برای خواندن آیلتس از کجا باید شروع کنم؟

برای خواندن آیلتس از کجا باید شروع کنم؟

برای خواندن آیلتس از کجا باید شروع کنم؟

برای خواندن آیلتس از کجا باید شروع کنم؟

سوالی که در ذهن خیلی از عزیزان وجود دارد این است که برای آزمون بزرگ و دشواری مثل ایلتس که متاسفانه درصد قابل توجهی از زبان آموزان و علاقمندان به آن هرگز به نمره دلخواه نمیرسند چطور باید کار را آغاز کرد تا با کوتاه ترین هزینه و زمان به نتیجه مطلوب رسید. اولین بار در سال 2015 در همین صفحه به این مطلب پرداختیم که مورد توجه و پسند بسیاری از دوستان قرار گرفت. اینبار در سال 2022 یک بار دیگر یک پاسخ به روز و مناسب شرایط امروز خدمت شما بزرگواران ارایه میکنیم. 

(تاریخ انتشار اولیه این نوشته: 1 فوریه 2015)

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.  

.

اگر دانشجو یا دانش آموخته زبان انگلیسی هستید، در راه رسیدن به مدرک آیلتس یک پله جلوتر هستید چون احتمال میرود پایه شما در زبان انگلیسی بهتر از افرادی که این تحصیلات را ندارند باشد. دقت بفرمایید که هر چقدر هم که خودتان را دست کم بگیرید، همچنان نسب به تعدادی از دیگر علاقمندان دانش لغت یا گرامر بالاتری دارید. 

در گام نخست برای اینکه یک نقطه آغاز برای خود تعریف کنید یا باید توسط یک مدرس زبان انگلیسی یا آیلتس یا یک موسسه تعیین سطح بشوید یا به صورت آنلاین تست هایی که در این زمینه وجود دارد را شرکت کنید. دقت بفرمایید تمامی این تست ها برتری ها و کاستی های خود را دارند ولی دست کم یک براورد حدودی به شما ارایه خواهند کرد. 

.

1. سطح زبان خود را براورد کنید

برای مثال تستی که در این سایت میتوانید به صورت رایگان داشته باشید دایره لغات شما را در ظرف چند دقیقه براورد میکند: 

برای خواندن آیلتس از کجا باید شروع کنم؟

برای خواندن آیلتس از کجا باید شروع کنم؟

آدرس سایت همانطور که مشخص هست عبارتست از http://testyourvocab.com گویا از سال 2022 دسترسی به سایت از ایران محدود شده بنابراین از نرم افزاری که این محدودیت را برطرف میکند استفاده بفرمایید. البته سایت های دیگری هم وجود دارد که میتوانید با جستجوی عبارت test your English level آن ها را پیدا کنید. 

 

همچنین در تلگرام یا واتس اپ از خرداد سال 1395 در حال تعیین سطح رایگان متقاضیان عزیز هستیم. بنابراین برای این تعیین سطح رایگان کافی است به این شماره در تلگرام یا واتس اپ پیام ارسال بفرمایید: 09107751201

.

2. تصمیم گیری کنید: اولویت کیفیت و زمان یا هزینه؟

بعد از اینکه سطح کلی شما مشخص شد باید مشخص کنید آیا زمان شما محدود و کوتاه هست(زیر 1 سال) یا بیش از 1 سال برای رسیدن به آیلتس زمان دارید؟ قبلا در یک پست جداگانه مدت زمان لازم برای رسیدن به ایلتس از سطح مقدماتی را توضیح دادیم. بد نیست نگاهی به این ویدئو داشته باشید. اگر نه لطفا خواندن این متن را ادامه دهید.

 تا پیش از این تاریخ منابع به صورت کاملا پراکنده و بی ربط در فوروم ها و وبلاگ ها معرفی شده بود. دسته بندی منابع ایشان در 2 گروه بود که با کلیک روی هر یک از آن ها میتوانید توضیحات مربوط به آن را بررسی بفرمایید: منابع پیش آیلتس و فهرست منابع آیلتس

بعضی از زبان آموزان نشان داده اند واقعا با روش خودخوان یا خودآموز یا Self Study میتوانند هماهنگ شوند و سطح اطلاعات و مهارت خود را به ویژه در مهارت های ریدینگ و لیسنینگ، واژگان و گرامر بالا ببرند. کارکرد ایشان معمولا در مهارت های رایتینگ و اسپیکینگ ضعیف تر هست اما با کمک گرفتن از دیگران یا استاد برای همان تک مهارت ها میتوانند در هزینه صرفه جویی کنند. 

.

3. خود را براورد کنید!

بعد از چند ماه تمرین با منابع سلف استادی(self study) نوبت به تعیین سطح میرسد. میتوانید این تعیین سطح را با شرکت در آزمون های آزمایشی یا ماک آیلتس یا انجام تست های سری کتاب های کمبریج آیلتس انجام دهید. با تست زدن و شمارش پاسخ های درست میتوانید خودتان در منزل نمره ریدینگ و لیسنینگ تان را تعیین کنید. نمره 7 که نمره ایده آل بسیاری از زبان آموزان هست برابر با 30 پاسخ درست از 40 سوال در این تست ها هست. برای دانلود سری کتاب های کمبریج لینک های پایین این صفحه را ببینید. 

.

4. اگر اولویت شما کیفیت و زمان هست کلاس بگیرید

برای تعداد زیادی از زبان آموزان به ویژه زبان آموزانی که شاغل هستند و با توجه به برنامه ریزی دقیق و موقعیت کاری یا تحصیلی پیش آمده قصد گرفتن مدرک آیلتس را دارند، شیوه خودخوان اصلا مسیر مناسبی نیست چون این افراد هم زمان محدودی دارند که فرصتی برای آزمون و خطا باقی نمیگذارد و هم اینکه هزینه کلاس های آیلتس برای ایشان با توجه به شاغل بودن مبلغ غیر قابل قبولی نیست. 

اگر جزء این افراد هستید با تحقیقات خود میتوانید بدنبال مدرس مناسب باشید. توصیه ما این است که در این مسیر جذب نام آموزشگاه ها نشوید. تعداد زیادی از زبان آموزان از کیفیت پایین و رفتار سلیقه ای موسساتی با تبلیغات آنچنانی بسیار شگفت زده شده اند. برای آموزشگاه های زبان و آیلتس بسیار معمول است که تمرکز و توجه و اولویتشان بیش از اینکه به مدرسانشان باشد به تبلیغات و زرق و برق ظاهر باشد. نام آموزشگاه ها را فقط تبلیغات بزرگ میکند و مدت هاست فضای مجازی و حقیقی کوچکترین جایی برای رقابت سالم باقی نگذاشته.

شاید یکی از بهترین روش ها گفتگو با افرادی باشد که خود شما آنها را میشناسید. تکرار میکنیم به تعریف و تمجید های غریبه ها در فضای مجازی یا نمره هایی که ادعا میکنند دریافت کردند و هرگز کارنامه ای از آن وجود ندارد کوچکترین اهمیتی ندهید چون این افراد با حضور در گروه های تلگرام، صفحه های اینستاگرام و دیگر پلتفرم ها بابت هدایت زبان آموزان به آموزشگاه ها مستقیما مبلغ دریافت میکنند و این روش به یکی از روش های معمول همه آموزشگاه ها تبدیل شده. تنها به افرادی که در دنیای واقعی میشناسید اعتماد کنید.

پیشنهاد میکنیم شیوه تدریس چند مدرس در مجازی را مدتی در نظر بگیرید و بر اساس کیفیت تدریس ایشان انتخاب بفرمایید. 

.

5. بهره بردای از محتوای رایگان و بسته های آموزشی فضای مجازی

تکرار میکنیم اگر زمان برای شما یک فاکتور نیست میتوانید با شیوه آزمون و خطا و با استفاده از ویدئویهای آموزشی رایگان، اپلیکیشن ها، پادکست ها و فایل های صوتی رایگان، آموزش های رایگان مدرسان آیلتس در فضای مجازی و غیره کار خود را پیش ببرید. در میانه راه و در پایان راه با تست های اصلی آیلتس میتوانید بار دیگر براورد دقیقی از سطح خود داشته باشید و اگر تنها در یکی از مهارت ها برای مثال در اسپیکینگ یا در رایتینگ مشکل دارید، با خریداری بسته های آموزشی یا چند جلسه کلاس خصوصی یا حتی پیدا کردن یک پارتنر در اینترنت سطح مهارت خود را بالا ببرید. 

گرچه پیدا کردن پارتنر ها همیشه محدودیتی هایی دارد، همچنان بخاطر رایگان بودن مورد توجه بسیاری از افراد هست. برای این منظور میتوانید از این صفحه از سایت ما یا در گروه های تلگرامی یا اینستاگرام فرم های مربوطه را تنظیم و منتشر بفرمایید یا دیگران که نیازمند نقطه قوت شما در دیگر مهارت ها هستند شما را پیدا کنند. صفحه رایگان درخواست پارتنر در سایت ما بیش از 300 کامنت دارد و شما هم میتوانید شرایط خود را در آن آگهی بفرمایید. 

یکی دیگر از راه ها خریداری بسته های خودآموز آیلتس هست که همانطور که میدانید کلاس ها یا محتوای آموزشی ضبط شده را همراه یا بدون پشتیبانی مدرس در دسترس شما قرار میدهد. این گزینه هم ضمن مبلغ مناسب تری که نسبت به دوره های آیلتس دارد، آموزشی که باید ارایه شود را در دستری شما خواهد گذاشت. اگر این شیوه آموزشی برای شما کارساز هست و عجله زیادی هم ندارید به خریداری چنین بسته ای فکر کنید.

.

6. از یک مدرس آیلتس برای برطرف کردن آخرین نقایص خود کمک بگیرید

بسیاری از زبان آموزان سطح پیشرفته برای برطرف کردن آخرین نقایص و بدفهمی هایی که شاید در برخی مواد مثلا یک بخش یا نوع سوال از رایتینگ آیلتس یا در یک نوع سوال ریدینگ یا لیسنینگ دارند درخواست چند جلسه خصوصی رفع اشکال را دارند. همچنین میتوانید همین خطاها را در گروه های تلگرام یا واتس اپ یا تالارهای اینترنتی مطرح بفرمایید. 

.

7. آزمون آزمایشی و آزمون اصلی آیلتس

پیشنهاد ما همیشه این است که پیش از آزمون اصلی دست کم یکبار در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید تا با فضا و حال و هوای آزمون و چند ساعت نشستن بر روی صندلی و غلبه بر استرس آشنایی و آمادگی بیشتری داشته باشید. فهرست تمامی سنتر های مجاز آیلتس را میتوانید در این صفحه ببینید. در این صفحه همچنین نشانی سایت رسمی سازمان سنجش و فهرست تمامی این موسسات در این سایت مشخص هست.

با انتخاب یکی از این سنتر ها میتوانید آزمون خود را برگزار کرده و منتظر نتیجه باشید. تک تک همین سنترهای آیلتس همچنین برگزار کننده آزمون های آزمایشی هم هستند که میتواند معضل انتخاب بین تعداد زیادی مرکز را برای شما کمتر کند. 

.

کلام آخر

دوستان عزیز در این نوشته کوشش کردیم مسیر پر پیچ و خم رسیدن به مدرک آیلتس و سوال همیشگی “برای خواندن آیلتس از کجا باید شروع کنم؟” را به زبانی ساده برای شما تشریح کنیم و امیدواریم این توضیحات برای شما سودمند بوده باشد. تمامی سوالات خود را در بخش کامنت ها در زیر همین صفحه برای ما ارسال بفرمایید تا بتوانیم با توجه به شرایط خود شما راهنمایتان باشیم. همچنین در صورت تمایل میتوانید در دوره های مقدماتی و پیش آیلتس و دوره های فشرده آیلتس ما همراه باشید. اطلاعات مربوط به این دوره ها در این صفحه درج شده که میتوانید دنبال بفرمایید. 

.

اگر تا این بخش از این مطلب همراه ما بودید پیشنهاد خوبی برای شما عزیزان داریم و این پیشنهاد لینک دانلود رایگان مجموعه آموزش 4 مهارت اصلی آیلتس توسط استاد سایمن هست که در این لینک در کانال دانلود تلگرام ما در دسترس شما عزیزان می باشد:
https://t.me/ielts2download/42

برای خواندن آیلتس از کجا باید شروع کنم؟

موفق باشید ❤️

.

برای خواندن آیلتس از کجا باید شروع کنم؟ – مطالب پیشنهادی

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان

دانلود بهترین اپ های اندرویدی آموزش زبان انگلیسی و آیلتس