نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf

1000 نمونه سوال آیلتس جنرال با جواب pdf

در این صفحه 1000 مورد از جدیدترین نمونه سوالات آزمون آیلتس جنرال pdf برای دانلود در دسترس شما عزیزان قرار میگیرند. پیش از هر چیز باید به تفاوت سوالات آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک دقت داشته باشید و سپس اقدام به دانلود منابع بفرمایید.
همچنین پیشنهاد میکنیم فهرست کامل دانلود بهترین منابع خودخوان آیلتس آکادمیک و جنرال با آپدیت منظم ماهانه در همین سایت را بازدید بفرمایید

.

تفاوت سوالات آیلتس آکادمیک و جنرال

باید دقت داشته باشید آزمون های آیلتس آکادمیک و جنرال در مهارت های اسپیکینگ و لیسنینگ کاملا یکسان هستند و هیچ تفاوتی در بین این دو وجود ندارد. حتی گفته میشود اگزمینر آیلتس در جلسه اسپیکینگ از اینکه شما در ایلتس جنرال شرکت دارید یا آکادمیک بی خبر هست و تنها شما را به عنوان یک شرکت کننده در آزمون آیلتس ارزیابی میکند.

اما در مهارت های رایتینگ و ریدینگ، آیلتس جنرال متفاوت هستند و آزمون آیلتس جنرال به مراتب سوالات ساده تری دارد. در مورد ریدینگ یک مطلب بسیار مهم در مورد نحوه محاسبه نمره ریدینگ آیلتس جنرال و تاثیر آن در سطح دشواری این آزمون وجود دارد که در بخش بعدی درباره آن صحبت میکنیم.

.

نمونه سوالات آیلتس جنرال برای بررسی

در اینجا یک نمونه از سوالات آیلتس جنرال مربوط به پارت یا متن اول ریدینگ آیلتس که تفاوت آشکارتری با آزمون آکادمیک دارد را با هم میبینیم. بزرگترین تفاوت در اینجا این هست که بجای یک متن بلند و چندین پاراگراف، با یک متن گسسته به صورت بخش بخش روبرو هستیم و سوالاتی در خصوص اطلاعاتی جزئی از هر بخش طرح شده که باید با بررسی دقیق متن به آن ها پاسخ دهیم. این سوالات از نوع سوالات Paragraph Matching ریدینگ آیلتس هستند که آموزش کامل آن ها در صفحه ای جداگانه ارایه شده و میتوانید بررسی بفرمایید.

این سوال از یکی از جلد های کتاب های کمبریج آیلتس که نزدیک ترین به آزمون اصلی آیلتس جنرال هستند آورده شده است. در ادامه منابع زیادی معرفی شده که میتوانید بیش از 1000 نمونه سوال را در آن ها به صورت رایگان دانلود بفرمایید.

.

.

دانلود نمونه سوال ریدینگ آیلتس جنرال با جواب pdf

در مجموع 14 نوع سوال در آیلتس جنرال و آکادمیک وجود دارند که در صفحه جداگانه همراه با مثال توضیح داده شده اند. سوالات و متن ریدینگ آیلتس جنرال و آکادمیک در 3 بخش و 40 سوال در آزمون ظاهر میشوند که در بخش بخش 2 و 3 کاملا مشابه یکدیگر هستند و فقط در بخش اول تفاوت دارند. به این معنی که اگر شما حتی در آیلتس جنرال شرکت میکنید همچنان میتوانید به راحتی با سوالات آیلتس آکادمیک تمرین داشته باشید چون بسیاری از آن ها با یکدیگر شباهت دارند. با اینحا در اینجا به منابع دانلودی نمونه سوالات ریدینگ آیلتس جنرال نگاهی خواهیم داشت:

سری کتاب های Cambridge IELTS جلد 9 تا 18

این کتاب ها از انتشارات معتبر کمبریج و دربرگیرنده سوالات واقعی و رسمی آزمون های آیلتس دوره های قبل هستند. از جلد 10 تا 18 برای هر شماره یک جلد برای آیلتس آکادمیک و یک جلد برای آیلتس جنرال در دسترس هست. برای آیلتس جنرال میبایست روی لینک های مربوط به این ازمون کلیک کنید. با اینهمه با توجه به توضیحاتی که در بالا دادیم بخش اسپیکینگ و لیسنینگ در هر جلد برای آکادمیک و جنرال یکسان هست(یک سری سوال در هر دو جلد چاپ شده است!) و فقط در بخش ریدینگ و رایتینگ با هم تفاوت دارند.
.

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

کتاب بعدی که باز هم از انتشارات کمبریج هست اقدام به آموزش کامل مهارت های آیلتس به زبان ساده کرده و در ادامه چندین تست کامل آیلتس منجمله تست آیلتس جنرال را شامل میشود. همانطور که اشاره کردیم تمامی سوالات ریدینگ آیلتس آکادمیک را هم میتوانید برای آزمون ریدینگ جنرال تمرین کنید اما اگر فقط قصد دارید با سوالات ریدینگ جنرال کار کنید به تست های آخر این کتاب مراجعه بفرمایید.

.

کتاب های Objective IELTS سطح Advanced و  Intermediate

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf
این کتاب ها که به صورت سطح بندی شده در دو سطح متوسط و پیشرفته ارایه شده اند بجز نمونه سوالات بسیار زیاد برای مهارت ریدینگ آیلتس آکادمیک و جنرال، آموزش های ویژه خاصی برای تک تک مهارت های آیلتس دارند و تمرین با آن ها را به شما توصیه میکنیم.  از مزیت های این کتاب ها نمونه سوالات زیاد و آموزش دقیق و خوب و از معایب آن ها حالت آموزشی تست هاست. تست ها  در این کتاب با فرمت کامل و طولانی آزمون ارایه نشده بلکه با هدف آموزش به صورت کوتاه ارایه شده تا آموزش در همان زمینه ارایه شود.
.

دانلود نمونه سوالات رایتینگ آیلتس جنرال با جواب pdf

رایتینگ آیلتس در ماژول جنرال کاملا با آیلتس آکادمیک متفاوت هست. در رایتینگ آیلتس به طور کلی 2 تکلیف یا تسک وجود دارد. تسک اول در آیلتس جنرال نوشتن یک نامه هست اما در آیلتس آکادمیک باید انواعی از نمودارها را گزارش کرد. بنابراین ایلتس جنرال بدون شک بسیار ساده تر از آیلتس آکادمیک هست. اما در تسک یا تکلیف دوم هر دو مدل آیلتس سوالاتی بسیار شبیه به هم خواهند داشت. با اینحال در آیلتس جنرال در تسک 2 محتوا و جنس سوالات تقریبا ساده تر از آیلتس آکادمیک می باشد.

برای دانلود 1000 سمپل رایتینگ آیلتس تسک 1 جنرال میتوانید صفحه جداگانه ای در همین سایت را بازدید بفرمایید اما با اینحال مجموعه ای از بهترین منابع نمونه سوال رایتینگ جنرال را در همین جا هم ارایه میکنیم.

.

آموزش نامه نویسی و نمونه سوالات تسک 1 آیلتس جنرال استاد Ryan

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf

استاد رایان از مدرسان آیلتس ویدیوها و کتاب های زیادی به خصوص برای رایتینگ آیلتس ارایه کرده اند که راهنمای بسیار از زبان آموزان در سال های گذشته بوده است. کتاب ایشان در زمینه تدریس دقیق و مو به موی رایتینگ تسک 1 آیلتس جنرال یکی از بهترین منابع در این زمینه است که میتوانید به صورت pdf در لینک زیر دانلود بفرمایید.

✅ دانلود pdf کتاب آموزش و سمپل رایتینگ تسک 1 جنرال استاد رایان

.

آموزش های ویدیویی تسک 1 آیلتس جنرال استاد سایمون

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf

استاد سایمون یکی از برجسته ترین مدرسان آیلتس در سطح جهان و از کشور انگلستان از اگزمینر های سابق آیلتس هستند و آموزش های ویدویی فوق العاده موثری برای رایتینگ تسک 1 آیلتس جنرال ارایه کرده اند. آموزش های نامه نویسی آیلتس جنرال ایشان را میتوانید در همین لینک دانلود بفرمایید. برای دانلود دیگر مهارت ها منجمله تسک 2 رایتینگ آیلتس جنرال باید از لینک زیر وارد صفحه اصلی در همین سایت شوید.

دانلود آموزش رایتینگ تسک 1 جنرال / آموزش های 4 مهارت آیلتس سایمون

🔓 گذرواژه: www.ielts2.com

.

نمونه سوالات نامه آیلتس جنرال از استاد ماکار

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf

کیفیت مجموعه سوال و جواب های استاد ماکار از کشور هندوستان در مهارت های مختلف آیلتس در سطح متوسط هست اما با توجه به تازه و به روز بودن سوالات و تکرار بعضی از این سوالات در آزمون های رسمی آیلتس در دوره های قبل این مجموعه ها در فهرست بهترین منابع آیلتس بسیاری از زبان آموزان خودخوان جای دارند. در اینجا میتوانید سمپل های رایتینگ آیلتس تسک 1 و 2 جنرال این مدرس آیلتس را در لینک زیر دریافت بفرمایید.

✅ دانلود pdf کتاب 115 سمپل نامه آیلتس جنرال از استاد ماکار(Makkar)

.

نمونه سوالات رایتینگ های آیلتس جنرال تسک 2

باید داشته باشید در تسک دوم رایتینگ آیلتس تفاوت زیادی بین آیلتس آکادمیک و جنرال وجود ندارد و منابع عملا یکسان هستند. در فهرستی جداگانه 1000 نمونه سوال رایتینگ آیلتس تسک 2 آکادمیک و جنرال برای دانلود در دسترس قرار گرفته که کامل ترین مجموعه تا به امروز می باشد.

100 نمونه رایتینگ آیلتس تسک 2 از Examiner های آیلتس

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf

این مجموعه یکی از بهترین نمونه سوالات رایتینگ تسک 2 می باشد که به اگزمینرهای آیلتس منتسب هست. اگر با نحوه نوشتن رایتینگ آیلتس جنرال و آکادمیک در تسک 2 آشنایی ندارید پیش از هر چیز آموزش مربوطه را دنبال بفرمایید. در زیر این مجموعه ارزشمند برای دانلود رایگان در دسترس هست.

✅دانلود 100 نمونه رایتینگ آیلتس جنرال و آکادمیک تسک 2 از اگزمینر های آیلتس

.

کتاب رایتینگ آیلتس Barron’s writing for IELTS

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf

کتاب رایتینگ آیلتس انتشارات بارونز آموزش های بسیار کاملی برای رایتینگ نویسی تسک 1 و 2 آیلتس جنرال دارد و همچنین دربرگیرنده صد ها نمونه سوال رایتینگ جنرال می باشد. در اینجا میتوانید این کتاب را به صورت مستقیم دریافت بفرمایید:

✅ دانلود رایگان کتاب Barron’s writing for IELTS

.

دانلود نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس جنرال با جواب pdf

همانطور که در بالا اشاره شد بخش لیسنینگ آیلتس جنرال و آکادمیک هیچ تفاوتی با هم ندارد و حتی در جلسه آزمون هر دو شرکت کنندگان آیلتس جنرال و آکادمیک به یک سری سوال لیسنینگ پاسخ میدهند. تمامی کتاب هایی که در بخش نمونه سوالات ریدینگ آیلتس جنرال در بالای همین مطلب معرفی شد شامل سوالات لیسنینگ آیلتس جنرال هم هستند اما در اینجا نگاهی دیگر به بهترین نمونه سوالات لیسنینگ ایلتس با جواب pdf خواهیم داشت و بعضی منابع جدید را معرفی میکنیم:
.

سری کتاب های Cambridge IELTS در مهارت لیسنینگ

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf

درست مثل بخش ریدینگ ایلتس آکادمیک و جنرال که در بالا درباره آن توضیح دادیم، در بخش لیسنینگ هم معتبرترین نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس با جواب pdf را میتوانید فقط در همین کتاب ببینید. این سوالات نزدیک ترین به آزمون اصلی آیلتس شما خواهند بود. در ادامه نمونه ای از این سوالات را با هم میبینیم. فایل صوتی زیر را اجرا کنید و سعی کنید به سوالات پاسخ دهید:
نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf
.

نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس جنرال در کتاب های Mindset for IELTS

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf

از دیگر منابعی که از سطح متوسط زبان انگلیسی برای آشنایی با نمونه سوالات 4 مهارت به خصوص لیسنینگ آیلتس جنرال و آکادمیک میتوانید با آن ها تمرین کنید کتاب مایندست از انتشارات کمبریج است که نسبت به بسیاری از منابع جدیدتر هست و مدت زیادی از انتشار آن نمیگذرد. این کتاب در 4 جلد تنظیم شده و از سطح کاملا مقدماتی تا نمره بالای 7 آیلتس را پوشش میدهد:

✅ دانلود کتاب Mindset for IELTS

.

دانلود نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس جنرال با جواب pdf

در بخش اسپیکینگ هم هیچ تفاوتی بین نمونه سوالات یا فرمت آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال وجود ندارد و آزمون دقیقا به یک شکل برگزار میشود. یکی از بزرگترین مجموعه های دانلود در این زمینه شامل 1000 سمپل اسپیکینگ آیلتس جنرال pdf همراه با نمونه های صوتی در صفحه ای دیگر از همین سایت در دسترس می باشد:

مجموعه 1000 نمونه سوال صوتی و متنی اسپیکینگ آیلتس جنرال و آکادمیک pdf

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf

✅ 1000 نمونه سوال اسپیکینگ آیلتس با جواب پارت 1 2 3 pdf

.

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf اسپیکینگ – IELTS Assistant

نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf

آیلتس اسیستنت در واقع یک اپیلیکشن تلفن همراه هست که به صورت دوره ای اقدام به ارایه صد ها نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس با جواب برای پارت اول، دوم و سوم اسپکینگ آیلتس میکند. سوالات و نمونه پاسخ های این اپ از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از این مهم تر در سال های گذشته چندین مورد از آن ها عینا در آزمون های رسمی آیلتس تکرار شده اند. مجموعه بزرگی از نمونه سوال و جواب های این اپیلیکیشن در سال 2024 را میتوانید در لینک زیر دانلود بفرمایید:

✅ دانلود 1300 صفحه از جدیدترین نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس با جواب اپلیکیشن IELTS Assistant

.

مجموعه 1000 نمونه سوال و جواب اسپیکینگ آیلتس نمره 8 صوتی

تصویر بالا نمره اسپیکینگ مهندس ابوالقاسمی در آزمون رسمی آیلتس را نشان میدهد. ایشان در سال های گذشته اقدام به رکورد 1000 نمونه پاسخ برای سوالات استاندارد اسپیکینگ آیلتس کرده اند. تمامی این نمونه ها در لینک زیر در دسترس می باشند: 

✅ دانلود 1000 سمپل صوتی نمونه اسپیکینگ آیلتس 8 رکورد مهندس ابوالقاسمی پارت 1، 2 و 3 (اختصاصی ielts2.com)

لینک دانلود رایگان / دانلود Text پارت 1 / دانلود Text پارت 2

🔓 گذرواژه: 1367ColdFlame@@##1367

.

آیلتس جنرال واقعا ساده تر از آزمون آیلتس آکادمیک هست؟

یک تصور کاملا نادرست در ذهن بسیاری از شرکت کنندگان در آیلتس در خصوص ساده تر بودن آزمون آیلتس جنرال وجود دارد که لازم دانستیم خیلی کوتاه به آن بپردازیم. همانطور که اشاره شد آیلتس آکادمیک و جنرال در دو مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ کوچکترین تفاوتی ندارد و از این نظر ساده تر یا دشوار تر بودن یک ماژول نسبت به دیگری بی معنی هست.

.

نمره دهی سختگیرانه در ریدینگ آیلتس جنرال

در مهارت ریدینگ در متن اول جنس متن به نظر میرسد از نوع توصیفی و به مراتب ساده تر از آزمون آکادمیک باشد. متن دوم هم در بسیاری موارد کمی ساده تر از متن پارت 2 آکادمیک هست. اما سبک نمره دهی و فرمول تعیین نمره ریدینگ ایلتس این ساده تر بودن را جبران میکند. به این شکل که در آزمون آکادمیک برای رسیدن به نمره 7 به 30 پاسخ درست از 40 سوال نیاز خواهید داشت. اما برای همین نمره 7 در آیلتس جنرال در بخش ریدینگ به 35 پاسخ درست از 40 سوال نیاز دارید که رسیدن به آن بسیار دشوار تر خواهد بود. بنابراین ساده بودن ظاهری متن با بالاتر بودن تعداد پاسخ صحیح برای همان نمره در آزمون جنرال جبران میشود. پس در عمل نمیتوان گفت نمره 7 ریدینگ جنرال ساده تر از نمره 7 ریدینگ آکادمیک هست. جدول نمره دهی ریدینگ آیلتس آکادمیک و جنرال را در صفحه مربوطه بررسی بفرمایید.

تنها بخشی از آیلتس که میتوان ادعا کرد آیلتس جنرال ساده تر از آیلتس اکادمیک هست بخش رایتینگ و فقط تسک 1 هست. در تسک اول رایتینگ جنرال از شما درخواست میشود یک نامه بنویسید و ایده های اصلی هم در سوال مشخص میشود. اما در رایتینگ آکادمیک در تسک 1 با انواعی از نمودارهای گرافیکی روبرو خواهید بود و میبایست برای آن ها گزارش نویسی کنید. این گزارش نویسی ها زبان خاص خود را نیاز دارد و کار بسیار دشوارتری خواهد بود. پس تنها در تسک 1 رایتینگ آیلتس میتوان ادعا کرد کار در آیلتس جنرال ساده تر از آیلتس آکادمیک هست. ساده تر در نظر گرفتن آیلتس جنرال به طور کلی یک اشتباه هست.

.

جمع بندی و سخن پایانی

در این صفحه درباره نمونه سوالات آیلتس جنرال با جواب pdf در تمامی 4 مهارت آیلتس صحبت کردیم. توضیح دادیم که تفاوت بین این دو ماژول آیلتس فقط در بخش رایتینگ و ریدینگ هست و دو بخش دیگر هیچ تفاوتی با هم ندارند. اگر در مسیر آیلتس در حرکت هستید کانال دانلودی تلگرام (https://t.me/ielts2official) ما محلی برای دریافت جدیدترین منابع آیلتس آکادمیک و جنرال هست. همچنین در گروه آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما تست زنی های آیلتس به صورت روزانه انجام شده و بهترین محل برای طرح پرسش های آموزشی شماست.