جستجو

ایده پردازی سوال های رایتینگ سخت و پیشبینی نشده

ایده پردازی سوال های رایتینگ سخت و پیشبینی نشده
ایده پردازی سوال های رایتینگ سخت و پیشبینی نشده

ایده پردازی سوال های رایتینگ سخت و پیشبینی نشده

یکی از دشواریهایی که شرکت کنندگان با آن روبرو هستند و گهگاه بین نیم تا یک نمره از مهارت رایتینگ ایشان میکاهد مساله رویارویی با پرسش های دشواری است که تاکنون با آن ها روبرو نشده اند. در اینجا کوشش میکنیم راه حل هایی برای این چالش پیشبینی نماییم:

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

همسنجی موضوع با واقعیت

یکی از راهکارهای تاثیرگذار میتواند سنجیدن و ربط دادن پرسش دشوار مطرح شده با واقعیت پیرامونی و جامعه روز باشد. بسیاری از زبان آموزان به ویژه در روز آزمون که زیر فشار روانی و استرس بیشتری قرار دارند ذهنیت کاملا انتزاعی پیدا میکنند و به نوعی ناخودآگاه کوشش میکنند “ماشین وار” به سوالات رایتینگ پاسخ دهند. گرچه دنبال کردن گام به گام مراحل نوشتن رایتینگ کاملا بایسته و مناسب است، درصورتی که موضوع دشوار باشد و دانشی در زمینه پرسش از پیش وجود نداشته باشد شرکت کننده اصطلاحا در سوال “گیر” خواهد کرد. برای خارج شدن از این موضوع همانطور که گفته شد باید ذهنیت انتزاعی را از بین برد و کوشش کرد سوال را به جامعه روز یا زندگی روز پیوند داد. در زیر به یک نمونه اشاره میکنیم.

برخی بر این باورند رقابت های ورزشی بین المللی میتواند انرژی میهن پرستی افراد را تخلیه کرده و از تبدیل شدن آن به شکل های خطرناک پیشگیری نماید درحایکه دیگران بر این باورند این رقابت های ورزشی نمیتواند تاثیری مثبت بر این امر داشته باشند. در دوی این دیدگاه ها را بررسی نمایید:

در این پرسش که در یکی از کتاب های کمبریج آیلتس مطرح شده باید توجه داشت اگر شرکت کننده به پرسشی همسان پاسخ نداده باشد احتمال بالایی وجود دارد که پاسخی برای ارائه نداشته باشد. به باور من بهترین راه نگاه کردن به این پرسش در چهارچوب جامعه امروزی ایران است. برای مثال آیا انرژی منفی بین ایران با برخی از کشورهای همسایه را میتوان با برگزاری فوتبال یا ورزشی های دیگر در سطح ملی یا باشگاهی کاهش داد یا نه؟ احتمال بسیار بیشتری وجود دارد که شرکت کننده در این حالت “حرف بیشتری برای زدن” داشته باشد. پس پیوند دادن پرسش های دشوار با واقعیت میتواند سودمند و کارساز تر از تکرار آن ها و افتادن در دور باطل و افزایش فشار عصبی باشد.

.

پادکست آموزشی درباره ایده پردازی رایتینگ آیلتس:

دانلود فایل

✅ دانلود جزوه های ایده پردازی سایمن و لیز

.

آموزش گام به گام ایده پردازی رایتینگ آیلتس تسک 2

ایده پردازی سوال های رایتینگ سخت و پیشبینی نشده – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان

  

  

11 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید
    سوال این بود اقای ابوالقاسمی
    some people say that art should be created with special abilities, others believe that every one is able do do art. Discuss both views and give your opinion and relevant example.
    خمون جور که بالا گفتم توی ایده پردازی و دلیل آوردن برای هر قسمت موندم.
    با تشکر

    1. Special abilities: only few actually succeed in art///hard to teach and make progress

      Everyone can do: art is part of human nature and everyone can appreciate it///personal lives of people is full of forms of art such as home decoration or taste in music of choice of clothing

      My opinion: to master art you need to be special but art appreciation is not a unique quality

  2. Hi
    thanks again
    This is the rubric
    some people say that art should be created with special abilities, others believe that every one is able do do art. Discuss both views and give your opinion and relevant example.

  3. سلام
    خیر. دقیقا یادم هست که سوال رایتینگ بود ولی متاسفانه متن دقیق سوال یلدم نیست.
    خب واقعا ایده ندارم برای رایتینگ نوشتن. پرسشهای به این شکل سخته واقعا
    راهنمایی میکنید؟
    تشکر

  4. سلام مجدد
    با تشکر از راهنمایی های قبلیتون که بسیار مفید بود
    ی رایتینگی نوشتین در تابستون که اول رایتینگ را با این جمله شروع کردین nature versus nurture و … ادامه دادین دسگه
    فکر میکنم رایتینگ در مورد این بود که هر کسی مستونه خلاق باشه یا اینکه بعضی ها میتونند.
    سرچ کردم این رایتینگ را توسایت ولی چیزی نیومد. میشه آدرس بدین رایتینگ را ی بار دیگه بخونم و ی سوالی اومده در تسک 2 رایتینگ به شکل زیر
    some people say that art should be created with special abilities, others believe that every one is able do do art. Discuss both views and give your opinion and relevant example.
    آیا میتونیم جواب را مثل بالا که شما نوستین شروع کنیم؟
    تشکر ازراهنماییتون

    1. درود

      پرسشی که میفرمایید را در ذهن ندارم ولی تصور من این هست پرسش اسپیکینگ بوده. در مورد این سوال باید بگم هر پاراگراف باید به یک طرف بپردازد و یک پاراگراف اضافه به دیدگاه شخصی شما اختصاص داشته باشد.

      یک پاراگراف چرا should be created with special abilities
      یک پاراگراف چرا everyone should be able to do art

  5. سلام مجدد به گروه ielts2
    شاید سوالم را بد مطرح کردم که متوجه نشدید
    منظورم این بود که ایده نتونستم بیازم که چرا کتاب خوبه و چرا فیلم نگاه کردن خوبه؟
    تشکر مجدد

    1. درود به شما

      اون طوری که توضیح دادید اگر مینوشتید ازتون نمره کم میشد برای همین توضیح دادم. خود سوال بسیار ساده است. پیشنهاد من برای ایده ها به این صورت هست:

      Books and Newspaper: (1) deep insight into the country’s cultures and traditions (2)Learning facts about the country’s principles and written rules

      Films and TV programs: (1)Learning about country’s everyday life and people’s interactions (2) see how people react to different things and learn about their expectation in real life

  6. سلام به گروه ielts2
    ی سوالی در رایاینگ تسک 2 اومده که من توی ایده پردازی به مشکل برخورد کردم.
    Some people believe that to learn the way other cultures live it is better to watch films or video programs. Others believe that it is better to read books and newspapers. To what extent do you agree or disagree with these statements? Give your own opinion and examples.

    من نوشتم که هم دیدن قیلم و هم خوندن کتاب مفید هست ولی توی دلییل اوردن موندم. میشه راهتمایی کنید
    تشکر

    1. درود به شما

      به باور من بهترین راه برای ساماندهی به پاراگراف ها در پاسخ به سوال هایی که بصورت to what extent مطرح میشن این هست که هر پاراگراف یکی از دو طرف رو پوشش بده. با این حساب شما باید برای اینکه چرا فیلم و برنامه های ویدیویی و چرا خواندن کتاب و روزنامه دلیل بیارید.

      “چرا” سوال هست.

      امیداوریم این توضیح برای شما سودمند بوده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید

  

error: Content is protected !!

بهترین زمان برای یادگیری...

فرصت را از دست ندهید و در کلاس‌های نیمه خصوصی آیلتس ثبت نام کنید. شروع کلاس‌ها از هفته اول مردادماه با 20% تخفیف

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس حاصل کنید و اخبار آیلتس 2 را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.