جستجو

تقویت ریدینگ آیلتس سطح پایه

تقویت ریدینگ آیلتس سطح پایه
تقویت ریدینگ آیلتس سطح پایه

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس از سطح پایه

چگونگی بهبود و تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی و مهارت ریدینگ آیلتس یکی از پرسش های مهم زبان آموزان میباشد چرا که این مهارت دیرتر از دیگر مهارت ها پیشرفت کرده و همواره با نمره پایین تری برای شرکت کنندگان آیلتس همراه است.

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

عوامل تاثیرگذار در مهارت ریدینگ

واژگان(20%) + حافظه قوی(20%) + آشنایی با ساختارهای پیچیده دستوری در متن(20%) + سرعت خواندن(20%) + درک مطلب(20%)

چگونگی کار در سطح پایه

آغاز کار با سرعت پایین(60 تا 100 واژه در دقیقه) متن های ساده دایره لغات زیر 4000 واژه + خواندن متن های ساده با زمان گرفتن(زیر فشار زمان) و کنفرانس دادن برای تقویت حافظه + آشنایی با ساختارهای دستوری+افزایش سرعت+درک مطلب+ گسترش واژگان با روش درست و توانایی کاربرد+ تمرین با ریدینگ های ساده و آشنایی با نمونه سوال های ساده تر ریدینگ آیلتس

چگونگی کار در سطح متوسط (تا نمره 6.5)

تست زدن بهمراه زمان گرفتن + آشنایی با فرمت آزمون و انواع سوال ها + ترفند ها + سلیقه طراحان سوال های ریدینگ + شناسایی نقطه ضعف ها + تقویت بیشتر لغات و گرامر +شرکت در آزمون های آزمایشی

چگونگی کار در سطح پیشرفته(نمره 6.5 به بالا)

تمرین با کتاب های دشوارتر مثل IELTS Plus 3 و Official Cambridge Guide یا کتاب Complete IELTS نمره 6.5 تا 7.5 + تمرین با لغت های دشوارتر داخل متن + خواندن زیاد متن (روزانه 10 صفحه متن در سطح دشواری بخش سوم آیلتس آکادمیک + تحلیل و بیرون کشیدن ساختارها و واژگان)

.

آشنایی با ریدینگ آزمون آیلتس

آزمون ریدینگ آیلتس یکی از قسمت‌های مهم و تست‌های پایه‌ای آزمون آیلتس است که میزان توانایی شما در خواندن و درک متون در سطح آکادمیک را سنجیده می‌کند. در زیر با خصوصیات و ساختار ریدینگ آزمون آیلتس آشنا خواهید شد:

1. تعداد پاراگراف‌ها: بخش ریدینگ آیلتس شامل 7 تا 9 پاراگراف است. هر پاراگراف معمولاً در حدود 200-300 کلمه است.

2. نوع متون: متن‌ها در این آزمون معمولاً از مجلات، روزنامه‌ها، کتاب‌های آکادمیک و مقالات علمی گرفته می‌شوند. موضوعات متون می‌توانند مربوط به علوم اجتماعی، علوم رشته‌ای، ادبیات، فناوری و موضوعات مختلف دیگر باشند.

3. نوع سؤالات: ریدینگ آیلتس شامل مجموعه‌ای از سؤالات مختلف است که حدود 14 نوع هستند. این سؤالات ممکن است شامل تکمیل جمله‌ها، تشخیص نظر نویسنده، مکمل کردن عنوان مقاله، تطبیق عناصر و داده‌ها، تشخیص اینکه یک بیانیه صحیح یا غلط است و یا توضیح اصل متن باشند. (دیدن فهرست کامل)

4. زمان محدود: زمان محدودی برای پاسخگویی در این بخش وجود دارد. معمولاً برای خواندن متن‌ها و پاسخ دادن به 40 سوال، 60 دقیقه زمان دارید.

5. پاسخگویی: پاسخ‌ها را بر روی کاغذ پاسخگویی درج می‌کنید و برای مواردی از جمله تطبیق عناصر، تکمیل جمله‌ها و تشخیص نظر نویسنده، ممکن است از کلمات کلیدی یا عبارات مختصر خواسته شود.

6. سطوح سختی: سوالات ریدینگ آزمون آیلتس در سه سطح سختی گرافته می‌شوند، یعنی متن‌های سطح آکادمیک ساده، متوسط و پیشرفته را شامل می‌شوند.

7. تعیین نمره: در آیلتس آکادمیک برای رسیدن به نمره 6 باید 25 سوال و برای نمره 7 باید 30 سوال از مجموع 40 سوال را درست پاسخ دهید. 

برای آماده شدن برای ریدینگ آیلتس، تمرین مستمر با متون آکادمیک، حل تست‌ها و مدیریت زمان مهم است. عملکرد خوب در این بخش مهارت خواندن و تفسیر متون را نشان می‌دهد و برای کسب نمره‌ی بالا در آزمون آیلتس اهمیت دارد.

.

آشنایی با بخش ریدینگ آزمون آیلتس

دانلود مجموعه آموزش های ویدئویی آیلتس

.

مهم ترین نکات ریدینگ آیلتس برای نمره 9

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس از سطح پایه – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان

  

  

15 پاسخ

  1. مرسی عالی بود واقعا خیلی ممنون از این توضیحات کامل که اینقدر با علاقه واقعا در اختیار بچه ها میزارین. بهترین ها براتون پیش بیاد

  2. سلام خسته نباشید
    جناب ابوالقاسمی من سطحم اینتر هستش البته با توجه به آموزشگاهی که میرم,میخواستم توو این سه زمینه هم بهم کتاب بهم معرفی کنید. لیسنینگ , ریدینگ و vocab و اینکه اگه پیشنهاد دیگه ای هم دارید ممنون میشم بفرمایید.ممنونم

  3. يه سوال ديگه از شما استاد
    من نميتونم وقتي متن ميخونم همونموقع انگليسي توو ذهنم معني كنم بايد جدا فارسي ترجمه كنم ميدونم اين درست نيس، اما اگه بخوام اين مشكلم رو حل كنم زمان زيادي ميبره و فكر ميكنم بخوام موقع ريدينگ سعي كنم انگليسي توو ذهنم معني كنم هم سخته واسم هم زمانبره، نظر شما چيه؟ چيكار كنم بهتره با در نظر گرفتن تايم محدود كه دارم واسه ازمون

  4. سلام خداقوت
    ممنون از توضيحات شما خيلي كامل و دقيق بود ممنون فقط اينكه واقعا ميشه با سطح متوسط يعني در حد نمره ي ٥ ، در عرض ٣ ماه اينده نمره ي ايتلس ٦/٥ يا ٧ گرفت؟ با تلاش و كلاس

  5. سلام و ممنون از سخاوت و ارزشی که برای دوستان قائل هستید کاش قبول می کردید به عنوان یک همراه برنامه ریز هم در کنار ما باشید من خودم برای آمدن به تهران مشکل دآرم و زیاد هزینه کردم و نتونستم هنوز نتیجه بگیرم اگر امکان داره به عنوان یک راهنما کنار زبان آموز باشید ممنون میشم اگر قبول می کنید که به عنوان راهنما و برنامه ریز همراهی کنید خواهشمندم اطلاع بدهید تا بیشتر از این زمان از دست ندهید

    1. درود.

      بله دوست عزیز اتفاقا چنین خدمتی الان وجود داره میتونید بصورت غیر حضوری در تمامی کلاس های ما شرکت کنید و آموزش و پشتیبانی و همچنین چند مورد تصحیح رایتینگ رو دریافت کنید.

  6. سلام بر استاد عزیزم.
    لطفا در مورد طراحی سوالات ریدینگ،لیسینگ آزمون واقعی آیلتس توضیحاتی از جمله چند تا سوال،سوالات به چه شیوه ای است(تستی،جای خالی،کوتاه پاسخ…)توضیحاتی بفرمایید.بازم تشکر بسیار زیادی از توجه و سخاوت و صادقانه شما.

    1. درود به شما

      در زمینه روند و فرایند طراحی یک متن بلند پیشتر ترجمه شده و در سایت قرار گرفته که با جستجو در گوگل آن را خواهید یافت.

      در زمینه شمار سوال ها و انواع آن ها میتوانید در بخش فارسی یا انگلیسی جستجو بفرمایید و این “اطلاعات پایه” را بدست بیاورید. باید توجه داشته باشید گرچه سوالات ریدینگ و لیسنینگ آیلتس انواع گوناگونی دارند، تمامی این گونه ها در یک آزمون ظاهر نمیشوند و اینکه دقیقا چه گونه ای ظاهر خواهد شد از پیش تعیین شده نیست.

  7. استاد ابولقاسمي عزيز
    سلام و تشكر مجدد به خاطر اطلاعات بسيار خوبي كه در سايتتون گذاشتيد
    در ايميل قبليم به اينكه نتونستم نمره ي لازم رو بدست بيارم اشاره كردم، بنده اورال 6 گرفتم ( اسپيكينگ ٦.٥ و بقيه ٥.٥) و الان فقط دو ماه زمان دارم ( ازمون بعدي ١٨ مارس -٢٨ اسفند) تا به نمره ي ٧ برسم و هيچكدام از اسكيل ها را نبايد از ٦ كمتر بشم، من هزينه ي زيادي صرف كلاس خصوصي كردم ولي متاسفانه برنامه ريزي درستي براي من نشد و با اينكه روزانه بيشتر از ١٠ ساعت وقت ميذاشتم ولي به نتيجه نرسيدم.
    با وجود اينكه در پاسخ به كامنت ها اشاره كرديد كه بنا به دلايلي ديگه برنامه ريزي انجام نميديد ولي ميخوام ازتون خواهش كنم كه اين لطف رو به بنده داشته باشيد تا در يك جلسه ي خصوصي براي بنده برنامه ريزي بفرماييد تا بتونم از اين دو ماه بهترين استفاده را داشته باشم، چون منابع زيادي دارم و نميدونم با توجه به زمانم كدومشون برام مفيدتره

    متشكرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید

  

error: Content is protected !!

بهترین زمان برای یادگیری...

فرصت را از دست ندهید و در کلاس‌های نیمه خصوصی آیلتس ثبت نام کنید. شروع کلاس‌ها از هفته اول مردادماه با 20% تخفیف

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس حاصل کنید و اخبار آیلتس 2 را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.