رایتینگ آیلتس Multipart Opinion

رایتینگ آیلتس Multipart Opinion

رایتینگ آیلتس Multipart Opinion

رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion

سوالات رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion یا تاپیک های دو سوالی با Opinion یکی از 7 نوع سوال ممکن بخش Writing آیلتس در تسک 2 هستند که فهرست و آموزش کامل تمامی آن ها در www.ielts2.com در دسترس شما عزیزان می باشد. در اینجا قصد داریم در خصوص این رایتینگ کمتر شناخته شده به طور کامل صحبت کنیم و یک نمونه را به صورت گام به گام بنویسیم. این نمونه ها در واقع یک رایتینگ آیلتس دو سوالی با Opinion هستند که بسیاری از شرکت کنندگان کمتر با آن ها آشنا هستند و معمولا باعث سردرگمی ایشان میشوند.

.

آشنایی با رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion

در سوالات رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion همیشه 2 پرسش مطرح هست و این سوالات را همچنین میتوانیم یکی از انواع تاپیک های رایتینگ آیلتس 2 سوالی در نظر بگیریم که قبلا درباره آن ها صحبت کرده ایم. اما تفاوت این سوالات با دیگر تاپیک ها درخواست مستقیم دیدگاه شخصی توسط سوال است که در انواع دیگر آن ها را نمیبینیم. در این سوال ها 2 پرسش مطرح هست که یکی از آن ها دیدگاه شخصی شرکت کننده در آزمون هست.

یک نمونه از این سوالات را در بخش بعدی آورده ایم که مربوط به تست اول کمبریج آیلتس جلد 17 ام هست. بسیاری بر این باور هستند که تاپیک های 2 سوالی رایتینگ آیلتس از دشوارترین سوالات هستند و بدلایلی که صحبت خواهیم کرد تعداد زیادی از شرکت کنندگان در آزمون پاسخ های نادرست یا ناقصی به این سوالات میدهند. بنابراین در پاسخ به Double Question Essay های آیلتس باید همیشه دقت بیشتری به ایده پردازی و پاسخ خود داشته باشیم.

.

نمونه رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion

در اینجا یک نمونه استاندارد از تاپیک های رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion را با هم میبینیم. همانطور که اشاره شد این سوال مربوط به کمبریج آیلتس جلد 17 تست اول می باشد. در نگاه اول مشخص هست که سوال از 3 بخش کلی تشکیل شده است. یک بخش اطلاعاتی کلی درباره موضوعی مشخص ارایه میکند و در ادامه 2 سوال متفاوت درباره همین موضوع مطرح میشود.

Question: In the future, people may no longer be able to pay for things in shops using cash. All payments may have to be made by card or using phones.

Do you think this will happen one day?

Why do you think some people might not be happy to give up using cash?

سوال همچنین از ما درخواست کرده مثال هایی از دانش و تجربیات شخصی خودمان ضمن ارایه توضیحات، ارایه کنیم. در تسک دوم رایتینگ آیلتس همانطور که در تصویر مشخص هست باید دست کم 250 کلمه بنویسیم و برای این کار 40 دقیقه زمان در اختیار داریم. همچنین برای همین سوال پیش از این با استایل و روش متفاوت 2 نمونه پاسخ نمره 7 تنظیم کرده ایم که میتوانیم بازدید بفرمایید.

.

خطاهای رایج در سوالات Multipart & Opinion

همانطور که اشاره کردیم بدلیل وجود 2 پرسش در تاپیک های رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion خطاهای زیادی از شرکت کنندگان سر میزند که فهرستی از آن ها را میبینیم:

  • اشتباه گرفتن این سوالات با سوالات Problem Solution یا سوالات Cause Solution
  • ارایه چندین دلیل و ایده به صورت فهرست وارد با توضیح ناقص
  • بسط ندادن موارد ارایه شده و کلی نوشتن توضیحات
  • بسط ندادن هم اندازه ایده های مطرح شده در مقدمه
  • عدم وجود ارتباط منطقی بین سوالات و پاسخ های ارایه شده
  • کلی گویی و قانع کننده نبودن توضیحات ارایه شده

البته این موارد تنها بخشی از خطاهای رایج هستند که بیشتر در این نوع سوالات دیده میشوند اما خطاهای رایج دیگری هم وجود دارد که مربوط به تمامی تاپیک های رایتینگ آیلتس هستند که در صفحه ای با نام نکات رایتینگ ایلتس تسک 2 به طور کامل به آن ها پرداخته ایم.

.

فرمت مناسب رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion

عدم رعایت فرمت درست پاسخ یکی از خطاهای رایج در سوالات رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion هست. به خصوص زمانی که 2 سوال مطرح میشود، شرکت کنندگان در آزمون معمولا فرمت پاسخ را با فرمت سوالات دیگر اشتباه میکنند و پاسخی نامناسب در برگه مینویسند. اما با کمی دقت میتوان از این اشتباهات پیشگیری کرد.

به طور خلاصه مقدمه و نتیجه گیری به بازنویسی سوال و ارایه یک پاسخ کوتاه به آن ها میپردازند و پاراگراف های اصلی هر یک به طور کامل تنها به یکی از سوال ها می پردازند. یعنی پاراگراف اول تنها به پاسخ سوال اول اختصاص دارد و پاراگراف اصلی دوم به پاسخ سوال دوم. در ادامه فرمت کلی رایتینگ در این نوع سوال  ها را با هم میبینیم:

(1) مقدمه

  • پارافریز سوال
  • پاسخ کوتاه به هر دو سوال

(2) پاراگراف اصلی اول – پاسخ سوال اول

  • نوشتن Topic Sentence – پاسخ کوتاه به سوال اول
  • توضیح – ارایه جزئیات درباره مشکل یا دلیل
  • ارایه یک مثال و توضیح آن

(3) پاراگراف اصلی دوم – پاسخ سوال دوم

  • نوشتن Topic Sentence – پاسخ کوتاه به سوال دوم
  • توضیح – ارایه جزئیات درباره این راه حل
  • ارایه یک مثال و توضیح آن
(4) پاراگراف نتیجه گیری
  • خلاصه کوتاهی از دو سوال و پاسخ های آن ها

.

ایده پردازی رایتینگ آیلتس دو سوالی با Opinion

برای ایده پردازی در رایتینگ آیلتس به طور کلی روش های مختلفی وجود دارد اما موفقیت در ایده پردازی در تمامی این روش ها به موارد زیر بستگی دارد:

برای ایده پردازی سوالات رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion باید دقت زیادی به هر دو سوال مطرح شده داشته باشیم تا مواردی مرتبط، منطقی و ساده برای توضیح انتخاب کنیم. هر چقدر ایده پردازی را بهتر انجام دهیم، در توضیحات و متقاعد کردن خواننده و ارایه پاسخ کامل هم موفق تر خواهیم بود.

همانطور که اشاره کردیم روش های مختلفی برای ایده پردازی وجود دارد اما در اینجا قصد داریم در خصوص روش Brainstorm صحبت کنیم. یک بار دیگر سوال را با دقت نگاه میکنیم و کلیدواژه های آن را در نظر میگیریم:

دسته بندی کلیدواژه های سوال

در گام نخست فرایند ایده پردازی باید سوال را با دقت تحلیل کنیم. در رایتینگ های آیلتس به طور کلی با 3 نوع کلیدواژه روبرو هستیم:

1. واژه های جنرال در تاپیک: موضوع کلی سوال را مشخص میکنند در جمله خبری ابتدای سوال آن ها را میبینیم.

2. کلیدواژه های اختصاصی تر در تاپیک : این کلیدواژه ها سمت و سوی مشخص تر به سوال میدهند و مسیر رایتینگ ما را مشخص میکنند.

3. لغات کلیدی در دستورالعمل سوال: کلیدواژه هایی که همراه با کلمه پرسشی در پایان آن ها را میبینیم و سوال را به صورت مشخص مطرح میکنند.

برای مثال در این تاپیک رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion، کلیدواژه های جنرال و کلی ما Pay و Payment هست که به طور کلی در جمله خبری اول آن ها را میبینیم. اما کلیدواژه های مشخص و اختصاصی تر Cash و Card هست که تفاوت پرداخت ها را مشخص و آن ها را به 2 بخش تقسیم میکند. در پایان کلیدواژه های دستورالعمل شامل will happen و Why not happy هستند که مشخص میکنند سوال دقیقا چه مواردی را از ما درخواست میکند. در سوال اول دلیل اتفاق افتادن یا نیفتادن این موضوع و سوال دوم دلیل خشنود نبودن بعضی افراد از این تغییر مورد پرسش هست.

تکنیک Brainstorm کردن برای ایده پردازی

در این روش سعی میکنیم تمامی ایده هایی که به هر شکل به موضوع رایتینگ ارتباط پیدا میکنند را بر روی کاغذ بیاوریم. در این مرحله توجهی به این نکته نداریم که مواردی که به ذهن ما میرسد تا چه اندازه کلی یا جزئی هست یا تا چه اندازه پاسخ سوال را به طور کامل میدهد. شاید ایده در این مرحله اصلا ارتباط مستقیمی نداشته باشد اما ذهن ما را فعال کند تا به ایده خیلی بهتری برسیم پس همه چیز را به صورت خلاصه و فقط به صورت کلیدواژه روی کاغذ میاوریم. مثلا در خصوص دو سوال بالا میتوانیم بنویسیم:

Yes all payments by cards happens one day because

less bothersome to carry a single card

more safe

easier to keep the record

better management

Why some people might not be happy?

like to feel the money in its physical form

like old-fashioned way

more privacy

to show off

در مرحله بعدی تنها 1 را برای هر طرف انتخاب میکنیم. این مورد باید به گونه ای انتخاب شود که چند مورد را در خود جای دهد پس باید نه خیلی کلی و نه خیلی جزئی باشد. ایده ای که برای هر طرف انتخاب میکنیم دلیل ما در پاراگراف اصلی خواهد بود و باید یک پاراگراف کامل درباره آن صحبت کنیم پس باید یک مورد منطقی و کاملا واضح را انتخاب کنیم:

Yes all payments will be using cards

less bothersome to carry a single card

Some people might not be happy because

more privacy

ایده پردازی رایتینگ ایلتس با هوش مصنوعی

برای تمرین و به صورت موقت همچنین میتوانیم در ایده پردازی رایتینگ از هوش مصنوعی کمک بگیریم. آموزش این روش را در همین سایت میتوانید دنبال بفرمایید. فهرست زیر به همین صورت برای سوال رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion بالا به دست آمده:

1. The impact of technological advancements on the future of payment methods
2. The convenience and security of card and mobile payments compared to cash
3. The potential risks and drawbacks of a cashless society
4. The implications for privacy and personal data security in a digital payment system
5. The role of government regulations and policies in promoting or hindering cashless transactions
6. The influence of cultural and societal norms on the adoption of digital payment methods
7. The potential challenges for individuals without access to banking services or technology
8. The economic implications of a shift towards cashless transactions for businesses and consumers
9. The potential benefits of cashless transactions in terms of efficiency and transparency
10. The psychological and emotional attachment people may have to physical cash and the impact of losing that connection

.

در فرایندی بسیار مشابه میتوانیم از هوش مصنوعی برای لغات آکادمیک رایتینگ آیلتس در تاپیک مورد نظر هم استفاده کنیم. این فهرست به همین صورت به دست آمده:

1. Transactional methods
2. Digital payments
3. Electronic transactions
4. Financial technology
5. Cashless society
6. Payment systems
7. Economic implications
8. Security concerns
9. Consumer behavior
10. Technological advancements

.

مقدمه در رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion

نوشتن مقدمه یا Introduction برای رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion کاملا مشابه دیگر انواع رایتینگ هست و تفاوتی از این نظر وجود ندارد. در رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion نوشتن مقدمه در 2 گام انجام میشود:

  • گام اول: پارافریز کردن خود سوال
  • گام دوم: نوشتن outline sentence – شامل پاسخ کوتاه به سوال اول و دوم

.

همچنین باید دقت داشته باشیم که مقدمه ما باید این موارد را رعایت کند:

  • 2 تا 3 جمله باشد
  • بین 40 تا 60 کلمه باشد
  • بیش از 5 دقیقه زمان صرف نوشتن آن نشود

در اینجا نوشتن مقدمه را با توجه به مواردی که صحبت کردیم آغاز میکنیم. گام اول بازنویسی یا پارافریز سوال هست:

Paraphrasing the question: It is suggested that the future is a world in which all transactions are carried out using smart phones and cards.

Outline sentence: While I believe considering the convenience this method provides it seems like a plausible scenario, this transition will leave a few people dissatisfied since it violates their privacy.

 

و با ترکیب این دو جمله، نسخه کامل مقدمه را خواهیم داشت:

این مقدمه 3 عملکرد مهم دارد:

  • اگزمینر متوجه میشود شما درک درستی از سوال دارید.
  • موضوع رایتینگ به شکل کامل به اگزمینر گزارش میشود.
  • در مسیر نوشتن پاراگراف های اصلی از مسیر درستی که تعیین کرده اید منحرف نمیشوید.

و همانطور که صحبت شد دو موردی که در بخش دوم مقدمه نوشته شده 2 پاراگراف اصلی را تشکیل داده و به طور کامل بحث میشوند.

.

پاراگراف اصلی در رایتینگ Multipart & Opinion

هر پاراگراف اصلی در رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion شامل 3 بخش است:

  • اول: جمله اصلی ما یا Topic Sentence – که در آن ایده اصلی به صورت واضح و کوتاه ارایه میشود
  • دوم: بسط ایده اصلی با ارایه جزئیات بیشتر و باز کردن موضوع
  • سوم: ارایه مثال مرتبط برای مشخص تر شدن و پشتیبانی هر چه بیشتر از ایده مطرح شده

Topic Sentence یا جمله اصلی ما در پاراگراف در واقع خلاصه ای از ایده اصلی پاراگرافهست اما نباید این جمله را پیچیده بنویسیم. این جمله کمک میکند پیشرفت گام به گام توضیحات و ایده ها از یک پاراگراف به پاراگراف دیگر به صورت منطقی انجام شود. میتوانیم Topic Sentence را به یک یک تابلوی جاده ای(Signpost) تشبیه کنیم که به خواننده نشان میدهد مسیر به چه سمتی حرکت خواهد کرد.

با توجه به توضیحات بالا 3 بخش اصلی را با هم مینویسیم:

Topic sentence: Bank cards and phones have made payments much more convenient than before.

Explanation sentence: Since there is no physical money, one is free from carrying cash around especially if there are too many purchases to make or a large sum of money is required somewhere. Besides, no one needs to go through the ordeal of breaking down numbers to find out how much change needs to be returned in a supermarket checkout.

Example sentence: Certain groups in society such as young students or senior citizens seem to be benefiting more than others from this new possibility since it used to be more challenging for them to keep their money safe and making sure they have received right amount back from the stores.

با پیوند این 3 جمله پاراگراف کامل اول را خواهیم داشت:

رایتینگ آیلتس Multipart Opinion

منسجم بودن توضیحات شما در رایتینگ نمره بالایی در معیارهای Task Achievement و Cohesion & Coherence به همراه خواهد داشت. این دو معیار نیمی از کل نمره رایتینگ را تشکیل میدهند. پیشنهاد میکنیم اگر قبلا جدول نمره دهی رایتینگ آیلتس را بررسی نکرده اید حتما جدول و توضیحات آن را در سایت www.ielts2.com بازدید بفرمایید.

.

فرمت پاراگراف اصلی دوم در رایتینگ های Multipart & Opinion

فرمت پاراگراف دوم از نظر اجزای تشکیل دهنده هیچ تفاوتی با پاراگراف اول ندارد. اما از نظر محتوا پاراگراف اصلی دوم در سوالات Multipart & Opinion به دومین سوال پاسخ میدهد که معمولا دیدگاه ما در خصوص یک موضوع مشخص هست. همانطور که در بالا اشاره شد سوال دوم در اینجا مربوط به این مورد بود که چرا برخی افراد ممکن است از حذف پول نقد راضی نباشند و ایده ما در این خصوص مساله Privacy بود.

Why do you think some people might not be happy to give up using cash?

پاراگراف اصلی دوم در این رایتینگ را به این صورت مینویسیم:

رایتینگ آیلتس Multipart Opinion

.

نتیجه گیری در رایتینگ های Multipart & Opinion

در پاراگراف نتیجه گیری یا Conclusion در سوالات رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion، خلاصه ای از دو ایده اصلی یا پاسخی که به دو سوال مطرح شده دادیم به طور خلاصه بازنویسی میشود. این پاراگراف را حتی میتوان در یک جمله نوشت و باید دقت داشته باشیم که به مورد جدیدی در آن اشاره نکنیم.

نکته جالبی که در نوشتن پاراگراف نتیجه گیری وجود دارد اینست که اگر متوجه شدید بعد از نوشتن این پاراگراف، رایتینگ شما همچنان کمتر از 250 کلمه حداقل تعیین شده در سوال هست، برای اینکه نمره ای از شما کم نشود میتوانید یک جمله Prediction درباره همین تاپیک یا یک جمله درباره Suggestion یا یک پیشنهاد بنویسید و رایتینگ را به 250 کلمه یا بیشتر افزایش دهید.

 

پاراگراف نتیجه گیری یکی از ساده ترین اما همچنین یک بخش بسیار کلیدی رایتینگ ماست. یک پاراگراف Conclusion خوب باید:

  • رایتینگ را منطقی و در یک یا دو جمله به پایان برساند.
  • هر دو ایده را به طور منطقی هم ارتباط دهد.
  • یک جمع بندی بر روی ایده ها یا دیدگاه ها ارایه کند
  • به سوال مطرح شده به طور مشخص و کوتاه پاسخ دهد

.

تاثیر Conclusion بر نمره رایتینگ آیلتس

اگر بتوانیم پاراگراف نتیجه گیری را طوری بنویسیم که ویژگی های بالا را داشته باشد، نمره بالاتری در هر دو معیار task achievement و cohesion و coherence دریاف خواهیم کرد. این دو معیار روی هم 50% کل نمره رایتینگ را شامل میشود پس وزنه مهمی در رایتینگ نویسی هستند. همچنین باید بدانیم بدون وجود پاراگراف نتیجه گیری، نمره معیار task achievement رایتینگ ما زیر 6 خواهد بود.

پاراگراف Conclusion در رایتینگ های آیلتس Multipart & Opinion را میتوان با یکی از دو عبارت آغاز کرد:

  • In conclusion

یا

  • To conclude

و سپس به صورت کوتاه و خلاصه ایده های اصلی را در یک جمله بازنویسی میکنیم.

کوشش کنید از عبارت های دیگر به خصوص عبارت هایی که حالت غیر رسمی دارند بجای In conclusion اصلا استفاده نکنید چون باعث کاهش نمره شما میشود. شما فقط یک بار قرار هست عبارت In conclusion را در رایتینگ استفاده کنید پس نه تکراری هست نه کوچکترین مشکلی برای شما ایجاد خواهد کرد.

.

شباهت پاراگراف Conclusion و Introduction

یک نکته بسیار مهم و جالب در نوشتن پاراگراف نتیجه گیری وجود دارد که میتواند کمک زیادی به نوشتن آن کند و همچنین در زمان هم صرفه جویی داشته باشیم. اگر دقت کنیم، فرمت مقدمه رایتینگ شباهت زیادی با پاراگراف نتیجه گیری دارد و در هر دو ایده های اصلی به صورت کوتاه و خلاصه فهرست شده اند. بنابراین میتوانیم مستقیما با نگاه کردن به مقدمه رایتینگ آن را برای نتیجه گیری پارافریز کنیم.

این Conclusion را با رعایت نکاتی که در بالا اشاره شد نوشتیم:

رایتینگ آیلتس Multipart Opinion

و برای مقایسه میتوانیم بار دیگر به پاراگراف مقدمه نگاهی داشته باشیم و شباهت ها را بررسی کنیم:

رایتینگ آیلتس Multipart Opinion

.

و در پایان با پیوند دادن هر 4 پاراگراف نسخه نهایی این رایتینگ در سطح نمره 7+ را به این صورت خواهیم داشت:

رایتینگ آیلتس Multipart Opinion

.

معرفی و دانلود منابع رایتینگ آیلتس

نمونه های زیادی از رایتینگ های آیلتس Multipart & Opinion به همراه 6 گروه دیگر از سوالات رایتینگ آیلتس در مجموعه 1000 سمپل استاندارد رایتینگ آیلتس تسک 2 در سایت www.ielts2.com در دسترس شما عزیزان می باشد. این مجموعه توسط اگزمینر های آیلتس نوشته شده و کاملا معتبر هستند.

اما اگر بدنبال آموزش گام به گام و حرفه ای رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال هستید میتوانید از منابع طبقه بندی شده رایتینگ آیلتس در 2 سطح مقدماتی و پیشرفته بازدید بفرمایید. این مجموعه ها از سطح بسیار پایه و مقدماتی به زبانی ساده نوشتن جمله، تنظیم پاراگراف ها، پیوند پاراگراف ها با یکدیگر و نوشتن انواع Essay را آموزش میدهند و از معتبرها در جهان هستند. همچنین مجموعه های خودآموز ویدیویی مختص آیلتس که توسط برجسته ترین مدرسان آیلتس جهان و اگزمینر های سایق را میتوانید در مجموعه بهترین منابع آیلتس ما که هر ماه به روزرسانی میشود دانلود بفرمایید.

.

سایت های مرجع خارجی برای مطالعه بیشتر

سوالات رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion در واقع از انواع رایتینگ آیلتس دو سوالی همراه با Opinion هستند. حتی بعضی از وبسایت های مرجع جهانی آموزش جداگانه ای برای این سوالات در نظر نگرفته اند و فقط در خصوص انواع سوال 2 question آموزش های ارایه کرده اند اما سایت مرجع IDP در این نشانی مشخصا این سوالات را در یک گروه جداگانه قرار داده و برای آن ها مثال آورده است. در ادامه تمامی سایت های مرجع که در خصوص سوالات رایتینگ آیلتس Two Question مطالب آموزشی ارایه کرده اند را میبینیم:

https://www.ieltsjacky.com/ielts-opinion-essays.html

https://ted-ielts.com/ielts-writing-task-2-two-part-questions

https://ieltsliz.com/opinion-essay-sample-questions

.

جمع بندی و سخن پایانی

در این صفحه در خصوص سوالات رایتینگ آیلتس Multipart & Opinion به طور کامل صحبت کردیم و یک نمونه رایتینگ 4 پاراگرافی در سطح نمره 7+ برای شما عزیزان نوشته شد. در پایان میتوانید برای دریافت جدیدترین کتاب ها و جزوه های آیلتس در کانال دانلودی منابع آیلتس (https://t.me/ielts2official) و همچنین برای انجام تمرین های روزانه در گروه تست زنی آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما همراه باشید.