نمونه سوالات آیلتس با جواب pdf – آپدیت 2024

نمونه سوالات آیلتس با جواب pdf - آپدیت 2024

نمونه سوالات آیلتس با جواب pdf – آپدیت 2024

نمونه سوالات آیلتس با جواب pdf – آپدیت 2024

اگر به تازگی وارد مسیر آیلتس شده اید دیر یا زود این سوال برای شما پیش خواهد آمد که از کجا و چگونه می توان به نمونه سوالات و جواب استاندارد این ازمون دست یافت. واقعیت این است که سری کتاب های کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18 تنها منبع استاندارد برای دو مهارت لیسنینگ و ریدینگ می باشند و داوطلبینی که بدنبال نمونه سوالات استاندارد برای آزمون آیلتس هستند باید به این نکته دقت داشته باشند که در ارتباط با دو مهارت رایتینگ و اسپیکینگ نیز نمونه سوالات استاندارد در همین کتاب ها وجود دارند اما پاسخ سوالات مربوط به این دو مهارت یا وجود ندارد یا بسیار محدود هست.

در این صفحه لینک دانلود نمونه سوالات آزمون آیلتس به تفکیک مهارت با توضیحات تکمیلی در دسترس داوطلبین گرامی قرار گرفته است. همچنین پیشنهاد میکنیم از فهرست به روز شده بهترین منابع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال که همراه با لینک دانلود تمامی منابع معرفی شده می باشد بازدید بفرمایید.

.

دانلود سوالات آیلتس با جواب pdf

.

آشنایی با چهار مهارت اصلی آزمون آیلتس

در آزمون آیلتس چهاربخش اصلی وجود دارد که  عبارتند از: لیسنینگ ،ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ. در فرمت کامپیوتری هر 4 مهارت در یک روز برگزار میشود و در فرمت کاغذی در 2 روز جداگانه. لازم به ذکر است هیچ بخش جداگانه ای برای سنجش توانایی شما در بخش لغات و یا گرامر وجود ندارد و از کل نمره مهارت های مربوطه مثلا رایتینگ، اسپیکینگ مقداری به این قسمت اختصاص داده می شود. بنابراین نمونه سوال گرامر آیلتس یا نمونه سوال لغات آیلتس اساسا وجود ندارد.

.

دانلود نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس با جواب pdf

در ارتباط با مهارت اسپیکینگ همواره این احتمال وجود دارد که سوالات آزمون سال های گذشته در آزمون جدید تکرار شود و منابع معتبر و با کیفیتی نیز در این زمینه در دسترس داوطلبین می باشد. در این خصوص دانلود 1000 نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس با جواب به صورت pdf و فایل صوتی در سه پارت اول، دوم و سوم امکان پذیر می باشد.

 

نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس با جواب pdf

همچنین نمونه سوالات اسپیکینگ گزارش شده سنترهای ایران و سراسر جهان در سال های اخیر را میتوانید در صفحه ای جداگانه دنبال نمایید. سوالات از سال 1396 تا به امروز در دسترس شما قرار داده شده اند و به صورت ماه به ماه آپدیت میشوند. لیست برخی از منابع در دسترس شامل: (1) سری کتاب های اسپکینگ ماکار (2) اپلیکیشن آیلتس اسیستنت (3) سری کتاب های اکچوال اسپیکینگ این منابع در فهرست بهترین منابع اسپیکینگ آیلتس اقدام به پیش بینی سوالات اسپیکینگ آیلتس کرده اند و پاسخ سوالات نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار می باشد. لینک دانلود رایگان تمامی منابع معرفی شده در این بخش همراه با جواب و به صورت فایل pdf در اختیار داوطلبین قرار داده شده است.

اپلیکیشن آیلتس اسیستنت

افزون بر این منابع، بسیاری از مدرسان آیلتس در کانال های تلگرامی رایگان و پریمیوم اقدام به انتشار جدیدترین نمونه سوالات همراه با پاسخ های متنی و صوتی کرده اند که میتواند برای داوطلبین سودمند باشد. در پایان شایان ذکر است نمونه جواب های مربوط به سوالات بخش اسپیکینگ آیلتس را می توانید در کانال های متنوع یوتیوب نیز دنبال نمایید به طوریکه تنها با یک جستجوی ساده میتوانید نمونه سوالات اسپیکینگ و جواب هر سوال را در سطح نمره 5، نمره 6 تا نمره 9 آیلتس پیدا کرده و با سطح خودتان مقایسه نمایید.

.

نمونه سوالات رایتینگ آیلتس با جواب pdf

گرچه امکان تکرار تاپیک های رایتینگ آیلتس مثل اسپیکینگ آنچنان رایج نیست اما حوزه هایی که سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال در تسک 2 معمولا درباره آن ها مطرح میشود تقریبا ثابت هست. یک مجموعه بسیار کامل با عنوان دانلود 1000 نمونه رایتینگ آیلتس essay با جواب به صورت رایگان در دسترس شما عزیزان می باشد. برای تسک اول آیلتس آکادمیک هم میتوانید از مجموعه 1000 نمونه سوال رایتینگ آیلتس آکادمیک Task 1 بهمراه جواب بازدید نمایید.

نمونه سوالات رایتینگ آیلتس با جواب pdf

اگر قصد شرکت در آژمون آیلتس جنرال را دارید تسک اول متفاوت خواهد بود. این تسک در آیلتس جنرال مربوط به نوشتن یک نامه هست پس می بایست 1000 نمونه نامه آیلتس جنرال Task 1 بهمراه پاسخ استاندارد را دریافت بفرمایید.

بهترین منابع رایتینگ آیلتس pdf – مقدماتی و پیشرفته

مواردی که در این بخش اشاره شد مربوط به دانلود رایگان سمپل های رایتینگ هست. اما اگر سطح شما برای رایتینگ آیلتس پایین هست می بایست نگاهی به منابع آموزش رایتینگ در سطح مقدماتی داشته باشید. خوشبختانه تمامی منابع آموزش رایتینگ آیلتس در سطح مقدماتی(A1 و A2) تا بالاترین سطح(C1 و C2) به همراه لینک دانلود و توضیحات مدرس آیلتس در صفحه ای با عنوان دانلود کتاب رایتینگ آیلتس pdf – آپدیت سال 2024 در دسترس می باشد.

.

نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس با جواب pdf

اگر به دنبال نمونه سوالات استاندارد با جواب pdf در بخش لیسنینگ آیلتس هستید که نزدیک ترین درجه دشواری و محتوا را با آزمون های اصلی داشته باشند باید مستقیما با سری کتاب های کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18 که در ابتدای همین صفحه معرفی شد کار را آغاز کنید. تمامی این تست ها مربوط به آزمون های وافعی و رسمی سال های قبل بوده و جواب های درج شده در پاسخنامه کمترین تعداد خطا را نسبت به دیگر منابع دارند.

نمونه سوالات آیلتس با جواب pdf

سری کتاب های کمبریج آیلتس

اما اگر هنوز در سطح آیلتس نیستید تا تایم زیادی تا آزمون شما باقی مانده، میتوانید از کتاب های بسیاری برای نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس با جواب pdf استفاده کنید. این کتاب ها شامل منابع معتبری از انتشارات کمبریج مثل دانلود کتاب Official Cambridge Guide to IELTS یا Objective IELTS Intermediate/Advanced هستند. تمامی این کتاب ها بخش جداگانه لیسنینگ داشته و حاوی نمونه سوالاتی همراه با پاسخ تشریحی هستند و همانطور که اشاره شد در فهرست بهترین منابع آیلتس آکادمیک و جنرال ما در همین سایت برای بررسی و دانلود در دسترس هستند.

.

نمونه سوالات ریدینگ آیلتس با جواب pdf

دقیقا مشابه با مهارت لیسنینگ ایلتس، معتبرترین نمونه سوالات ریدینگ همراه با جواب برای دانلود pdf هم تنها در سری کتاب های کمبریج آیلتس وجود دارند و دیگر مهارت ها از درجه استاندارد پایین تری برخوردار هستند. اما با توجه به این موضوع که ممکن است برخی زبان آموزان بدلیل پایین تر بودن سطحشان قادر به انجام این تست ها نباشند نیاز به تمرین با کتاب های آیلتسی سطح بندی شده وجود دارد. 

از کتاب های سطح بندی شده میتوان به کتاب Mindset IELTS در 4 سطح، کتاب Complete IELTS در 3 سطح و کتاب Objective IELTS در 2 سطح اشاره کرد. تمامی این کتاب ها به صورت مستقیم و رایگان در فهرست بهترین منابع آیلتس برای دانلود در دسترس هستند. کتاب های Official Cambridge Guide to IELTS و IELTS Plus 3 دربرگیرنده تست های تمرینی خوبی در مهارت ریدینگ هستند و همراه یا پیش از سری کتاب های کمبریج ایلتس میتوان آن ها را در برنامه تست زنی قرار داد. 

دانلود کتاب Get Ready for IELTS Reading

برای سطح پایین تر پیشنهاد میکنیم با کتاب Get Ready for IELTS Reading انتشارات کالینز در سطح A2 یا حدود نمره 5 آیلتس کار را آغاز کنید. در لینک درج شده البته کتاب های دیگر مهارت ها شامل لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ هم وجود دارد.

.

نمونه سوالات مهارت گرامر آیلتس با جواب pdf

عزیزان باید دقت داشته باشند در آزمون آیلتس سوالات گرامر و لغت به صورت جداگانه وجود ندارد و بنابراین تست لغت یا تست گرامر آیلتس به صورتیکه در آزمون های دیگر مثل کنکور وجود دارد در این آزمون به چشم نمیخورد و سنجش این دو مهارت در قالب تست های ریدینگ و لیسنینگ و سوالات اسپیکینگ و رایتینگ اتفاق می افتد.

با اینهمه، کتاب های آموزشی آیلتس کوشش کرده اند گرامر را در آموزش ها و تمرین و تست های خود بگنجانند. برای مثال کتاب هایی مثل Objective IELTS یا IELTS Mindset که به صورت سطح بندی شده به آموزش مهارت های آیلتس پرداخته اند هر یک بخش گرامر جداگانه دارند. تمامی این کتاب ها را به همراه توضیح و لینک دانلود میتوانید در فهرست معرفی و دانلود منابع آیلتس 2024 مشاهده و به صورت رایگان دریافت بفرمایید.

نمونه سوالات آیلتس با جواب pdf

کتاب Cambridge Grammar for IELTS

اما بهترین و تنها کتابی که به صورت تخصصی و جامع به گرامر گرامر آیلتس از سطح متوسط تا پیشرفته (نمره 5.5 تا 8) پرداخته کتاب Cambridge Grammar for IELTS هست که تنها یک سطح دارد. در این کتاب کوشش شده در 25 گفتار، تک تک سرفصل های دستور زبان انگلیسی با تمرکز بر کاربرد آن ها در آزمون آیلتس به خصوص در رایتینگ و اسپیکینگ تدریس شود. این کتاب همچنین شامل بخش های تست لیسنینگ و ریدینگ هم هست و یکی از بهترین کتاب های نوشته شده برای آزمون آیلتس می باشد. برای دانلود این کتاب لطفا از لینک فهرست بهترین منابع آیلتس که در همین بخش مشخص شد استفاده بفرمایید.

در سطح آیلتس 5 تا 6 کتاب گرامر آیلتس کالینز Collins Grammar for IELTS برای شما بسیار مناسب خواهند بود و میتوانید pdf آن را در لینک درج شده به صورت مستقیم دریافت بفرمایید. 

نمونه سوالات آیلتس با جواب pdf

Collins Grammar for IELTS

اگر سطح شما پایین تر است پیشنهاد میکنیم از سری کتاب های Grammar in Use یا Oxford Practice Grammar سطح مقدماتی یا متوسط استفاده بفرمایید و در ادامه کار را با کتاب کمبریج گرامر برای آیلتس ادامه دهید.

نمونه سوالات آیلتس با جواب pdf

کتاب گرامر آیلتس استاد Liz

آخرین توصیه ما برای عزیزانی که بدنبال نمونه سوالات گرامر آیلتس با جواب pdf هستند دو منبع در سطح پیشرفته هست: (1) کتاب گرامر آیلتس استاد لیز اگزمینر سابق آیلتس و (2) سری ویدیوهای خودآموز یودمی گرامر آیلتس که با تمرکز دقیق و کامل بر سرفصل های گرامری آیلتس میتواند برای افرادی که در سطح پیشرفته بدنبال فراگیری گرامر باشند سودمند باشد.

.

نمونه سوالات لغات آیلتس با جواب pdf

در بخش لغات آیلتس عملا تفاوتی با گرامر وجود ندارد. سوال جداگانه ای در ازمون برای این مهارت دیده نمیشود اما در تمامی مهارت ها مستقیما تاثیر دارد. برای مثال در رایتینگ و اسپیکینگ طبق جدول رسمی نمره دهی آیلتس سال 2023، 25% نمره هر یک از این مهارت ها مستقیما به سطح و تنوع در لغات مربوط هست.

کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

اما برای تست زنی بهترین نمونه سوالات لغات آیلتس با جواب pdf در سطح نمره 6 تا 7 کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS سطح متوسط و برای نمره بالای 7 همین کتاب در سطح پیشرفته با نام اصلی Cambridge Vocabulary for IELTS Advanced هست. دومین و آخرین پیشنهاد ما برای لغات آیلتس و تمرین حرفه ای برای تمامی عزیزانی که نمره 7 آیلتس را هدف دارند کتاب لغات ضروری آیلتس انتشارات بارونز با نام اصلی Barron’s Essential Words for IELTS هست.

اما اگر هنوز در سطح نمره 6 آیلتس نیستید بهتر هست با کتاب های کالینز مهارت لغت یا Oxford Word Skills Intermediate کار را آغاز کنید.

.

سوالات سنترهای ایرانی آیلتس pdf

بجز منابع آموزشی، دسترسی به سوالات پرسیده شده در سنترهای آیلتس در ایران به صورت pdf هم امکانپذیر هست. از سال 1396 و فراگیر شدن شبکه های اجتماعی، بسیاری از عزیزانی که در دوره های قبل در آزمون آیلتس شرکت داشته اند آنچه به خاطر آورده را در گروه ها و به طور کلی فضای مجازی برای دیگران به اشتراک گذاشته اند و خوشبختانه درصد قابل توجهی از این سوالات در ماه های بعدی تکرار شده اند. برای دانلود مستقیم نمونه سوالات سنترهای ایرانی آیلتس با جواب pdf که بالغ بر هزاران نمونه سوال هست لینک مربوطه را دنبال بفرمایید.

البته باید دقت داشت تفاوت این مجموعه با مجموعه هایی که صفحه پیش رو وجود دارند در این هست که سوالات گزارش شده از سنترهای ایرانی بدون جواب هستند.

.

سوالات سنترهای خارجی آیلتس pdf

اما شرکت کنندگان در آزمون آیلتس خیلی قبل تر از سال 1396 سوالات پرسش شده در اسپیکینگ و رایتینگ و حتی موضوعات ریدینگ و لیسنینگ خود را به بعضی سایت های مرجع جهانی گزارش کرده و این سایت ها به صورت دوره ای این سوالات را منتشر کرده اند. در سایت www.ielts2.com بایگانی بزرگی از این سوالات بالغ بر هزاران صفحه در دسترس هست که میتوانید در صفحه ای با نام نمونه سوالات آزمون pdf به صورت رایگان دانلود بفرمایید. همانند مجموعه قبلی، این مجموعه هم بدون پاسخ هستند.

.

معتبرترین منابع سوالات آیلتس – جمع بندی

همانطور که اشاره شد بهترین منابع نمونه سوالات ازمون ایلتس pdf سری کتاب های کمبریج آیلتس هستند و به خصوص اگر قصد ارزیابی سطح دشواری این آزمون را دارید حتما باید با همین کتاب ها کار را آغاز کنید. برای مثال بسیاری از افراد هستند که با انجام تست های شبیه سازی شده یا دیگر منابع شبیه ساز تست های آیلتس دچار سردرگمی شده و تصویر نادرستی از سطح دشواری آزمون به دست می آورند.

اگر هم سطح شما هنوز به نمره 5 آیلتس نمیرسد و برای مثال در سطح A1 یا A2 هستید، منابع زیادی را معرفی کردیم که میتوانید در هر مهارت فعلا کار را با آن ها آغاز کنید. تمامی سوالات خود را در گروه تلگرامی که در ادامه نشانی آن درج شده با ما در میان بگذارید.

.

سوالات امتحان آیلتس – همراه باشید

کانال دانلودی تلگرام (https://t.me/ielts2official) و گروه آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما ارایه دهنده بهترین منابع و پشتیبانی برای رسیدن به نمره هدف آیلتس