نحوه تکمیل پاسخنامه آیلتس

نحوه تکمیل پاسخنامه آیلتس

نحوه تکمیل پاسخنامه آیلتس

عزیزان گرچه تکمیل پاسخنامه لسنینگ و ریدینگ آیلتس موضوع خیلی دشواری به نظر نمیرسد اما کوچترین اشتباه یا ناآگاه بودن از قوانین در این بخش میتواند نمره شما را به صورت کامل از بین ببرد. برای همین آموزشی را برای شما تنظیم کرده ایم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد.

همچنین لینک دانلود نسخه جدید تمامی پاسخنامه های نسخه جدید هر چهار مهارت آیلتس را میتوانید در کانال تلگرام دانلودی ما همراه با صدها فایل آموزشی رایگان در این نشانی بررسی بفرمایید:
https://t.me/ielts2download/168

.

نحوه تکمیل پاسخنامه آیلتس – نکات کلی

نکته اول: برای بخش لیسنینگ بعد از پایان فایل صوتی 10 دقیقه برای وارد کردن پاسخ ها از پرسشنامه به پاسخنامه به شما زمان داده خواهد شد. در بخش ریدینگ چنین زمانی به شما داده نخواهد شد و بعد از اتمام زمان بخش ریدینگ که 60 دقیقه هست پاسخنامه ها بلافاصله جمع آوری میشود. 

نکته دوم: در مرکز مداد و تراش به شما داده میشود و معمولا اجازه نخواهید داشت این موارد را با خود وارد سالن کنید. اجازه استفاده از خودکار و اتود هم ندارید البته اطلاع تکمیلی در این زمینه را میتوانید از مراکز مجاز برگزاری آزمون مورد تایید سازمان سنجش پرسش بفرمایید. فهرست کامل و به روز شده سال 1401 و شماره تماس ها در این پست درج شده. 

نکته سوم: حتما باید نام خود را با حروف بزرگ یا Capital بنویسید. کد سنتری که در آن آزمون را برگزار میکنید یا در جلسه به شما اعلام میشود یا از قبل پر شده. 

نکته چهارم: شماره داوطلبی بعد از انجام مراحل ایمنی(Security) و گرفتن عکس از شما و تطبیق دادن چهره شما با عکس پاسپورت، برای شما در همان لحظه ورود صادر میشود. این شماره را باید با سایه زدن مستطیل ها به شکلی که در تصویر زیر دیده میشود مشخص کنید. این شماره روی صندلی شما هم با برچسب مشخص شده و موقع خروج میتوانید این برچسب را جدا کرده و همراه خود از سنتر خارج کنید. پیام نمره شما که 2 هفته بعد ارسال میشود دربرگیرنده همین شماره خواهد بود. 

نکته پنجم: پاسخ خود را روبروی هر شماره وارد کنید. اگر قصد دارید پاسخ خود را تغییر دهید بهتر هست پاسخ قبلی را پاک کنید اما میتوانید روی پاسخ قبلی به صورتی که در تصویر زیر مشخص هست خط بکشید و پاسخ درست را کنار آن بنویسید. این حالت هم مورد قبول هست و پاسخ درست منظور خواهد شد. 

نکته ششم: وارد کردن پاسخ ها را باید بعد از 10 دقیقه بلافاصله متوقف کنید. این 10 دقیقه برای وارد کردن 40 پاسخ زمان خیلی زیادی نیست بنابراین خیلی کند نباشید. بعد از این 10 دقیقه پاسخنامه ها با سرعت جمع آوری شده و پرسشنامه های ریدینگ در اختیار شما قرار داده میشود. 

نکته هفتم: غلط های املایی نمره پاسخ شما را به طور کامل از بین میبرد بنابراین از این زمان حتما برای بررسی املای درست پاسخ هایی که به صورت کلمه هست استفاده بفرمایید.

.

نمونه یک پاسخنامه لیسنینگ آیلتس که به درستی و بدون اشکال پر شده:

پر کردن پاسخنامه آیلتس - نکات کلی

پر کردن پاسخنامه آیلتس

.

نحوه تکمیل پاسخنامه آیلتس – بررسی چند اشتباه!

اما اجازه بدهید نگاهی به پاسخنامه ای داشته باشیم که گرچه به ظاهر خوب هست اما چند اشتباه مهم در آن وجود دارد. 

اشتباه اول: اگر با دقت نگاه کنید متوجه میشویم که شماره داوطبی اصلا درج نشده و از قلم افتاده که بدون شک مشکلاتی را برای این شخص به وجود می آورد. 

اشتباه دوم: نام شخص با حروف بزرگ نوشته نشده که خلاف قوانیی است که در بالا صحبت کردیم. 

اشتباه سوم: گرچه روز و ماه با سایه زدن مستطیل ها مشخص هست اما سال مشخص نشده. 

اشتباه چهارم: در پاسخ ها خطاهای املایی دیده میشود. هر خطای املایی باعث میشود نمره آن پاسخ به طور کامل از بین برود. 

اشتباه پنجم: یک خطای گرامری دیده میشود که اسم غیر قابل شمارش(biology) به صورت جمع نوشته شده. 

اشتباه ششم: در سوال 13 ام، دو جواب نوشته شده. در این حالت حتی اگر یکی از این دو پاسخ درست باشد، جواب غلط در نظر گرفته میشود. پاسخی که مد نظر شما نیست باید حتما خط زده شود یا کلا با پاک کن پاک شود. 

همچنین پیشنهاد میکنیم از آنجایی که در ریدینگ و لیسنینگ آیلتس نمره منفی وجود ندارد، هیچ گزینه ای را خالی نگذارید و بهترین و هوشمندانه ترین حدس خود را حتما در مستطیل پاسخ وارد کنید. 

نمونه یک پاسخنامه لیسنینگ آیلتس با چندین اشتباه:

نحوه تکمیل پاسخنامه آیلتس - بررسی چند اشتباه!

نحوه تکمیل پاسخنامه آیلتس – بررسی چند اشتباه!

.

آموزش نحوه تکمیل پاسخنامه ریدینگ آیلتس

در اینجا هم روش صحیح انجام کار و تکمیل درست پاسخنامه ریدینگ برای هر قسمت با رنگ قرمز نشان داده شده. اگر در هر یک از این بخش ها سوالی دارید حتما در بخش کامنت ها وارد بفرمایید تا توضیحات لازم خدمت شما عزیزان ارایه شود.

آموزش نحوه تکمیل پاسخنامه آیلتس

آموزش نحوه تکمیل پاسخنامه آیلتس

.

آموزش نحوه تکمیل پاسخنامه لیسنینگ آیلتس

این تصویر هم مربوط به پاسخنامه لیسنینگ آیلتس هست که شباهت زیادی به پاسخنامه ریدینگ دارد. لطفا توضیحات این بخش را با دقت بررسی بفرمایید و اگر سوالی دارید مطرح بفرمایید که پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

آموزش نحوه تکمیل پاسخنامه لیسنینگ آیلتس

آموزش نحوه تکمیل پاسخنامه لیسنینگ آیلتس

.

دانلود پاسخنامه لیسنینگ آیلتس – نسخه جدید

در اینجا پاسخنامه های جدید لیسنینگ آیلتس در دسترس قرار داده شده و همین عکس با کیفیت بالا قابل ذخیره کردن هست. برای دانلود یکجای فرم خام پاسخنامه های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ آیلتس تسک اول و دوم با کیفیت بالا میتوانید از این لینک در کانال تلگرام دانلود ما استفاده بفرمایید:
https://t.me/ielts2download/168

.

دانلود پاسخنامه ریدینگ آیلتس – نسخه جدید

نسخه جدید Answer Sheet های ریدینگ آیلتس که نحوه پر کردن آن ها در بالا توضیح داده شد.

.

دانلود پاسخنامه رایتینگ تسک 1 آیلتس – نسخه جدید

در اینجا پشت و روی برگه های رایتینگ آیلتس برای تسک اول که در آزمون های آکادمیک و جنرال یکسان هستند را ملاحظه میفرمایید. توصیف میشود چند هفته مانده به روز آزمون، رایتینگ نویسی را روی این برگه ها و با مداد تمرین بفرمایید که آمادگی بیشتری برای عملکرد بهتر در شرایط آزمون داشته باشید.

.

این تصویر هم مربوط به پشت برگه یا فرم خام رایتینگ آیلتس هست.

.

دانلود پاسخنامه رایتینگ تسک 2 آیلتس – نسخه جدید

و آخرین مورد مربوط به برگه تسک 2 رایتینگ آیلتس هست. همانطور که گفته شد برای دانلود یکجای تمامی این پاسخنامه ها میتوانید از این لینک در کانال تلگرام استفاده بفرمایید. برگه زیر مربوط به روی Answer Sheet و برگه بعدی مربوط به پشت آن هست.

پشت برگه خام پاسخنامه رایتینگ آیلتس تسک دوم در نسخه های جدید:

.

.

نحوه تکمیل پاسخنامه آیلتس – کلام آخر

عزیزان امیدواریم تلاش ما برای ارایه مطالب دقیق و جامع در این زمینه مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و خوشحالیم که خواندن این پست را تا پایان ادامه دادید. برای شما 3 پیشنهاد داریم که امیداوریم این موارد هم مورد توجه شما قرار بگیرند. 

پیشنهاد اول: دانلود مجموعه خودآموز ویدئویی 4 مهارت اصلی آیلتس

پیشنهاد دوم: متداول ترین تاپیک های پارت اول مصاحبه آیلتس + نمونه پاسخ نمره 8

پیشنهاد سوم: آموزش کامل زمان حال ساده برای نمره 7+ آیلتس

با آرزوی موفقیت شما در آزمون آیلتس ❤️

پویا ابوالقاسمی