انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک (7 نوع سوال)

 عزیزانی که برای آیلتس آکادمیک خود را آماده میکنند با انواعی از سوالات Visual یا دیداری گوناگون روبرو میشوند که در برخورد نخست میتواند هراس آور باشد. در مجموع حدود 7 نوع سوال میتواند در این تکلیف رایتینگ وجود داشته باشد که بعضی از این مدل ها در واقع ترکیبی  از دیگر مدل ها هستند. آموزش ویدیویی تمامی انواع سوالات تسک اول آکادمیک توسط استاد سایمون ارایه شده و در سایت www.ielts2.com برای دانلود در دسترس شما می باشد.

همچنین مجموعه 1000 نمونه سوال رایتینگ آیلتس آکادمیک Task 1 بهمراه جواب را برای دیدن پاسخ های استاندارد و نمره 7+ برای تمامی این انواع به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم.

.

سوالات رایج در رایتینگ تسک 1 آیلتس آکادمیک به صورت زیر هستند:

1. نمودارهای میله ای (Bar chart)

2. نمودارهای خطی (Line graph)

3. جدول ها (Table)

4. نمودارهای دایره ای (Pie chart)

5. دیاگرام ها یا فرایند ها (Diagram or Process)

6. نقشه ها (Map)

7. نوع ترکیبی یا مخلوط (Mixed)

.

اینوگرافیک انواع سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک در تسک اول

انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

برای اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید.

.

1. نمودارهای میله ای (Bar chart) – انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

نمودارهای میله ای از متداول ترین نوع سوالات تسک اول رایتینگ آکادمیک هستند. این سوالات خود به چند مدل تقسیم میشوند و ممکن است بسیار ساده و شامل 3 گروه مثل نمونه زیر یا بسیار دشوار و شامل 6 تا 8 متغیر یل category باشند. همچنین این نوع نمودارها ممکن است فقط شامل زمان گذشته، شامل زمان گذشته و حال و شامل پیشبینی هایی در مورد آینده باشند که نوع زبان مورد نیاز برای توصیف آن ها را متفاوت و البته چالشی تر خواهد کرد.

انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

.

2. نمودارهای خطی (Line graph) – انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

از دیگر انواع بسیار متداول ویژوال ها در رایتینگ های تسک 1 آیلتس آکادمیک، نمودارهای خطی هست که از نظر دسته بندی هایی که برای گروه اول توضیح داده شده تفاوتی ندارد و شامل تمامی این موارد میشود. کتگوری ها ممکن است بسیار زیاد یا اندک بوده و شامل بازه زمانی گذشته، حال یا آینده باشند.

انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

.

3. جدول ها (Table) – انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

از انواع کمتر متداول در آیلتس که در سال های اخیر بسیار کمتر دیده میشود جدول ها هستند. زبان مورد نیاز برای توصیف آن ها کمی متفاوت بوده و شاید برای برخی از شرکت کنندگان در آزمون دشوارتر باشد. به هیچ عنوان ریسک نکنید و حتما با این نوع سوال به اندازه کافی تمرین داشته باشید چون ممکن است در آزمون شما همین نوع ویژوال مورد نظر باشد. 

انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

.

4. نمودارهای دایره ای (Pie chart) – انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

از دیگر نمونه سوالات تسک اول آکادمیک که البته معمولا چالشی تر هستند نمودارهای دایره ای یا کلوچه ای هستند که معمولبا به صورت 3 یا 4 تایی ظاهر میشوند. در این نوع سوال معمولا زمان وجود ندارد یا اگر وجود دارد تنها مربوط به 2 یا 3 سال هست و برخلاف نمودارهای میله ای و خطی، تعدد زیادی را در بازه های زمانی شامل نمیشود. 

 

سمپل رایتینگ Average Percentage Three Nutrients Typical Meals USA

نمونه پاسخ را ببینید

.

5. دیاگرام ها یا فرایند ها (Diagram or Process) – انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

از دیگر نمونه سوالات رایتینگ تسک اول هست که خیلی متداول نیست اما نوشتن آن بسیار ساده خواهد بود. این نوع سوال تنها سوالاتی هستند که دایره لغات عمومی شما میتواند تاثیر بیشتری در نمره لغت شما داشته باشد. روال پاراگراف بندی در این نوع سوال با دیگر انواع کمی فرق دارد اما بسیار ساده هست.

 

انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

.

.

6. نقشه ها (Map) – انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

نقشه ها یکی از انواعی از سوالات تسک 1 آکادمیک هستند که در سال های اخیر بسیار تنوع پیدا کرده و در آزمون ها بسیار رایج شده اند. جدول های رایتینگ آیلتس در تسک 1 ممکن است شامل بازه های زمانی گذشته، حال و آینده باشند که توصیف هر یک نیازمند گرامر خاص خود هست. ضمنا برخی مربوط به مجموعه های نسبتا پیچیده ای هستند که توصیف آن ها ابدا کار ساده ای نیست و تمرین زیادی نیاز دارد.

رایتینگ آیلتس Island Before After Construction Tourists Facilities Task 1

نمونه پاسخ را ببینید

.

7. نوع ترکیبی یا مخلوط (Mixed) – انواع سوالات تسک 1 آیلتس آکادمیک

نوع ترکیبی که همانطور که اسم آن نشان میدهد از ترکیب دیگر انواع سوالات تشکیل شده، گونه ای از سوالات رایتینگ هست که هم کمتر متداول هستند و هم در نگاه اول احتمالا شرکت کننده را با ترس بیشتری همراه میکنند اما در حقیقت توصیف آن ها ساده تر هست و شانس شرکت کننده در آزمون برای دریافت نمره بالاتر در مواجهه با این سوالات احتمالا بیشتر خواهد بود. این نوع سوال هم انواع مختلفی دارد که از ترکیب ویژوال های توضیح داده شده به دست می آیند. 

نمونه رایتینگ آیلتس Cambridge 11 Academic Test 4 Ashdown Museum

نمونه پاسخ را ببینید

.

آموزش گام به گام رایتینگ آکادمیک Task 1 در 6 مرحله ساده!

دانلود ویدئو

.

پرسش های رایج در تسک 1 آیلتس آکادمیک – همراه باشید

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال دانلودی تلگرام ما به نشانی (https://t.me/ielts2official) و گروه آیلتسی ما در تلگرام (https://t.me/ielts2Group) همراه باشید.