چگونه آیلتس 8 بگیریم

چگونه آیلتس 8 بگیریم

چگونه آیلتس 8 بگیریم

چگونه آیلتس 8 بگیریم؟

در این صفحه به کلیاتی درباره رسیدن به نمره 8 آیلتس صحبت خواهد شد. این توضیحات توسط مهندس ابوالقاسمی با نمره 8 و 15 هزار ساعت سابقه تدریس آزمون هایی همچون آیلتس و تافل تنظیم شده و توضیحات از تجربیات دست اول به دست آمده اند. رزومه و مدارک ایشان را میتوانید در صفحه مربوطه در همین سایت مشاهده بفرمایید.

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال دانلودی تلگرام ما به نشانی (https://t.me/ielts2official) و گروه آیلتسی ما در تلگرام (https://t.me/ielts2Group) همراه باشید.  

.

چگونه آیلتس 8 بگیریم – واقع بین باشید

یکی از بزرگترین موانع سرخوردگی و شکست بسیاری از افرادی که بدنبال نمره هایی مثل 8 و 9 آیلتس هستند، واقع بین نبودن هست. به این معنی که این افراد توجهی به توانایی های خود یا زمان و پول و انرژی که حاضر هستند برای این کار اختصاص دهند ندارد و احساسی عمل میکنند. به باور من بعنوان کسی که بعد از سال ها تلاش به این مدرک رسیده، باید هم در زبان انگلیسی استعداد کافی(نه الزاما خیلی زیاد) داشته باشید و هم اهل دنبال کردن یک هدف برای مدت طولانی باشید و هم هزینه های تهیه منابع، مدرس های خوب و خود آزمون را خود براورد کنید تا در میان راه پروژه شما نیمه کاره رها نشود.

.

چگونه آیلتس 8 بگیریم -یک بازه زمانی مشخص کنید

یکی از دیگر از عوامل بسیار با اهمیت تعیین یک نقشه راه با گزارش درصد پیشرفت هست که باید برای خودتان تنظیم کنید. برای مثال در حال حاضر در چه سطحی هستید؟ آیا سطح کنونی شما نمره 4 هست؟ نمره 5 یا 6 ؟ و برای هر یک نمره در حالت فشرده 4 ماه و در حالت غیر فشرده 6 ماه را در نظر بگیرید. دقت داشته باشید که هر چقدر نمره بالاتر برود، رسیدن به نمره های بالاتر بسیار دشوارتر خواهد بود چون عملا از شما انتظار میرود کاملا بی نقص باشید. این مساله در جدول های تبدیل نمره خام به نمره های کارنامه آیلتس کاملا مشهود هست.

مثلا در آیلتس آکادمیک در مهارت ریدینگ برای نمره 7 باید به 30 سوال از 40 سوال پاسخ صحیح دهید که به نظر منطقی هست چون 10 پاسخ نادرست برای شما همچنان مشکلی ایجاد نمیکند اما برای نمره 8 باید دست کم 35 پاسخ درست داشته باشید که با توسط به سطح دشواری آزمون ها و همچنین زمان بسیار اندک در آزمون رسیدن به این اعداد بسیار دشوار خواهد بود. در مهارت لیسنینگ یا شنیداری هم داستان به همین ترتیب و اعداد  دقیقا همین موارد هستند یعنی 30 پاسخ درست از 40 سوال برای نمره 7 و 35 پاسخ درست برای نمره 8. بنابراین اگر سوال شما این هست که چگونه آیلتس 8 بگیرم در یک کلام باید با هدف بی عیب و نقص شدن در زبان انگلیسی درس بخوانید.

.

چگونه آیلتس 8 بگیریم – پراکنده خوانی و دوباره خوانی نکنید

از معضل های زبان آموزان امروزی با توجه به حجم بالای منابع قدیمی و منابع جدید هر ساله از یک سو و شبکه های اجتماعی به خصوص گروه های تلگرامی که در مواردی که اعضای آن ها زیاد هست به صورت جنون آمیز به ارسال فایل های مختلف مهارت های مختلفی از آیلتس مشغول هستند، دوباره خوانی کردن چیز عجیبی نیست. در هر مهارت آیلتس برای هر منظور(مثلا تقویت لغات تخصصی آیلتس یا آشنایی با فرمت و انواع سوالات لیسنینگ آیلتس) صد ها منبع وجود دارد که عملا تمامی آن ها اگر معتبر باشد سعی دارند یک چیز را بگویند. بنابراین از فهرست استاندارد بهترین و به روز ترین منابع آیلتس از وبسایت های معتبر یا مدرسان معتبر کمک بگیرید و نهایت کوشش خود را بکنید همراه با جریان های پرقدرت مختلف در دریای اطلاعات سرگردان نشوید. این نکته در موفقیت شما و عدم هدررفت توان و زمان شما بسیار با اهمیت هست و لطفا بسیار جدی بگیرید.

.

چگونه آیلتس 8 بگیریم – با مدرسان حرفه ای کار کنید

یکی دیگر از مواردی که هم میتواند الهام بخش شما برای رسیدن به سطح بالاتری در زبان و هم شاید سطح بالاتری از کیفیت زندگی و شخصیت باشد، استفاده از کلاس های مدرسان حرفه ای است. اینکه حرفه ای بودن دقیقه شامل چه ویژگی هایی میشود خارج از بحث این متن هست اما از نظر من یک مدرس حرفه ای آیلتس باید (1) مدرک و نمره 8 و بالاتر آیلتس را حتما داشته باشد، (2) اطلاعات خود را به روز کرده و همراه با جهان امروز و شیوه های تدریس و آموزش آن همگام باشد، (3) ضمن توجه کافی به درآمد و پول، برای کیفیت آموزش و زبان آموزان ارزش بسیار بالایی قائل باشد و (4) با رفتار و گفتار خود انرژی زیادی در دانشجویان بوجود آورده و ایشان را به حرکت در آورد.

همه ما نمونه هایی از مدرسان حرفه ای و مدرسان کمتر حرفه ای  و غیر حرفه ای را دیده ایم. کوشش کنید با تحقیق کافی و کوشش برای فریب نخوردن مدرسی حرفه ای را پیدا کنید و از ایشان مسیر درست را بخواهید. این مسیر میتواند نمره 5 به 6، 6 به 7 و یا 7 به 8 باشد. سعی کنید برای رسیدن به هدف هزینه مالی معقول پرداخت کنید تا از پراکنده خوانی و اشتباه رفتن مسیر دور بمانید. برای مثال اگر امکان یک جلسه برنامه ریزی و مشاوره آیلتس با یک مدرس با ویژگی های یاد شده وجود دارد، هزینه چنین جلسه ای ارزش پرداخت را خواهد داشت چون شما را از کلافه شدن در میان منابع و هدررفت زمان نجات خواهد داد.

.

چگونه آیلتس 8 بگیریم – راهکار موثر برای خودتان را پیدا کنید

بسیاری از منابعی که توسط خیلی از افراد، مدرسان یا سایت ها بعنوان بهترین منابع آیلتس معرفی میشود شاید برای شما بهترین منابع نباشد. این موضوع در مورد شیوه تدریس و شیوه آموختن هم صدق میکند. شما در نهایت باید مسیر خاص خود را برای رسیدن به نمره 8 یا بالاتر پیدا کنید. دقت داشته باشید چون تعداد زیادی از افراد از یک کتاب تعریف میکنند یا یک مدرس، آموزشگاه یا شیوه خاص را پیشنهاد میکنند دلیلی بر درست بودن آن برای شما نیست. هر کس در نهایت با شیوه خود به هدف خواهد رسید چون در جهان هرگز 2 نفر مثل هم زاده نمیشوند و اگر هم در موارد استثناء این اتفاق بیفند مسیر 100% یکسانی را تا هدف طی نمیکنند. پس اگر شیوه ای برای شما جوابگو نیست، تبلیغات یا موفقیت دیگران را فراموش کنید و بدنبال مسیر دیگری برای خودتان باشید.

.

چگونه آیلتس 8 بگیریم – با تست های کمبریج تعیین سطح کنید

بسیاری از افرادی که در آزمون های ماک موسسات مختلف شرکت میکنند با نمره های غیر واقعی در آزمون های مام یا آزمایشی آیلتس روبرو شده و به شدت سرخورده میشوند. دقت داشته باشید این آزمون ها از پایه هرگز استاندارد نیستند و حتی اگر با فاصله خیلی کوتاه مثلا یک هفته 2 بار در آزمون رسمی آیلتس هم شرکت بفرمایید نمره دقیقا یکسانی دریافت نمیکند(اتفاقی که قبلا برای یکی از زبان آموزان ما افتاده). تا حد امکان و تا گام های پایانی از شرکت در آزمون های ماک یا آزمایشی شرکت نکنید و در پایان هم فقط برای نشستن بر روی صندلی و تجربه یک آزمون آیلتس نه برای تعیین سطح و نمره در این آزمون ها شرکت کنید. این آزمون ها به هیچ عنوان استاندارد نیستند و معمولا تاثیر بسیار بدی بر روی روحیه شرکت کنندگان دارند.

در عوض با تست های استاندارد سری کمبریج آیلتس که از شماره اول تا آخر در فضای مجازی و در همین سایت در این نشانی در دسترس هست کار کنید. معمولا جدیدترین جلد ها نزدیک ترین تست ها به زمان حال هستند و انتظار میرود با تست هایی کمابیش اینچنینی در آزمون روبرو شوید. تست های لیسنینگ و ریدینگ به شما کمک میکنند بدون کوچکترین نیاز به کس یا چیز دیگری در منزل نمره واقعی خود را به دست بیاورید. برای 2 مهارت رایتینگ و اسپیکینگ که نیاز به یک تصحیح کننده یا اگزمینر آموزش دیده و حرفه ای هست هم از آزمون های ماک استفاده نکنید. گروه های تلگرامی زیادی امروزه اقدام به نمره دهی و تصحیح رایگان رایتینگ ها و اسپیکینگ های شما میکنند و میتوانید با درخواست نظر از چندین مدرس در چندین گروه یک براورد کلی به دست بیاورید.

.

چگونه آیلتس 8 بگیریم

چگونه آیلتس 8 بگیریم – دور ماندن از فضای مسموم شبکه های اجتماعی

از سال 1395 که پلتفرم تلگرام در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرد، کانال ها و در ادامه گروه های زیادی برای آیلتس تشکیل شده و از همان روزهای اول موسسات بزرگ و برخی دیگر از افراد با تمامی حقه های موجود(ممبر فیک، بازدید فیک، تعریف و تمجید های فیک) کوشش کرده اند خودشان را بهتر و بزرگتر از دیگران نشان دهند، با اینهمه وضعیت عمومی تلگرام وضعیت وخیمی نبود چون درامد موسات از آیلتس بالا بود و نظارت خوبی بر روی محتوای درج شده توسط کاربران وجود داشت.

در حال حاضر(سال 1402) به خصوص با کوچک تر شدن بازار آیلتس و درامد موسسات و تعداد بسیار زیاد مدرسان در این حوزه، نگاه ساده ای به گروه های تلگرامی با ممبر بالا و موسسات برگزار کننده آزمون نشان میدهد عملا هیچ نظارتی بر محتوای منتشر شده در این گروه ها وجود ندارد و حساسیت ادمین ها تنها نام برده شدن موسسات آموزشی رقیب، تبلیغ مدرسان آیلتس و تبلیغ سنتر های خارج از ایران هست. متاسفانه وضعیت اطلاعات منتشر شده آموزشی در گروه های شبکه های اجتماعی عملا وخیم هست و ارایه هر نوع اطلاعات نادرست و راهنمایی های غلط از سوی اعضا یک وضعیت کاملا عادی به شمار میرود و کوچکترین تذکر و برخوردی وجود ندارد.

برای جلوگیری از به اشتباه افتادن در استفاده از منابع، پرهیز از دوباره خوانی و در نهایت نیفتادن به دام تبلیغات و تعریف و تمجید های اعضای پرداختی موسسات در گروه ها، پیشنهاد میکنم تا پایان کار اصلا در هیچ گروهی همراه نباشید و اطلاعات خود را صرفا از سایت های معتبر دریافت بفرمایید.

.

چگونه آیلتس 8 بگیریم – از شکست نترسید و در نقش قربانی فرو نروید

در راه رسیدن به قله بلندی مثل نمره 8 و بالاتر آیلتس که خوشبختانه امروزه نسب به 10 سال قبل تعداد بسیار بیشتری از مدرسان و زبان آموزان به آن دست میابند، شکست در برخی مراحل یک امر کاملا طبیعی و بخش جدایی ناپذیر داستان این افراد هست. یکی از مکانیسم های دفاعی افراد که در گروه های تلگرام هم زیاد دیده میشود مقر دانستن دیگران و در نقش قربانی فرو رفتن بجای یک تحلیل منطقی و شناسایی درست دلایل واقعی شکست هست. تا زمانی که به درک درستی از دلایل شکست در یک مرحله نرسیم، امکان برطرف کردن مشکل وجود نخواهد داشت و احتمال تکرار این شکست متاسفانه بالا خواهد بود. بنابراین در این مسیر (1) انتظار شکست های کوچک و بزرگ در یک یا چند مرحله تا رسیدن به هدف نهایی را داشته باشید و (2) بدنبال براورد دقیق نقاط قوت و ضعف خود باشید.

.

جمع بندی و گفتار پایانی

رسیدن به آیلتس 8 غیر ممکن نیست و امروزه تعداد بسیار زیادی از افراد نسب به قبل به چنین نمره ای دست میابند. داستان موفقیت این افراد بدون شکست نیست اما تعداد موفقیت های ایشان بدون شک بسیار بیشتر بوده است. موفقیت در برنامه ریزی، موفقیت در ادامه دادن کار و رها نکردن برنامه، موفقیت در شناسایی منابع خوب، موفقیت در شناسایی مدرسان حرفه ای و الهام بخش و موفقیت هایی دیگری همچون پیدا کردن همراه های خوب در این مسیر و باورد داشتن به توانایی های خود.

امیدواریم در میان عزیزانی که افتخار همراهی و بازدیدشان از این صفحه را داشتیم باشند افرادی که به نمره 8 و بالاتر دست یافته و خود راهنما و الگویی برای دیگران باشند.

با آرزوی پیروزی برای شما

ابوالقاسمی

.

چگونه آیلتس 8 بگیریم – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان