بهترین دیکشنری مناسب آیلتس

بهترین دیکشنری مناسب آیلتس

بهترین دیکشنری مناسب آیلتس

بهترین دیکشنری مناسب آیلتس

گرچه دسترسی به بهترین منابع آیلتس و تافل ذهن تمامی متقاضیان این دو آزمون را بیش از همه به خود مشغول میکند، در واقع استفاده از یک دیکشنری حرفه ای و مناسب نیز یکی از مهمترین دلایل موفقیت زبان آموزان در راه رسیدن به مدرک هایی همچون آیلتس و تافل و همچنین زندگی آکادمیک بسیاری از این زبان آموزان در آینده است اما کمتر زبان آموزی است که از این موضوع مطلع بوده و یا بتواند تفاوت میان دیکشنری های مناسب و نامناسب را توضیح دهد.

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.  

.

معرفی بهترین دیکشنری برای یادگیری زبان انگلیسی

دانلود فایل

.

یکی از مهمترین مسائل در زمینه گزینش یک دیکشنری استاندارد هماهنگ بودن دیکشنری یا فرهنگ لغت با سطح زبان آموز است و حقیقت اینجاست که یک زبان آموز در راه رسیدن به مدرک آیلتس 7 یا تافل 100 تنها نیازمند یک دیکشنری نخواهد بود! در واقع این زبان آموز دست کم در مسیر رسیدن به این مدرک ها نیازمند 3 دیکشنری متفاوت در 3 سطح ابتدایی، متوسط و پیشرفته میباشد. در اینجا کوشش میکنیم به معرفی دیکشنری های استاندارد و حرفه ای برای این 3 سطح بپردازیم.

همچنین زبان آموزان باید توجه داشته باشند یک دیکشنری نامناسب میتواند تاثیر بسیار بدی بر روی فرایند یادگیری داشته باشد و در بسیاری از موارد سرعت یادگیری را کم کرده و درک بسیاری از واژگان را برای زبان آموز دشوار میکند و ایشان را به سوی برابر های فارسی، که خود از دیگر کژ راه های بزرگ در این مسیر است سوق میدهد.

.

دیکشنری مناسب سطح ابتدایی (Basic یا elementary)

بسیاری از متقاضیان آیلتس کار خود را از سطح آغازین یا Basic شروع میکنند. این سطح نیازمند یک دیکشنری به زبان بسیار ساده است که تنها دربرگیرنده واژگان همین سطح بوده و مثال ها و همچنین تعریف های آن ساده و قابل فهم باشد. این دیکشنری به هیچ وجه نباید دربرگیرنده لغات فارسی باشد بنابراین در گزینش دیکشنری خود از دیکشنری های ترجمه شده دوزبانه دوری کنید.

در زیر دو دیکشنری آکسفرد و لانگمن معرفی شده اند که هر میتوانند آغازگر بسیار خوبی برای متقاضیان آیلتس و تافل باشند.

elementary dictionary بهترین دیکشنری مناسب آیلتس

دیکشنری مناسب سطح متوسط یا Intermediate

پس از راه یافتن به سطح میانی، دیکشنری های سطح آغازین برای شما کافی نبوده و واژگانی را مشاهده میکنید که در این دیکشنری به چشم نمیخورند. برای سطح متوسط باید دیکشنری همین سطح را خریداری کرد. در زیر به یکی از بهترین دیکشنری های این سطح، American Wordpower Dictionary اشاره میکنیم.

بهترین دیکشنری مناسب آیلتس

دیکشنری مناسب سطح پیشرفته یا Advanced

در این سطح باید به دیکشنری های حرفه ای رجوع کنید و بدنبال مثال های حرفه ای تر باشید. دیکشنری لانگمن در سطح پیشرفته میتواند یک گزینه بسیار خود باشید ولی دیکشنری های کمبریج و آکسفرد هم میتوانند به همان اندازه خوب باشند. بهترین دیکشنری مناسب آیلتس

بهترین دیکشنری مناسب آیلتس

آشنایی با دیکشنری های نامناسب

به زبان ساده تمامی دیکشنری های دیگری که در بالا معرفی نشده اند و همچنین تمامی دیکشنری های دوزبانه یا آنهایی که نام آن ها به بزرگی و آوازه نام های بالا نیست برای شما مناسب نخواهند بود. حتی برخی نام هایی که پیشتر شنیده اید مثل دیکشنری بابیلون در همین دسته دیکشنری های نامناسب و غیر حرفه ای جای میگیرند. توجه داشته باشید بیش از 99% نرم افزار هایی که بر روی گوشی های همراه و لپتاپ های متقاضیان برپا(نصب) شده و ایشان از آن ها بطور روزمره استفاده میکنند نامناسب هستند. همانطور که گفته شد این دیکشنری ها سرعت یادگیری را کاهش داده و فهم بسیاری از واژگان دشوار را سخت تر میکنند.

خوشبختانه نسخه نرم افزاری تمامی دیکشنری های مناسب که در بالا معرفی شد برای برپایی بر روی رایانه ها و گوشی های همراه در دسترس است و تنها باید از فروشنده های گوشی های همراه خواسته شوند.

.

آشنایی با بهترین دیکشنری ها برای گوشی های همراه

تنها دیکشنری مورد تایید من برای کلاس های حرفه ای آیلتس و تافل نسخه ویژه ای از Longman Contemporary Dictionary برای گوشی های همراه است که شمار اندکی از زبان آموز بطور تصادفی آن را بر روی گوشی های خود داشته و باقی آن ها ناگزیرند برای ادامه کار آن را برپا نمایند. گرچه این دیکشنری را میتوانید از اینترنت نیز دریافت کنید هزینه خریداری و برپایی آن از بسیار از فروشگاه های گوشیهای همراه چیزی نزدیک به 2 تا 3 هزار تومان است.

تصویری از این دیکشنری بر روی رایانه خانگی در زیر آمده است که کاملا همسان با تصویر آن بر روی گوشی های همراه است.

Longman dictionary for ielts and toefl

برتری یک دیکشنری استاندارد و حرفه ای در سنجش با یک دیکشنری بازاری

اگر به تصویر بالا نگاه کنید بخش هایی همچون Collocation و Other dictionary examples یا Thesaurus را میبینید که در دیشنری های غیر حرفه ای خبری از آن ها نیست! همچنین این دیکشنری مجهز به بخش تلفظ درست و استاندارد تمامی واژگان بوده و حتی تمامی مثال های آن نیز توسط انگلیسی زبان های بومی خوانده میشود و قابل شنیدن است.

در اینجا در پی آن نیستیم که به توضیح این بخش ها بپردازیم ولی تمامی این گزینه ها به زبان آموز امکان میدهد شمار بیشتری از واژگان را در زمانی کمتر بررسی کرده، درک ژرف تری از واژه مورد نظر داشته و آن را بسیار ساده تر بیاموزد و زمان دراز تری آن را در خاطر نگاه دارد. همچنین بخت بسیار کمتری وجود دارد که واژه ای به شکل غلط یا نارسا توضیح داده شده باشد و تقریبا همیشه میتوان به این دست از دیکشنری ها پشتگرم بود.

در پایان توجه داشته باشید که اهمیت یک دیکشنری استاندارد تا اندازه ای است که بدون آن نمیتوان به نمره بالای آیلتس و تافل دست یافت. این اهمیت تا اندازه ایست که حتی میتوان سطح دانش و آگاهی یک استاد یا مدرس آیلتس را از دیکشنری معرفی شده از سوی ایشان سنجید! بنابراین پیشنهاد میکنیم اهمیت آن را دست کم نگرفته و در تهیه یک دیکشنری استاندارد و حرفه ای به موقع عمل کنید.

.

بهترین دیکشنری مناسب آیلتس – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان