استفاده مفیدتر از Break های لیسنینگ آیلتس

استفاده مفیدتر از Break های لیسنینگ آیلتس

استفاده مفیدتر از Break های لیسنینگ آیلتس

استفاده مفیدتر از Break های لیسنینگ آیلتس

زمان اندک و پاسخگویی به سوالات تحت فشار در تمامی مهارت های آیلتس به چشم میخورد و از همین رو مدیریت صحیح زمان بخش مهمی از آزمون آیلتس به شما میرود. همواره راهکارهایی برای به دست آوردن زمان هایی اندک با بازده بسیار بالا از سوی مدرسان و دست اندرکاران آیلتس پیشنهاد میشود تا شرکت کنندگان بتوانند در همین تایم های کوتاه، درک بهتری بدست آورده و نمره خود را در حد امکان بالا ببرند. یکی از این راهکارها در بخش لیسنینگ ایلتس عبارت است از استفاده از تایم هایی که برای “مرور پاسخ های داده شده” در هر 4 بخش لیسنینگ آیلتس وجود دارد. در اینجا به این موضوع نگاهی خواهیم داشت.

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2Books) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

استفاده مفیدتر از Break های لیسنینگ آیلتس

جدول زیر تایم هایی که پیش از آغاز هر بخش، در میان سوالات هر بخش و در پایان سوالات هر بخش لیسنینگ در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد را نشان میدهد. پیش از آغاز هر بخش همانطور که مشخص هست بین 20 تا 40 ثانیه زمان برای بررسی سوالات پیش رو در دسترس قرار داده میشود که می بایست هر چه مفیدتر استفاده شود. از این بخش میتوانید برای مشخص کردن کلیدواژه ها و نگاه دقیق به تاپیک و در جریان موضوع لیسنینگ قرار گرفتن استفاده بفرمایید.

استفاده مفیدتر از Break های لیسنینگ آیلتس

در ادامه در میانه هر بخش از لیسنینگ باز هم یک تایم 20 ثانیه ای به شما داده میشود تا هم به پاسخ هایی که داده اید نگاه کنید و اگر پاسخی از نظر املایی در پاسخنامه ناقص وارد شده آن را کامل کنید یا کلا لغت مورد نظر یا پاسخ خود را را عوض کنید. اگر در سطح بالاتری از لیسنینگ آیلتس مثلا نمره 6.5 تا 7 هستید میتوانید از این زمان برای نگاه کردن به سوالات بعدی و حدس زدن جاهای خالی یا بررسی سوالات و گزینه های احتمالی استفاده کنید.

در بخش چهارم تنها استثناء لیسنینگ آیلتس رو داریم که در میانه سوالات هیچ تایمی به شما داده نمیشه و فایل لیسنینگ مستقیما تا پایان بخش ادامه پیدا کرده و باید به تمامی 10 سوال پاسخ دهید. اما حتی در همین بخش هم میتوانید از تایم 20 ثانیه ای اول برای بررسی و آنالیز سوالات استفاده کنید.

در بخش آخر همانطور که در تصویر مشخص هست 2 دقیقه زمان دارید تا پاسخ هایی که هنوز وارد نکردید رو وارد پاسخنامه کنید و اسپلینگ ها را هم چک کنید تا خطایی از این نظر وجود نداشته باشد. برخلاف تایم 10 دقیقه ای آیلتس کاغذی، در آیلتس کامپیوتری این تایم تنها 2 دقیقه است چون از ابتدا باید پاسخ ها را در پاسخنامه که روی مانیتور شما مشخص هست وارد کرد. بعضی از عزیزانی که تمرین کافی نداشته و با فرمت آیلتس کامپیوتری آشنا نیستند متاسفانه در این بخش غافلگیر شده و نمره زیادی را از دست میدهند.

.

مهم ترین نکات لیسنینگ آیلتس

دانلود فایل / دانلود مجموعه ویدیوهای آموزشی آیلتس

.

نکات سوالات Multiple Choice لیسنینگ آیلتس

استفاده مفیدتر از Break های لیسنینگ آیلتس – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان