تقویت لغات انگلیسی با تکنیک تکرار با فاصله (SR)

تقویت لغات انگلیسی با تکنیک تکرار با فاصله (SR)

تقویت لغات انگلیسی با تکنیک تکرار با فاصله (SR)

تقویت لغات انگلیسی با تکنیک تکرار با فاصله (Spaced Repetition)

اولین چیزی که در راه پیشرفت در زبان انگلیسی با آن روبرو هستیم یادگیری هزاران واژه جدید و کاربرد درست آن هاست. در این مسیر تکنیک های مختلفی پیشنهاد شده که برای افرادی با سبک های یادگیری مختلف مثل یادگیری دیداری، یادگیری شنوایی، یادگیری با بازی یا حرکت، یادگیری با نوشتن و غیره سودمند هست. اما به نظر میرسد یک تکنیک برای همه افراد میتواند سودمند باشد و آن تکنیک تکرار با فاصله یا تکنیک تکنیک تکرار فاصله دار هست که در این صفحه کوتاه درباره آن صحبت میکنیم. 

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.  

.

آشنایی با تکنیک تکرار با فاصله(SR) برای تقویت حافظه

.

درباره شیوه تکرار با فاصله (Spaced Repetition)

تکنیک تکرار با فاصله یک روش یادگیری است که بر اساس اصل تکرار و تمرین متناوب برای تقویت حافظه و یادگیری بهتر استفاده می‌شود. در این تکنیک، مطالب یادگرفته شده را به طور مکرر و در فواصل زمانی متفاوت تکرار می‌کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا اطلاعات را برای مدت طولانی‌تری در حافظه خود نگه دارید و بهتر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

به عنوان مثال، در این برنامه، شما می‌توانید لغات را بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف مطالعه کنید و سپس با استفاده از تکنیک تکرار با فاصله، این لغات را به صورت منظم تکرار کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است یک لغت را در روز اول یاد بگیرید، سپس آن را بعد از یک روز دوباره مرور کنید، سپس بعد از سه روز و به همین ترتیب. این روش به شما کمک می‌کند تا لغات را در حافظه خود تثبیت کنید و بهتر به آن‌ها یادآوری کنید.

با استفاده از تکنیک تکرار با فاصله، شما می‌توانید به طور مؤثر‌تر و بهتر لغات را یاد بگیرید و حافظه خود را تقویت کنید.

.

تکنیک تکرار با فاصله – اپلیکیشن های لغت

در واقع تمامی اپلیکیشن هایی که از شیوه فلش کارت ها استفاده میکنند پیرو همین اصل هستند. تعداد زیادی از بهترین اپ های سال جدید و نام های بزرگ سال های قبل را در یک پست جداگانه در این نشانی فهرست کرده و برای دانلود مستقیم در دسترس قرار داده ایم که اگر علاقمند هستید میتوانید دنبال بفرمایید. 

.

تکنیک تکرار با فاصله (SR) – لینک های پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان