نکات ضروری نوشتن نامه آیلتس جنرال

نکات ضروری نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال

نکات ضروری نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال

نکات ضروری نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال

دوستان عزیز در این پست در مورد چهارچوب کلی نحوه نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال تسک 1 که همان نامه نویسی هست صحبت خواهیم کرد. در این ضمن به مهم ترین نکاتی که شما عزیزان باید برای رسیدن به نمره 7 و بالاتر توجه داشته و رعایت بفرمایید هم پرداختیم. این پست در بهار سال 2022 برابر با سال 1401 منتشر شده است. 

اگر قصد دانلود 50 سمپل نامه آیلتس جنرال نمره 8 تا 9 را دارید این لینک را دنبال بفرمایید:

.

نحوه نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال

نحوه نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال

نحوه نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال

پیش از هر چیز در بخش رایتینگ آزمون آیلتس جنرال با باز کردن پرسشنامه در جلسه آزمون در بخش اول یا Task 1 با چنین سوالی روبرو خواهید شد. همانطور که مشخص هست این سوال از موضوع اصلی(Taking some time off work) و نحوه انجام کار(Write a letter to your manager) و 3 موضوع اصلی(Explain….، Give details on…. و Suggest….) که باید در نامه به آن ها پرداخته شود تشکیل شده. 

.

کلیات و نکات ضروری نوشتن نامه در آیلتس جنرال – 10 مورد

نکته اول: برای این بخش رویهمرفته 20 دقیقه زمان دارید که از این مقدار باید 3 تا 5 دقیقه را برای ساماندهی توضیحاتتان استفاده کنید و بقیه را سرگرم نوشتن باشید. همیشه 2 دقیقه در پایان برای خودتان نگه دارید تا به چک کردن و برطرف کردن خطاهای املایی و گرامری واضحی که موقع نوشتن یا پاک کردن و دوباره نوشتن پیش می آیند بپردازید.

تایم شما در جلسه آزمون روی صفحه ای به صورت بزرگ نمایش داده میشود و دقیقا مشخص هست که چقدر زمان دارید. دقت کنید که زمان تسک 2 را به ادامه نوشتن نامه ندهید. هر دو سوال در یک پرسشنامه هست و این امکان وجود داردبدلیل دشوار بودن تسک 2 به کل 40 دقیقه زمان این بخش کاملا نیاز خواهید داشت. هر زمان در جلسه اعلام شد تایم تسک 1 تمام هست به سرعت سراغ تسک 2 بروید.

نکته دوم: رایتینگ تسک 1 شما یا همان نامه باید دست کم 150 کلمه باشد(در تصویر بالا در نمونه سوال هم این مورد مشخص هست) اما کوشش کنید حدود 160 تا 180 کلمه بنویسید که نه زیاد و نه کم نوشته باشید. دقت کنید که زیاد نوشتن (مثلا 300 کلمه) تنها هدر دادن زمان هست و هیچ نمره اضافی به شما تعلق نخواهد گرفت.

تعداد کلمات یک خط از نامه را بشمارید و در تعداد خط هایی که نوشتید ضرب کنید. نیازی نیست کلمات را دانه دانه بشمرید. ضمنا تمامی کلمات در شمارش باید محاسبه شوند حتی اگر تکراری باشند.

نکته سوم: نمره تسک 1 رایتینگ آیلتس 1/3 یا 33% کل نمره رایتینگ هست. از همین رو در آزمون هم 1/3 کل زمان(20 دقیقه از 60 دقیقه بخش رایتینگ) به این تسک اختصاص دارد بنابراین نباید بیش از اندازه روی بخش زمان بگذارید. به محض پایان یافتن 20 دقیقه تسک 2 را آغاز کنید.

نکته چهارم: از نوشتن آدرس در نامه ها خودداری کنید. نیازی به نوشتن آدرس نیست و فقط زمان خود را هدر خواهید داد. این مورد در زیر تصویر نمونه سوال استاندارد رایتینگ آیلتس جنرال در بالا هم مشخص هست(You do NOT need to write any addresses).

نکته پنجم: به اینکه نامه خطاب به چه کسی هست و رابطه شما با این فرد دقت کنید. این امر به شما کمک میکند لحن و استایل مناسبی برای نامه خود انتخاب کنید.

نکته ششم: به هدف و دلیل نوشتن نامه دقت کنید. نامه شما چه هدفی دارد و چه مورادی را باید پوشش دهد؟

نکته هفتم: استفاده و توضیح و بسط مشخص و واضح 3 مورد مطرح شده در سوال برای ساماندهی و ارایه اطلاعات کاملا ضروری است چون 25% کل نمره شما در این تسک رایتینگ مربوط به ارایه درست همین اطلاعات هست.

نکته هشتم: از نوشتن مقدمه های طولانی و جمله های کلیشه ای در نامه خودداری کنید. با استفاده از کتاب هایی مثل New Insight into IELTS (لینک دانلود این کتاب) و Objective IELTS (لینک دانلود این کتاب) میتوانید مقدمه و جمله های قابل قبول را با توجه به انواع نامه های آیلتس شناسایی و به خوبی استفاده بفرمایید.

نکته نهم: با تمرین کافی کوشش کنید از خلاقیت و ابتکار خود برای بسط و توضیح داستان یا گزینش اسم ها استفاده کنید. اگر تمرین کافی نداشته باشید ممکن است با توجه به فشار و استرس آزمون از نوشتن یک نامه خوب باز بمانید.

نکته دهم: جمله اول را با مخاطب قرار دادن شخص مورد نظر و بعد دلیل نوشتن نامه آغاز کنید و از کلی گویی و نوشتن جمله های بی هدف خودداری کنید.

در پایان هم همیشه یک جمله و عبارت مناسب برای پایان دادن به نامه استفاده کنید. در این زمینه هم در کتاب هایی که در بالا توضیح داده شد نمونه های بسیار خوبی در دسترس هست. تصویر زیر مربوط به صفحه 111 کتاب new insight هست. 

آموزش گام به گام نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال task 1

آموزش گام به گام نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال task 1

.

جدول و معیارهای تعیین نمره رایتینگ تسک 1 آیلتس جنرال(نامه)

اما نمره نامه ما چگونه و بر چه اساسی تعیین میشود؟ نحوه محاسبه نمره رایتینگ آیلتس جنرال در تسک 1 به صورتی که در جدول رسمی زیر از سایت مرجع ielts.org نشان داده شده هست.

همانطور که در جدول نشان داده شده 4 فاکتور (1) پاسخ درست و مناسب دادن به سوال یا Task Achievement، همراه با (2) پیوستگی و انسجام پاراگراف ها و کل نامه یا Coherence and Cohesion و (3) دامنه و استفاده درست و بجا از لغات برای رساندن منظور یا Lexical Resource و در نهایت (4) دامنه ساختارهای دستوری و درست بودن جمله ها از نظر گرامر یا Grammatical Range and Accuracy همگی در تعیین نمره رایتینگ شما تاثیرگذار هستند و هر یک دقیقا 25% نمره را تشکیل میدهند.

نحوه محاسبه نمره رایتینگ آیلتس جنرال

نحوه محاسبه نمره رایتینگ آیلتس جنرال

منبع جدول از سایت رسمی:

https://www.ielts.org/-/media/pdfs/writing-band-descriptors-task-1.ashx

.

نمونه نامه آیلتس جنرال نمره 9

در اینجا به یک سمپل استاندارد و رسمی از جلد نهم سری کتاب های کمبریج آیلتس نگاهی داریم. برای این نمونه سوال، یک پاسخ ارزشمند نمره 9 در دسترس هست. با دقت به سوال و پاسخ ارایه شده به ویژه از نظر 4 معیاری که بالاتر اشاره شد توجه بفرمایید. 

نمونه نامه آیلتس جنرال نمره 9

نمونه نامه آیلتس جنرال نمره 9

.

نمونه نامه آیلتس جنرال نمره 9

نمونه نامه آیلتس جنرال نمره 9

.

چند سمپل نمره 8 نامه آیلتس جنرال(رایتینگ تسک 1)

این سمپل ها برای بررسی و تمرین بیشتر شما عزیزان بر روی سایت قرار داده شده اند. تمامی این سمپل ها به همراه ده ها نمونه دیگر و آموزش کامل رایتینگ تسک 1جنرال را میتوانید در کتاب Barron’s Writing for IELTS ببینید. لینک دانلود این کتاب در کانال تلگرام ما:

دانلود کتاب Barron’s Writing for IELTS از بهترین کتاب های آموزش رایتینگ نویسی آیلتس جنرال و آکادمیک:

https://t.me/ielts2download/96

نکات نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال

نکات نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال

آموزش گام به گام نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال task 1

آموزش گام به گام نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال task 1

نحوه نوشتن رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1آموزش گام به گام نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال task 1

رایتینگ آیلتس جنرال تسک 2

 

.

مطالعه بیشتر در سایت های خارجی

https://ieltsliz.com/ielts-letter-writing-essential-tips

https://ielts.idp.com/iran/prepare/article-ielts-general-training-writing-task-1-write-a-letter

https://www.engvid.com/english-resource/ielts-general-task-1-letter-writing

.

با آرزوی موفقیت برای شما در آزمون ❤️

پویا ابوالقاسمی