سوالات آیلتس وان ترکیه  – مهر 1402

سوالات آیلتس وان ترکیه  – مهر 1402

 سوالات آیلتس وان ترکیه  – مهر 1402

سوالات آیلتس وان ترکیه – مهرماه 1402

در این صفحه سوالات و تجربیاتی که عزیزان شرکت کننده در آزمون های آیلتس در مهرماه 1402 از شهر وان ترکیه گزارش کرده اند منتشر میشود. تعدادی از این سوالات بدون شک در آزمون های بعدی هم تکرار شده و تجربیات در تصمیم گیری بهتر شما را یاری خواهد کرد. همچنین تجربیات و سوالات سنتر استامبول ترکیه در شهریورماه 1402 و تجربیات و سوالات سنتر ایرسافام تهران در شهریورماه 1402 در صفحه های مربوطه در ielts2.com در دسترس شما عزیزان می باشند. در کانال و گروه تلگرامی(https://t.me/ielts_trr) میتوانید اطلاعات مربوط به سنتر و آزمون را دنبال کرده و با دیگر شرکت کنندگان در ارتباط باشید. 

تمامی این منابع به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

سوالات اسپیکینگ مورخ 23 سپتامبر 2023 سنتر وان در ترکیه:

پارت اول

کار میکنم یا درس میخونم
چطوری میرم محل کارم
بعد درباره کافی و تی پرسید
تی یا کافی مصرف میکنی
به کسایی که میان کشورت پیشنهاد میدی کافی بخورن یا تی
دوست داری بری کافی شاپ
جغرافی رو دوست داشتی
به چه درد میخوره
معلم جغرافیات رو دوست داشتی

پارت دو

توصیف یک قانون مهم تو مدرسه یا محل کار

من درباره dress code صحبت کردم
(از دو نفر دیگه هم تو همین گروه ۲۳ سپتامبر وان این سوال پرسیده شده)

پارت سه

هم فالو آپ همین قانون بود
چه قوانینی تو خونه برای بچه هاتون میذارین
آیا درسته بچه‌ها رو دخیل کنیم تو قانون گذاری
برای استفاده از پابلیک ترنسپرت باید قانون گذاشت مثلا اینکه کسی حق نداشته باشه بلند بلند حرف بزنه
به نظرت پرداخت جریمه برای قانون شکنی خوبه یا نه

.

سوال رایتینگ تسک ۲ آیلتس آکادمیک ۲۴ سپتامر ۲۰۲۳:

Because some children do not seem to have the natural ability to learn other languages, schools should not force them to learn foreign languages.

To what extent do you agree or disagree?

.

منبع: https://t.me/English_Maximizer

.

تجربه آیلتس 23 سپتامبر 2023 سنتر وان در ترکیه:

سلام دوستان

من ۲۳ سپتامبر وان امتحان دادم یک سری نکات مهم هست که باید بهتون بگم شاید برای کسی به درد بخور باشه، چه توی انتخاب محل آزمون چه خود امتحان.

اول اینکه فقط وان نه، هر جایی غیر ایران امتحان میدین حتما یک روز و اگه میشه دو روز قبلش اونجا باشین، شرایط محیطی میتونه تاثیر گذار باشه واقعا، برای منی که اسپیکینگم رو خیلی انتظار داشتم خوب بشم ولی یه جاهای دیدم که چیزی که میخوام نیست. 

موسسه برگزاری روی لپ تاپی که اون جلو گذاشته تایمر میزاره و ساعت دیواری ندارن که زمان رو ببینید ولی خودشون هر ۱۰ دقیقه یه بار اعلام می کنند که چقدر زمان دارید

برای اقامت هم لزومی نداره حتما تور یا هتل بگیرید از سایت airbnb.com میتونید، سوییت و موجودی رو چک کنید فقط ویزا کارت میخواد که می تونید با ایرانیکارت یا یکی از دوستانتون از خارج پرداخت کنید.

اجازه بردن ساعت در سنتر وجود ندارد و پروژکتور هم بر روی صفحه بزرگ ساعت را نشان نمیدهد. فقط یکی از بچه ها گفت من نمی بینم بهش ساعت کوچیک داد که کنارش باشه و تایم رو داشته باشه.

از نظر سر و صدا باید بگم موسسه کنار خیابون هست ولی اصلا سروصدا نداره، محیطش آرومه و میتونید راحت تمرکز کنید.

فقط واسه خوراکی ها این نکته هم بگم که جز بطری آب هییچ چیز دیگه ای رو نمی تونید ببرید داخل، حتی اگر پوستش هم گرفته باشید، آبمیوه هم نمیزارن، و اینکه label روی آب معدنی هم باید جدا کنید. آب خودشون میدن، مداد و پاک کن و تراش هم میدن

.

سوالات اسپیکینگ مورخ 23 سپتامبر 2023 سنتر وان در ترکیه:

تسک ۱

کار میکنی یا درس میخونی؟

تو کشور شما چه حیواناتی بیشتر وجود دارند؟

خودت چه حیوونی بیشتر دوست داری؟

آیا باغ وحش میری؟

دوست داری حیوانات رو توی باغ وحش ببینی؟ چرا؟

تسک ۲

یک فرد معروفی که اخیرا دیدی

تسک ۳

متفرقه بود، بعضا جواب کوتاه میخواست!!
این که چرا افراد دوست دارن بیشتر فالو کنند تا خودشون لیدر باشن؟
از بچه ها در مدرسه پرسید که چرا بعضی بچه ها تو مدرسه بیشتر به چشم میان؟
آیا لزوما کسی که تو مدرسه شناخته شده س توی جامعه هم شناخته شده س؟

.

تجربه بخش لیسنینگ

هدست های تازه با کیفیت عالی دادند راحت می تونید بشنوید، تسک ۱ و ۲ و بخش اول ۳ عالی بود، بهش دوم تسک ۳ فقط روی سوال رو رسیدیم بخونیم و از ۵ تا سوال مالتیپل چویس ۳ تا رو شانسی زدم
بخش چهارمش هم ۳ تا سوال اول، متن و جای خالی بود، بقیه سوالاش داخل جدول بود که بازم باید جای خالی پر میکردید.
با تمرکز راحت بالای ۷ میشید فقط استرس نداشته باشید و سوالی رو از دست دادید اصلا هل نکنید، مثلا به محض شروع بخش اول جای خالی اول رو تقریبا همه از دست دادند ولی باید خودتون رو جمع کنید💪

.

تجربه بخش رایتینگ

شکر خدا شاید یکی از بهترین بخش های این امتحان بود حداقل واسه خودم.

تسک ۱: چهار تا نمودار میله ای بود برای چهار کشور، انگلیس، فرانسه، دانمارک و فکر کنم سوئد تو سال ۲۰۰۲. درصد کارگرهای صنعتی برحسب رده سنی رو نشون میداد که اولش به ظاهر یکمی گروه بندی رو سخت نشون میداد ولی خیلی راحت میشد نوشت.

Writing Task 1

The chart shows the figure for hours per week in the industrial sector in four European countries in 2002.

Summarise the information by selecting and reporting the main features, and make comparisons where relevant.

تسک ۲: برخی از مردم فکر می کنند بهترین روش برای کنترل مشکلات محیط زیستی، افزایش نرخ سوخت هستش. موافق یا مخالفید و چرا؟

Writing Task 2

Some people think that one of the best ways to solve environmental problems is to increase the cost of fuel for cars and other vehicles.

To what extent do you agree or disagree?

.

اطلاعاتی کلی درباره شهر وان ترکیه

شهر وان یکی از شهرهای ترکیه است و در شمال شرقی کشور قرار دارد. شهر وان به عنوان مرکز استان وان شناخته می شود و در نزدیکی دریاچه وان قرار دارد.

وان یکی از شهرهای با تاریخ قدیمی است و بسیاری از جاذبه های تاریخی و فرهنگی را در خود جای داده است. برج سلجوقی، کاخ وان، مسجد اوزلا، مسجد کبود، کلیسای آپاشین و باغ کلمنتین همچنین موزه وان از جمله جاذبه های دیدنی در شهر وان هستند.

شهر وان به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب معروف است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این شهر دارای آب و هوای سرد قارس است و در فصول زمستان تجربه برفباری را به گردشگران ارائه می دهد.

وان همچنین به عنوان یک مرکز تجارت و بازارگردی شناخته می شود. بازار وان یکی از بزرگترین بازارهای خیاطی و صنایع دستی در منطقه است و محصولات متنوعی از جمله پارچه های سنتی وان، قالی ها و جواهرات را در خود جای داده است.

شهر وان همچنین دارای آشپزی محلی خاصی است که شامل غذاهایی مانند کباب وان، کفته وان، پیلاو و لاکما است. این غذاها با استفاده از مواد محلی تهیه می شوند و طعم خوشایندی دارند.

در کل، شهر وان یک شهر با تاریخ و فرهنگ غنی است که جاذبه های گردشگری زیادی در خود دارد. اگر شما به دیدن جاذبه های تاریخی، تجربه آب و هوای سرد و تجربه غذاهای محلی علاقمند هستید، شهر وان می تواند یک مقصد مناسب برای شما باشد.

.

سوالات آیلتس وان ترکیه – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان