بهترین روش یادگیری لغات آیلتس

بهترین روش یادگیری لغات آیلتس

بهترین روش یادگیری لغات آیلتس

بهترین روش یادگیری و به خاطر سپردن لغات آیلتس

در این صفحه درباره بهترین روش به خاطر آوردن لغات و به طور کلی به یاد آوردن اطلاعات که روش تکرار فاصله ای یا Spaced Repetition هست صحبت کرده و ویدئوهایی را در دسترس شما عزیزان قرار میدهیم. در پایان صفحه لینک دسترسی به بهترین اپلیکیشن هایی که بر پایه همین شیوه طراحی شده اند را قرار داده ایم که امیدواریم برای شما سودمند باشد. 

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.  

.

4 تکنیک پیشنهادی برای یادگیری لغات آیلتس

دانلود فایل

.

بهترین روش به خاطر سپردن لغات

یکی از بهترین روش‌ها برای به خاطر سپردن لغات جدید در زبان انگلیسی استفاده از روش تکرار فاصله‌ای می‌باشد. در این روش، می‌توانید از کارت‌های فلش (flashcards) یا برنامه‌های دیجیتالی که این روش را پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید. به طور مرتب و در فواصل زمانی متفاوت، لغات جدید را مرور کنید.

برای شروع، لغات را به دو گروه تقسیم کنید: گروه اول شامل لغاتی که نیازمند تمرین بیشتر هستند و گروه دوم شامل لغاتی که به خوبی یاد گرفتید و نیاز به تمرین کمتری دارند. از کارت‌های فلش یا برنامه‌های دیجیتال، با مرور لغات گروه اول، زمان تمرین را کمی طولانی‌تر قرار دهید تا آنها را به خوبی یاد بگیرید. برای لغات گروه دوم، فواصل زمانی را بیشتر کنید تا حفظ شدن آنها را تثبیت کنید.

ضمن استفاده از روش تکرار فاصله‌ای، می‌توانید از روش‌های دیگر نیز استفاده کنید. مثلاً لغات را در جملات استفاده کنید، با استفاده از نرم افزارها و برنامه‌ها دیکشنری تلفظ را بشنوید یا با دیگران در موضوعات مشترک از لغات استفاده کنید.

مهمترین نکته این است که منظم بمانید و برنامه‌ریزی کنید. هر روز زمان مخصوصی را برای مرور لغات اختصاص دهید تا بهترین نتایج را ببینید.

آشنایی با شیوه SRS برای یادگیری لغات جدید

دانلود فایل

.

بیشتر درباره روش تکرار با فاصله (Spaced Repetition)

روش تکرار فاصله‌ای مطالعه به این روش است که اطلاعات را به مرور زمان در فواصل زمانی نهایتاً بزرگتر بررسی می‌کند. به جای جمع‌بندی همه اطلاعات در یکباره، هدف آن بهینه‌سازی حفظ بلندمدت با تنظیم فواصل مطالعه میانی است.

این روش بر پایه‌ی مفهوم منحنی فراموشی استوار است که نشان می‌دهد ما اطلاعات را در طول زمان فراموش می‌کنیم مگر این که آنها را مجدداً مرور کنیم. با تنظیم جلسات مرور با فواصل زمانی کوتاه در ابتدا و فواصل زمانی بلندتر همچنین پیشروی، این روش از گرایش طبیعی مغز برای فراموش و سپس یادگیری مجدد نهایت بهره‌برداری می‌کند و اطلاعات را به خوبی تقویت می‌کند.

تکرار فاصله‌ای اغلب همراه با کارت‌های فلش یا پلتفرم‌های دیجیتالی استفاده می‌شود که عملکرد شما را پیگیری کرده و زمان مناسب برای مرور اطلاعات را تعیین می‌کنند. این روش بهبود حفظ بلندمدت را نشان داده است و معمولاً در یادگیری زبان، حفظ حقایق و سایر حوزه‌هایی که نیاز به حفظ دانش دارند، استفاده می‌شود.

.

آشنایی با شیوه SRS برای یادگیری لغات جدید

دانلود فایل

.

بهترین روش یادگیری لغات آیلتس – بیشتر بخوانید

آشنایی با تکنیک Shadowing برای تقویت اسپیکینگ

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های لغت سال 2023

هوش مصنوعی برای تصحیح رایتینگ