نکات Matching Sentence Endings در ریدینگ آیلتس

نکات Matching Sentence Endings در ریدینگ آیلتس

نکات Matching Sentence Endings در ریدینگ آیلتس

نکات Matching Sentence Endings در ریدینگ آیلتس

درود به همه عزیزانی که برای آزمون آیلتس در حال تمرین هستند. در پستی دیگر درباره سوالات matching information در ریدینگ آیلتس صحبت کردیم. در این پست نگاهی به نمونه سوالات پیدا کردن پایان مناسب برای جمله ها در ریدینگ آیلتس یا Matching Sentences Endings خواهیم داشت. همچنین نکته هایی را در این زمینه ضمن انجام تمرین با شما به اشتراک خواهیم گذارد.

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

آموزش ریدینگ آیلتس سایمن، Matching Sentence Ending

.

آشنایی با سوالات Matching Sentence Endings در ریدینگ آیلتس

در این نوع سوال که البته متداول ترین نوع سوال در آیلتس نیست اما احتمال روبرو شدن با آن وجود دارد، در ریدینگ آیلتس از شما خواسته میشود از بین چند گزینه که در یک باکس قرار داده شده اند برای چند جمله که نیمه کاره نوشته شده پایان مناسب انتخاب کنید. تعداد جمله های داخل باکس بیش از سوالات هست و همیشه بعد از پاسخ دادن به تمامی سوالات، چند مورد بدون استفاده خواهد بود.

بدون شک جمله های داخل باکس به هم شباهت دارند و حدس زدن پاسخ درست را برای ما دشوار میکنند. لطفا قبل از توضیح بیشتر در این باره به نمونه ای که در پایین آورده شده که شامل متن و سوالات 1 تا 3 هست نگاه کنید:

نکات Matching Sentence Endings در ریدینگ آیلتس

نکات Matching Sentence Endings در ریدینگ آیلتس

.

در بالا میبینیم که باید برای 3 سوال مطرح شده از بین 6 گزینه، پاسخ های درست را انتخاب کنیم و ضمنا با نگاه اول مشخص هست که گزینه های C، D و F از نظر ظاهری و کلید واژه های به کار رفته(lack و  poor، water، soil) شباهت قابل توجهی با یکدیگر دارند.

.

استراتژی ها و نکات سوالات Matching Sentence Endings

از مهم ترین نکته های کلیدی مربوط به این نوع سوالات این است که پاسخ سوالات در متن به ترتیب سوالات است. به این معنی که با پیدا کردن پاسخ سوال اول فقط لازم هست ادامه متن را بخوانیم و پاسخ در خط ها و پاراگراف های قبلی نخواهد بود.

توجه بفرمایید که همانند تمامی سوالات رایتینگ آیلتس اولین سوال در این مجموعه از همه دشوارتر هست بنابراین باید دقت کنیم بیش از اندازه روی این سوال زمان نگذاریم یا انجام آن را به آخر کار موکول کنیم. 

اما روش انجام کار به این صورت است که باید هر یک از سوالات را به دقت خوانده، کلیدواژه ها را شناسایی کرده و دور آن ها را خط بکشید و با سرعت بالا متن را Skim کرده تا به جایی که در مورد این کلیدواژه ها صحبت شده برسیم. در ادامه با تمرکز بیشتر و Scan کردن متن باید ببین از بین گزینه ها کدام مورد دقیقا با معنایی که از متن درک میکنیم هماهنگی دارد. دقت بفرمایید که کلید واژه ها ممکن است الزاما یکی نباشند اما مفهوم جمله ها باید با هم هماهنگی 100% داشته باشند. بنابراین در این نوع سوال هم مثل تمامی سوالات ریدینگ و لیسنینگ آیلتس توجه و شناسایی پارافریز ها و Synonym ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

پیش از انتخاب دقت کنید که ظاهرا تمامی گزینه های اشاره شده در متن وجود دارند اما فقط یکی از آن ها تکمیل کننده منطقی و درست جمله نیمه کاره ما هست. بنابراین ملاک ما در انتخاب نباید تنها این باشد که با یک یا دو کلیدواژه آن گزینه در متن برخورد داشته ایم. 

از نکات دیگر اینکه باید دقت کنید آیا بعد از انتخاب ending مورد نظر، کل جمله هم از نظر دستوری و هم از نظر معنایی منطقی به نظر میرسد و دقیقا بازتاب اطلاعات متن هست یا خیر؟

در اینجا سوال 1 در مورد دلیل Unfavorable بودن شرایط bog از ما پرسش کرده. با نگاه به پاراگراف اول به نظر میرسد در این خصوص در همین پاراگراف صحبت شده. معادل کلمه unfavorable در سوال، کلمه unwelcoming در متن هست. اما دلایل در خط 2 و 3 توضیح داده شده که عبارتست از lack of minerals…..together with acidity.

با توجه به اینکه bog طبق توضیحات متن چیزی شبیه به آبگیر یا برکه هست گزینه های A، D و E به سادگی حذف میشوند چون به نظر نمیرسد ارتباطی با این موضوع داشته باشند یا به تنهایی پاسخ کاملی به سوال مطرح شده باشند. این نکته مهمی هست که گزینه هایی که مشخصا بی ربط هستند را سریعتر حذف کنیم تا تمرکز بیشتری روی دیگر گزینه ها داشته باشیم. اما با توجه به 2 عامل اشاره شده در متن که در بالا اشاره کردیم، lack of minerals و together with acidity، مشخص هست که گزینه F تنها پاسخ درست و کامل ما هست که دقیقا اشاره به این 2 مورد دارد. گزینه های Cو D به تنهایی اطلاعات ناقصی ارایه میدهند و فقط به یک مورد اشاره دارد و عملا تله هستند.

حالا نوبت شماست. سوالات 2 و 3 را حل کنید و اگر در پیدا کردن پاسخ مشکل دارید در بخش کامنت ها مطرح بفرمایید. 

.

در ادامه به همین سوال در یک متن مفهومی و دشوارتر که شبیه به Passage های سوم ریدینگ آیلتس هست نگاهی خواهیم داشت. 

نکات Matching Sentence Endings در ریدینگ آیلتس

نکات Matching Sentence Endings در ریدینگ آیلتس

.

اما مسیر گام به گام رسیدن به پاسخ درست با توضیح کامل!

1. در این متن دقت داریم که کلید واژه ADHD راهنمای ما برای پیدا کردن حدود محلی هست که درباره این سوال صحبت شده و کلید واژه های Inattentively و Predominately راهنمای ما برای رسیدن به محل دقیق پاسخ خواهند بود. سوالات به ترتیب هستند.

2. سوالات به ترتیب هست پس احتمالا در نیمه اول(نه الزاما پاراگراف اول) متن باید بدنبال پاسخ باشیم. 

3. با یک نگاه ساده به کل متن متوجه میشویم که در چندین جا در مورد ADHD صحبت شده اما همانطور که در شماره 1 گفتیم تمرکز ما باید روی 2 پاراگراف اول باشد. 

4. نگاه دقیق تر به پاراگراف 1 نشان میدهد دو واژه کلیدی دیگر که در شماره 1 توضیح دادیم یعنی Inattentively و Predominately در پاراگراف اول وجود ندارد بنابراین طراح این پاراگراف را خالی گذشته تا زمان ما را هدر دهد. خیلی سریع سراغ پاراگراف دوم میریم. 

5. با تمرکز برای پیدا کردن واژگان Inattentively و Predominately یا هم معنی های آن ها متوجه میشویم در خط اول در این زمینه صحبت شده اما در ریدینگ آیلتس مفاهیم هستند که پاسخ را مشخص میکنند نه خود کلمات بنابراین با مشخص شدن حدود پاسخ(پاراگراف دوم، احتمالا خط 2 تا خط آخر همین پاراگراف)، به معنی دقیق سوال توجه میکنیم: “بچه هایی که حالت Predominantly Inattentively ADHH هستن ویژگی های………… را دارند” پس باید بدنبال ویژگی های این بچه ها باشیم. 

6. مشخص هست که بلافاصله در خط دوم ویژگی هایی توضیح داده شده. پیش از همه توضیح داده شده که این بچه ها “easily distractible” هستند اما هیچ گزینه ای با این عبارت هماهنگی ندارد. پس خواندن را ادامه میدهیم.

7. دیگر ویژگی های اشاره شده در ادامه حالت مثال و خیلی جزئی دارند(tend to interrupt others، lose thing they need for doing their homework)؛ از همین جا مشخص هست ویژگی های اشاره شده همگی از یک جنس هستند و آن “مشکل تمرکز” هست. خواندن را ادامه میدهیم. 

8. یک توضیح متمایز کننده هم در خط چهارم این پاراگراف آورده شده که یک ویژگی مهم و متفاوت را برای این بچه ها توضیح میدهد: “they may not face intellectual difficulties in the content”. بنابراین تا اینجا کل پاراگراف دو ویژگی را برای این بچه ها مشخص کرد. دشوار بودن تمرکز که در شماره 7 توضیح دادیم و نداشتن مشکل ادراکی که در همین شماره(شماره 8) دیدیم. بعنوان آخرین توضیح و مورد سوم هم اشاره شده که “may find completing a task a challenge”

9. در اینجا و پایان پاراگراف باید ببینیم در کدام گزینه به یکی، دو یا همه ویژگی های اشاره شده در شماره 8 اشاره کرده. با بررسی گزینه ها مشخص هست که تنها دو گزینه آخر یعنی E و F در این پاراگراف اشاره شده اند. اما از بین این دو مورد کدام گزینه، پاسخ درست سوال اول ماست؟
10. انتخاب بین این دو مورد واقعا دشوار است اما یک نکته مهم برای تصمیم گیری درست وجود دارد که در خود پاراگراف، هدف از اشاره به موردی که در گزینه F آورده شده یعنی “Tend to forget or lose thing” در واقع توضیحی برای درک بهتر یک مورد اصلی تر که “آغاز دشوار و ناتمام ماندن تکالیف” هست می باشد. بنابراین مورد اصلی که منظو نویسنده پاراگراف بوده در واقع گزینه E هست. گرچه انتخاب این گزینه بین این دو مورد(E و F) برای شرکت کنندگانی که در سطح نمره 7 و پایین تر هستند شاید اصلا کار ساده ای نباشد. 

.

گرچه با ارایه پاسخ سوال شماره 4، پاسخ به سوال های 5 و 6 بسیار ساده تر خواهد بود، از شما عزیزان درخواست دارم این سوالات را انجام داده و اگر با مشکل روبرو شدید حتما در بخش کامنت ها مطرح بفرمایید که توضیحاتی بیشتر خدمت شما ارایه شود. 

.

مطالعه بیشتر در سایت های انگلیسی زبان

لینک های زیر مربوط به سایت های معتبر آیلتس هست که همین موضوع را پوشش داده اند. اگر علاقمند به انجام تمرین بیشتر یا بررسی بیشتر اطلاعات در این زمینه هستید حتما نگاهی به آن ها داشته باشید.

https://ieltsliz.com/matching-sentence-endings-ielts-reading-practice

https://www.ieltsjacky.com/ielts-reading-matching-sentence-endings.html

https://www.ieltsadvantage.com/2015/04/28/ielts-reading-matching-sentence-endings-tips

.

نکات Matching Sentence Endings در ریدینگ آیلتس – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان