبت بفرمایید 09121355087

  11. سلام استاد محترم
    من حدود ۸ ماه هست که کلاس زبان خصوصی میرم. تعیین سطح دادم و بنا بر پیشنهاد معلمم از کتاب american english file2 شروع کردم و کتاب american english file 3رو هم تموم کردم. کنار این کتابها تونستم کتابهای tactics for listening basic,developing,expanding رو هم تموم کنم. همچنین کتابهایactive for reading 1 and 2رو هم تموم کرد و در حال حاضر active4رو دارم میخونم.همچنین الان یکماه هست که کتابهای reading and writing 4.5 – 6 از سری کتابهای مک میلان رو دارم میخونم به اضافه کتاب complete ielts 5 – 6.5 و کنار اینها ویدئوهای TED TALKو همچنین کتاب actualبرای اسپیکینگ رو هم انجام میدم. و استادم گفته که کتابهای ۴ تا ۱۵ کمبریج هم حتما باید کار کنم. من قبلا هیچ کلاس زبانی نرفتم و آزمون های کنکور سراسری لیسانس و ارشد رو ۵۰ درصد فقط تونستم بزنم و توی دوران ارشد مقاله های زیادی خوندم . الان استادم سطح زبانم رو ۶ تخمین زده. میخواستم بپرسم به نظرتون ممکنه تا اخر اذر بتونم به ۷ برسم؟ چه کتابهای ضروری دیگه ای رو پیشنهاد میدید تا به نمره ۷ یا ۷.۵ برسم؟
    من روزی حدود ۸ تا ۱۰ ساعت میتونم بخونم

    1. درود.

      اگر خودخوان مطالعه میکنید با منابعی که در این صفحه هست میتونید کار رو ادامه بدید. فایل صوتی بالای صفحه رو بشنوید ترتیب کلی رو توضیح داده.

      پیشنهاد میکنم یک دوره آموزش و تصحیح رایتینگ بگیرید تا اشتباهاتی که در این مهارت دارید رو مشخص کنند. اگر امکان شرکت در کلاس اسپیکینگ هم دارید همینطور.

      1. ممنونم که راهنمایی کردید
        اینکه بخوام تا اخر اذر نمره ۷ یا ۷.۵ بیارم دور از انتظار نیست؟

  12. سلام استادمن زبانم درحد دانشگاه مقطع کارشناسی هست البته از بچگی کلاس های آموزشگاه ها رو زیاد رفتم و در این زمینه استعداد زیادی هم دارم اما بدلایلی نتونستم ادامه بدم درنتیجه نتونستم پیشرفتی کنم و درسطح پایه موندم، سوالم اینه که اگه من از الان شروع کنم تا دوسال آینده با کلاس نیمه خصوصی میتونم یه نمره ی قابل قبول تو آزمون آیلتس بیارم مثلا 6 یا7؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید چطور و از کجا باید شروع کنم؟ روزی چندساعت بخونم؟ آیا کلاس نیمه خصوصی خوبه؟ آیا تو دوسال میتونم به نتیجه برسم یا زمان بیشتری نیاز دارم؟

    1. درود به شما

      بهترین کار این هست که یک دوره مقدماتی رو شروع کنید و با منابع و شیوه کار آشنا بشید و بعد دوره آیلتس رو.
      در این زمینه میتونید با مشاور در تماس باشید که راهنمایی کنند. برای کل پروژه 1 سال کافی هست اما باید پیوسته مطالعه بفرمایید:

      شماره مشاور: 09121355087

  13. سلام استاد من دانش اموز ورودی سال یازدهم هستم و قصد دارم تا قبل از کنکور مدرک ایلتس ام رو با بهترین نمره ممکن بگیرم قصدم تحصیل در خارج از کشوره بنظر خودم سطح زبانم متوسطه اما نیاز دارم که توسط یه استاد تعیین سطح بشم تا بدونم دقیقا در چه شرایطی قرار دارم در حال حاضر کلاس های ترمیک زبان شرکت میکنم نمیدونم کدوم رو باید انتخاب کنم زبان ترمیکم رو ادامه بدم تا سطوح پیشرفته یا از الان برای ایلتس شروع کنم نمیدونم از کجا شروع کنم چه منابعی رو تهیه کنم و به چه روشی روند اماده سازی برای ازمون رو طی کنم کلاس های خصوصی اموزشگاه یا خود اموز؟؟بنظرتون باید چیکار کنم؟؟ممنون میشم پاسخ بدین

    1. درود به شما

      اگر دنبال این هستید که در کمتر از 6 ماه مدرک آیلتس داشته باشید دوره های مقدماتی فشرده شرکت کنید مثلا دوره هایی که خود ما برگزار میکنیم.

      اینجا ببینید:
      https://ielts2.com/دوره-آنلاین-آموزش-زبان-انگلیسی-مقدمات/

      چون وقت تلف نمیکنه و میره سر اصل مطلب و چیزایی که شما واقعا برای آیلتس نیاز دارید.

      اگر زمان بیش از 6 ماه هست همون ترمیک ها رو بخونید اما با تلاش زیاد که بتونید هر چه سریعتر پیشرفت کنید و بعدا میتونید با یک استاد خصوصی با دوره های فشرده آیلتس برای مدرک اقدام کنید.

      نمونه کلاس های فشرده آیلتس خود ما رو اینجا ببینید:
      https://ielts2.com/دوره-آنلاین-غیر-حضوری-آیلتس/

  14. سلام وقت بخیر خدمت استاد عزیز من سطح زبانم پایین هستش در واقع چیزی در حد مقطع کارشناسی دانشگاه و خیلی بیسیک البته دایره لغاتم به واسطه فیلم دیدن زیاد و کار باکامپیوتر زیادنسبتا خوبه به نمره 6.5 احتیاج دارم برای 8ماه دیگه وقت دارم و به صورت خودخوان می خواهم بخونم و می تونم روزانه 6الی 7 ساعت یا حتی بیشتر وقت بذارم بی نهایت ممنون که لطف میکنید و من رو راهنمایی میکنید

    1. درود

      اگر سطح شما پایه هست و تنها 8 ماه زمان دارید باید با کلاس های فشرده مقدماتی کار رو استارت بزنید. شیوه خودخوان پاسخگو نخواهد بود.

      1. سلام جناب مهندس عزیز با توجه به اینکه فرمودید شیوه خودخوان برای من جوابگو نخواهد بود اگر بخواهم کلاس ها رو با مجموعه شما شروع کنم دقیقا باید چکار کنم و از کجا شروع کنم و کلاس های فشرده مقدماتی که فرمودید به صورت گروهی هستش؟چون امکان گرفتن کلاس خصوصی برای من نیست و اگر لطف کنید هزینه حدودی کلاس های غیرخصوصی شما و اینکه بعد از آن باید چه اقدامی کنم رو بفرمایید بی نهایت از شما ممنون میشم

  15. سلام سطح زبان من متوسط و در حد B2 هست برای آبان ماه قصد شرکت در آیلتس آکادمیک و نمره 7 دارم لطفا راهنمایی کنید.
    با سپاس

  16. باسلام
    1سطح فعلی ایلتس نمره5.5 در ریدینگ و لیسینینگ واسپکینگ دارم و در رایتینگ 5 هستم و طبق سایتی که برای براورد دایره لغات معرفی کردید4500 کلمه دایره لغات بنده است
    2 حدود 4ماه برای ایلتس جنرال با نمره 6 ایچ اسکیل می تونم وقت بزارم
    3تا کمبریج 7 رو کامل زدم و حداقل نمره 5.5 و حداکثر 6.5گرفتم

    پیشنهاد شما واسه رسیدن به این نمره چیه .ممنون

  17. سلام. من میخواستم برای ازمون ایلتس سال بعد شرکت کنم دایره لغات خوب و گسترده ای دارم و در حال خوندن word skill advance هستم ولی رایتینگ و لسینینگ و اسپیک خوبی ندارم الان بین منابع و کتاب های زیادی موندم و نمیدونم کدومش رو بخونم تقریبا روزی به طور میانگین 3-4 ساعت میتونم وقت برای اموختن وقت بزارم لطفا منابعی و برنامه ای برای من معرفی کنین تا تمرکزم فقط برروی انها باشد و سردر گم نشم هدف من نمره 7 ایلتس هست و یکسال هم وقت دارم

  18. خسته نباشید
    میخواستم بدونم من کتابهای کمبریج ایلتس رو از ۱ تا ۱۳ گرفتم میخواهم خوداموز برای ایلتس ۷ بخونم
    شما در ویس که گذاشتید تاکید کردید این کتابها سطح زبان من رو بالا نمیبره- میشه بگید پیشنهادتون چی هست و این که من سطح زبانم ادونس هست.
    چیز دیگه که سوال دارم ۱۳ کتاب من شماره ۱ و ۳ جلد کتاب قرمز هست ولی بقیه شماره ها آبی آیا مطالب فرق می کنه ممنونم و خسته نباشید

  19. درود بر شما
    بنده در حال حاضر کتابAmerican English file 3 را تمام کرده ام. تا پایان آذرماه امسال زمان دارم که ایلتس ۶/۵ بگیرم تاکنون هم امتحان ایلتس شرکت نکرده ام ممنون می‌شوم اکر برنامه ای برای من ارایه دهید
    باسپاس از شما و سایت بسیار خوبتان

  20. سلام
    ممنون از راهنمایی های شما، من تا پایان کتاب آبی اینترچینج خوندم و الان باید برای ایلتس اماده بشم، تقریبا 1.5 ماه وقت دارم× برای گرفتن آیلتس 6.5 که ایچ اسکیل کمتر از 6 نباشد چه منابعی مطالعشون میتونه سودمند باشه؟ چه راهکارهایی به من پیشنهاد میکنید؟

  21. سلام من حیدری هستم و برای سال آینده اوایل تابستان و اگر امکانش با شرایط من باشه خرداد یا اوایل بهار. نمره مد نظرم Clb 8 برای کانادا است و تا حالا کتاب‌های امریکن فایل 2 رو خوندم و واقعا نمیدونم باید به چه صورت عمل کنم که بتونم نمره مدنظرم رو کسب کنم در روز هم عصرها تایم من از 5 به بعد آزاد است خواهشمندم با توجه به اینکه سن من نزدیک 33 سال است و تنها یک سال زمان دارم برای ثبت نام کانادا باید به چه صورت از شما عمل کنم؟

  22. باسلام و خسته نباشید. من تصمیم و قصد شرکت در آزمون آیتلس را دارم. انگلیسی در حالت کلی دبیرستان هستم. با توجه به منابع زیاد در بازار نیازمند راهنمایی شما هستم که از کجا و چگونه شروع و چه منبعی را تهیه کنم تا به بهترین نتیجه برسم.
    هیچگونه محدودیت زمانی ندارم و فعلا تنها قصد گرفتن مدرک با نمره عالی را دارم. خواهشمندم از شما که راهنمایی کنید.
    ممنون

  23. سلام . من در آزمون ماک ایلتس آکادمیک ، نمره لیسینینگ و ریدینگ ۳ شدم . رایتینگ ۴ و اسپیکینگ ۵.۵ شدم. می خواستم بدونم برای شروع کار از چه منابعی استفاده کنم و اونها رو ادامه بدم. با تشکر

  24. سلام خسته نباشید
    من تا اخر شهریور وقت دارم برای گرفتن ایلس ۶.۵ الان reading و listening من بالای ۶.۵ هست ولی speaking و writing ام ضعیف تر از ۶ هست. شما چه پیشنهادی میکنید برای پیشرفت؟

    1. درود

      با توجه به تایم حدود دو ماهی که دارید فقط کلاس های خصوصی رو میتونید داشته باشید. برای این دو مهارت خصوصی کار کنید یا کلاس های گروهی یا نیمه خصوصی که فیدبک یا تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ داشته باشند تا بتونید با ضعف هایی که دارید دقیق آشنا بشید.

  25. سلام استاد.خسته نباشید.اول همه واقعا ممنون بخاطر این همه وقتی که برای راهنمایی افراد میذارید.
    من تقریبا 6 ماه با استاد خصوصی کار کردم و دوتا امتحان ماک دادم.اولین امتحان ماک نمراتش به ترتیب s6 w6 L5.5 r4.5 شد.
    دوماه بعدش نمرات به این صورت شد
    S6 w6.5 L6 r4.5

    الان تا دوماه دیگه ایچ اسکیل 6 رو باید بگیرم.
    هرچقدر تلاش میکنم واقعا توو ریدینگ پیشرفتی نمیکنم.تکنیک های اسکیم و اسکن رو هم انجام میدم.ولی نتیجه فرقی نداره.
    مشکل دیگه این هست که این دفعه که امتحان ماک دادم بااگزمینر اسپیکینگ صحبت کردم.گفتن که یکمی دارم افت میکنم و باید بیشتر کار کنم.ولی واقعا سردرگمم الان.
    خواستم اگر زحمتی نیست راهنماییم کنید.
    ممنون.

    1. درود به شما

      در بازه زمانی که فرمودید بجز کلاس های خصوصی هیچ راه دیگه ای ندارید و تنها این شیوه هست که میتونه سودمند باشه. باید به صورت فشرده برنامه ریزی کنید و با شناختن ضعف های اصلی و البته تاکید بر بهبود دانش زبان انگلیسی کوشش کنید نمره هر یک از مهارت ها رو بهبود ببخشید.

      هیچ روش دیگه ای در این بازه زمانی نمیتونه سودمند باشه.

  26. سلام و عرض خسته نباشید.
    بنده دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک هستم و می خواهم برای نمره 7 آیلتس برنامه ریزی کنم.
    کلاس زبان جدی نرفتم ولی در دبیرستان یک مقدار کتاب های تاپناچ و انگلیش ریزالت رو کار کردم.کنکور درصد 80 زبان رو داشتم و زبان تخصصی رو هم در کنکور زبان 50 درصد زدم.
    در ریدینگ مشکلی ندارم و کتاب های تخصصی رشته خودم را خیلی روان متوجه می شوم.
    فیلم های زبان اصلی را نیز با زیرنویس انگلیسی نگاه می کنم.
    خواستم با شما مشورت کنم که آیا خوب است برای حالت خودخوان و در طی مدت دو سال؛ برای شروع،یک دوره ای بر روی آمریکن انگلیش فایل 1 تا 5 و وویس هاشون داشته باشم و همزمان روی آکسفورد ورد اسکیل اینترمدییت و ویدیو های سایمون کار کنم؛ و بعد وارد نیو اینسایت بشم.بعد از آن هم به استفاده از آزمون های کمبریج آیلتس بپردازم.
    آیا این برنامه ی خوبی است؟پیشنهاد شما چیست؟
    بسیار سپاس گزار راهنمایی شما هستم

  27. سلام وقت بخیر،هدی هستم،یک دوره ایلتس۱و۲روتومراکزساری گذروندم اما توبخش لیسنیگ ورایتینگ وریدینگ هنوزنمیتونم موفق عمل کنم،تستهاروحدود۵۰۵-6میزنم.امانمره۷میخوام وحدودسه ماه فرصت دارم،منابع غیرجزواتمم الان دارم کامپلیت ۵-6.5واینساید واسپیکینگ معمارزاده زومیخونم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. درود. در 3 ماه یا باید خصوصی بگیرید یا یک دوره فشرده شرکت کنید راه دیگه ای وجود نداره اگر واقعا بخواین این مدرک در 3 ماه دیگه دستتون باشه.

  28. با عرض سلام و خسته نباشید
    من حدود یک سال بعد قصد دارم در آزمون آیلتس شرکت کنم. کتاب 504 را یک بار خواندم و سطح زبانم در قسمت reading و listening در حد متوسط است که کلیات موضوع را متوجه میشوم (البته بیشتر در زمینه های تخصصی رشته ام) و speaking و writing ضعیف است. مدتها پیش کتاب های سطح advance کانون زبان را خوانده ام. لطفا راهنمایی کنید. از کجا شروع کنم ؟ و skill ها را موازی ادامه دهم یا تک تک؟ با چه منابعی؟

  29. سلام. من کتاب های تاپ نام و سامیت رو تموم کردم. به خاطر کنکور هم یک سال و نیم از زبان تخصصی دور بودم و از الان دوباره میخوام شروع به دوره و خوندن برای آیلتس کنم. حدود 6 ماه وقت دارم. و روزانه 5 تا 6 ساعت میتونم(شاید هم بیشتر) میتونم براش وقت بگذارم. لغات رو بیشتر از همه یادم رفته و توی اسپیکینگ هم ضعف دارم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

  30. با عرض سلام و ادب خدمت شما . من قصد ادامه تحصیل در کانادا رو دارم و مدرک آیلتسم رو دو سال دیگه لازم دارم . اطلاعاتم هم درحد زبان دانشگاهه. اگر ممکنه راهنمایی بفرمائید.

  31. سلام استاد ابوالقاسمی گرامی قصد دارم اذر در آزمون آیلتس شرکت کنم سطح زبانم پری اینترمیدیت است در حال حاضر مشغول مطالعه کتابهای اینگلیش گالوگشن این یوز- کمریج وکبیولری وکمریچ گرامر ایلتس و ابچکتیو و همچنین کامیونیکیشن وات یو مین هستم در بخش لیسنینگ مشکلی ندارم اما در سه اسکیل دیگر ضعیفم انتخاب تمامی این کتابها با نظر اساتید بوده و همچنین از مطالب عالی سایت مفید شما بسیار استفاده می کنم در حال حاضر امکان استفاده از تدریس خصوصی را ندارم زیرا به علت ویلچیر نشین بودن و زندگی در شهرستانی کوچک به دلیل موانع فیزیکی ساختمان ها برای شهروندان معلول توان شرکت در کلاسهای عمومی را ندارم و مجبور به استفاده از اساتید خصوصیم که بسیار گران است قصد دارم برای ازمون دکترا شرگت و البته در تلاش برای پیدا کردن یک دوره فول فانددکترای علوم سیاسی برای خروج از کشور هستم نوع معلولیتم بسیار شدید است و به ویلچیر نشینی خلاصه نمیشود همچنین توان مالیم بسیار ضعیف است لطفا در صورت امکان یک برنامه ریزی خودخوان برایم ترتیب دهید نیازمند نمره 7 هستم از طولانی شدن پیام عذرخواهی می کنم
    با تشکر ارادتمند شما.

  32. با سلام خدمت استاد ابوالقاسمی
    استاد بنده در حال حاظر در مقطع متوسط زبان هستم و برای محاجرت تحصیلی نیاز به مدرک 7.5 ایلتس اکادمیک دارم . در حال حاظر 6 ماه وقت دارم و از کتاب های Oxford word skills و 1100 و 504 words استفاده میکنم . مخواستم بدونم برنامه ای برای من هستش که بتونم به این سطح برسم و چه کتاب هایی رو برای این مدت . معرفی میکنید . بسیار ممنون

  33. سلام خسته نباشید
    18 سالمه و قدیم کمو بیش سری اینترچنج رو خوندم اما از طریق روش های دیگه زبان رو ادامه دادم
    فکر میکنم سطح زبانم متوسط باشه اصول مقدماتی رو بلدم توضیحاتتون رو بابت استفاده ی صحیح منابع رو دیدم و ذهنم خیلی نسبت به این قضیه باز شد ازتون ممنونم…
    میخوام آزمون SAT بدم و نمره حداقل ielts 6.5 و یکسال هم میتونم براش زمان بزارم و اینکه
    روزانه حدود 3 یا 4 ساعتم برای کتب درسی میره

  34. با سلام و تشکر
    من چند روز در یکی از مراکز زبان اصفهان تعیین سطح دادم که نحوه ازمون با توجه به opt و ازمون شفاهی بود و سطح من را در حدود نمره ۵ و یا ۵.۵ گفتن. حدود دو سال پیش کلاس زبان رفتم ولی تو این مدت از سعی کردم چیزهایی که بلدم را مرور کنم. به نظر خودم بزرگترین مشکلم در بخش لیسینیگ است و روزانه ۴ تا ۵ ساعت میتونم زبان بخونم و حدود ۳ ماه وقت دارم و به نمره ۷ احتیاج دارم سپاسگزار میشم راهنمایی بفرمایید.

  35. با سلام و تشکر از وقتی که برای مطالعه و پاسخگویی می گذارید
    من40 ساله ، 3 سال پیش در امتحان آیلتس شرکت کردم و نمرات S=5.5 L=5 W=4.5 R=4 گرفتم و جسته و گریخته مطالعه داشته ام . تصمیم دارم در 6 ماه آینده تا حد ممکن به نمره 7 نزدیک شوم در یکی از جزایر جنوبی ساکن هستم و امکان شرکت در کلاس حضوری را ندارم . روزانه تا سه ساعت (بعد از ساعت 17 ) میتوانم برای اینکار وقت تخصیص دهم.
    پیشنهادی دارید که به من در رسیدن به هدفم کمک کند ؟ متشکر می شوم بفرمایید

  36. با سلام و خسته نباشید
    واقعا ممنون که وقت میذارید و به طور رایگان اطلاعات مفیدی در اختیار بقیه قرار میدین
    من سی سال سن دارم برای اواسط آبان میخوام ازمون جنرال ایلتس بدم . هدفمم نمره 7 الی 7.5 هست البته برای مهارت ریدینگ و لیسنیگ حتما نمره 8 میخوام . سطح زبانمم مدتها پیش کلاس زبان میرفتم و اکثر نمرات هم بالای 95 از صد میشود .آزمون ندادم تاحالا ولی خودم از خودم آزمون که گرفتم نمرم حدود 4 هست البته فقط ریدینگ و لیسنیگ رو تونستم آزمون بگیرم . ولی میدونم که اسپیکینگ و رایتینگ ضعف تر هست . زمانمم برای مطالعه چون شاغلم روزانه حداقل 3 الی 4 ساعت هست . البته گاهی طی روز سرکار هم میتونم حدود 2 ساعتی مطالعه کنم . ولی ثابت نیست و نمیشه رو این دو ساعت کامل حساب کرد .ممنون میشم اگه راهنمایم کنید . بنظرتون تا آبان ماه چه نمره ی میتونم بگیرم ؟ و اینکه بنظرتون با این شرایطی که دارم چقدر زمان نیاز دارم تا به این نمره برسم ؟

  37. با سلام و خسته نباشید خدمت اساتید محترم. من تازه با سایت شما اشنا شدم.
    بیست و پنج سالمه و زبان رو در حد کتاب های مدارس و دانشگاه خوندم و تا بحال هیچ کلاسی برای یادگیری نرفتم. حدود سه ماه دیگه به خدمت سربازی اعزام میشم. خواستم از شما بپرسم که امکانش هست به صورت خوداموز توی این دو سال سربازی ایلتس رو بگیرم؟ چه منابعی نیاز هست؟

  38. با سلام خدمت استاد گرامی
    ممنون بابت سایت جامع و کاملتون
    من حدود ۳۰ سال دارم و از دوران راهنمایی به صورت پاره وقت نه پیوسته زبان میخوندم. سال های دور دوره های interchange , kac رو تو سطح پایه گذروندم . بعد هم در دوره های بالاتر شرکت کردم .من شاغلم و نهایت روزی ۲تا ۳ ساعت بیشتر نمیتونم وقت بذارم و هدفم کسب مدرک ایلتس با نمره ۷.۵ هست. عجله ای هم برای ازمون ندارم هدفم ۲ سال دیگست و بیشتر بحث یادگیری عمیق هست تا ازمون کتابهایی که تا حالا خوندم زیاد بودن ولی پیوسته نبودن .
    بعد از اشنایی با سایت شما حدودا یک سالی میشه که دقیقا مطابق با فهرست منابع پیش ایلتس دارم خیلی جدی تر پیش میرم و عجله ای هم برای شرکت در ازمون ندارم ولی یه برنامه ریزی دقیق و کامل میخوام که بدونم مسیرم درسته .
    بیشتر هم در زمینه لغت و listening کار کردم
    کتابهایی هم که خوندم تا حالا
    Oxford word skills basic و intermediate رو ۳ بار دقیقا با همون روشی که شما گفتید بوده
    Tactics for listening رو کامل خوندم
    Real listening&speaking 1,2,3
    Essential word for ielts
    Vocabulary for high school 1, 2
    و یه سری کتابهای گرامر و reading هم خوندم
    تقریبا فیلم یا مستند هم که گوش میدم ۶۰ تا ۷۰ درصد مطالب رو متوجه میشم
    با ریشه ها پسوندها و پیشوندها هم اشنایی نسبی دارم ولی مهارت رایتینگم خوب نیست
    تا حالا ازمونی هم شرکت نکردم .
    حالا به نظر شما همون مسیر پیش ایلتسو پیش برم یا برنامه دیگه ای بهم پیشنهاد میدید
    ممنون از راهنمایی شما

  39. با سلام و خسته نباشید
    من با هشت ماه تلاش شبانه روزی از سطح پاییه و تقریبا به صورت سلف استادی تونستم به سطح قابل قبولی از آیلتس برسم.ولی بازم نیاز به پیشرفت دارم

    listening: نمره من بین حدود 6.5 الی 7.5 هست.بیشتر در سوالات چندگزینه ای ایراد دارم.چه راه حلی برای رفع این ضعف دارید؟ همه تستهای 14 جلد کمبریج زده شده.و چند کتاب دیگه

    reading: بین 6.5 الی 7 وتقریبا با تلاش بیشتر بازم میتونم پیشرفت کنم و در این زمینه نیازی به مشاوره ندارم.

    writing: نمره کلی بین 5.5 الی 6 هست.برای پیشرفت و رسیدن به نمره حداقل 6 چه پیشنهادی دارید؟؟ زیر نظر اساتید زبان کار کنم؟ لازمه بگم که تسک 1 حدود بیست و پنج دقیقه طول میکشه ….

    speaking: هنوز ایراد دارم و نیاز دارم که روان تر صحبت کنم. به من توصیه شده که کلاسهای free discussion شرکت کنم و نمره من حدود 5.5 بر آورد شده.حدود 100 تاپیک اصلی اسپیکینگ را هم کار کردم

    حدود دوماه زمان دارم
    تجربه آزمون هم ندارم
    بخش ریدینگ و لیسنینگ کتابهای 2 و 3 مایندست را هم کار کردم
    حداقل میخوام نمره 6.5 بگیرم
    با تشکر

  40. سلام. من خرداد ماه 1398 (ماه گذشته) دوره کانون زبان ایران (سطحadvanced 3 ) رو تموم کردم. 18 سالم هست تو تابستون 6 و فصل های دیگه 3 ساعت میتونم مطالعه کنم. برای شرکت تو ازمون عجله ای ندارم و حدودا سه سال وقت دارم. نمره مطلوب هم 8 هست (برای تدریس). تو این مدت زمانی که دارم میخاستم تاحد ممکن خودم مطالعه کنم و حد اکثر پیشرفت به صورت خود اموز داشته باشم. بعد از این که پیشرفت مورد نظر حاصل شد و تسلط به منابع پیدا کردم کلاس حضوری شرکت کنم و بعدش ازمون بدم ، لازم به ذکر که با توجه به شناختی که از خودم دارم ، سطح قواعدم قوی هست و تسلط به قواعد دارم . سطح واژگانم ضعیف تر هست. میخاستم منابع مناسبی رو معرفی کنید.

  41. درود به دوستان عزیز 🙂 🙂 🙂

    هر کدوم از عزیزان هم که در مورد خودشون دارن توضیحاتی ارایه میکنند حتما با جزیات کامل و اطلاعات زیاد بنویسند. هر چه تصویر دقیق تری در دسترس باشه راهنمایی مناسب تری قابل ارائه هست.

    منابعی که صحبت کردیم در این صفحه ها در دسترس هست:

    سری مایندست + کمبریج ها + آبجکتیو + لغات دشوار کمبریج + آیلتس پلاس 3 به صورت pdf بدون فشرده سازی + مجموعه ویدئوهای سایمن :
    https://ielts2.com/دانلود-کمبریج-آیلتس-16-،15،-14،-13،-12،-11،-10،-9،-8،-7،-6/

    تعیین سطح رایگان اسپیینگ:
    https://t.me/ielts2com

    پیروز باشید. :beg: :beg: :beg:

  42. سلام و روز بخیر من دنبال یک برنامه ریزی و منابع خود آموز برای گرفتن آیلتس ۸ هستم و من قبلا آیلتس ۶.۵ داشتم و میخوام تو یک دوره فشرده سطح خودم رو بالا ببرم ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. ممنون از راهنمایی خوبتون من آیلتس رو برای مهاجرت به استرالیا میخوام و اینکه میگم ۸ یعنی برای ۸ بخونم که حداقل ۷ یا ۷.۵ بگیرم اگرم ۸ بگیرم که چه بهتر و فرمایش شما متین که گفتید خیلی سخته اما من هدفم مشخصه و برای رسیدن بهش همه تلاشمو میکنم چون من ۳۰ سالمه زمان زیادی ندارم تا بتونم از مزیت امتیاز سنم استفاده کنم برای همین گفتم فشرده و خود آموز گفتم چون شاغلم یه نکته دیگه اینکه خیلی ها میگن pte امتحان بدم اما با توجه به اینکه pte هرجایی قابل قبول نیست و اگر یک درصد نتوستم برم استرالیا بتونم جای دیگه اقدام کنم نظر شما چی هست؟

  43. سلام.من حدودا در سطح پایه هستم .و شاغل هستم و حدودا ساعتای 4 بعدازظهر به خونه برمیگردم قصد دارم تا آذر آیلتس 7 آکادمیک بگیرم.ممنون میشم راهنماییم کنید و برام یه برنامه ریزی انجام بدین

  44. سلام استاد عزیز…من سطحم pre-inter هستش تا اوایل inter..پارسال آخرین ترم کلاس های پیش آیلتس رو تمام کردم اما وارد کلاس های آیلتس نشدم بدلیل مشکلات.از پارسال تا الان سمت زبان نرفتم کمی افت کردم.نمره اورال 6 یا 6.5 میخوام در ماژول آیلتس جنرال.میخوام تا آخر دی ماه امسال امتحان بدم.طبق نمرات امتحانات کلاس…هر 3 قسمت لیسنسنگ…ردینگ..اسپیکینگ نمره ی بین 6 تا 6.5 میگرفتم.وارد بخش رایتینگ نشده بودیم که نمراتمو به شما بگم چون کلاس های پیش آیلتس بود.ممنونم میشم حتما منو راهنمایی کنید خیلی کارم اضطراریه باید حتما این نمره رو تا آخر دی ماه بگیرم…تشکر

  45. سلام استاد ممنون از مطالب و کتاب هایی که گذاشتین و راهنمایی هایی که بی دریغ به ما میدین. من از بچگی کلاس های زبان میرفتم و پایه زبانی و دایره لغاتم همیشه خوب بوده. تو کلاس های زبان تمام کتاب های Interchange رو خوندم و حتی کتاب passages رو میخوندیم. البته از اون موقع هفت هشت سالی میگذره. راهنمایی ای که ازتون میخوام برای شروع یه دوره جدید بعد از یه شکست بده. من دو سال پیش واسه آزمون تافل خوندم حتی تو یکیاز معتبرترین موسسات کلاس هم رفتم و 4 ماه فشرده خوندم اما نتیجه خیلی خیلی بد بود و نمره ام 69 شد. دلیل اصلیش گیج شدنم بین اون همه مطلب و وقت کمی بود که اختصاص دادم. البته شاید این بود. اما واسه من سخت بود کلا و الان اومدم سراغ آیلتس چون واقعا نسبت به تافل حس خوبی ندارم. حس میکنم تو آیلتس میتونم موفقتر باشم. به نظرتون حسم اشتباهه؟ یکی از نقاط ضعف اصلیم تو Listening بود که نمره ام 11 شد. من کلا خوب نمیشنوم انگلیسی رو. حتی تو کلاس های زبان هم همینطور بود. دوستام میگن دلیلش اینه سریال نمیبینم. سوالی که داشتم اینه که یکی در این مورد که چیجوری لیسنینگمو قوی کنم بهم راهنمایی کنین. اما سوال اصلی و مهمتر اینکه ایندفعه برای خوندن آیلتس با توجه به اینکه ایندفعه وقت زیادی در حدود یک سال ونیم و شاید بیشتر دارم چه برنامه خودخوانی برای خودم بچینم. اون فایل صوتی تونو گوش دادم اما بازم کامل برام واضح نبود. به نظرتون با چه کتابی از اولین پله شروع کنم. آیا چندتا کتابو موازی بخونم؟ با توجه به پایه زبانی و البته مسائلی که برام پیش اومده خیلی خیلی ممنون میشم راهنماییم کنین و یه نقشه کلی راه بهم بگین. سپاس فراوان. سایتتون واقعا عالیه و حداقل تو این دو سال همیشه میام اینجا. خیلی مرسی 🙂

  46. سلام
    استاد خسته نباشید
    سطح من high intermediate هستش میخوام حدودا اواخر همین تابستون تو سپتامبر آزمون میخوام بدم ‌نمره ۷ میخوام
    ویدئو ها سایمن روتموم کردم همچنین کتابهای essential word و word skills رو خوندم
    از کتابهای دیگه هم new insights و official guide رو کارکردم
    ممنون میشم اگه کمکم کنید

  47. سلام
    مانا هستم
    سطح زبانم Intermediateهست و حدود 4 ماه وقت دارم و آیلتس 7 می خوام
    لطفا راهنمایی می فرمایید چه رفرنسهایی را باید بخونم و از کدام skill ابتدا شروع کنم یکبار آزمون مشابه آیلتس دادم و نمره 4.5 گرفتم

  48. سلام استاد وقتتون بخیر
    من سطح اسپیکینگم چند جا رفتم تعیین سطح دادم یک سری هم برای خودتون ویس فرستادم تلگرام فرمودید 6 هستم لیسنینگم هم همین حدود 5.5 هست با توجه به تستی که از کتاب focusing on ielts زدم همین هفته(البته من کلا با نحوه لیسنینگ آیلتس آشنا نبودم و این نمرم شد) رایتینگ رو که راستش اصلا نمی دونم از خودم و reading هم کتاب new insight رو که میخونم بعضی هاش رو درست میزنم بعضی هارو غلط (تا درس 6 رو خوندم از ریدینگ) هدفم هم 7 هست تک تک اسکیل ها- کتابهایی هم که میخونم برای وکب دو تا کتاب oxford word skills inter و essential word for ielts هست و برای لیسنینگ هم کتاب tactics developing رو ترنسکریپک میکنم چون تستاش خیلی راحت هست برای گرامر هم کتاب grammar for ielts رو میخونم
    وقتم کاملا آزاد هست و میخوام ببینم که آیا تا آخر شهریور میتونم آماده بشم برای این نمره یا خیر؟؟ و اینکه چه طوری بخونم و مثلا همه اسکیلها رو با هم کار کنم یا نه و مشکلم تویه برنامه ریزی هست که چه طوری بخونم و یک مقداری ذهنم پراکنده هست
    – -کلاس هم مهندس مهدی لولیا شیراز میخوام برم اگر شناختی روشون دارید–

    1. درود به شما

      اگر کلاس های مشخصی رو میخواین تشریف ببرید باید حتما با خود استاد صحبت کنید که در راستای برنامه و منابع خودشون به شما منابع معرفی کنند که دوباره کاری نشه و انرژی و زمان شما هدر نره. پیشنهاد میکنم با استادی که فرمودید صحبت بفرمایید در مورد منابع تا آغاز کلاس.

      1. هنوز قطعی نیست فقط خواستم ببینم که آیا شناختی روشون دارین یا نه
        اگر که شما راهنماییم کنید ممنون میشم

        1. نه متاسفانه آشنایی ندارم با ایشون. اگر تا آخر شهریور قصد آماده شدن دارید بدون شک باید با یک کلاس قوی و فشرده جلو برید. کلاس های آنلاین خود ما هم کاملا مناسب شرایط شما هست اما با توجه به محدودیت زمانی شیوه خودخوان رو اصلا بهتون پیشنهاد نمیکنم. اگر قصد شرکت در کلاس خاصی رو ندارید میتونید بفرمایید ترکیبی از کتاب ها رو تعیین کنم اما ریسک بالایی داره و حتما کلاس فشرده آیلتس که مدرس شناخته شده دارند(از دوستانی که میشناسید کمک بگیرید نه از گفته های مجازی) ثبت نام کنید.

          1. منظورتون از کلاس فشرده تقریبا چند ساعت در هفته هست و اینکه چند ساعت در روز به صورت مفید زبان خوندن یا به عبارتی به ازای هر ساعت کلاسی چند ساعت باید خوند مطالب رو
            اگه میشه با توجه به کلاسهای آنلاین خودتون بگید لطفا 🙂

  49. با سلام خدمت استاد گرامی
    بنده ب شدت ب تدریس زبان و معلمی علاقه دارم و می خواهم در این رشته کار کنم.
    و برای انجام این کار به یک مدرک آیلتس 7 یا 7.5 نیاز دارم
    1. بنده قبلا حدودا 100 جلسه کلاس آیلتس عمومی رفته ام و کتاب های Tactics for listening جلد اول و دومش رو کامل کار کردیم و Select readings رو هم دو جلد اولش رو کامل خوندیم. حدود 20 درس از کتاب Oxford word skills intermediate رو هم خوندیم. کتاب های listening رو ک معرفی کردین توی سایت مثل open forum و listen here رو کار نکردم ولی وقتی گوش میدم ب فایل هاشون ساده ان ب نظرم و 90 درصدش رو می فهمم. برای مهارت speaking و writing کار خاصی نکردم و ب نظرم بزرگ ترین مشکلم توی حرف زدن باشه چون خجالتی ام. توی سایت لغتی ک برا تخمین لغت گفتین testyourvocab.com حدودا 4000 لغت شد مال من.بسیاری از یونیت های کتاب grammar in use intermediate رو هم خوندم و کلا با گرامر خوبم. تست اول کمبریج 6 رو هم از خودم گرفتم و listening و reading رو 5.5 بردم. وقت خالی هم در روز حدود 4 ساعت دارم.
    2. بنده میخام یک سال دیگه دقیقا آزمون بدم.
    3. نمره مورد نظرم 7 یا 7.5 هستش و کمتر از این ارزش نداره.
    4. آزمون ماک یا رسمی هم نداشتم تا حالا.

      1. با سلام دوباره خدمت استاد گرامی
        توضیحات تکمیلی ک گفتین رو بدم
        من دو به شک بودم ک معلمی رو در پیش بگیرم یا ن و وقتی با سایت شما آشنا شدم شکم تبدیل به یقین شد و کلا مسیر زندگی ام عوض شد. من کل وویس های شما رو گوش دادم و کل منابعی هم ک گفتین رو دانلود کردم از قبل. و چون رشته ی دانشگاهم زبان انگلیسی نیست نمیدونستم چیکار کنم ک بتونم توی آموزشگاه ها بتونم درس بدم و قبولم کنن و خیلی مایل نیستم تا وقتی دانش زبانی خودم بالا نرفته برم آموزشگاه ها چون دوستام قبلا رفتن و خیلی میدوننشون و چند سالی علافن. و همونطور ک فرمودین نمیخام راه صد ساله رو ی شبه برم و خیلی هم علاقه دارم کلاس های کنکوری مثل ارشد و سراسری و pre ielts و انگلیسی عمومی و …. درس بدم تا زمانی ک اونقدر توانایی داشته باشم ک بتونم خود ielts تدریس کنم. و از طرف دیگه اگر این مدرک آیلتس رو نگیرم احساس میکنم ی چیزی تو زندگی ام کم دارم حتی اگر لازمه تدریس نباشه. ما چون سنندج زندگی میکنیم از این آموزشگاه هایی ک فرمودین فقط سفیر و کانون زبان رو داریم. الان با توجه به راهنمایی های شما میخام این کار رو بکنم: حدود 6 ماه تا 9 ماه خودم بخونم تا سطح دانش زبانی خودم بالا بره بعد برم امتحان تعیین سطح آموزشگاه کانون زبان رو بدم و کلاس هاشونو شرکت کنم بعد از اون هم یک کلاس فشرده آیلتس بگیرم و بعد از چند ماه امتحان آیلتس رو هم بدم. ب عنوان آخرین نکته بگم ک شهر ما استاد آیلتس خیلی خوبی نداره و خیلی ببخشید اینو میگم ولی 95 درصدشون فقط پول الکی میگیرن و چیزی یاد نمیدن. ب نظرتون کلاس آنلاین میتونه همون بازده کلاس های حضوری رو داشته باشه ؟
        از همه راهنمایی هاتون هم ممنونم. خدا خیرتون بده.

        1. درود دوباره به شما

          کاملا به نظر منطقی میاد اما از نظر تسلط در کلاس و تدریس باید دقت داشته باشید که فقط دانش کافی نیست. حتی اگر نمره 8.5 آیلتس هم داشته باشید به خودی خود مدرس قوی و توانمندی نخواهید بود برای همین حضور در آموزشگاه ها یا کلاس های آنلاین(که معولا مدرس های چیره دست با ساعات تدریس بالا و فن بیان قوی فقط توانایی برگزاریش رو دارند) و بررسی دقیق عملکرد این مدرس ها به نظر من ضروری هست.

          از نظر بازده کلاس های آنلاین به نظر من به شرطی که مدرس واقعا دانش زبان انگلیسی بالا و تجربه تدریس کافی رو داشته باشه گزینه خیلی خوبی هست و هیچ کاستی چشمگیری نسبت به دوره های حضوری نداره. البته کلاس های گروهی آنلاین رو پیشنهاد میکنم چون در خصوصی ها باز هستند کسانی که با تجربه کمتر فعالیت دارند.

          هر پرسش دیگری داشتید بفرمایید هیچ محدودیتی نیست و من چند دقیقه ای در روز رو در خدمت عزیزان هستم و خوشحال میشم بتونم کمکی کنم 🙂

  50. با عرض سلام و تشکر بابت سایت خوبی که دارید
    هومن هستم و ۳۶ سالم هست و شاغل هستم و حدود ۱۲ ساعت در روز کار میکنم و دارای دختری ۲ ساله هستم.
    ده سالی هست ار مباحث آکادمیک دور بودم ولی فیلم و سریال انگلیسی زبان زیادی دیدم. و همچنین در زمینه کاری خودم اطلاعات زبانی بدی ندارم.و حدود ۱۵ سال پیش کتاب دوم اینترچنچ رو تمام کرده بودم.
    می خواستم برای مهاجرت آیلتس بگیرم و صبح ها از ۴:۳۰ بیدار میشم و ۸ میرم سر کار ، شب هم که بر میگردم خیلی خسته هستم و به خانواده میرسم.
    چطور میتونم توی این زمان و در طول ۹ ماه آینده نمره خوبی کسب کنم.

    ممنون میشم بابت راهنماییتون…

  51. با سلام و تشکر از سایت مفیدتون
    من قبلا interchange و passages خونده بودم یه چند سالی وقفه افتاد و الان دارم کتاب gold first رو تحت عنوان دوره fce کلاس میرم که یه ریویو برام بشه.
    قصد دارم تا آخر سال 98 آمادگی کامل برای آیلتس پیدا کنم. و نمرات 7 برای reading -writing – speakingو برای listening هم نمره 8 رو بگیرم.
    پیشنهاد شما چیه؟

  52. سلام
    ببخشید من الان سطحم نمره 5 آیلتس و زمانم آزاد هست و میخوام تا 6 ماه آینده آیلتس 7 بگیرم برنامه های میخوام

  53. ممنون استاد من خیلی وقت بود دنبال یه لیست منابع مناسب میگشتم که از سردرگمی در بیام واقعا کارتون با ارزش بود ممنون ازتون.

  54. سلام ببخشید من یک کنکوری هستم قصد دارم که شروع به گرفتن مدرک آیلتس کنم و معلومات هم در حد دبیرستان هست و مقداری ضعیف تر. من می خواهم توی ۸ و ۷ ماه به صورت فشرده برای آزمون آیلتس آماده بشم و احتیاج به منابعی کامل برای مهارت هر چهار مهارت آزمون دارم که زودتر به نتیجه برسم.
    مشکل من نداشتن کتاب ها و منبع مشخصه ،میشه منبعی که بتونه من را توی این ۷،۸ ماه برسون معرفی کنید.خیلی ممنون.🙏

      1. شرایط من هم تقریبا همین هست سی ساله با زبان ضعیف که باید در شش ماه آینده آکادمیک 7/5 بگیرم….وقت آزاد زیادی هم ندارم… شدنی هست؟ خودخوان یا با کلاس؟اگر پیشنهادتون کلاس رفتن هست با همین حد صفر کلاس رو شروع کنم یا بعد از یک دوره مطالعه (مطالعه چه کتابی؟)

  55. سلام و عرض ادب

    استاد کتاب oxford word skills برای فقط آیلتس خوبه؟ یا نه تافل هم خوبه؟ یا هردو؟

    من فعلا نمیدونم قراره کدوم رو امتحان بدم (البته تو سبک تافل خوندم). فقط زمانم خیلی کمه (1ماه) (دارم میرم سربازی) میخوام تا اون مدت شتابی بخونم تا تو اون دوره 2 ساله ان شاالله جمعش کنم زبان رو.

    زبانم زیاد بد نیست اما جسته و گریخته خوندم یادم رفته بعضی از موارد. به نظرتون از کتاب basic شروع کنم لغت رو؟
    کلا چی کار کنم؟

    ممنون

    1. درود

      برای هر دو آزمون خوبه اما برای آغاز کار تا سطح متوسط.

      کتاب basic خیلی خسته کننده هست به نظرم اگر منبع دیگه ای استفاده کردید ایرادی نداره اما سطح متوسط خیلی خوبه حتما روش کار کنید واقعا تاثیرگذار هست.

      سطح پیشرفته هم مناسب آیلتس نیست مگر زمان زیاد داشته باشید یا نمره خیلی بالایی بخواین مثلا نمره 8

  56. سلام استاد
    ایا از محتوای کتاب های tactics for listening برای تمرین speaking میتوان استفاده کرد ؟ ( استفاده از فایل صوتی و متنی و تکرار و تمرین )

  57. ووییس اول بعد از دقیقه ۱۱ قطع میشه
    لطفا لینک دانلودش رو بزارید که بتونیم دانلود کنیم.
    ممنون

    1. درود به شما

      اگر قطعی وجود داره از نوسان اینترنت شماست. سرور ما بالاترین کیفیت ممکن رو داره.

      متاسفانه فایل های آموزشی تولید شده توسط مدرس برای دانلود در دسترس نیست.

  58. با سلام و عرض ادب خدمت استاد گرامی جناب ابوالقاسمی . بنده تا level R&R2 رو با کتاب های تاپ ناچ گذراندم و Speaking و Writing در حد مطلوبی داشتم هر چند که فاصله ی زیادی گرفتم از زبان ولی برا شروع دوبار ه یه سرخط خوب میخوام اول در جهت listening و reading ضعیفم و اینکه ایا مناسب هست من دوباره برگردم و کتاب های تاپ ناچ رو بخونم یا نه ؟ برای ایلتس 7 راهکاری مناسبی طی یکسال میتونم داشته باشم؟ من ساکن شیراز هستم و امکان شرکت در کلاس های حضوری رو ندارم!

    1. با سلام خدمت استاد ابوالقاسمی سوال بنده همین مورد بالا هستش که ممنون میشم جواب بدید . با تشکر

  59. سلام زبان من در سطح متوسطه
    من مطالب بالا رو خوندم
    میخواستم بدونم کدوم یکی از این کتابا برای ایلس نمره ۶.۵ به بالا بیشتر مناسب هستن؟

    1. درود

      در فایل صوتی به صورت مشخص توضیح داده شده. اگر یک برنامه ریزی ویژه و پیگیری و تصحیح رایتینگ نیاز دارید باید کلاس شرکت بفرمایید

  60. سلام استاد
    بنده با جستو جو در اینترنت منبعی برای رایتینگ پیدا کردم که سری کتاب های Longman Academic Writing از نسخه 1 تا 5 هستش می خواستم نظر شما رو در باره این کتاب ها بپرسم ( البته اگر مطاله کرده اید ) تا چقدر به ایلتس مرتبط هستند بنده برای شروع رایتینگ از پایه واقعا مشکل دارم و نمی دونم از کجا باید شروع کنم ممنون می شم اگه راهنمایی کنید

  61. با سلام دوباره
    استاد نظر شما درباره سری کتاب های Active reading برای ایلتس چیست
    ایا منابع خوب هستند؟

    1. درود

      بیشتر به عنوان یک سری از منابع پیش آیلتس مطرح هستند. پیوند مستقیمی با آیلتس ندارند.

  62. سلام استاد
    استاد میشه چند تا از کتاب ها و منابع پیش ایلتس رایتینگ ( تا نمره 4 و 5 ) رو معرفی کنید اگه کتاب های خوبی سراغ دارید
    ممنون میشم

  63. سلام جناب ابوالقاسمی عزیز
    می خواستم بدونم که سطوح کتب Open forum طبق استاندارد CEFR به چه صورت هستش و اینکه ایا بعد از اتمام مجموعه ی Tactics استارتش رد بزنیم یا در کنار این مجموعه ؟

    1. درود

      درباره استاندارد CEFR بی اطلاع هستم.

      در شیوه خودآموز شما خودتان مدرس هم هستید و با توجه به شرایط باید تصمیم گیری بفرمایید. پاسخ با توجه به شرایط میتونه مثبت یا منفی باشه.

  64. سلام استاد
    استاد غرض از مزاحمت بنده سوالی داشتم در دو مهارت Listening و Reading اگر تمامی نسخه های کتاب های Tactics for listening و Select reading (این کتابها واقعا منابع خوبی هستند) کامل مطالعه و یاد بگیرم در این دو مهارت تقریبا به چه نمره ای از ایلتس خواهم رسید؟
    با تشکر

    1. درود

      این کتاب ها ارتباطی با آیلتس ندارند و بعید هست نمره بالاتر از 5 در لیسنینگ و 4 در ریدینگ رو بتونید بگیرید.

  65. سلام استاد ممنون از راهنمائیاتون . من قصد مهاجرت دارم و تا 3 ماه دیگه بیشتر وقت ندارم و تا الان کتاب های top notch 1A ,1B , 2A + tactics for listening basic + oxford word skills basic + word skill intermediate (درحال خوندش هستم) را تا حالا مطالعه کردم با توجه به منابعی که شما معرفی کردین و وقتی که من دارم در ضمن نمره 6.5 برای من کافیه خواستم ببینم میتونین منابع شسته رفته تری بهم معرفی کنین و اینکه راهنمایی و نظرتون رو راجع به وضعیت من بفرمایید خیلی خیلی ممنون میشم وقت بذارین و نظرتون رو بگین

  66. سلام استاد ببخشید یک سوال داشتم تو رو خدا اگه میشه کمک کنید من یک اموزش لغت میخوام که اول اینکه از صفر تا 100 باشه برای هر لغت چند تا جمله مثالی با ترجمه فارسی اورده باشه و دوم اینکه بعد از هر سطح چند تا متن با ترجمه داشته باشه حالا میخواستم بپرسم کتابی با این مشخصات سراغ دارید؟

    1. من چنین کتابی نمیشناسم ولی اگر گوگل کنید میتونید چنین مجموعه هایی رو پیدا کنید.

      ضمنا اپلیکیشن های زیادی هستند که لغات رو به این شکل آموزش میدهند. با یک جستجو میتونید پیدا کنید

      در اینجا هم اپ هایی معرفی شده:
      https://ielts2.com/دانلود-اپلیکیشن-اندرویدی-آیلتس-تافل-gre/

  67. سلام میخواستم بپرسم کتاب
    1100 words u need to know
    رو برای آیلتس پیشنهاد می کنید؟
    این کتاب رو بخونیم بهتره یا کتاب های لغات کمبریج رو؟

    1. درود به شما

      خیر این کتاب مناسب نیست.

      کتاب های لغت کمبریج هم جزء بهترین ها نیست ولی از 1100 خیلی بهتره

  68. سلام و درود بر استاد گرانقدر. اگر امکانش هست لینک دانلود کتاب های Tactics for listening و Real listening and speaking همراه با cd آن ها را در سایت قرار بدهید.
    ممنون.

  69. سلام
    لطفا در مورد كتابهاي interactions و mosaic مربوط به مبحث listening and speaking توضيحاتي ارائه بفرماييد و آيا اين كتاب ها را به عنوان جانشين Tactics و open forum تاييد ميفرماييد يا خير. هدف بنده صرفا يادگيري زبان و نه شركت در آزمون آيلتس است
    ممنون ميشم اگر كامل تر راهنمايي بفرماييد.

  70. سلام من یک بار آزمون آیلتس شرکت کردم، خوخوان خوندم و نمرات S:7 و W:6 و R: 6 و L:6.5 آوردم و تصمیم دارم یک بار دیگه در آزمون شرکت کنم تا بتونم در همه مهارت ها نمره بالای 7 بگیرم. ممنون میشم در مورد منابعی که باید بخونم راهنماییم کنید.

    1. درود به شما و تبریک میگن بابت نمره هایی که دریافت کردید.

      ما متاسفانه برنامه ریزی انجام نمیدیم. در شیوه خودخوان شما هم زبان آموز هستید و هم مدرس و خودتون باید راه رو پیدا کنید چون تا زمانی که کلاس و بازخوردی از شما وجود نداشته باشه تعیین منابع غیر ممکن هست به نظر من.

      با اینحال میتونید با جستجو در گوگل در گروه های تلگرامی آیلتس عضو بشید و از زبان آموزانی که راه رو پیش از شما رفتند نظرشون رو جویا بشید.

  71. سلام وقت بخیر
    در فایل صوتی همین بخش عنوان شده که کتب complete ielts چون بصورت ترمیک هستند مناسب افرادی که خودخوان ایلتس میخونن نیس. در حالی که در قسمت دانلود این کتاب در این سایت عنوان شده مناسب برای افراد خودخوان هست
    من کمی گیج شدم. از پیش تر هم مطالعه این کتاب رو شروع کردم اما نمیخام اگر مناسب نیس ادامه بدم
    سوالم اینه آیا این کتاب بصورت خودخوان به تنهایی پاسخ گوی نیازهای یک فرد که کلا 9 ماه زمان داره و میخاد از جلد اولش شروع کنه هست یا نه؟
    ممنون

    1. درود به شما دوست گرامی

      من به خاطر ندارم چنین صحبتی کرده باشیم. اما حتی اگر حالت ترمیک هم داشته باشه با بازه زمانی 9 ماهه که شما فرمودید هماهنگ و سازگار هست اما یک سری کتاب مثل Complete IELTS نمیتونه شما رو به نمره بالایی برسونه. برای همین هم مجموعه ای از منابع رو فهرست کردیم.

  72. سلام استاد روزتون بخیر ، خواستم بپرسم برای گسترش دایره لغات مورد نیاز آزمون ایلتس در بخش آکادمیک چه منابعی رو توصیه میکنید؟ و برای کسب مهارت در رایتینگ و لیسینینگ و ریدینگ برای سطح 5به بالا چه منابعی بهتر و همه تر هستند ؟ با تشکر از لطفتون

    1. درود و سپاس

      در همین صفحه میتونید بخش مربوطه رو نگاه کنید و کتاب هایی که فهرست شده رو ببینید. اگر بخوام کتاب ها رو نام ببرم همون فهرستی ایجاد خواهد شد که در بالا به همراه تصویر و لینک دانلود خدمتتون ارایه شده. چیز تازه ای نخواهد بود.

  73. با سلام جناب ابوالقاسمی
    من تابحال چندین بار مزاحم جنابعالی شدم و سوال پرسیدم از خدمتتان که جواب های شما واقعا برای من رهگشا بودند از این بابت از شما بسیار سپاسگزارم. من یه سوال در مورد رایتینگ داشتم ممنون میشم اگه جواب بدید. برای من که رایتنگم در حد 5 هست کدامیک از کتابهای زیر می توانند مفید باشند:
    writing for IELTS Barrons
    یا
    Longman Academic Writing Series کدام جلد
    چون شما هر دوکتاب رو تو سایتتون جزو منابع معرفی کردید برای همین بنده سر در گم هستم که کدام منبع رو استفاده کنم.بسیار ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

    1. درود

      هر دو رو میتونید استفاده بفرمایید و البته ویدیوهای آموزش رایتینگ که در همین صفحه فهرست شده. دقت بفرمایید در شیوه خودخوان شما هم مدرس هستید و هم زبان آموز و بنابراین خود شما تصمیم گیرنده هستید.

  74. سلام خسته نباشید من تازه لیسانس گرفتم شاید واسه آمادگی آیلتس بین ۶ ماه تا ۱ سال وقت دارم انگلیسیم در حد متوسطه ریدینگ و لیسینینگم خوبه میخوام رو اسپیکینگم کار کنم الان که میبینم منابع خیلی زیادن اصلا گیج شدم میخواستم ببینم شما چه منابعیو رو پیشنهاد میکنید ممنون میشم کمکم کنید

    1. درود. باید در یک دوره آیلتس شرکت کنید تا زمان و انرژی شما به هدر نره و بتونید نتیجه خوبی به دست بیارید. برنامه ریزی و پایش از سمت مدرس بسیار حیاتی هست.

  75. سلام ، مرسی از سایت خوبتون
    من میخوام تا ۳ سال آینده ، تا حدود یک سال بعد از کنکورم در آیلتس شرکت کنم. کتاب Touchstone و Word skill رو مطالعه میکنم که در پاسخ به یکی از دوستان گفتید چندان مناسب نیست ، به نظرتون به دلیل اینکه فرصت زیادی دارم اشکالی نداره که این کتاب ها رو ادامه بدم؟ یا اگر که از کتاب های پایه آیلتس شروع کنم بهتره؟ کدوم کتاب آیلتس پایه هست؟

    1. درود و سپاس از شما

      در مورد Word Skills نگفتیم برای آیلتس مناسب نیست. اتفاقا کتاب Oxford Word Skills Intermediate برای آمادگی اولیه آیلتس کتاب خوبی هست.

      بهتر هست از فهرست منابع پیش آیلتس استفاده کنید و کتاب های ریدینگ و لغات رو کار کنید:
      https://ielts2.com/منابع-پیش-آیلتس-pre-ielts/

  76. سلام.من کلاس یازدهم هستم.در مهارت شنیداری تقریبا قوی هستم ولی در بقیه مهارت ها و همچنین گرامر و vocabulary قوی نیستم پس یه جورایی میتونم نتیجه بگیرم که هنوز در سطحی ما بین basic وintermediate هستم.قصد دارم تا دو سال آینده خودم رو برای آیلتس آکادمیک آماده کنم ولی داخل متریال هایی که باید استفاده کنم موندم.اوایل می خواستم کتابای 504 و 1100 رو بخونم که به پیشنهاد سایت شما از تصمیمم منصرف شدم و عوضش دو کتاب فوکوس آن وکبیولری رو خریدم و حالا که مدرسه ها تمام شده میخوام شروع به مطالعه کنم.آیا این دو کتاب برای سطح من مناسبند؟؟همچنین در زمینه گرامر اول می خواهم کتاب فارسی-انگلیسی گرامر جامع خط سفید رو مطالعه کنم بعدش برم سراغ کتاب های زبان اصلی مثل گرمر این یوس.
    آیا این کتابها برای سطح من مناسبند؟اگر نیستند چه کتابهایی رو پیشنهاد میدید؟

    1. درود به شما

      سطح زبان شما رو متوجه نشدم! ولی بهترین راه این هست که شما کتاب ها رو دانلود بفرمایید و یکم ازشون بخونید ببینید مناسب هست یا خیر.

      کتاب های گرامر هم همینطور. ضمنا کتاب های گرامر به فارسی هم دارید در سایت میتونید دانلود بفرمایید کتاب های خوبی هستند.

  77. سلام. من میخوام آیلتس رو شروع کنم و چون تصمیم دارم آیلتس آکادمیک بخونم، میخوام ازتون خواهش کنم در این مورد راهنماییم کنید. مدتی کلاس زبان عمومی رفتم و دو ترم دیگه به سطح پیشرفته میرسم اما تصمیم گرفتم ولش کنم تا برای آبلتس بخونم. توی منابعی که قرار دادید نوشته نشده کدومها برای آیلتس آکادمیک هستن. آیا اول باید به سطح خاصی برسم تا کتابهای آکادمیک رو بخونم یا از همون اول باید با منابع آکادمیک پیش برم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

  78. با سلام خدمت استاد عزیز
    ممنون از سایت خوبتون
    من تا این لحظه برای لغت کتابهای 504و 400 و essential words for the Ielts رو خوندم.البته طبق گفته شما 504 کتاب درستی نبوده (که وقتی مطالعه میکردم هم کاملا متوجهش شدم) ولی بهرحال خوندمش. من و همسرم با همدیگه مطالعه میکنیم. تارگتمون نمره 7 آیلتسه. الان در حد 6 هستیم؛ چه کتابای کابردی برای هر اسکیل بنظرتون بخونیم؟ در ضمن هر روز میخونیم و هدفمون اینه که 6 یا 7 ماهه دیگه آماده باشیم.

    1. درود به شما و سپاس

      کتاب هایی که برای شما مناسب هست در همین صفحه فهرست شده. فایل صوتی زیر کتاب ها که توضیحی درباره اونها میده رو بشنوید و تصمیم گیری بفرمایید.

      دقت بفرمایید برنامه ریزی فقط در کلاس های ما انجام میشه.

  79. سلام
    شما گفتین دیکشنری استاندارد،آیا Babylon استاندارد هست؟ برای ترجمه انگلیسی به انگلیسی

    1. درود

      من لانگمن رو پیشنهاد میکنم.

      با بابیلون آشنایی ندارم و کار نکردم ولی مطمئنم سطح پایین تری داره.

  80. با سلام و عرض ادب، سطح مهارت listening و reading بنده خوب هست و در آزمون msrt نمره ام 74 شده ام اما در سایر مهارت ها ضعیف هستم، پیشنهاد شما چیست؟
    با تشکر

    1. درود

      اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس یا آزمون خاص دیگه ای رو دارید باید حتما در یک کلاس خوب شرکت کنید.

      در غیر این صورت با منابعی که در همین صفحه هست کار رو استارت بزنید.

      در شیوه خودخوان برنامه ریزی با خود شماست.

  81. با سلام ودرود مجدد استاد گرامی
    در ضمن من الان کلاس میرم دوره های عمومی موسسه سفیر اما میبایستی 9 ماه دیگه آزمون بدم به نظر شما ادامه بدم کلاس ها رو ودر کنارش برای آیلتس بخونم یا نه؟

    1. درود

      باید از این دوره ها انصراف بدید و در دوره های فشرده آیلتس شرکت کنید. وگرنه شانسی برای دریافت نمره بالا نخواهید داشت.

  82. سلام آقای ابوالقاسمی
    یه سوال داشتم از کتابهای pre ielts در بخش listening آیا همه رو باید بگیرم ؟

    منظورم اینه که در کنار کتاب real کتاب tactics رو هم بگیرم یا نه فقط یکی رو به طور کامل دنبال کنم ؟

    1. درود

      در شیوه خودخوان شما هم مدرس هستید هم زبان آموز بنابراین هر روشی که مد نظر خودتان هست رو میتونید دنبال کنید. برنامه ریزی در شیوه خودخوان هم با خود شماست.

      در کلاس های ما همه کتاب ها با هم مطالعه میشه.

  83. سلام آقای ابوالقاسمی
    برای کسانی که خودخوان مطالعه میکنند و در حال حاضر در حد نمره 6 هستند شما چه کتابی رو پیشنهاد میکنید؟

    1. درود.

      منابعی که در همین صفحه ملاحظه میکنید مناسب هستند. برای مثال کتاب هایی در اونها واژه آیلتس وجود دارند مناسب هستند.

      اگر برای نمره بالای 7 بدنبال منابع هستید باید همین عبارت رو گوگل بفرمایید.

  84. سلام به شما اقای مهندس ابوالقاسمی و ممنون از سایت خوبتون و ممنون از اینکه به سوالات پاسخ می دهید من خیلی به زبان انگلیسی علاقه دارم اما مشکل اصلی من در دامنه لغات انگلیسی است متاسفانه دامنه لغاتم خیلی پایینه و واقعا نمی دانم چه کار کنم در دوران ابتدایی و دبیرستان کلاس رفتم اما ادامه ندادم دارای مدرک کارشناسی هستم زبان را در حد قبول شدن با نمره ی خوب در دانشگاه ومدرسه پاس میکردم ولی به علت مرور نکردن از یادم رفته لغات زیادی در ذهنم نیست لغاتی را که میدانستم هم از یاد بردم الان میخام دوباره از صفر شروع کنم و مدرک ایلس بگیرم چون دامنه لغاتم خیلی پایینه رفتن به کلاس جواب نمیده چون تمرین هایی که باید انجام بدم نیاز به پایه ی قوی داره خاستم بدانم با این وضعی که دارم از چه کتابی برای لغات استفاده کنم

  85. با سلام و درود و سپاس از زحمات شما
    من سطح پایه هستم و عادت به خودخوانی دارم.و علاقه خودم هم به این روش هست.با توجه به اینکه آیلتس 8 به بالا میخوام.تاکید میکنم 8 به بالا میخوام.
    نطر کارشناسی شما را نیاز دارم.که چطور شروع کنم؟ با چه منابعی؟
    و اینکه اگه بعد از چند ماه پیشروی کلاس خوبی در این زمینه برم خوبه؟
    به شدت سردرگم هستم و نیاز به خط دهی دارم.
    سپاس بی کران

    1. درود.

      به نظر من هدف اول شما رسیدن به نمره 7 تا 7.5 آیلتس باید باشه.

      در مرحله بعد به 8 و 8.5 باید فکر کنید. برای آیلتس بالای 7.5 عملا باید تمامی منابع موجود رو بررسی کرده باشید و با فیلم و سریال ها و از طرف دیگه مطالعه وسیع تر در زبان انگلیسی سطح زبان خودتون رو بالاتر ببرید برای نمره بالای 7.5

      اینجا یک سری منابع رو فهرست کردیم

      https://ielts2.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-7/

  86. با سلام و خسته نباشید و تشکر فراوان از ویسایت خوب و مفیدتون. بنده میخوام تا 6 ماه دیگه به نمره آیلتس 7 برسم .کتاب های cambridge ielts رو شروع کردم به خوندن و در کنارش منابع دیگه رو میخونم. متاسفانه نمیدونم چطوری باید این 7 کتاب رو مطالعه کنم.روش مطالعه و پیش بردن این کتابها ذو نمیدونم. ممنون میشم راهنمایی کنید بنده رو.

    1. درود. برنامه ریزی نیازمند شرکت در یک کلاس هست. بدون کلاس امکان برنامه ریزی و پاسخ و جایگزینی برخی موارد به هیچ عنوان وجود نداره و کلا بصورت آزمون و خطا خواهد بود.

  87. با سلام و خسته نباشید .
    من بصورت self study دارم برای آیلتس میخونم .
    بعد از آشنایی با وبسایت شما و طبق توصیه شما کتاب 504 و 1100 رو کنار گذاشتم و الان کتاب essential words for ilets و vocabulary for ielts رو کار میکنم . خواستم بدونم این کتابهارو باید همزمان و بصورت موازی مطالعه کنم ؟ یا یکی رو تموم کنم و برم سراغ بعدی؟
    سوال دیگه اینکه آیا همه ی این کتاب های معرفی شده نیاز هست برای مثلا نمره 6.5 ؟
    باسپاس فراوان

    1. درود به شما

      میتونید همزمان یا جداگانه بخونید.
      بسته به برنامه ریزی شما بدون شک گلچینی از این کتاب ها مورد نیاز خواهد بود.

  88. باسلام وخدا قوت خدمت شما استاد عزيز بنده مدتيست كه در كلاس هاي فشرده زبان انگليسي شركت كرده ام و درسطحintermediate هستم وكتاب هاي touchstone را به ما آموزش ميدهند البته براي سطح بالاتر كتابها تغيير ميكنند و بايد براي سطح پيشرفته كتاب هاي view point را بخوانيم
    ميخواستم نظرشما رو درباره اين كتاب ها بدونم ايا اين كتابها مناسب هستند ضمن اينكه بنده قصد دارم سال آينده در آزمون ايلتس شركت كنم
    سپاسگزارم

    1. درود.

      به باور من این کتاب ها از نظر کیفی متوسط هستند. بدون شک کتاب های بهتری هم در دسترس هستند. اگر هدف شما آیلتس هست و برای آیلتس هم مطالعه دارید این کتاب ها چندان مناسب نیست.

  89. با سلام خدمت جناب ابوالقاسمی عزیز و همچنین سایت ارزشمند ielts2.com که حقیقتا شایسته پربازددید ترین هستش و متشکر بابت نوضیحات کامل و ویس خوبتون.
    همونطور که بدیهیه هرکسی شرایط خاص خودش رو برای مطالعه داره و سوالاتی هم که اینجا مطرح میشن اکثرا جنبه شخصی دارن به این خاطر که توضیحات کلی توسط خودتون داده شده استاد عزیز. پس من هم شرایط خودم رو میگم :)) بنده کلاس ترمیک و معمول شرکت نکردم اما از زمان دبیرستان علاقه زیادی به مطالعه زبان داشتم، درصد زبانم در کنکور 95 بوده و در دوران دانشگاه هم خب زیاد مقاله خوندیم و ترجمه کردیم و فیلم ها و سریالها و مستندهای زبان اصلی هم به وفور دیدیم (البتع شدیدا محتاج زیرنویسیم همچنان :)). جر اینها من کتابهای 504 و grammer in use و essential for foefl رو هم خوندم. والا تا اینجای کار که self study جلو رفتیم و میشه گفت اینطوری بار اومدیم دیگه :)) بنده فی الحال در حال انجام خدمت مقدس(!) سربازی هستم و به مدت 10 ماه بعدازظهرام رو وقت دارم که بخونم. به نظرتون کلاس برم یا کماکان پافشاری بر خودخوانی داشته باشم؟ یا اگر کلاس لازمه (که هست) نظرتون چیه فقط برای مهارت های چهارگانه کلاس بگیرم؟ یعنی vocab و grammer و الباقی چیزهارو خودم بخونم.. شدید محتاج پاسخم جناب ابوالقاسمی عزیز. درضمن اینم برای دوستان بگم تاریخ نوشتن این متن 1396/09/14

    1. درود به شما و سپاس از نظر مثبتی که به سایت داشتید.
      با توجه به پیشینه ای که فرمودید باید بگم شما اگر بتونید یک دوره خوب رو پیدا کنید میتونید پیشرفت بسیار خوبی در زبان انگلیسی داشته باشید و خودتون رو 1 تا 2 نمره بالا ببرید و از فاز آموختن زبان انگلیسی به مرحله استفاده از زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم وارد بشید.

      استارت زدن کلاس رو تنها در حالتی به شما پیشنهاد میکنم که واقعا به یک کلاس خوب دسترسی داشته باشید چه آنلاین چه حضوری و در غیر این حالت شیوه خودخوان حتی مناسب تر خواهد بود. اگر هم کلاس رو گزینش میکنید باید هر چهار مهارت اصلی(خواندن شنیدن نوشتن و مکالمه) رو حتما همزمان پیش ببرید چون طبیعی ترین حالت هست و پیشرفت بهترین خواهید داشت.

      دیدگاه شما پس از 4 ساعت پاسخ داده شد 😉

  90. با سلام و عرضه خسته نباشید 
    می‌خواستم بپرسم برای گرفتن نمره ۶ رایتینگ و اسپیکینگ چه منابعی رو پیشنهاد میدید
    در حال حاضر اسپیککینگ در حد ۵ و رایتینگ مبتدی هستم
     

  91. یا سلام خدمت استاد محترم و تشکر از ارائه مطالب مفیدی که در اختیار قرار دادید
    بنده روزی 2 ساعت در سرویس فرصت گوش دادن به فایل های صوتی را دارم
    منابع زیادی برای گوش دادن وجود داره مثل
    BBC 6 minutes
    English today
    EF Pod English
    Effortless English
    ….
    با توجه به اینکه سطح بنده PRE IELTS است
    شما کدوم منبع را برای گوش دادن معرفی می کنید
    با تشکر

    1. درود.

      پیشنهاد من به شما استفاده از مجموعه هایی هست که سطح بندی دارند برای مثال English Today

      با دو موردی آخری که فرمودید آشنایی ندارم شاید مناسب باشند. حتما نگاهی میندازم.

  92. سلام
    من كلاس زبان رفتم و رشته ام ادبيات انگليسي
    سطح زبانم Upper intermediate هستش و مي خوام تا شش ماه اينده امتحان ايلتس اكادميك براي نمره هفت به بالا بدم و به صورت خود خواني تا حدودي پيش برم، ميتونيد كمكم كنيد كه از كدوم منابع استفاده كنم براي شروع و حدوداً روزي چقدر بخونم؟

  93. سلامم و درود ممنون از زحمانتون
    ايا سايت معتبري و يا شيوه اي معتبر هست كه به صورت انلاسن گام به گام راهنمايً خوب براي امادا سازي من براي ازمون ايلتس باشه چون بنده ميخوام به صورت خود خوان خودم رو اماده كنم،ممنون ميشم اسخ بديد

    1. درود

      دوره های آنلاین زیادی هست که گام به گام کار میکنند اما رایگان نیستند. خود ما برگزار کننده دوره های آنلاین خودخوان و فشرده هستیم. میتونید شرایط رو ببینید:
      https://ielts2.com/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B3/

  94. سلام ممنون از زحمات و وبسایت خوبتون .نظرتون در مورد برنامه های اموزشی Effortless English چیه؟چقدر قابل اتکا هست؟بعد برای خواندن کتاب pre ielts باید هر مهارت رو کامل کرد بعد سراغ مهارت بعدی رفت یا میشه همزمان با کتاب لیسنینگ کتاب وکب رو هم خوند؟ممنون

  95. با سلام و ممنون از اطلاعات خوب و مفیدی که در سایت ارایه کرید
    جناب مهندس ابوالقاسمی خواستم نظر شما رو در مورد کتاب های گرامر اکسفورد مایکل سوان و کتاب های ریدینگ اکتیو که 4 سطح داره بدونم ؟ ایا این کتاب های برای هدف ایلتس وبا تافل مناسب مطالعه هستن؟

    1. درود به شما

      کتاب گرامر مایکل سوان بسیار سنگین هست و به این جهت مناسب نیست.

      کتاب های اکتیو ریدینگ میتونه مناسب باشه ولی اینکه به چه شیوه ای و در چه بازه زمان ازش استفاده بفرمایید یک موضوع دیگه هست.

  96. درود، سپاس بابت توضیحات فوق العاده ای که دادید و وقت و انرژی که گذاشتید.
    سوالم اینه با توجه به اینکه قصد دارم به صورت خودخوان خودم رو برای آزمون آیلتس آماده کنم، چه روشی رو برای محک زدن چهار مهارت به من پیشنهاد میدید تا متوجه بشم دقیقا باید مطالعه رو از کدوم سطح و کدوم منبع از میان منابعی که معرفی کردید شروع کنم؟نمی خوام از منابعی که پایین تر از سطح فعلی زبانم هست شروع کنم مبادا حوصلم سر بره یا خیلی بالاتر از سطحم که دلزده و ناامید بشم.

    1. درود.

      اگر شیوه خو خوان کار میکنی از منابع پیش ایلتس شروع کنید. اگر با موسسه یا مدرس کار میکنید خودشون برای شما برنامه ریزی میکنند بصورت مکمل میتونید این منابع رو بخونید یا بعد از پایان دوره این کتاب ها رو استارت بزنید

  97. سلام خسته نباشید من میخوام شروع کنم نه صرفا ایلتس (البته در نظر دارم ولی حداقل دوسال اینده) زبانم زیاد خوب نیست و در حد پاس کردن چند واحد در دانشگاه بوده
    خواستم چند تا منبع برای شروع اولیه معرفی کنید و یا ایا من که هنوز گرامر خوبی هم ندارم مناسب است با خواندن شروع کنم ،لطفا کمک کنید از چی شروع کنم؟

    1. درود

      میتونید با منابع پیش آیلتس کار رو آغاز کنید.

      ولی پیشنهاد میکنیم با یک دوره آیلتس دست کم غیر حضوری به کوشش ها و زمان و انرژی که دارید میگذارید جهت بدید. انواعی از این دوره ها در اینترنت قابل دسترسی هستند.

  98. با سلام خدمت جناب مهندس ابوالقاسمی و تبریک بابت سایت جامع و کم نظیر ielts2.com که حقیقتا زحمات زیادی برای گردآوری و بروزرسانی مطالب انجام پذیرفته است.

    با توجه به اینکه فراگیری گرامر یکی از دغدغه های اصلی اکثرزبان آموزان آیلتس است، جنابعالی کتاب (English Grammar ( Betty Azar که جزء منابع پیشنهادی برخی اساتید آیلتس می باشد را چگونه ارزیابی می کنید.
    بطور کلی به لحاظ درک عمیق و فراگیری بهتر مباحث، چه تفاوت هایی میان نحوه آموزش گرامر در این کتاب در مقایسه با کتاب GrammarOxford Practice که جنابعالی در این سایت معرفی نمود وجود دارد و شما کدام یک از این دو کتاب را پیشنهاد می دهید.
    باتشکر

    1. درود به شما دوست گرامی و ممنون از حسن توجه شما

      بنده هم درباره این کتاب بسیار شنیدم ولی مساله اینجاست که (1) همچنان زمان نداشتم نگاهی دقیق به این کتاب داشته باشم و (2) متاسفانه برخی کتاب های بسیار خوب برای زبان آموزان به ویژه زبان آموزان سطح پایه و متوسط بسیار سنگین هستند به ویژه اگر کتاب کتاب حجیمی باشد. برای مثال کتاب فوق العاده مایکل سوان از این دست هست.

      کتاب آکسفرد پرکتیس گرمر به ساده ترین شکل کاملا ترین مجموعه را ارائه داده و از این نظر کارایی بالایی برای زبان آموزان دارد.

      با توجه به آشنایی اندک من با کتاب بتی آذر بیش از این نمیتونم مقایسه ای انجام بدم ولی پیشنهاد میکنم حتما نگاهی به این کتاب هم داشته باشید و اگر بازده خوبی در خودتون میبینید خواندن را ادامه بدید.

  99. سلام خسته نباشید، من سطح زبانم در حد pre هستش. و میخوام آیلتس(آکادمیک) 8 بگیرم و میخوام خودم بخونم(ینی کلاس خصوصی یا غیر خصوصی زبان نرم)، البته میخوام ریز نمراتمم بالا ی 7 باشه، چ کتابهایی رو پیشنهاد میکنید؟ همچنین آیا نیاز ب کلاس هست؟

    1. درود. با این شیوه احتمالا به این نمره نخواهید رسید. باید از بهترین مدرس ها و بهترین آموزشگاه ها برای رسیدن به این هدف کمک بگیرید.

  100. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    در صورت امکان کتابی رو برای کسب نمره بالای 7 در مهارت Writing معرفی کنید. بنده از دایره لغات گسترده ای برخوردار هستم اما با فرم و ساختار کلی مهارت نوشتن آشنایی چندانی ندارم. ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

  101. سلام آقای ابوالقاسمی
    خیلی ممنون از سایت خوبتون
    یه سوال اگه فقط کتاب Essential words for the toefl چقدر لغت های آزمون تافل پوشش میده؟؟
    البته همان طور که شما می دونید کتاب تافل 30 درس داره ولی فلش کارت هاش 115درسه اگه من کل کتاب به همراه فلش کارت هاش بخونم چقدر لغات و متون آزمون تافل را پوشش می دهد؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. درود به شما دوست عزیز

      از اینکه این کتاب دقیقا چه تعداد سر واژه را پوشش میدهد اطلاع ندارم اما پیشنهاد من این هست که از فلش کارت استفاده نفرمایید فلش کارتهایی که توسط مدرسان و انتشارات ایرانی طراحی شدند چرا که این فلش کارت ها به هیچ عنوان استاندار نیستند و معمولا به همراه برابر های فارسی واژگان ارائه میشود.

      امروز شما باید خود کتاب باشد.

  102. ببخشید کتاب های top notch, English result, four corners پیشنهاد شدن یا رد؟!
    کلا بین این کتابا یا کتاب های مشابه کدوم بهتره؟

  103. salam
    bande mikham motaleam ro taze start bezanam nemidunam daghighan ba che ketabi shoro konam satham taghriban motevaset hast age emkan dare lotfan mano rahnemaei koni.zamane motalee zayad daram dar ruz vali kolan baraye azmoon vaght kam daram
    mamnun

  104. باسلام
    سطح من حدودا pre-intermediate یا یکم بااتر هست، میخوام با شیوه خودخوانی IELTS بگیرم به نظرتون با چه کتابایی شروع کنم؟!
    در ضمن نظرتون در مورد کتابای World English چیه؟ تو گوگل هم سرچ کردم ولی هیچ جا توضیحات خوبی درموردشون پیدا نکردم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  105. سلام
    ممنون تا امروز از کمک های ارزنده شما خیلی بهره بردم
    یه سوال از خدمتتون داشتم اگه یک موسسه زبان تا advanceبریم که کتاب اون موسسه New Headway باشه چقدر می تونیم روزنامه و مقالات زبان اصلی و متوجه شیم و فیلم های زبان اصلی را کاملا متوجه شیم؟؟؟؟

    1. درود

      پرسش دشواری هست ولی احتمالا بالای 50 درصد محتوا رو درک خواهید کرد که البته میزان خوبی هست.

      1. ممنون
        ولی یک سوال دیگه چرا با وجود اینکه میگیم تا advanceخوندیم و به این معنی که تا سطح پیشرفته یک زبان خوندیم باز هم نیاز مثلا کتاب هایی مثل آیلتس یا تافل خونده بشه مگه سطح پیشرفته زبان نباید آیتلس و تافل پوشش بده؟؟؟

  106. سلام ممنون از راهنمایی های خوب شما
    میشه کتاب ریدینگ معرفی کنید که فقط شامل ریدینگ باشه و سوالات ازمتن ریدینگ 4 جوابی باشه؟؟؟ و به صورت آموزشی نباشه اگه بتونید به من کمک کنید خیلی ممنون میشم

    1. درود

      تا جایی که من اطلاع دارم چنین کتابی وجود نداره. البته کتاب تمرین ریدینگ مختص ریدینگ وجود داره ولی استاندارد نیست.

      پیشنهاد میکنم کتاب های تمرینی و تست آیلتس رو استارت بزنید و روی بخش ریدینگ تمرکز کنید.

  107. درود بر شما مهربان مهراز ابوالقاسمی
    در ابتدا از بابت گفتارهایی که جهت راهنمایی قرار داده بودید، سپاس گزاری میکنم.
    پرسش من در مورد قسمتی از گفتارهای شما در زمینه‌ی گرامر بود که عرض کردید کتاب سطح متوسط اکسفورد پراکتیس گرامر، همون گرامر زبان دبیرستان و در همون سطح هست و برای این سطح کافیه. با توجه به فرمایشتون، میشود همون گرامر زبان پایه را به فارسی مطالعه کرد یا نه! باید با همین کتاب انگلیسی پیش برویم؟؟؟
    در واقع من خودم را برای همین سطح از آیلتس آماده میکنم چرا که به مدرک سطح B1 آیلتس نیاز دارم. با توجه به اینکه در حال حاضر ترم آخر دانشگاه هستم و وقت زیادی برای مطالعه زبان ندارم (روزانه تنها 2 تا 3 ساعت میتوانم اختصاص دهم یا در واقع هفته ای 11 ساعت) آیا میشود از یک کتاب فارسی در زمینه‌ی گرامر استفاده کرد مثل کتاب زبان موسسه مدرسان شریف (روی جلد این کتاب نوشته برای آزمون های ارشد و دکتری و مناسب برای آیلتس و تافل)، یا حتمن باید همین کتاب را به صورت لاتین مطالعه کنم؟؟؟؟؟
    از توجه تان سپاس گزارم.

    1. درود

      سپاس از توجه شما. پیشنهاد ما به تمامی زبان آموزان این هست که از منابع انگلیسی استفاده کنند که این توصیه دلایل گوناگون دارد. اگر سطح زبان شما خیلی پایین است بعد از مطالعه منبع انگلیسی میتوانید مطالب فارسی را در همین زمینه در اینترنت مطالعه بفرمایید ولی تمرکز شما باید بر منابع انگلیسی و استاندارد پیشنهاد شده باشد.

  108. سلام
    یک سوال که برای من پیش آمده این است که هر 4 مهارت را باید همزمان با هم پیش برد یا یکی را پس از دیگری مثلا برای منی که تازه شروع به خواندن کتاب های tactic for … کردم آیا باید همزمان کتاب های دیگر را برای تقویت دیگر مهاراتم نیز استفاده کنم. اگر راهنمایی فرمایید ممنون میشوم

    1. درود

      پیشنهاد ما پیش بردن هر 4 مهارت بصورت همزمان است. در این زمینه پیشنهاد میکنم برنامه های رادیو آیلتس 2 در زمینه برنامه ریزی و تقویت گام به گام مهارت اسپیکینگ و رایتینگ و ریدینگ و لیسنینگ را دنبال بفرمایید:
      http://ielts2.com/%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%88-ielts2/

  109. سلام وقت شما بخیر ببخشید میخواستم ببینم کتابها و فلش کارتهای زیر برای آزمون تافل خوبن؟ البته روی ای کتابها و فلش کارته عنوان شده مناسب برای تافل اما تا چه حد مفیدن؟فلش کارتها 3 عدد تالیف عبدالله قنبری مدرس زبان انگلیسی دانشگاه تهران (WORD, GRAMMAR, READING)
    کتابها:
    PETERSON,S #1 IN COLLEGE PREP , PETERSON,S #1 IN COLLEGE PREP, PETERSON,S #1 IN COLLEGE PREP
    TOEFL TOEFL TOEFL
    WORD GRAMMAR READING

    1. درود به شما

      متاسافانه با این منابع آشنایی ندارم و پیشنهاد کلی من این هست از منابع تالیف شده توسط مدرس ایرانی استفاده نفرمایید. همچنین بهترین منابع تافل در این لینک در دسترس هست مطالعه بفرمایید:
      http://ielts2.com/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%84-ibt/

  110. با عرض سلام مجدد
    ممنون از سایت خیلی خوبتون و البته از پاسخگویی هاتون
    دو سوال از خدمتتون داشتم اول اینکه نظرتون درباره کتاب oxford word skill چیه آیا این کتاب بیشتر واسه آیلتس جنرال کاربرد داره یا اینکه جامع هستش و میتونه پوشش دهنده آیلتس آکادمیک هم باشه
    و سوال دومم اینکه با توجه به اینکه سطح دامنه لغاتم متوسط رو به بالاست بنظرتون بهترین کتاب واسه آموزش لغات آیلتس واسه من چیه ؟؟؟
    مجددا بسیار ممنونم از سایت عالیتون

    1. درود به شما

      کتاب Oxford Wordskills منبع بسیار خوبی برای واژگان هست.
      این کتاب برای هر دو ماژول آکادمیک و جنرال مناسب هست. اگر نگاهی به فهرستی که در همین صفحه هست بیاندازید مشاهده میکنید منابع خوبی برای واژگان معرفی شده. که میشه به کتاب های Essential Words for IELTS در میان اون ها اشاره کرد.

  111. با عرض سلام و خسته نباشید
    خواستم بپرسم آیا کتابهای summit جز کتابایی هستن نباید مطالعه بشن ؟؟
    اگه اینطوره خواستم دلیلشو بپرسم ازتون

    1. درود.

      بله این کتاب ها ارتباط مستقیمی با آیلتس ندارند و زمان زیادی را از بین میبرند.

  112. سلام. کتاب focus on ielts رو چگونه ارزیابی می کنید؟ این کتاب رو استادم معرفی کرده اما پاسخنامه نداره و کار رو سخت میکنه؟ مهارت های مختلف هم از هم تفکیک نشده اند؟

    1. درود. این کتاب یکی از منابع اصلی هست واگر مدرس شما این کتاب رو معرفی کرده کار خاصی نمیتونید انجام بدید. معمولا اگر پاسخنامه ها در دسترس نباشند در کتاب مدرس همان کتاب وجود دارند.

  113. سلام…اول از همه یه تشکر جانانه کنم خدمت شما و زحمات شما برای زبان آموزان وخصوصا برای سایت بسیار پربارتون که انصافا چنین سایتی ندیدم تا حالا که بصورت صوتی مشاوره بده…سوال بنده اینه که من بعد از اتمام منابع پیش آیلتس که معرفی فرمودین ، قصد دارم برم آموزشگاه برای وارد شدن به محیط آیلتس و منابع آیلتس….شما پیشنهاد میکنین من آموزشگاه های عمومی مانند سفیر یا اینچنین موسسه ها برم که زبان عمومی دارند و از متدهایی مانند american english file….english result و…استفاده میکنند؟ یا برم موسسه هایی که مختص خود آیلتس هستند؟مانند مرکز آیلتس استان ها و شهرستان ها؟ باتشکر…سایتتون واقع محشره منتها اگر فایل های ویدیویی مانند فیلم نمونه از اتاق مصاحبه آیلتس یا فیلمی ازسالن برگزاری امتحان بزارین که بچه ها بیشتر با جو این مکان ها آشنا بشن ممنون میشم.باتشکر

    1. درود و سپاس از شما دوست عزیز

      به نظر من اگر دوره های ویژه ای برای آیلتس بصورت فشرده وجود داره بهتر است این کلاس ها رو شرکت کنید تا کلاس های عمومی زبان انگلیسی و بعد کلاس های آیلتس. در ضمن میتونید بصورت آنلاین با مدرس های حرفه ای در هر جا که باشید کلاس بگیرید.
      در زمینه نمونه فیلم از اتاق مصاحبه میتونید این لینک رو دنبال کنید. پیشتر گذاشتیم و بسیار هم پر بازدید هست:
      http://ielts2.com/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa-3-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87%d8%a7%d8%b3%d9%be%db%8c%da%a9%db%8c%d9%86%da%af-%d8%a2%db%8c%d9%84%d8%aa%d8%b3-%d9%86%d9%85%d8%b1%d9%87-8/
      پیروز باشید

  114. با سلام و وقت بخیر
    من بیشتر مطالب بالا رو خوندم.نظرات دوستان و پاسخ های صبورانه ی شما.
    من قصد دارم کمتر از ۶ ماه امتحان بدم و نمره ۷ به بالا بگیرم.
    پیشنهاد خاصی دارین؟ممنون میشم راهنماییم کنید.
    و سوال دیگه اینکه تمام کتابهای بالا رو باید بخونم؟

    1. درود

      پیشنهاد من به شما استارت زدن کار با یک استاد حرفه ای و قوی هست که حتما در آزمون آیلتس شرکت کرده و کارنامه ای از کارکرد ایشان در دسترس هست.
      خیر تمامی کتاب های بالا لازم نیستند. این ها بهترین منابع آیلتس از دیدگاه ما هستند.

      1. ممنون از پاسختون شما خودتون تدریس میکنید؟و لطفا هزینه کلاستون رو اعلام کنید ممنون

  115. سلام وقت بخیر و تبریک سال نو و تشکر از زحمت ها و پاسخگویتون، خواستم بپرسم که کتاب های «تاپ ناچ» در چه زمینه ای مناسب هستند و چرا مناسب نیشتند برای آیلتس یا تافل؟
    با تشکر فراوان

    1. درود
      کتاب های تاپ ناچ کتاب های ترمیک هستند با هدف بهبود سطح کلی زبان انگلیسی در بازه زمانی چندین ساله با تمرکز زیاد بر مدرس زبان انگلیسی.

      کتاب هایی که این جا معرفی شده اند تمرکز بیشتری بر آیلتس دارند، حالت خودخوان بیشتری داشته و در زمانی بسیار کوتاه تر زبان آموز را به هدف میرسانند.

  116. سلام و عرض ادب
    واقعا خسته نباشید عرض میکنم خدمت شما بزرگواران
    کارتان قابل تحسین
    استاد یه سوال داشتم خدمت شما بنده در سطح پایین هستم و به اموزشگاه زبان میرم سطح headway1
    که پیرامون آن خودم هر روز 3 ساعت مطالعه مفید دارم
    کتابهای facts & figures و…
    504
    و تازگیا 4000 رو میخونم
    بعد عید تصمیم دارم روزی 5 الی 6 ساعت مفید زبان بخونم و میتونم این ساعت رو مطالعه کنم
    یه راهنمایی میخواستم که با پایه ضعیف چه جوری شروع کنم
    هدف گرفتن مدرک ielts با نمره 7 و بالا هست در بازه زمانی 1 سال
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    با تشکر فراوان
    منتظرم استاد

    1. درود و سپاس از شما دوست گرامی

      بهترین کار آغاز کار با یک برنامه مشخص و در یک چهارچوب مشخص هست. اگر در یک بازه کوتاه بدنبال مدرک آیلتس هستید باید در کلاس های نیمه خصوصی یا خصوصی فشرده شرکت کنید ولی اگر هدفتون بلند مدت تر هست از دوره های ترمیک آیلتس بهره بگیرید.

      دوره های فشرده 3 روز در هفته یا روزهای جمعه ما هم میتونه گزینه بسیار خوبی برای شما باشه.

  117. با سلام
    من قصد شرکت در آزمون msrt رو دارم. میشه لطف کنین و منابع لازم برای رسین به یک نمره عالی در این ازمون رو معرفی کنین….لطفا نفرمایید که ما فقط درباره آیلتس و تافل صحبت میکنیم و راهنماییم کنین چون من واقعا به راهنمایی های سایت شما باور دارم.متشکرم

    1. درود

      تخصص ما این آزمون نیست ولی وبسایت های گوناگونی در این زمینه مطلب منتشر کرده اند که میتوانید به سادگی با جستجو بدست بیاورید.

  118. سلام، من سوالی داشتم،ممنون میشم پاسخ بدین،آخر اسفند امتحان دارم،
    در آزمون لسینینگ میشه همه ي جواب ها رو با حروف بزرگ در پاسخنامه نوشت؟هر40تا سوال رو کلا capital بنویسیم همه ي حروفشو؟
    تو یوتیوب فیلم آموزش آیلتسی بود که گفت برای جلوگیری از اینکه یادتون بره مثلا اول کلمات اشخاص یا مکان ها رو بزرگ بنویسید کلا اینکارو کنید.

  119. سلام و خسته نباشید
    من نیاز به یک کتابی دارم کهتاپیک های فراوان با موضوعات روزمره باشه، راستش من نیاز دارم کتابی داشته باشم که بتونم با استاد و پارتنرم در مورد موضوعات معرفی شده کتاب حرف بزنیم اگه کتابی رو معرفی کنید که محتویات ذکر شده داشته رو ازتون تشکر میکنم
    بیشتر ریدینگ و تاپیک های کاربردی روز مره باشه
    منتظر نظر ارزشمندتان هستم
    با سپاس

    1. درود
      کتاب در زمینه تاپیک های اسپیکینگ که در همین صفحه معرفی شده. کتاب های زیر رو میتونید استفاده بفرمایید:
      Speaking Memarzadeh
      220 ietls speaking topics

  120. با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
    می خواستم نظر تون رو راجع به کتابهای زیر بدونم
    Active skills for reading 2 and 2
    Listening extra by cambridge
    Intermediate vocabulary by b.j Thomas
    Ielts speakingt crack 2

    1. درود به شما

      بجز کتاب کرک که بعنوان کتاب اصلی پیشنهاد نمیکنم کتاب های دیگه رو خودم بعنوان کتاب اصلی در کلاس کار نکردم. اگر لینک دانلود دارید برام بفرستید. ولی به نظر میرسه میتونن گزینه های خوبی باشند.

      1. من چند باری از شما سوالی پرسیدم بابت معرفی چند منبع برای شروع
        اما متاسفانه شما ظاهرا فقط به پیامهایی جواب میدی نیست که داخل ایران هستند
        حالا به هر دلیلی
        موفق باشین

        1. درود
          دست من باشه به هیچکدوم جواب نمیدم چون واقعا قدر نشناس هستند. ولی فعلا هیچ تفاوتی قائل نیستیم.

  121. سلام دوستان
    من ساکن لندن هستم و برا دانشگاه نیاز به ایلس ۶ دارم
    لطف میکنید که کمکم کنید چند تا منبع برای شروع بهم معرفی کنید
    ۶ ماه هم زمان برای ارایه آیلتس ۶ رو دارم
    ممنون از شما

  122. فعلا چیزی به ذهنم نمیرسه جز سپاس بابت این همه توضیحات و گردآوری ارزشمند و بیدریغ.

  123. با سلام و وقت به خیر
    ببخشید من زیاد سوال میکنم…
    میخاستم بپرسم ایا درسته که موقع خوندن متن ها و جملات انگلیسی علاوه بر این که معنی جمله و لغات و اصطلاحاتو فهمیدیم ، بر گرد یم به جمله و اونو از لحاظ دستوری و اسکلت جمله و نوع نوشتن هم نگاهی بکنیم مثلا ساختار گرامری، حرف اضافه ها و تعریف و …تا مهارت های نوشتن و صحبت کردن هم تقویت شود. ( من برای ازمون ایلتس اماده میشوم).
    با تشکر فراوان

    1. درود

      شما میتوانید بینهایت پرسش بپرسید و ما با اشتیاق فراوان به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد چون پاسخ میتونه هم راهنمای شما دوست عزیز باشه و هم راهنمای دوستان و علاقمندان دیگه.

      این موردی که اشاره کردید بسته به خودتون داره ولی پیشنهاد من به دوستان این هست که زیاد روی جمله ها تمرکز نکنند و کوشش کننند فقط به ساختار و کالوکیشن ها و حرف اضافه ها و البته واژه های دشوار ولی تکراری توجه داشته باشند.

      امیدوارم این پاسخ برای شما سودمند بوده باشه.

  124. با سلام و وقت به خیر خدمت شما استاد گرامی
    من در مورد نحوه یادگیری واژه های جدید و مهمی که در ضمن خواندن متون و … با انها مواجه میشویم سئوال داشتم. وقتی به دیکشنری (من از کمبریج استفاده میکنم) رجوع میکنم با معانی و اصطلاحات مختلف و همراهی حروف اضافه متفاوت با انها مواجه میشم در ضمن اسم و صفت و قید و وجه های دستوری و collocation انها هم بطور مبسوط! ظاهر میشود و معانی مختلفی بعضا پیدا میکنند . خواندن و ثبت معانی مختلف و وجوه دستوری انها کارم رو کند میکنه. لطفا بفرمایید از نظر اصولی چطور اینها رو بخونم.
    خیلی ممنون از وقت و توجه شما به مخاطبان

    1. درود

      یک راه برای کاهش اطلاعاتی که باید پردازش کنید این هست که تنها به معنی ای بپردازید که در متن به اون برخوردید نه تمامی اطلاعاتی که در زمینه این لغت در دیکشنری میبینید. حتی اگر این اطلاعات جالب باشند!

      همچنین بهره گرفتن از کتاب های خوب مثل کتاب های فوکس میتونه کار رو ساده کنه چون بصورت هدفمند و با آموزش دسته بندی شده کار رو پیش میبره.
      Focus on Vocabulary 1
      Focus on Vocabulary 2

  125. با عرض سلام و احترام
    میخاستم بدونم ESL podcast ها برای تقویت listening ایلتس مناسب هستند یا خیر. من فایل Track های اونهارو که تعدادشونم زیاد بود از سایت مرجع اموزش زبان ایرانیان دانلود کردم.
    با تشکر از راهنمایی های خوبتون

    1. درود به شما

      من با این منابع کار نکردم ولی رویهمرفته باورم این هست پادکست برای دوره های طولانی تر مناسب هست. اگر زیر 6 ماه میخواین امتحان آیلتس یا تافل بدید کتاب های آمادگی لیسنینگ بهتر هستند.

  126. سلام و ادای احترام خدمت شما استاد گرامی
    بنده قصد مهاجرت داشته ونیاز به دریافت مدرک جنرال IELTS رو دارم میخواستم بدونم بهترین روش برای گرفتن نمره ی حداقل 7 چیست واگر لطف کنید منابع رو به ترتیب اولویت به بنده معرفی کنید ممنون میشم برای فراگیری لغات چه منابعی برای ریدینگ چه منابعی وبرای رایتینگ چه منابعی نیاز به فراگیری داره این ترتیب اولویت برام مهمه چون نمیخوام زمان رو از دست بدم در ضمن من از توانایی خوبی در زمینه ی درک مطلب و خواندن متون انگلیسی برخوردار هستم و اگر نیاز به کلاس خصوصی هست راهی جهت ارتباط برای مشاوره به من نشان دهید با تشکر فراوان

    1. درود به شما

      زحمت بکشید فایل صوتی پایین نوشته پیش از آغاز بخش دیدگاه ها را بشنوید در این فایل توضیحات داده شده.

      پیروز باشید.

    1. درود به شما

      به این دلیل که این کتاب ها برای آزمون های آیلتس جنرال یا آکادمیک طراحی نشده اند و ربطی به این آزمون ها ندارند. ضمنا شیوه آموزش در این کتاب ها به گونه ای است که تمرین کافی یا حتی متن های آکادمیک برای دیدن کارکرد واژگان در متن وجود ندارد و در نتیجه زبان آموز مجبور به حفظ کردن طوطی وار واژگان خواهد شد و هرگز توان به کار بردن آن ها در رایتینگ و اسپیکینگ را نخواهد داشت.

  127. با سلام و تشکر بخاطر مطالب ارزشمندی که قرار دادید.
    استاد بنده فارغ التحصیل ارشد برق هستم و بخاطر رشته تحصیلی همیشه درگیر مطالعه منابع و مقالات زبان اصلی بودم و تو بخش لیسینینگ و ریدینگ و رایتینگ سطح متوسط ام. اما توی اسپیکینگ ضعیف ترم.
    خواستم با توجه به تجربه ای که دارید یک منبع مفید برای آیلتس اکادمیک بصورت خود آموز معرفی کنید. بررسی تک تک منابع بالا خیلی زمانبر و ممکن خارج از تخصص بنده باشه.
    تشکر.

    1. درود به شما دوست گرامی

      در مورد مهارت اسپیکینگ باید گفت نیاز بیشتری به کلاس و استاد خواهید داشت و شانس کمتری برای شیوه خودآموز دارید. با اینهمه به نظر من میتونید از مجموعه سوالات اسپیکینگ آیلتس بهمراه پاسخ که یک مجموعه 40 تایی و یک مجموعه 90 تایی در سطح نمره 8 و بالاتر در همین سایت برای دانلود رایگان در دسترس است بهره بگبرید.
      این مجموعه ها را میتوانید بصورت روزانه گوش کرده و ساختارهای تکراری آن ها را روی کاغذ آورده و با آن ها تمرین نمایید.
      مورد سودمند دیگر میتواند دانلود مجموعه Extra یا English Today باشد. این دو مجموعه نیز برای دانلود رایگان در همین سایت در دسترس هستند و باید به بخش دانلود رجوع فرمایید.
      با باور من تمرین با کتاب ها یا منابع کلیشه ای اینچینی برای شما بازده چندانی نخواهد داشت.

  128. سلام و عرض ادب ،
    میخواستم بدونم کتاب های Active ,skills for reading و longman academic writing گزینه ی خوبی برای ریدینگ و رایتینگ آزمون هستن؟
    سپاس

    1. درود به شما

      کتاب هایی که فرمودید را شخصا کار نکردم زحمت بکشید لینک دانلود را بفرستید بررسی کنم خدمتتان اعلام میکنم.

  129. با سلام و احترام
    فقط آنقدر می دانم که در این دنیا افردای مثل شما که بدون چشم داشت در جهت خیر دیگران را راهنمایی میکنند زیاد نیستند.
    همیشه سالم و موفق باشید.
    سوال بنده در خصوص کتاب cambrdige ready for ielts هستش.
    آیا این منبع رو برای آشنایی با امتحان در هر چار مهارت پیشنهاد میکنید؟
    سپاس مجدد از زحمات شما و وقت ارزشمندتون که میذارید.

    1. درود به شما

      ممنون شما واقعا لطف دارید. ما هم برای شما آرزوی موفقیت و کامیابی داریم.

      واقعیت این هست با این کتاب کار نکردم ولی اگر لینک دانلود را دارید بفرمایید نگاه می اندازم همینجا اعلام میکنم خدمتتون.

      پیروز باشید

      1. سلام مجدد.
        http://plus7.ir/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-ready-for-ielts/
        این لینک دانلود کتاب به همراه فایل های صوتی هستش.
        ممنون میشم تجزیه و تحلیل شما رو از این کتاب بدانم.
        البته از انتشارات کلینز هستش من به اشتباه کمبریج نوشته بودم.
        باز هم ممنون.

        1. درود دوباره

          ممنونم از لینک. حتما بررسی میکنم. خدمت شما باید بگم قصد دارم پس از ماه ها تغییر نکردن این فهرست چند کتاب خیلی خوب بهمراه لینک دانلود اضافه کنم که مطمئن هستم برای علاقمندان بسیار سودمند خواهند بود.

          درباره کتاب های کالینز باید بگم از نظر کیفیت درجه دوم و سوم هستند ولی دیدگاه نهایی را پس از مطالعه اعلام میکنم.

          پیروز باشید

  130. استاد عزيز سلام
    ممنون كه با تو اين سايت اطلاعات مفيد و ارزشمندي رو بدون هيچ چشم داشتي در اختيار داوطلبان قرار ميديد. ممنون ميشم منو راهنمايي كنيد.
    من امروز تو آموزشگاه ايران مهر امتحان ماك آيلتس دادم. متاسفانه نمرم خوب نشد.
    ليسنينگ ٣،٥
    ريدينگ ٥
    رايتينگ ٥
    اسپيكينگ ٥

    البته به گفته ممتحن اشكالات گرامريم يكم بيشتر از حد يه داوطلب آيلتس هستش.
    قبلا هم سابقه امتحان آيلتس نداشتم و با شكل امتحان آشنا نبودم. به راهنماييتون احتياج دارم.

    بنظرتون لازمه كلاس برم يا سلف استادي بخونم؟
    در مورد ليسنينگ واقعا چكار كنم؟؟

    آيا تا عيد ميتونم به ٧ برسونم خودمو؟

    1. درود

      اگر واقعا تا نوروز نمره 7 رو لازم دارید باید حتما کلاس خصوصی بگیرید به نظر من. همچنین کلاس خصوصی با یک استاد حرفه ای. شیوه خودآموز یا کلاس گروهی شما را به نمره 7 نخواهد رساند.
      از استادتان برای تک تک مهارت ها برنامه دریافت خواهید کرد.

    1. درود به شما
      بله من هم دانلود و بررسی کردم و هم پاسخ دادم ولی بدلیل جابجایی سرور سایت گویا دیدگاه های تازه پاک شدند که از شما پوزش میخوام. حقیقت اینکه این کتاب ها برای ما جاذبه ای نداشت و هیچ برتری نسب به دیگر کتاب ها در اون ها ندیدم. به نظر من در سنجش با کتاب های ترمیک یا کتاب های لیسنینگی که در این سایت معرفی کردیم هیچ برتری نداره و اگر شما علاقه شخصی به این کتاب ها دارید میتونید ازشون بهره بگیرید ولی اگر دلیل دیگه ای ندارید به نظر من کتاب هایی که در همین جا معرفی شده مناسب تر هستند(چون شخصا بررسی و در عمل آزمایش کردم).

  131. سلام با تشکر از مطالب و منابع مفیدتون. آیا این منابع در کنکور کارشناسی ارشد (زبان عمومی) هم کارساز هستند؟ منبع خاصی برای ارشد هست؟

    1. درود
      تا کنون چندصد عنوان کتاب در زمینه آیلتس به چاپ رسیده که بهترین های اونها در این صفحه فهرست شده. کتابی که فرمودید رو من مطالعه نکردم. اگر از انتشارات معروفی هست میتونه براتون مفید باشه ولی پیشنهاد من این هست اگر دلیل خاصی برای آغاز کار با این کتاب ندارید بهتر هست با کتابهای معروف تری که توسط اساتید برتر آیلتس معرفی شده کار رو آغاز بفرمایید.

      1. این کتاب از نشر Cambridge هست وهر چهار مهارت رو در سری چهارتایی دوجلدی پوشش میده. مطالب اش هم ، کما اینکه از عنوانش برمیاد، در موارد آکادمیک هست. من خودم تا حالا ندیدم که جایی توصیه بشه، فکر کردم ممکنه چون مطالب آکادمیک در هر چهار مهارت داره، میتونه برای آیلتس آکادمیک بدردبخور باشه. سپاس فراوان از راهنمایی تون.

        1. درود دوباره
          اگرفایل این کتاب در دسترس تون هست زحمت بکشید برای من بفرستید یا لینک دانلود رو بفرمایید تا من بررسی کنم و اگر واقعا مناسب هست به علاقمندانی که بدنبال کتاب های مناسب آیلتس هستند معرفی کنم.
          ممنون از توجه شما
          پیروز باشید

          1. من فقط فایل پی دی اف جلد یکم این سری رو دارم، چطور براتون بفرستم؟ تلگرام یا ایمیل؟

  132. ببخشید متد آموزشگاهی که میروم بر مبنابع کتاب ۵۰۴ است و میگن بهترین کتاب هستش برای یاد گیری و این کتاب برای ترمهای آیلتس تدریس میشه شما بر چه اساسی میگید این کتاب خوبی نیست؟

    1. درود
      دوستان زیادی در این زمینه پرسیده بودند. این کتاب نه کوچکترین ارتباطی با آزمون آیلتس یا تافل داره و نه اصلا برای این آزمون ها طراحی شده.
      ضمنا تمرین و متن و تست کافی برای جا انداختن واژگان نداره و در آخر اینکه تعداد واژگان کم کاربرد و بی ربطش خیلی خیلی بالاست.
      کسی که این کتاب رو بعنوان منبع لغات آیلتس پیشنهاد میده بی اطلاعی خودش رو نسبت به ده ها کتاب مناسب و پربازده آشکار میکنه.

      شما و دیگر دوستان میتونید بعد از برگزاری آزمون تون درمورد مناسب یا نامناسب بودنش برای بخش ریدینگ دیدگاه هاتون رو در همین جا بیان بفرمایید.

  133. ممنون بابت معرفی این کتابها
    بعضی از اساتید برای معرفی کتاب هم درخواست پول میکنند ممنون که بی دریغ در اختیار بچه ها میگذارید
    فقط میخواستم خواهش کنم بگید کدوم کتابها برای چه سطحی خوبن مثلا برای ادونس چه کتابی خوبه از لیسنینگ تا ریدینگ…
    لطفا برای بچه ها دسته بندی کنید که هرکس باهر سطحی بتونه کتاب مورد نطرش رو در هر اسکیل بخره

    1. درود
      کتاب ها رو در دو گروه کلی پیش آیلتس و آیلتس دسته بندی کردیم ولی دسته بندی دقیق تر نیازمند تعیین سطح زبان آموز هست.

  134. سلام…و ممنون از مطالب و راهنمایی های مفیدتون، بین کتاب هایی که عنوان کردید در فهرست منابع ایلتس کدوم ها برای گرفتن نمره بالاتر از 7 مناسب تر هستن؟؟

    1. درود به شما

      ممنون از توجه شما. برای “منابع مناسب برای آیلتس بالای 7” باید همین عبارت را در گوگل جستجو بفرمایید تا به سفره دیگری از همین سایت راهنمایی شوید.

      پیروز باشید

  135. من قبلا برای جی آر ای 3500لغت بارونز و 1100 و مجموعه ورد اسمارت را خواندم و در بخش وربال نمرم 155شد. الان مرددم که برای نمره بالای 7 چه کتابی را بخوانم. یا اصلا نیازی به خواندن کتاب جدید مثل ورد اسکیلز آکسفورد دارم یا نه نظر شما چیه آیا این سه مجموعه کافی هستند؟

    1. درود

      کتاب Oxford Wordskills در سطح میانی میتونه برای مرور خوب باشه ولی کتای های 400 و essential words for toefl رو اگر امتحان کنید بد نیست. ضمنا برای نمره بالای 7 فقط مساله واژگان نیست باید تندخواندن، تسلط بالا بر نکته های ریدینگ و تقویت حافظه را هم در نظر داشته باشید.

  136. سلام.شما به کتاب essential words for the tofel از barrons اشاره کردید.درحالی که من essential words for the ilets رو تموم کردم!! حالا یعنی حتما باید تافل اش رو هم خوند یا همین آیلتس کافیه؟

    بعد از این کتاب به نظرتون سراغ چه کتابی باید رفت؟

    1. درود
      اگر زمان دارید این کتاب میتونه گزینه خوبی برای ادامه کار باشه. کتاب های دیگه هم در فهرست اشاره شدن که میتونید تهیه کنید. ثمن نرم افزار بعثی از اونها هم در دسترس هست برای دوره کردن

  137. سلام
    کتاب 1100 رو بعنوان منبع نامناسب معرفی کردید.این کتاب توسط یکی از دوستان من که زبان درس میده و نمره آیلتس 8 گرفته به من معرفی شده،در کمال احترام میشه لطف کنید دلیل نامناسب بودن کتابو بگید؟

    1. درود به شما

      نخست اینکه بدلیل تجربه های عجیب و پرشماری که در آموزشگاه های تهران در جایگاه مدرس زبان انگلیسی داشتم شخصا تا کارنامه کسی رو نبینم حرفش رو باور نمیکنم به ویژه اگر مدرس باشه و کوشش میکنم با چشم هام بشنوم تا با گوش هام. پیشنهاد میکنم شما هم همینکار رو بکنید.

      دوم درباره کتاب 1100 باید بگم خواندن این کتاب برای آیلتس یا تافل به خواندن شاهنامه برای یادگیری زبان فارسی میمونه. گرچه بی تاثیر نیست ولی کاملا پرت، دشوار و کم بازده است.

      مدرس یا آموزشگاهی که کتاب هایی همانند 504، 1100 یا 601 رو برای آیلتس و تافل معرفی میکنه آشکارا بی اطلاع بودنش رو درباره منابع بسیار مناسب تر و مربوط تر نشون میده.

      پیروز باشید

      1. ممنون از پاسخگویی سریع شما. یک ماه با کتاب 1100 دستو پنجه نرم کردم،خودم به همین نتیجه رسیدم،سوال من برای اطمینان بود.کتاب بسیار خسته کننده و پر از واژه های بی استفاده چه در استفاده رسمی و غیر رسمی می باشد.

        1. خوشحالم میبینم قصد شما حذف این کتاب از فهرست خواندنتان هست. اگر علاقمند بودید بعنوان سرگرمی میتونید مثل من بعد از برگزاری آزمون نگاهی به این کتاب داشته باشید.
          پیروز باشید

  138. Slm , mamnoon baraye poste khoobetoon . Man mikhastam ta 8 mahe dg dar azmoone ielts sherkat konam
    Sathe man Intermediate e .
    Mikhastam bedoonam baraye gereftane
    nomre 7 b bala cheketabhaee ro pishnahad mikonis
    Tedad manabei k dadidbesyar ziad hast

    1. درود به شما

      کتاب های مربوط به آیلتس بالای 7 در نوشته ای جداگانه آورده شده. در گوگل جستجو بفرمایید.

  139. با سلام و خسته نباشید.
    من ساکن سمنان هستم و امکان شرکت در کلاسهای حضوری شما رو ندارم .چطوری میتونم غیر حضوری برای نمره ی بالای 7 از کلاسای شما استفاده کنم ؟
    سوالی خیلی مهم دارم و اون اینکه این منابعی که معرفی می شوند معنی جملات یا لغات رو ندارند( که طبیعیه). چیزی که هست اینه که مطمعنا خود ما باید از Longman یا دیگشنری های دیگه معنای رو دربیاریم که برای شخصی مثل من که شاغل هستم خیلی خیلی وقت گیره بعلاوه اینکه خیلی از جملات اصطلاح هستند و با پیدا کردن معنی لغات از دیگشنری نمی توان به معنی واقعی رسید .من چکار باید بکنم که هم کار درست رو انجام داده باشم و هم سریعتر و کوتاه ترین راه رو رفته باشم. خودم فکر می کنم که سطح زبانم خوب نیست و بیش از حد preielts هستم ولی شما بهتر میدونید مشکل کجاست چون خودم فکر می کنم در حد 5 هستم لطفا منو راهنمایی کنید.
    سوال دوم اینکه اگه دیگشنری که علاوه بر english-english بودن صوتی هم هست بهم معرفی کنید.
    خیلی خیلی ممنون از لطف شما و سایت خوبتان.

    1. درود به شما
      برای رسیدن به بهترین نتیجه کلاس های آنلاین یا دست کم مشاوره و تعیین سطح آنلاین رو به شما دوست گرامی پیشنهاد میکنم.

      درخواست خودتون رو به این شماره پیامک بفرمایید.

      پیروز باشید

  140. سلام
    آیا شما خواندن کتاب چهارجلدی Reading & Vocabulary Development را به عنوان منبعی مفید سودمند میدانید؟
    درضما تشکر از ارائه و معرفی منابع خوبی که در دسترس قرار داده اید.

    1. درود به شما
      ممنون از توجه شما به این سایت. شوربختانه با این کتاب ها آشنایی ندارم. ولی پیشنهادم به شما این هست که اگر شخصا حس میکنید برای شما سودمند هستند به خواندن ادامه بدهید.

      پیروز باشید

  141. با سلام .سپاسگزارم از پاسختون. لطف میفرمایید منابعی که کتاب تیچرز را دارند معرفی بفرمایید دقیقا کدام ها هستند؟

    1. تمام کتاب ها دارند ولی فقط بعضی برای دانلود در دسترس هستند. برای دانلود باید در گوگل جستجو بفرمایید.

  142. سلام خسته نباشید . از جنوب مزاحم میشم . من کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دارم و با سابقه تدریس تقریبا 10 ساله در سطوح مختلف . اکنون بعد این مدت تمایل به تدریس ایلتس و تافل دارم ولی خوب متاسفانه خودم این آزمونها را نگدروندم خواستم ببینم آیا کتاب معلم و با دوره آموزشی برای مدرسین هم دارید ؟ و کلا لازمه تدریس این دوره ها چه چیزی است؟

    1. درود به شما

      برخی موسسات همانند موسسه آفرینش چنین دوره هایی را دارند ولی ما برگزار میکنیم. لازمه شرکت داشتن نمره 7 آیلتس هست.
      بسیاری از کتابهایی که در اینجا آورده شده کتاب آموزگار همراه را هم دارند که برخی برای دانلود در دسترس هستند.
      همچنین برخی دیگر کلا بصورت خودخوان طراحی شده اند و توضیحات لازم را درون خود دارند.

      امیدوارم این توضیح برای شما سودمند بوده باشد

  143. به نظر من خیلیا میتونن وقت خودشون رو روی بعضی کتابای حجیم با لغات بیهوده نذارن … توی تلگرام یه کانال هست که لغات خیلی مهم و آکادمیک رو در قالب تصویر نشون میده فکر کنم آدرسش http://telegram.me/englishvocab باشه …. با این لغتایی که روزانه میاد خیلی کار آدم راه میوفته …. البته این فقط برای لغات و ریدینگ مناسبه

    1. درود به شما

      من گروه رو بازدید کردم ولی متاسفانه از روش برگردان به فارسی در اون استفاده شده که به باور من نمیتونم در اسپیکینگ و رایتینگ به زیان آموز کمک کنه. همچنین تمرین و مثال های کافی یا تلفظ در اون به چشم نمیخوره. با اینهمه نشانی رو پاک نمیکنم تا اگر کسی علاقمند بود بتونه عضو بشه.

      پیروز باشید.

  144. سلام.
    در مورد سیستم شما زیاد شنیدم از یکی از دوستام. میخواهم بدونم واقعا چند درصد احتمال داده که من در یک مدت 6 ماهه به نمره 7 آیلتس برسم اگر تمامی تمرین های شما رو انجام بدم. زمان من آزاد هست ولی گرفتن مدرک و واقعا رسیدن بهش برام واجبه وگرنه کلاس در دوران کارشناسی ارشد زیاد رفتم و آشنایی دارم.

    1. درود

      اگر زمان شما برای مطالعه آزاد باشد(6 تا 8 ساعت)، حتی از سطح پایه بدون مشکل خاصی خواهید توانست به نمره 7 دست پیدا کنید. کلاس های خصوصی به ویژه با استاد های دارای مدرک آیلتس در سطح نمره 8 و چندین هزار ساعت سابقه تدریس، تجربه ای کاملا متفاوت است. شرایط این دوره ها را میتوانید در این پیوند دنبال فرمایید:
      http://ielts2.com/?p=494

  145. با سلام و ادب
    با سپاس از زحمات شما و همکارانتان
    من توانایی زبان انگلیسی ام در حدی است که تاکنون چندمورد با کسانیکه نویسنده یا ژورنالیست بوده اند راجع به حوزه کاری مورد علاقه ام که مسایل سیاسی است مصاحبه کرده ام البته لسنینگم بخوبی صحبت کردنم نیست حال پرسش مهمی که واقعا برام مهمه این است که باتوجه به آنکه تاکنون در امتحان آیلس شرکت نکرده ام و بسیار مشتاقم که نمره آیلسم بالاتر از ۷ باشد بنظر شمابا چند ماه مطالعه روزانه در حدود ۱۴ ساعت من میتوانم نمره مورد نظرم را در آیلس بگیرم

    1. درود به شما،

      خرسنیدیم که نوشته های این سایت مورد توجه شما بوده است. در برنامه ریزی برای رسیدن به نمره بالای 7 در بخش لیسینگ 3 مورد مد نظر هست: (1) سطح کنونی شما، (2) استعداد شما در پیشرفت در این مهارت، و در پایان (3) مدت زمانی که برای رسیدن به این سطح مورد نظر شما هست.

      بحز فهرستی که در اینجا میبینید، فهرست دیگری برای نمره بالای 7 آیلتس نگاشته شده که میتوانید از آن بهره بگیرید. همچنین نمره های بالاتر و چیره دستی در هر یک از 4 مهارت اصلی آزمون آیلتس نیازمند برنامه ریزی و مشورت با استاد های با تجربه این حوزه است. اگر قصد شرکت در کلاس ندارید پیشنهاد میکنیم دست کم برای برنامه ریزی از ایشان کمک بگیرید. میتوانید درخواست خود را به شماره زیر پیامک بفرمایید تا شماره استاد مورد نظر برای شما فرستاده شود:
      09121355087

      پیروز باشید

  146. با سلام و تشکر از مطالب مفید شما
    من ماه گذشته در آزمون شرکت کردم( جنرال)
    L5.5 R5.5 S6 W6
    با توجه به اینکه احتیاج به حداقل 6 در هر اسکیل دارم٫ پیشنهادتون برای من چیه؟! من ساکن کرج هستم
    لطفا چند تا منبع مفید برای جنرال هم مشخص کنید

    1. درود بر شما
      برنامه شما به باور من باید 70% تمرکز بر دو هارت لیسینگ و ریدینگ و 30% تمرکز بر دو مهارت رایتینگو اسپیکینگ داشته باشد. ولی برنامه ریزی دقیق نیازمند تعیین سطح درست بر پایه اطلاعات بیشتر مثل نقطه ضعف های شما در دو مهارت با نمره پایین تر و همچنین زمان آزاد شما برای مطالعه میباشد. همچنین روند پیشرفت شما باید پیوسته بررسی شده و بهینه سازی های لازم در فرایند برنامه پدید آید.
      با توجه به مکان زندگی شما میتوانید از کلاس های آنلاین آیلتس با استاد های چیره دست و دنبال کردن برنامه های ایشان بهره بگیرید.
      برای دسترسی به منابع بیشتر به ویژه با تمرکز بر آیلتس جنرال در مهارت های رایتینگ و ریدینگ میتوانید بخش دانلود را بررسی فرمایید. منابع پرشماری به تازگی در دسترس قرار داده شده است.
      پیروز باشید

    1. درود به شما

      در اینجا هدف شناسناندن مناسب ترین کتاب ها از میان صد ها عنوان کتاب هست. منظور این نیست که زبان آموز باید همگی این کتاب ها را تمام کند تا به نمره 6 یا 7 برسد. زبان آموزان گوناگون و استاد ها میتوانند با بهره گیری از مجموعه های مختلف به هدف برسند.

  147. سلام
    قربان میشه این کتاب ها رو برای دانلود هم در سایت قرار بدید؟
    خیلی ممنونیم از زحماتتون

    1. درود به شما

      اگر به بخش بانک دانلود منابع آیلتس که در بالای صفحه قابل مشاهده است سری بزنید بسیاری از این کتاب ها مستقیما برای دانلود قرار داده شده اند.

      پیروز باشید

  148. سلام ببخشید من کتاب crack ielts in a flash listening رو گرفتم ولی سی دی نداره ممکنه فایل صوتیشو برام بزارین ممنون میشم تو رو خدا کمک کنید بازم ممنون

    1. درود به شما
      قربان ما به فایل این کتاب دسترسی نداریم ولی میتونید از سایت های دیگه دانلود بفرمایید. ضمنا آزمون های این کتاب از کتاب های مرجع دیگه گردآوری شده که میتونید به سادگی از کتاب های اصلی تست بزنید

  149. سلام خسته نباشید چرا انقد هزینه های ازمون ایلس بالاست یعنی واقعا 1 میلیون برای ی امتحان دادن درست است که اخرشم معلوم نیست چی بشه و اینکه زمان ازمون برگزاری کی هست ؟

    1. درود به شما
      فرمایش شده به باور من کاملا درست هست ولی باید به دو نکته توجه داشت: (1) طرح آزمونی با استاندارد و صحت آزمون های آیلتس و تافل به هیچ رو کار ساده ای نیست و نیامند نیروی آموزش دیده در سطح بسیار بالا و تجربه چند ده ساله هست و بی گمان دستمزد این کارشناسان اندک نیست و (2) کم ارزش بودن پول ایران در برابر دلار یا پوند به چشمگیر شدن هزینه شرکت در این آزمون می افزاید وگرنه برای زبان آموزانی که در سراسر جهان کتاب هایی با هزینه چند صد دلار برای آماده شدن برای آزمون تهیه میکنند شرکت در آن آنچنان هزینه بر نیست.

  150. سلام
    من منابع خيلي زيادي رو تو سايت هاي ديكه مثل اي ار لنكويج ميبينم كه به نظر ميرسه منابع خوبي هم باشن٠ نظر شما راجع به اونا چيه؟
    مناسب هستند واقعا و ميتونن من رو به هدف برسونن؟
    ممنونم از پاسختون

    1. درود

      دوست گرامی منابعی که در اینجا معرفی شده اند تنها گلچینی از بهترین ها هستند و بی گمان منابع مناسب دیگری هم وجود دارند که در آینده هم در این جا معرفی خواهند شد و هم برای دانلود در دسترس علاقمندان قرار خواهند گرفت.

      تمامی این منابع به شرط بهره گیری از آن ها در یک چهارچوب مناسب و پیگیری و پایش درست از سوی آموزگار میتوانند برای رساندن شما به نمره بالای آیلتس سودمند باشند.

  151. با درود خدمت شما اينجانب در ازمون تعيين سطح افرينش شركت كردم و نمرات بنده بدين ترتيب مي باشد .لسينينگ 4 ردينيگ 5 اسپيكينگ و رايتينگ 4 سوالي كه از شما داشتم بااينكه انتظار نمرات بالاتري در ازمونهاي اسپيكينگ و رايتنگ داشتم نمرات پايين تر شد به نظر شما به نظر شما اين ازمون چقدر براورد سطحي از سطح زباني بنده است .مسول اموزش افرينش بنده را براي پري ايلتس 1 تعيين سطح كردند .اگر پري ايلتس 1 و 2 را بگذرانم با چند جلسه خصوصي مي توانم به نمره 7 برسم متشكر مي شوم بنده را راهنمايي بكنيد

    1. درود بر شما

      من با سیستم تعیین سطح آموزشگاه آفرینش و دیگر آموزشگاه ها آشنایی ندارم ولی اگر نمره هایی که به شما داده اند برابر یا نزدیک به آزمون بین المللی آیلتس هست شما میتوانید برنامه تون رو با ما آغاز کنید. به این ترتیب که در این سطحی که هستید میتونید کلاس ها رو برای نمره 7 آغاز کنید و در یک بازه زمانی 3 تا 4 ماهه به این سطح برسید. با اینهمه پاسخ دقیق تر رو باید با برگزاری جلسه تعیین سطح ارائه کرد.

      شرایط و قوانین کلاس ها رو میتونید در اینجا ببینید:
      http://ielts2.com/?p=494

      پیروز باشید

      1. با عرض سلام ووقت به خير اينجانب سوالي داشتم ازشما.ايا امكان دارد كلاسها با حضور دوزبان اموز برگزار گردد تا شهريه پرداختي براي هر 20 جلسه بين دو زبان اموز تقسيم گردد ايا امكان معرفي پارتنر از سوي شما وجود دارد يا خير باتوجه به اينكه من كسي را نمي شناسم .سوال بنده اين است ايا امكان دارد تدريس در منزل استاد برگزار گردد ايا امكانات كافي اموزشي در منزل استاد وجود دارد با تشكر از شما

        1. درود به شما،
          امکان برگزاری کلاس برای دو زبان آموز وجود دارد به شرطی که سطح کنونی ایشان نمره 5 آیلتس یا بالاتر باشد. پاسخ پرسش های دیگر را در صفحه زیر خواهید یافت:
          http://ielts2.com/?p=494
          پیروز باشید

          1. با فرض اينكه سطح نمره زبان بنده 4 باشد ايا برگزاري كلاسهاي دونفره در خارج از منزل شخصي وجود دارد يا خير

          2. همانطور که در بخش شرایط نوشته شده امکان چنین کلاسی وجود ندارد چرا که بخت رسیدن به مدرک آیلتس از چنین کلاسی بسیار پایین است.

  152. با سلام خواستم بپرسم من برای آزمون آیلتس از چ کتابی شروع کنم
    من حدود1 سال پیش آخرین کتاب american headway تمام کردم البته کلاس میرفتم بار لغتیم بد نیست.
    الان دانشجوی کارشناسی ارشد عمرانم
    خواستم ی مجموعه بهم معرفی کنید ک تهیه کنم و بتونم نمره ای 6_7 به بالا کسب کنم برا ادامه تحصیل در مقطع دکترا?
    این کتابایی که گفتید آبی یا قرمز اسم خاصی دارن چند جلد هستش?
    با تشکر

    1. درود به شما دوست گرامی

      نگارش یک فهرست مناسب برای شما تنها با تعیین سطح و بررسی دقیق توانایی های شما در هر چهار مهارت اصلی آیلتس امکانپذیر هست. برای این منظور میتوانید با فرستادن درخواست خود به شماره زیر یک جلسه آنلاین با استاد های چیره دست آیلتس داشته و پس از پرداخت هزینه مربوطه، این فهرست و در ادامه کار فهرست های تکمیلی را دریافت بفرمایید:
      09121355087
      پیروز باشید

  153. با سلام و ضمن تشکر از مطالب بسیار مفیدی که در اینجا قرار دادید :
    آیا کتابهای تاپ ناچ هم در زمره منابع نامناسب برای آزمون آیلتس تلقی می شود؟ یا اینکه برای رسیدن به یک سطح پایه ای می توانند مورد استفاده قرار بگیرند؟
    با تشکر

    1. درود به شما
      ممنون از اینکه این پرسش رو مطرح فرمودید. کتاب های سری تاپ ناچ پیوند مستقیمی با آیلتس ندارند ولی میتوان از آن ها به شرط آموزش درست بعنوان منابع پیش آیلتس بهره گرفت.
      پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید

  

error: Content is protected !!

بهترین زمان برای یادگیری...

فرصت را از دست ندهید و در کلاس‌های نیمه خصوصی آیلتس ثبت نام کنید. شروع کلاس‌ها از هفته اول مردادماه با 20% تخفیف

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس حاصل کنید و اخبار آیلتس 2 را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.