جستجو

نکات مهم در اسپیکینگ آیلتس

نکات مهم در اسپیکینگ آیلتس
نکات مهم در اسپیکینگ آیلتس

نکات مهم در اسپیکینگ آیلتس

در اینجا 10 توصیه همه در خصوص اسپیکینگ آیلتس برای شما گردآوری شده که همگی توصیه های مهندس ابوالقاسمی مدرس آیلتس با نمره 8.5 اسپیکینگ و 15 هزار ساعت تجربه تدریس هستند(بررسی رزومه). همچنین برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.

.

1. حفظ کردن ممنوع!

یکی از بدترین اشتباه ها در اسپیکینگ آیلتس حفظ کردن ساختارها و بد جا به کار بردن آن ها در روز آزمون هست. اگزمینر برای شناسایی این ساختارهای حفظی که بدون معنا و با لحن سرد و استرس در آزمون تکرار میشوند دوره دیده و به سادگی آن ها را شناسایی میکند. استفاده مکانیکی از ساختارهای دستوری و لغات هم همین حالت را دارند که در همین صفحه بعدا صحبت میکنیم. 

بجای حفظ کردن، سعی کنید سمپل های ویدئویی مدرسان آیلتس یا افراد با سواد یا حتی انواع ویدئوها و پادکست های آموزشی و در سطح بالاتر مستند ها و منابع آکادمیک را ببینید و ساختارهای خوب را یادداشت و تمرین کنید. در پایین همین صفحه لینک دانلود سمپل های رایگان رو میتونید ببینید. سمپل های نمره 8 بیشتر رو هم میتونید خریداری کنید.  

.

2. اعتماد به نفس داشته باش!

آزمون اسپیکینگ آیلتس بدون شک استرس زیادی دارد اما اگر اعتماد به نفس کافی نداشته باشید و خودتان را ببازید، حق خودتان و نمره واقعی خودتان را نمیتوانید در آزمون بگیرید و فقط بخاطر استرس نیم تا 1 نمره یا حتی بیشتر را از دست میدهید. استرس باعث میشود بسیاری از لغات و ساختارهایی که قبلا بلد بودید اصلا به ذهن شما نرسد و اصطلاحا Blank out کنید. 

بهترین راه تمریم کافی و دست کم یکبار شرکت در یک آزمون آزمایشی استاندارد است که پیشنهاد ما سنترهایی هستند که آزمون های رسمی آیلتس را برگزار میکنند. 

.

3. لهجه مهم نیست!

برخلاف تصور خیلی از افرادی که برای آیلتس آماده میشوند، لهجه هیچ نمره ای ندارد و بسیاری از هندی ها و چینی ها هر ماه نمره های 8 و 8.5 اسپیکینگ میگیرند. البته باید دقت کنید لهجه شما نباید به اندازه و به نوعی باشد که اگزمینر نتواند متوجه پاسخ شما شوند. بنابراین بجای تکیه و تمرین یا فیک کردن لهجه بریتیش یا مدل دار صحبت کردن که بسیار در فضای مجازی متداول هست، کوشش کنید روی 4 سنجه یا معیار اصلی اسپیکینگ یعنی لغت، گرامر، روان صحبت کردن و تلفظ تمرین کنید. نمونه های ضبط شده در پایین همین صفحه نمره 8.5 در آزمون اصلی را به دست آورده اند و لهجه فارسی آن ها کاملا مشهود هست. 

.

4. لغات گنده استفاده نکن!

استفاده از لغات Extreme که بسیاری از آن ها را خود انگلیسی زبان ها هم بلد نیستند هیچ تاثیر مثبتی بر نمره شما ندارد و حتی میتواند نمره شما را کاهش دهد. لغاتی که به کار میبرید باید دقیقا لغتی باشد که انگلیسی زبان در آن موقعیت و برای رساندن منظور استفاده میکند و لغت باید در خدمت رساندن منظور شما به اگزمینر باشد نه جهت نمایش و همیشه لغات آکادمیک منابع معتبر آیلتس بهترین ها هستند. بسیاری از لغات اصلا برای اسپیکینگ مناسب نیستند بنابراین در اینجا هم باید به سمپل های فضای مجازی و نمونه هایی که برای شما در پایین همین صفحه برای دانلود در دسترس قرار داده ایم نگاهی داشته باشید. 

.

5. سوالات تکراری رو تمرین کن

همانطور که توضیح دادیم هیچ چیزی به اندازه تمرین با نمونه سوالات دوره های قبل مفید نیست. بسیاری از این سوالات اختصاصا در سایت www.ielts2.com به صورت ماهانه برای دانلود در یک فایل pdf در این صفحه در دسترس قرار میگیرد که پیشنهاد میکنیم دانلود و تمرین بفرمایید.

.

6. با پارتنر/استاد تمرین کن

با یک جستجوی ساده در اینترنت میتونید گروه های آیلتسی تلگرام رو پیدا کنید. همچنین در کانال تلگرام سایت ielts2.com با نشانی (https://t.me/ielts2com) این گروه ها معرفی شده و میتونه به شما خیلی کمک کنه چون درخواست پارتنر در این گروه ها آزاد هست و میشه سوالاتی که دارید رو هم بپرسید.

اگر قصد دارید سریع تر به نتیحه برسید باید یک مدرس آنلاین یا حضوری بگیرید و جلسات اسپیکینگ داشته باشید تا هم با رایج ترین سوال ها کار کنید و هم خطاهای شما گرفته بشه. برای کلاس های اسپیکینگ پیشنهاد ما به همه زبان آموز ها کلاس های استاد زهرا امیدی هست که کارنامه های بسیار خوبی هر ماه از زبان آموزاشون به دست ما میرسه. اطلاعات کلاس های ایشون اینجا در دسترس هست.  

.

7. نفهمیدی از اگزمینر بپرس

شما این حق رو دارید تا اگر سوالی رو نفهمیدید از اگزمینر بپرسید. حتی اگر در کشور انگلیسی زبان بدنیا اومده و بزرگ شده باشید باز هم ممکنه یک سوال یا دو سوال رو نفهمید بنابراین کاملا منطقی هست. اما اصلا تعداد سوالات رو بالا نبرید که بدون شک ازتون نمره کم میشه. پس یادتون باشه یکی دو بار اصلا اشکالی نداره. ضما یادتون باشه که حتی اگر پرت جواب بدید و جوابتون هیچ ربطی به سوال نداشته باشید همچنان نمره خوبی میگیرید چون در اسپیکینگ Task Achievement وجود نداره و نمره شما فقط با معیارهای لغت، گرامر، روان صحبت کردن و تلفظ صحیح تعیین میشه. 

.

8. بسط بده!

یکی از بزرگترین خطاهایی که خیلی ها دارند این هست که پاسخ های خیلی کوتاه چند کلمه ای یا حتی تک کلمه ای به سوال ها میدن. دقت کنید که توی امتحان سوال برای این مطرح میشه که مدل صحبت کردن شما و معیارهایی که بالا گفتیم(لغت، گرامر، روان صحبت کردن و تلفظ صحیح) سنجیده بشه بنابراین با جواب خیلی کوتاه دادن امکان سنحش هیچکدوم از این ها وجود نداره و نمره زیادی از دست میده. همیشه از کلماتی مثل Because برای توضیح دلایل حرفی که زدید و For example یا For instance برای مثال زدن برای توضیحاتی که دادید استفاده کنید و نمره رو به حداکثر برسونید. جواب کامل در پارت اول باید 10 تا 15 ثانیه و برای پارت سوم باید 20 ثانیه تا 30 ثانیه باشه مگر خود اگزمینر حرف شما رو قطع کنه. 

.

9. اشتباه کردی استرس نگیر!

یکی دیگه از مشکلاتی که تقریبا همه دارن این هست که با اولین اشتباهی که میکنند استرس زیادی بهشون وارد میشه و بقیه امتحان رو خراب میکنند. حتی اگر انگلیسی زبان هم باشید ممکنه اشتباه کنید و باید سعی کنید خودتون رو سریع تصحیح کنید و ادامه بدید. یکی دو تا اشتباه هیچ تاثیری روی نمره شما نداره و همچنان میتونید عالی نتیجه بگیرید. خیلی ها به خیال اینکه امتحان رو خراب کردن بخش کتبی رو هم بدون اعتماد به نفس و روحیه داغون دادن و بعدا مشخص شده اسپیکینگ رو نمره خوبی گرفته بودن و حسرت خوردن! اصلا استرس نگیرید و تا ثانیه آخر با اعتماد به نفس سعی کنید بهترین خودتون باشید. 

.

10. به چهره اگزمینر اهمیت نده!

یکی دیگه از اشتباه های بزرگ بچه ها این هست که میخوان از روی صورت اگزمینر نمره یا عملکرد خودشون رو حدس بزنن. تقریبا همیشه اگزمینر چهره عادی و بدون Expression داره و اصطلاحا Poker face هست و اصلا توی چهره نشون نمیده که مثلا داره به شما 8 میده یا 5. برای همین شما کار خودتون رو بکنید و به قیافه ایشون کاری نداشته باشید. انتظار نداشته باشید مثل یک دوست خوب حتما خیلی انرژی تو شنیدن حرف های شما نشون بده. ممکنه اون روز واقعا خسته باشه و خیلی ها هم گفتند که حتی سر جلسه اگزمینر خمیازه کشیده! این ها مهم نیست مهم این هست که شما عملکرد عالی داشته باشید و توی کارنامه هم یک نمره عالی ثبت بشه و تمام. بقیه مسائلب حاشیه هست. جای دیگه در مورد اعتراض زدن به نمره حرف زدیم که میتونید چک کنید. بنابراین حتی اگر نمره شما خوب نشد بازم راه هست برای بالا بردنش و خیلی ها هم نمره هاشون زیاد شده اما تمرکز شما باید اول روی خود امتحان و درست آماده شده براش باشه.  

.

پاسخ به 20 سوال متداول پارت اول اسپیکینگ آیلتس:

دانلود فایل

.

✅ دانلود رایگان 30 سمپل صوتی نمره 8 اسپیکینگ آیلتس پارت اول (پرتکرار ترین سوالات سال 1396 تا 1401)

لینک دانلود رایگان / لینک پشتیبان تلگرام

🔓 گذرواژه: www.ielts2.com 

.

✅ دانلود pdf جدیدترین سوالات اسپیکینگ آیلتس سراسر جهان ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر 1402

لینک دانلود / دانلود پشتیبان تلگرام

.

✅ دانلود رایگان 130 سمپل صوتی نمره 8 اسپیکینگ آیلتس پارت اول (پرتکرار ترین بهار 1402)

لینک دانلود تلگرام

.

آموزش اسپیکینگ آیلتس

در اینجا خودآموز ویدئویی 4 مهارت آیلتس(اسپیکینگ، ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ) و کتاب های آموزشی همراه به صورت یکجا برای دانلود در دسترس شما عزیزان می باشد:

✅ دانلود کل ویدئوهای خودآموز 4 مهارت آیلتس + کتاب ها از اگزمینر سابق آیلتس (سایمن) با حجم 1.1 گیگابایت:

لینک دانلود

گذرواژه: www.ielts2.com

.

.

✅ دانلود 1000 صفحه سوالات اسپیکینگ سال 1394 تا 2023

✅ دانلود 10,000 ویدئو رایگان آموزش زبان انگلیسی و آیلتس

  

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید

  

error: Content is protected !!

بهترین زمان برای یادگیری...

فرصت را از دست ندهید و در کلاس‌های نیمه خصوصی آیلتس ثبت نام کنید. شروع کلاس‌ها از هفته اول مردادماه با 20% تخفیف

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس حاصل کنید و اخبار آیلتس 2 را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.