جستجو

لغات نامناسب در رایتینگ تسک 2 آیلتس

لغات نامناسب در رایتینگ تسک 2 آیلتس
لغات نامناسب در رایتینگ تسک 2 آیلتس

لغات نامناسب در رایتینگ تسک 2 آیلتس

همه شرکت کنندگان در رایتینگ آیلتس کوشش میکنند تمامی آموخته های ماه ها یا حتی سال ها را در قالب یک انشاء کوچک به نمایش بگذارند اما واقعیت این هست که حجم زیادی از آموخته های ما اصلا برای این آزمون مناسب نیست. در اینجا کوشش میکنیم مشخص کنیم چه محتوایی برای رایتینگ آیلتس مناسب نمیباشد. 

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.  

.

لغات نامناسب در رایتینگ تسک 2 آیلتس

دانلود فایل

خودداری از این لغات در رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس

در رایتینگ تسک 2 آیلتس، باید از لغات مناسب و متناسب با سطح زبان خود استفاده کنید. برخی از لغات نامناسب که باید اجتناب کنید عبارتند از:

1. لغات خیلی پیچیده و تخصصی که ممکن است خواننده آن ها را درک نکند. در صورتی که سطح زبان شما متوسط است، بهتر است از لغات ساده و معمولی استفاده کنید تا خواننده بتواند متن شما را به راحتی درک کند. برای مثال، به جای استفاده از لغات پیچیده و تخصصی مانند “Paradigm”، می‌توانید از لغات ساده‌تری مانند “Method” یا “Way” استفاده کنید. بسیاری از لغات کتاب های 504 و 1100 به خصوص اگر خارج از Context خودشان استفاده شوند در همین گروه جای میگیرند. 

2. لغات خیلی ساده و مبتدی که نشان دهنده سطح پایین زبان شماست. اگر معادل بهترین برای لغتی که در حال استفاده هستید میدانید کوشش کنید از همان لغت استفاده کنید. به خصوص از لغاتی مثل good و bad استفاده نکنید. با توجه به متن ممکن است لغات Negative و Positive معادل های خوبی باشند.

3. لغات غیررسمی یا عامیانه که در محیط آکادمیک مناسب نیستند. این گروه لغات مناسب فرمت و جو رسمی آزمونی مثل آیلتس نیست و بدون شک کاهش نمره را در پی خواهد داشت. فهرستی از این واژگان را  در اینجا میبینیم:

 “Gonna” به جای “going to” این اختصار غیررسمی برای آزمون IELTS مناسب نیست. بهتر است از عبارت کامل “going to” استفاده کنید. مثال های دیگر را در ادامه میبینیم:

 کاربرد اشتباه “Wanna” به جای “want to”

کاربرد اشتباه “Cuz” به جای “because”

کاربرد اشتباه “Ain’t” به جای “isn’t/aren’t”

کاربرد اشتباه “Dunno” به جای “don’t know”

کاربرد اشتباه “Kinda” به جای “kind of”

یا لغات دیگری که حالت عامیانه و خیابانی دارند مثل:

لغات نامناسب در رایتینگ تسک 2 آیلتس

4. لغات تکراری و مکرر که نشانگر عدم تنوع و تنوع در استفاده از واژگان است. استفاده از لغات تکراری یا کپی کردن لغات و ساختارها از خود سوال نشان دهنده محدود بودن دایره لغات شماست و اگزمینر شما را از این بابت جریمه خواهد کرد. تکرار لغات، لغات بیش از حد ساده و محدود در بین کسانی که نمره 5 آیلتس را در رایتینگ و اسپیکینگ دریافت میکنند متداول هست. 

5. لغات غیرقابل فهم یا غیرمعمول که ممکن است خواننده را گیج کند. برخی منابع و مدرسین و برخی طرز فکر ها که ریشه در گذشته های دور دارند زبان آموزان را تشویق به استفاده از لغاتی میکنند که حتی انگلیسی زبان ها هم معنی برخی از آن ها را نمیدانند. در آزمون های بین المللی مدرنی مثل آیلتس و تافل، نوشتن این کلمات بدون شک درک مفهوم جمله را دشوار کرده و نمره شما را 100% کاهش خواهد داد. 

همچنین، در استفاده از گرامر و ساختار جملات نیز باید دقت کنید. به عنوان مثال، اگر نمی‌دانید چگونه از زمان حال کامل استفاده کنید، بهتر است از زمان حال ساده استفاده کنید تا جملات شما منطقی و قابل فهم باشند. به علاوه، باید به قواعد جمله سازی دقت کنید تا جملات شما صحیح و قابل فهم باشند.

به طور کلی، در نوشتن تسک 2 آیلتس باید به سادگی و روانی متن توجه کنید و از لغات مناسب و قواعد صحیح استفاده کنید تا پیام شما به خواننده منتقل شود.

.

لغات نامناسب در رایتینگ تسک 2 آیلتس – لینک های پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان

  

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید

  

error: Content is protected !!

بهترین زمان برای یادگیری...

فرصت را از دست ندهید و در کلاس‌های نیمه خصوصی آیلتس ثبت نام کنید. شروع کلاس‌ها از هفته اول مردادماه با 20% تخفیف

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس حاصل کنید و اخبار آیلتس 2 را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.