براورد سریع دایره لغات زبان انگلیسی شما بصورت آنلاین

براورد سریع دایره لغات زبان انگلیسی

براورد سریع دایره لغات زبان انگلیسی

براورد سریع دایره لغات زبان انگلیسی

در حوزه آموزش زبان انگلیسی و در سطح های بالاتر در زمینه آمادگی برای آزمون های آیلتس و تافل، پیرامون دایره لغات و سطح واژگان گفته های فراوانی وجود دارد ولی تا پیش از پدیدار شدن اینترنت، داشتن براوردی علمی از دایره لغات هر فرد بسیار دشوار بود.(تاریخ انتشار اولیه: 31 جولای 2016)

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.  

.

براورد سریع دایره لغات زبان انگلیسی – وبسایت TestYourVocab.com

بتازگی وبسایت های گوناگونی برای براورد دایره لغات طراحی و ساخته شده اند که اصولا با انجام یک تست چند دقیقه ای عددی را بعنوان دایره لغات شرکت کننده در اختیار ایشان قرار میدهند. در زیر یکی از این سایت ها معرفی میشود:

http://testyourvocab.com

متاسفانه از سال 1401 محدودیت هایی برای دسترسی به این وبسایت برای کشور ایران به وجود آمده. لطفا از نرم افزار لازم برای برطرف کردن این محدودیت استفاده بفرمایید.

.

تست آنلاین تعیین دایره لغات انگلیسی

دانلود فایل

.

روش انجام کار چگونه است؟

در این سایت با تیک زدن واژه هایی که معنای آنها را میدانید در واقع دسته هایی از صدها واژه ای که در آن رده قراردارند بعنوان واژه های داخل دایره لغات شما تعیین میشوند. باید توجه داشت از تیک زدن واژه هایی که تنها معنای فارسی آنها را میدانید یا واژه هایی که به نظر آشنا هستند ولی از معنای آنها اطمینان ندارید دوری کنید تا برآورد دقیق تری داشته باشید. در پایان این تست از شما سوالاتی درباره تعداد سالهای زندگی کردن در کشورهای انگلیسی زبان و شمار سالهای زبان آموز بودن پرسیده میشود که به باور برخی در نتیجه نهایی تاثیرگذار است و باید با دقت پاسخ داده شوند.

بسیاری از زبان آموزانی که پیشتر با ایشان کار کردم در آغاز کار با این تست دایره لغاتی در حدود 2000 تا 5000 واژه داشتند و به نظر میرسد برای نمره 7 آیلتس دست کم به 6 تا 8 هزار واژه نیاز باشد گرچه هیچ قطعیتی وجود ندارد.

.

چه تعداد لغت برای آیلتس و تافل لازم است؟

دایره لغات زبان انگلیسی برای آزمون آیلتس و تافل باید به حدی باشد که بتوانید در موضوعات مختلف به خوبی صحبت کنید و ایده‌ها و نظرات خود را به طور دقیق و روان بیان کنید. همچنین، باید قادر باشید تا لغات را در متن‌ها و شنیداری‌ها درک کنید و به درستی استفاده کنید.

برای آزمون آیلتس، تقریباً 5 تا 7 هزار لغت مورد نیاز است. این لغات شامل لغات رایج و مرتبط با موضوعات مختلف مانند تکنولوژی، آموزش، سفر، روابط اجتماعی و سلامتی است. همچنین، باید توانایی استفاده صحیح از این لغات را داشته باشید و بتوانید آنها را در جملات درست و مناسب قرار دهید.

برای آزمون تافل نیز، دایره لغات باید در حدود 5 تا 7 هزار لغت باشد. این لغات شامل لغات رایج و مرتبط با موضوعات مختلفی مانند علم، هنر، سیاست، اقتصاد و فرهنگ است. همچنین، باید توانایی استفاده صحیح از این لغات را داشته باشید و بتوانید آنها را در جملات مناسب و قابل فهم استفاده کنید.

برای افزایش دایره لغات خود، می‌توانید از منابع آموزشی مختلف مانند کتاب‌ها، فیلم‌ها، پادکست‌ها و منابع آموزشی آنلاین استفاده کنید. همچنین، تمرین مکالمه و نوشتن با موضوعات مختلف نیز به شما کمک خواهد کرد تا لغات خود را بهبود بخشید.

.

گردآوری اطلاعات تجربی

پس از آشنایی با این وبسایت و درک مفهوم این آزمون از تمامی زبان آموزان کلاس های خصوصی آیلتس و تافل درخواست کردم پیش از آغاز دوره های خود به این سایت رفته و تعداد لغاتی که میدانند را مشخص کنند! بررسی نتایج این آزمون ها نشان داد بیشتر زبان آموزان پیش از آغاز دوره دامنه لغاتی بین 1500 تا 6000 لغت دارند ولی به نظر میرسد رابطه مشخصی بین نمره آیلتس یا تافل ایشان و این تعداد واژگان برقرار نباشد.

به این معنی که برخی زبان آموزان توانستند در سال 1393 با تعداد لغات کمتر از 4000 به نمره 5 تا 5.5 آیلتس جنرال دست یابند درحالیکه برخی دیگر با شمار بالاتری از واژگان، برای مثال بالای 6000، در دستیابی به نمره 6 آیلتس آکادمیک ناکام بودند.

جالب اینکه پس از شرکت یکی از استاد های بسیار ماهر در زمینه تدریس مکالمه زبان انگلیسی و آیلتس در این آزمون مشخص شد دامنه لغات ایشان بیش از 6000 واژه نیست! این میزان برابر با تعداد واژگانی است که برخی از زبان آموزان در ماه های گذشته دوره های خصوصی خود را برای آیلتس و تافل آغاز کرده اند و نشان میدهد به ویژه در بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس دایره لغات آنچنان که به نظر میرسد تعیین کننده نباشد!

.

تعبیر مشخص این اعداد چیست؟

نهایتا براورد شخصی من این است که زبان آموزانی که بدنبال نمره 7 و بالاتر در آزمون های آیلتس آکادمیک یا تافل iBT هستند باید دامنه لغاتی بالای 8000 واژه داشته باشند. همچنین زبان آموزانی که بدنبال نمره 6 آیلتس جنرال هستند باید بیش از 6000 لغت بدانند. زبان آموزی که در این آزمون به عدد کمتر از 4000 واژه دست یافته احتمالا نباید به نمره 5 آیلتس خوشبین باشد.

شرکت زبان آموزان آیلتس و تافل ما در این آزمون و تعیین دامنه لغات ایشان ادامه دارد و در آینده احتمالا از رابطه میان دامنه لغات و نمره آیلتس یا تافل اخذ شده ایشان بیشتر خواهم نوشت.

.

تجربه شخصی از این تست

شخصا این تست را چند سال پیش امتحان کردم و تنها واژه هایی را علامت زدم که توانایی به کار بردن آنها را در جمله داشتم یا به عبارت دیگر میتوانستم برای آنها مثال بزنم. نتیجه عدد 12800 است که در تصویر بالا مشاهده میفرمایید.

پیروز باشید

پویا ابوالقاسمی

.

براورد سریع دایره لغات زبان انگلیسی شما بصورت آنلاین – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان