دانلود لغات دشوار ریدینگ های کمبریج آیلتس

دانلود لغات دشوار ریدینگ های کمبریج آیلتس

دانلود لغات دشوار ریدینگ های کمبریج آیلتس

دانلود چالشی ترین لغات ریدینگ های کمبریج آیلتس

در سال 1395 و با بررسی فهرست دانلود بهترین منابع آیلتس در بخش لغات به این نتیجه رسیدیم که این منابع متاسفانه به تنهایی براورده کننده نیاز زبان آموزان آیلتس در این زمینه نخواهند بود و معمولا زبان آموزان حتی با به پایان رساندن این کتاب ها و تمرین کافی همچنان در زمان روبرو شدن با تست های ریدینگ استاندارد و اصلی سری کتاب های کمبریج آیلتس از سطح بالای لغات غافلگیر میشوند. به همین منظور کوشش کردیم با صرف هزینه قابل توجه در این سال فهرست دشوارترین لغات چندین جلد کمبریج ایلتس را بیرون آورده و به همراه معنی و مثال به صورت رایگان به زبان آموزان ارایه کنیم.

با مطالعه این فهرست ها میتوانید اطمینان داشته باشید با لغاتی دشوارتر از سطح لغات این مجموعه روبرو نخواهید شد.

.

دانلود رایگان جزوه لغات دشوار کمبریج آیلتس

برای دانلود هر جزوه روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید. تمامی فایل ها به صورت رایگان و با فرمت pdf در دسترس هستند . حجم هر فایل در پایان لینک مشخص شده است:

✅ Challenging.Vocab.Cambridge.7.www.ielts2.com.pdf - 15.7 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.8.www.ielts2.com.pdf - 15.2 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.9.www.ielts2.com.pdf - 11.9 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.10.Academic.www.ielts2.com.pdf - 18.1 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.10.General.www.ielts2.com.pdf - 9.0 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.11.www.ielts2.com.pdf - 27.4 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.14.Test 1.www.ielts2.com.pdf - 10.1 MB
✅ Challenging.Vocab.Cambridge.7-16.Handwritten_Plus Persian (www.ielts2.com).pdf - 10.1 MB

توضیح: مورد آخر یک جزوه دستنویس از یکی از شرکت کنندگان در آزمون آیلتس هست که از فضای مجازی گرفته شده و توسط سایت www.ielts2.com تنظیم نشده است.

.

محتوای جزوه های لغات دشوار کمبریج آیلتس

دانلود لغات دشوار ریدینگ های کمبریج آیلتس

.

نحوه استفاده از این فهرست

همانطور که اشاره شد این فهرست بعنوان یک فهرست تکمیلی برای کتاب های مرجعی همچون Essential Words for IELTS انتشارات بارونز و Vocabulary for IELTS انتشارات کمبریج در 2 سطح متوسط و پیشرفته میتواند بسیار سومند باشد و مستقیما شما را مهمترین لغاتی که در سال های گذشته در ریدینگ های کمبریج گنجانده شده آشنا نماید.

پیشنهاد میکنیم اگر با اپلیکیشن های فلش کارت کار میکنید این فهرست را کم کم وارد فلش کارت ها کنید یا بعد از چک کردن معنی در دیکشنری های Advanced کوشش کنید چند مثال برای هر کدام یادداشت کنید. این کار را به خصوص برای لغاتی انجام دهید که یادگیری معنی درست و واقعی آن ها برای شما دشوار تر هست و حس میکنید تصویر درستی از آن ها ندارید. تجربه در کلاس های گوناگون آیلتس نشان میدهد این لغات چالشی و دشوار برای یادگیری معمولا بین 10 تا 15 درصد کل لغات هستند و بقیه معمولا با یک مثال خود در ذهن مینشینند.

در پایان دقت داشته باشید قرار نیست تمامی این لغات را در اسپیکینگ یا رایتینگ به کار ببرید. گرچه 2 کتابی که  در بالا مثال زدیم لغاتی را فهرست کرده اند که امکان استفاده از آن ها مستقیما در رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس وجود دارد، این لغات معمولا فقط برای ریدینگ آیلتس مد نظر هستتند یعنی اگر شما با آن ها برخورد کنید بتوانید معنی درست آن ها را در جمله تشخیص دهید و نیازی به توانایی برای جمله سازی نیست.

.

منبع تکمیلی لغات برای نمره 7+ ریدینگ آیلتس

بعنوان تکمیل این فهرست چالش برانگیز پیشنهاد میکنیم اپلیکیشن لغات ماگوش(Magoosh) که در زمینه تمرین لغات به صورت دسته بندی و سطح بندی شده بسیار عالی عمل کرده را برای اندروید یا IOS دانلود کرده و حتما استفاده بفرمایید. این اپ رایگان هست و عملکرد فوق العاده ای دارد تا جایی که در فهرست بهترین اپلیکیشن های آیلتس سال 2024 ما جای گرفته که در صفحه مربوطه میتوانید دریافت بفرمایید.

.

لغات سطح Advanced کمبریج آیلتس – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود بهترین منابع آیلتس – آپدیت 2024

350 لغت دشوار آیلتس با دسته بندی موضوعی