جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

7 نوع سوال در تسک اول رایتینگ آیلتس در ماژول آکادمیک وجود دارد که یکی از آن ها را در روز آزمون خواهیم داشت. در این صفحه به طور کامل درباره جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 صحبت خواهیم کرد. استراتژی تحلیل سوال و نوشتن Table های تسک اول به صورت کامل و گام به گام توضیح میدهیم. تسک اول به طور کلی 1/3 یا 33% نمره کل رایتینگ ما در کارنامه آیلتس را تشکیل میدهد.

تنها 20 دقیقه زمان برای نوشتن یک گزارش 150 کلمه ای از یک ویژوال یا یک گرافیک خواهیم داشت. در اینجا به صورت گام به گام درباره نحوه نوشتن یک پاسخ استاندارد و بی نقص برای نمره کامل صحبت خواهیم کرد.

.

5 مرحله نوشتن یک جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

  • 1. تحلیل سوال
  • 2. شناسایی اطلاعات اصلی(Main Features)
  • 3. نوشتن مقدمه
  • 4. نوشتن Overview
  • 5. نوشتن پاراگراف های اصلی (توضحیح کامل جزئیات)

.

دقت بفرمایید که مراحل 1 و 2 در اینجا بسیار با اهمیت هستند چون تاثیر زیادی بر کیفیت بخش های بعدی خواهند داشت. بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون آیلتس علاقه ای به وقت گذاشتن برای این دو مرحله ندارد و دوست دارند تمامی 20 دقیقه را صرف نوشتن کنند. اما برای نوشتن یک گزارش قوی و یک رایتینگ خوب برای نمره بالای 7 نیازمند یک برنامه ریزی دقیق هستیم.

پیش از اینکه به مراحل اصلی بپردازیم اجازه بدهید نگاهی به ساختار یک گزارش برای جدول رایتینگ آیلتس تسک آکادمیک 1 داشته باشیم:

  • پاراگراف اول – مقدمه
  • پاراگراف دوم – جمع بندی یا Overview
  • پاراگراف سوم – توضیح اطلاعات اصلی(Main Features) اول
  • پاراگراف چهارم – توضیح اطلاعات اصلی(Main Features) دوم

سوال استاندارد نوع Table رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

این سوال از سری کتاب های کمبریج آیلتس جلد 10 آکادمیک انتخاب شده است.

جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

 

گام اول – تحلیل سوال

خوشبختانه فرمت کلی تمامی 7 نوع سوال رایتینگ تسک 1 آکادمیک یکسان است. کلماتی که در دستورالعمل این سوال ها استفاده میشود شباهت زیادی به هم دارند. در اینجا بخش ثایت در تمامی سوال ها را به رنگ سبز نشان داده ایم. این سوال مربوط به جدول رایتینگ آیلتس تسک آکادمیک بالاست:

Question:

The tables below give information about sales of Fairtrade*-labelled coffee and bananas in 1999 and 2004 in five European countries.

Summarise the information by selecting and reporting the main features, and make comparisons where relevant.

.

هر سوال جدول رایتینگ آیلتس تسک آکادمیک شامل بخش های زیر است:

  • جمله اول – توضیح کوتاهی درباره گرافیک یا ویژوال(بخش دیداری سوال مثل نمودار، نقشه و ….)
  • جمله دوم – دستورالعمل سوال
  • بخش دیداری یا گرافیک – شامل انواع نمودار، نقشه، جدول و …..

.

در این مرحله باید 3 کار انجام دهیم:

1. انتخاب ویژگی های اصلی یا Main Features

2. نوشتن درباره این اطلاعات و ارایه توضیح دقیق

3. مقایسه اطلاعات اصلی با یکدیگر

هر 3 این موارد به اطلاعات اصلی ویژوال یا گرافیک(= جدول) ما مربوط است بنابراین نباید درباره همه چیز بنویسیم. فقط 2 یا 3 مورد اصلی و برجسته تر را انتخاب میکنیم و به طور کامل توضیح میدهیم.

.

گام دوم – شناسایی اطلاعات اصلی (Main Features)

به باور بعضی زبان آموزان، تعبیر و تفسیر جدول رایتینگ آیلتس تسک 1 آکادمیک دشوارتر از دیگر انواع گرافیک این بخش است. چرا که فقط با مجموعه ای از اعداد روبرو هستیم و هیچ نمایش دیداری برای درک بهتر این اعداد در دسترس نیست. اما در واقع جدول ها به اندازه ای که ممکن است در آغاز کار به نظر برسند دشوار نیستند. باید توجه داشته باشیم آیلتس یک آزمون سنجش زبان انگلیسی است و سوال های آن ارتباط زیادی به توانایی ما در رشته ریاضیات ندارد.

در جدول ها وظیفه ما تنها پیدا کردن “اطلاعات اصلی” است اما بدلیل زیاد بودن اطلاعات ممکن این است کار کمی دشوار باشد. با استفاده از پرسش های زیر میتوانیم این کار را سریع تر انجام دهیم:

  • واحد اندازه گیری در این جدول چیست؟
  • بازه های زمانی کدامند؟
  • عنوان جدول و دیگر زیرعنوان ها چه اطلاعاتی به ما میدهند؟
  • مشخص ترین روند ها در جدول کدامند؟
  • آیا شباهت های مشخصی در جدول وجود دارد؟

بار دیگر به سوال نگاهی میکنیم و کار را دامه میدهیم:

نکته خیلی مهم در تفسیر درست جدول استفاده از سرنخ ها در عنوان اصلی، عنوان ردیف و ستون ها و واحد اندازه گیری اعداد ارایه شده در جدول است.

برای مثال در اینجا عنوان جدول مشخص میکند این جدول در خصوص آمار و ارقام Coffee and Banana Sales هست. همچنین با توجه به ستون ها و ردیف های جدول مشخص میشود با 2 محصول، 5 کشور و 2 نقطه زمانی(سال های 1999 و 2004) سر و کار داریم. ضمنا عدد ها با واحد Million Euros گزارش شده اند.

گزینش اطلاعات اصلی در جدول

در اینجا نباید درگیر تک تک اعداد شویم بلکه باید بدنبال روند و تغییرات چشمگیر در این اعداد باشیم. به شکل های مختلف میتوانیم اطلاعات اصلی یا Main Feature ها را دسته بندی کنیم. 3 مورد زیر یکی از این حالت های ممکن هست:

  • اطلاعات اصلی(Main Features) 1: انگلستان و سوئیس بالاترین عدد فروش و افزایش فروش Coffee را در هر دو سال داشته اند.
  • اطلاعات اصلی 2: سوئیس و بلژیک بالاترین افزایش فروش Banana را در این مدت داشته اند.
  • اطلاعات اصلی 3: سوئد و دانمارک در این مدت فروش Banana منفی داشته اند.

اضافه کردن جزئیات به اطلاعات اصلی

اطلاعاتی که در اینجا انتخاب میکنیم نقطه آغازین رایتینگ خواهند بود و در ادامه جزئیات بیشتری به آن اضافه خواهیم کرد. اما باید دقت داشته باشیم که با محدودیت زمانی 20 دقیقه ای و حداقل 150 کلمه ای تعیین شده برای پاسخ، امکان به نوشتن جزئیات زیاد وجود ندارد. در ادامه نوشتن رایتینگ جدول تسک 1 آکادمیک را آغاز میکنیم. پیش از آغاز بار دیگر نگاهی به 4 پاراگراف اصلی داریم:

  • پاراگراف اول – مقدمه
  • پاراگراف دوم – جمع بندی یا Overview
  • پاراگراف سوم – توضیح اطلاعات اصلی(Main Features) اول
  • پاراگراف چهارم – توضیح اطلاعات اصلی(Main Features) دوم

.

گام سوم – نوشتن پاراگراف مقدمه (Introduction)

در پاراگراف مقدمه در رایتینگ جدول آیلتس آکادمیک، مثل دیگر انواع تسک 1 باید خود سوال را بازنویسی یا پارافریز کنیم. تکنیک های پارافریز کردن در رایتینگ آیلتس جداگانه توضیح داده ایم و تسلط بر آن ها اهمیت زیادی در موفقیت ما در رایتینگ نویسی دارند. اساس تمامی پارافریز ها استفاده از هم معنی یا Synonym ها و ایجاد تغییر در ساختار جمله هست.به سوال و بازنویسی آن در مقدمه نگاه کنیم:

Question:

The tables below give information about sales of Fairtrade*-labelled coffee and bananas in 1999 and 2004 in five European countries.

.

Introduction (Paragraph 1): 

Two tables provide information on banana and coffee sales figures in five different countries in Europe in two separate years of 1999 and 2004. These two products are labeled fairtrade.

.

گام چهارم – نوشتن پاراگراف جمع بندی (Overview)

در پاراگراف دوم باید اطلاعات اصلی یا Main Features که میتوانیم در جدول شناسایی کنیم را گزارش کنیم. این اطلاعات را اگر به خاطر داشته باشید در مراحل قبلی(سوم) شناسایی کردیم اما در اینجا باید به صورت یک پاراگراف پیاده کنیم. اطلاعات کامل تر را در پاراگراف های اصلی در ادامه خواهیم نوشت. همچنین باید هرگونه مقایسه مشخصی که به نظر میرسد را در پاراگراف جمع بندی یا Overview انجام دهیم.

  • اطلاعات اصلی(Main Features) 1: انگلستان و سوئیس بالاترین عدد فروش و افزایش فروش Coffee را در هر دو سال داشته اند.
  • اطلاعات اصلی 2: سوئیس و بلژیک بالاترین افزایش فروش Banana را در 2004 داشته اند.
  • اطلاعات اصلی 3: سوئد و دانمارک در این مدت فروش Banana منفی داشته اند.

درازا و محتوای پاراگراف Overview

اطلاعات بالا را به صورت 2 یا 3 جمله در حدود 40 کلمه در یک پاراگراف مینویسیم. این اطلاعات را باید با زبان ساده و با استفاده از هم معنی ها بنویسیم و از تکرار مستقیم یا کپی کردن عبارت ها از سوال خودداری کنیم. همچنین باید دقت کنیم به هیچ گرامر یا لغت سطح پیشرفته و خیلی خاصی نیاز نیست. درست بودن زمان و لغات در گزارش در اینجا برای ما اولویت هست. بسیاری از منابع پیشنهاد میکنند آغاز این پاراگراف با واژه Overall باشد تا به اگزمینر مشخصا اعلام کنیم که این پاراگراف جمع بندی گزارش ما هست.

برای مثال پاراگراف Overview را برای جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 بالا میتوانیم به این صورت بنویسیم:

 

Overview (Paragraph 2): 

Overall, regrading coffee sales, both the UK and Switzerland had the highest figures in 1999 and the biggest increase in sales figure in 2004. Highest rise in sales figures of Banana belonged to both Switzerland and Belgium in 2004. Sweden and Denmark were the only two countries with a reduction in Banana sales.

.

گام پنجم – نوشتن پاراگراف اصلی اول

پاراگراف های 3 و 4 ما در جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 مربوط به ارایه اطلاعات بیشتر در خصوص داده های موجود در جدول هستند. در پاراگراف سوم باید اطلاعاتی برای پشتیبانی از اطلاعات اصلی(Main Features) که به آن ها در پاراگراف قبل(Overview) اشاره کردیم ارایه کنیم. باز هم تکرار میکنیم که اگر مقایسه ای ممکن است به دستور خود سوال باید حتما انجام دهیم.

نکته مهم: پاراگراف سوم ما بسط و ارایه جزئیات بیشتر در خصوص اطلاعات اصلی اول و دوم و پاراگراف چهارم و پایانی ما درباره اطلاعات اصلی سوم خواهد بود.

  • اطلاعات اصلی(Main Features) 1: انگلستان و سوئیس بالاترین عدد فروش و افزایش فروش Coffee را در هر دو سال داشته اند.
  • اطلاعات اصلی 2: سوئیس و بلژیک بالاترین افزایش فروش Banana را در 2004 داشته اند.
  • اطلاعات اصلی 3: سوئد و دانمارک در این مدت فروش Banana منفی داشته اند.

Paragraph 3:

UK and Switzerland showed top sales of coffee in 1999, selling 1.5 and 3 Million Euros (ME) respectively. Other countries had negligible figures of all under 2 BE. By 2004, the figures for top sellers had risen markedly. Switzerland doubled its sales while that of the UK rose exponentially to staggering figure of 20 ME, which is an over 13-fold increase. The rest of the European countries had only subtle improvements in their sales. (75 words)

جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

Paragraph 4:

While banana was popular in Switzerland in 1999, customers in other 4 European countries showed little interest in this product in that year. In 2004, Switzerland and the UK had top Bananas sales figures of 47 and 5.5 ME respectively, which is an over 3-fold increase for the former and a 5-fold one for the latter. By 2004, on two occasions (Sweden and Denmark) the sales figures experienced almost 50% reduction. (71 words)

.

و در پایان با پیوند تمامی این 4 پاراگراف پاسخ کامل را در 230 کلمه به این صورت خواهیم داشت:

جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

همانطور که مشخص هست با اینکه جزئیات به صورت بسیار کوتاه ارایه شده باز هم رایتینگ ها ما بالاتر از حد 200 کلمه هست. پیشنهاد میشود رایتینگ بالاتر از 200 کلمه نوشته نشود چون معمولا باعث پرت شدن از موضوع و ارایه جزئیات بی ارتباط میشود. همچنین اضافه نوشتن یکی از خطاهای رایج تسک 1 آکادمیک است که نمره بیشتری برای ما به همراه نخواهد داشت اما بدون شک اگزمینر برای تمامی خطاهای دستوری و کلمات نادرست، نمره ما را کاهش می دهد.

.

دانلود کتاب آموزشی رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

کتاب های جامع و بسیار خوبی در زمینه آموزش آیلتس آکادمیک و جنرال نوشته شده است که فهرست کامل آن ها را در بهترین منابع آیلتس در همین سایت در دسترس شما عزیزان قرار داده ایم. همچنین اگر در سطح پایین تری از آیلتس هستید میتوانید با منابع سطح بندی شده رایتینگ آیلتس از مقدماتی تا نمره بالای 7 تمرین بفرمایید.

همانطور که اشاره کردیم جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 تنها یکی از 7 نوع سوال ممکن در این بخش از رایتینگ آیلتس هست. برای آشنایی با انواع این سوال ها همچنین آموزش های ویدیویی خیلی خوبی از برخی مدرسان بین المللی در دسترس هست که آن ها را میتوانید در آموزش ویدیویی آیلتس سایمون دانلود بفرمایید.

بررسی نمونه رایتینگ های نوشته شده توسط اگزمینر های آیلتس که با رعایت همه نکات انجام شده یکی دیگر از منابع ارزشمند در این زمینه است. در همین خصوص 1000 نمونه رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 برای دانلود رایگان گردآوری شده که بزرگترین مجموعه در فضای مجازی می باشد.

.

مطالعه بیشتر درباره جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

در این آموزش نحوه نوشتن جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 به صورت گام به گام را توضیح دادیم. برای مطالعه بیشتر بجز کتاب ها و منابعی که در بالا اشاره کردیم، برخی منابع آنلاین هم میتوانند یک منبع تکمیلی مفید باشند. در اینجا 3 وبسایت مرجع آموزشی آیلتس را در همین زمینه برای شما عزیزان فهرست کرده ایم:

.

جمع بندی و کلام پایانی

در این پست به طور کامل در خصوص نوشتن جدول رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1 صحبت کردیم. در پایان میتوانید برای دریافت جدیدترین کتاب ها و جزوه های آیلتس در کانال دانلودی منابع آیلتس (https://t.me/ielts2official) و همچنین برای انجام تمرین های روزانه در گروه تست زنی آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما همراه باشید.