1000 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 بهمراه پاسخ استاندارد

1000 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 بهمراه پاسخ استاندارد

1000 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 بهمراه پاسخ استاندارد

1000 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 بهمراه پاسخ استاندارد pdf

1000 نمونه نامه آیلتس جنرال با پاسخ استاندارد هم اکنون در ielts2.com در دسترس عزیزان می باشد. از سال 1392 در گام نخست مجموعه 50 نامه آیلتس را برای نمایش مستقیم بر روی سایت و دانلود گردآوری کردیم. در حال حاضر بخشی از این مجموعه 12 نامه از کتاب Barron’s Writing for IELTS میباشد و مجموعه های دیگر شامل سمپل های نامه آیلتس ماکار و آموزش ویدئویی استاد سایمون هست. این نمونه ها بسیار ساده نوشته شده اما در سطح نمره 8 هستند و میتوانند بعنوان الگو به کار گرفته شوند.

.

✅ دانلود pdf کتاب 115 سمپل نامه آیلتس جنرال از استاد ماکار(Makkar)

لینک دانلود / دانلود پشتیبان تلگرام

.

✅ دانلود pdf کتاب آموزش و سمپل رایتینگ تسک 1 جنرال استاد رایان

لینک دانلود

.

✅ دانلود pdf کتاب GET IELTS BAND 9 IN GENERAL TRAINING WRITING TASK 1 انتشارات کمبریج

لینک دانلود

.

✅ دانلود pdf کتاب رایتینگ Task 1 IELTS Writing – General Training Module Adam Smith

لینک دانلود

.

✅ دانلود pdf کتاب رایتینگ آموزش و سمپل های جدید نامه آیلتس از Fiona Wattam

لینک دانلود

.

✅ لینک دانلود pdf کتاب رایتینگ ماکسیمایزر دکتر معمارزاده (Writing Maximiser)

لینک دانلود

.

✅ دانلود کتاب IELTS Write Right

لینک دانلود / لینک پشتیبان تلگرام

.

✅ دانلود pdf جزوه ساختارها و عبارت های کاربردی نامه آیلتس جنرال

لینک دانلود / دانلود پشتیبان تلگرام

.

✅ دانلود رایگان pdf کتاب Barron’s writing for IELTS

لینک دانلود / دانلود پشتیبان تلگرام

.

دانلود آموزش ویدئویی نامه نویسی آیلتس استاد سایمون

دانلود مجموعه / دانلود Work Sheet

🔓 گذرواژه: www.ielts2.com

.

نمونه آموزش رایتینگ سایمون، نامه های رسمی

.

نوشتن انواع نامه آیلتس جنرال

در بخش اول یا Task 1 آیلتس جنرال از شرکت کننده خواسته میشوند برپایه وضعیت توضیح داده شده 1 نامه 150 کلمه ای در 20 دقیقه بنویسد که تشکیل دهنده 3 نمره از 9 نمره رایتینگ ایشان در کارنامه خواهد بود. ناآشنایی زبان آموزان با نگارش نامه و کم بودن نمونه نامه های منتشر شده برای الگو گرفتن کار را برای بسیاری از شرکت کنندگان دشوار کرده است.

نامه های آیلتس جنرال به 3 دسته کلی رسمی، نیمه رسمی و شخصی تقسیم بندی میشوند که در این پست به صورت کامل با جزئیات و مثال تدریس شده اند:
انواع نامه در آیلتس جنرال

.

موارد مهم مد نظر در نوشتن نامه های آیلتس

نامه آیلتس باید شامل موارد زیر باشد:

۱. نامه باید با لحن مناسب(دوستانه، رسمی یا نیمه رسمی) نوشته شود.

۲. باید موضوع نامه را با توجه به سوال به دقت انتخاب کنید و از نوشتن موارد غیر ضروری پرهیز کرد.

۳. باید از لغات مناسب استفاده کرده و ضمنا از اشتباهات گرامری و املایی پرهیز کرد.

۴. باید ساختار نامه را به درستی رعایت کرده و به ترتیب معمول، شامل سلام، مقدمه، بدنه نامه و پایان باشد(تصویر زیر).

۵. در بدنه نامه باید به توضیح موضوع پرداخته و دلایل و استدلال‌های خود را با دلیل و مثال توضیح داد.

۶. باید در پایان نامه، نتیجه‌گیری کوتاهی را ارائه کرده و از خواننده خود برای اقدامات بعدی دعوت کنید.

۷. باید به تعداد کلمات مشخص شده در سوال که دست کم 150 کلمه هست توجه کرده و از نوشتن تعداد کلمات خیلی بیشتر یا کمتر پرهیز کرد.

.

فرمت استاندارد نامه آیلتس جنرال

150 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 بهمراه پاسخ استاندارد

.

1000 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 – نمونه های نمره 8

در این بخش برای تمامی انواع نامه ها(رسمی، نیمه رسمی و شخصی) نمونه هایی در سطح نمره 8 و نمره 9 ارایه شده است. برای دیدن هر تصویر در اندازه بزرگ روی هر عکس کلیک بفرمایید. ضمنا مجموعه کامل نامه ها در کتاب Barron’s Writing for IELTS در دسترس می باشد.

50 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 بهمراه پاسخ استاندارد 50 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 بهمراه پاسخ استاندارد نحوه نوشتن رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 آموزش گام به گام نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال task 1 50 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 بهمراه پاسخ استاندارد

.

10 خطای رایج در رایتینگ تسک 1 آیلتس جنرال(نامه نویسی)

نمره بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون های آیلتس جنرال در بخش رایتینگ به دلایلی مشابه و خطایی مشابه و رایج از بین میرود. چون در این باره در جای دیگر در سایت www.ielts2.com  صحبت شده در اینجا کوشش میکنیم به صورت خیلی کوتاه به 10 خطای متداول در این زمینه اشاره کنیم:

1. زیاد نوشتن یا کم نوشتن

سوال به ما دستور میدهد برای نامه دست کم 150 کلمه بنویسیم. معمولا افرادی که تازه کار هستند کمتر از این مقدار مینویسند و بعضی هم کنترل را از دست میدهند و تا زمان تمام نشده به نوشتن ادامه میدهند! کمتر از 150 کلمه نوشتن بدون شک نمره شما را کاهش خواهد داد. بیش از حد نوشتن معمولا باعث پراکنده گویی میشود. صرفنظر از این حقیقت که اضافه نوشتن نمره اضافه ای ندارد، بخاطر تک تک خطاهای دستوری و لغوی در این مقدار اضافه نوشته شده، نمره کاهش پیدا میکند. معمولا 170 تا 180 کلمه بعنوان مقدار بهینه توصیه میشود. 

.

2. عبارت های نامناسب آغازین یا پایانی در نامه

بخش آغازین نامه و پایانی (letter salutations sign offs) در آیلتس باید از اصول مشخص پیروی کند و ساختارهای ثابتی برای آن وجود دارد. نوشتن این بخش دلبخواهی نیست و اگر به شکل نادرست نوشته شود نمره شما کاهش خواهد یافت. در این تصویر به صورت خلاصه این ساختارها را برای نامه های رسمی، نیمه رسمی و دوستانه میبینیم:

.

3. پاسخ ندادن به تمامی موارد اشاره شده در سوال

این مشکل که در تسک 2 هم بسیار رایج هست دلایل مختلفی مثل استرس، بی دقتی، نداشتن ایده، نداشتن تمرین کافی یا عدم توانایی در توصیف بخش مربوطه دارد اما در هر حالت اگر 3 بولت یا مورد مطرح شده در سوال به درستی و به صورت کامل پوشش داده نشود، 1/4 نمره تسک 1 آیلتس جنرال شما که مربوط به Task Response هست تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش می باید. اگر با جدول نمره دهی آیلتس یا Band Score Descriptor آشنایی ندارید حتما آموزش مربوطه را همراه با لینک دانلود رایگان جدول دنبال بفرمایید.

.

4. اضافه کردن اطلاعات بی ربط به سوال

این مورد هم در سطح نمره 6 تا 7 آیلتس بسیار زیاد دیده میشود که شاید بخشی از آن ریشه فرهنگی داشته باشد. باید نهایت کوشش خودتان را بکنید تا (1) سوال های مطرح شده را کامل پاسخ دهید و (2) از نوشتن مطالب و توضیحات اضافی درخواست نشده خودداری کنید.  اطلاعات اضافه نمره ای ندارند اما اگر خطایی از شما سر بزند نمره گرامر و لغت شما بخاطر آن ها کاهش میابد. ضمنا شانس شما برای پرداختن به موارد درخواست شده و غلط گیری کردن نامه پیش از پایان کار(Proofreading) کاهش خواهد یافت.

.

5. تکرار کردن مستقیم عبارت ها از سوال

هرگونه تکرار ساختارها از سوال به معنی عدم توانایی شما در پارافریز کردن است و نمره لغات شما را کاهش میدهد. اگر با تکنیک های paraphrase در رایتینگ آیلتس آشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم آموزش مربوطه را با دقت بررسی بفرمایید. این مورد تا جایی اهمیت دارد که حتی تکرار عبارت هایی که خودتان قبلا در نامه استفاده کردید هم پیشنهاد نمیشود. کوشش کنید از معادل های عبارت های قبلی خودتان استفاده کنید و هرگز آن ها را عینا تکرار نکنید. تنوع دادن به لغات نمره این بخش را افزایش میدهد.

.

6. استفاده از ساختارهای کلیشه ای و حفظی

بسیاری از زبان آموزان به خصوص در شیوه خودخوان علاقه خاصی به حفظ کردن ساختارها و به کار بردن آن ها در رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس دارند و ظاهر کار هم به نظر خیلی خوب و حرفه ای هست. اما مشکل اینجاست که اگزمینر ها با تمامی این ساختارها آشنایی دارند و شما را برای عبارت های کلیشه ای و حفظ شده که تناسبی با دیگر بخش های رایتینگ شما ندارد جریمه خواهند کرد. این مورد در اسپیکینگ آیلتس هم کاملا رایج و صادق هست. بنابراین کوشش کنید در حد امکان ساختارهایی که حفظ هستید را با تغییر استفاده کنید.

.

7. استفاده از لحن بیش از اندازه خودمانی یا رسمی

بسیاری از ساختارهایی که زبان آموزان آن ها را فراگرفته اند از فیلم ها، منابع نامعتبر و غلط و از اینستاگرام و با ترجمه فارسی هست و حتی اگر واقعا در دنیای زبان انگلیسی واقعی به کار رود، به هیچ عنوان مناسب آزمون های رسمی مثل آیلتس و تافل نمیباشد. استفاده عمدی یا ناخودآگاه از این ساختارها مثل Slang ها، Idiom ها و زبان غیر رسمی که اتفاقا توسط برخی آموزشگاه ها و مدرسین توصیف و تشویق میشود باعث کاهش نمره شما خواهد شد. استفاده از Curse Words یا فحش ها هم در همین گروه جای میگیرد. آیلتس یک آزمون رسمی و نامه های آن حتی در حالت دوستانه نباید لحن بیش از حد غیر رسمی و خیابانی داشته باشند.

همچنین استفاده از لحن بیش از حد رسمی وقتی نامه قرار هست به دوست شما نوشته شود تقریبا همین تاثیر منفی را دارد. پس با توجه به سوال و شرایط درخواست شده عمل کنید.

.

8. استفاده از لغات بیش از حد دشوار در نامه

یکی دیگر از راهنمایی نادرست بعضی مدرسان و منابع آیلتس که ریشه در آموزش زبان انگلیسی در سال های بسیار دور در ایران دارد استفاده از ساختارهای بیش از حد دشوار یا Extreme هست که به هیچ عنوان در هیچ جایی از آیلتس توصیه نمیشود. واژگانی مثل vertex، zenith و nadir که در کتاب هایی مثل 504 و 1100 یاد گرفته اید نباید در هیچ جایی از آیلتس استفاده شود. برای درک بهتر فهرستی از لغات بیش از اندازه دشوار و نامناسب برای آیلتس را میتوانید در این نشانی دانلود بفرمایید. با دقت به مجموعه 1000 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 دانلودی در همین صفحه مشخص میشود هیچیک از این لغات هرگز به کار نرفته اند.

.

9. استفاده بیش از اندازه از ساختارهای گرامری سطح پیشرفته

این مورد هم که نتیجه تدریس و راهنمایی های غلط در فضای مجازی هست به زبان آموز این تصویر را میدهد که رایتینگ باید مثل یک چک لیست از ساختارهای دستوری دشوار باشد و باید به هر شکل ممکن از این ساختارها در رایتینگ استفاده کرد. برای مثال در بسیاری از رایتینگ ها ساختارهایی مثل Not only but also، the more the better، ساختار Inversion، شرطی های نوع ترکیبی، ساختارهای Cleft و بسیاری از دیگر ساختارها را میبینیم که برای رسیدن حتی به نمره 8 نیازی به هیچکدام از آن ها نیست. کوشش کنید ساختار دستوری را زمانی استفاده کنید که وافعا برای رساندن منظورتان به آن نیاز دارد و ساختار دستوری مربوطه منظور شما را به بهترین شکل ممکن بیان میکند.

.

10. عدم پاراگراف بندی مناسب

نوشتن ایده های اصلی در پاراگراف ها بیش از آنچه شما فکر میکنید بر روی نمره تاثیر دارند. کوشش کنید هر بولت یا مورد اصلی مشخص شده در سوال را  در یک پاراگراف بسط و توضیح دهید. چسباندن پاراگراف ها به هم یا نوشتن تعداد پاراگراف زیاد اما کوتاه بدون شک نمره Coherence و Cohesion شما را کاهش خواهند داد. اگر با این مفاهیم آشنایی ندارید لطفا آموزش مربوط به تفاوت Coherence و Cohesion در رایتینگ آیلتس را با دقت بررسی بفرمایید.

.

1000 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 – سایت های مرجع خارجی 

https://ieltsliz.com/ielts-letter-writing-essential-tips

https://ieltsleader.com/writing/general-writing-task-1/types-of-letters

https://ielts.idp.com/iran/prepare/article-ielts-general-training-writing-task-1-write-a-letter

.

1000 نمونه رایتینگ تسک 1 و 2 آیلتس آکادمیک

همچنین دانلود 1000 سمپل تسک 2 آکادمیک و جنرال pdf از جدیدترین منابع و سمپل تسک 1 آکادمیک pdf در همین سایت امکانپذیر میباشد

.

1000 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 همراه باشید

کانال دانلودی تلگرام (https://t.me/ielts2official) و گروه آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما بهترین فضا برای طرح سوالات آیلتسی شما و دریافت جدیدترین منابع آزمون