آیلتس جنرال سخت تره یا آکادمیک

آیلتس جنرال سخت تره یا آکادمیک

آیلتس جنرال سخت تره یا آکادمیک

آیلتس جنرال سخت تره یا آکادمیک

حتما پیش از این در مورد اینکه آیلتس به دو شکل جنرال یا عمومی و آکادمیک برگزار میشه شنیدید و حتما هم شنیدید که آیلتس جنرال ساده تر هست و کاری هم نداره و زیاد سخت نیست. اما مثل خیلی از حرف هایی که بدون تحقیق در فضای مجازی زده میشه و بدون تحقیق هم پذیرفته میشه این حرف میتونه کاملا اشتباه باشه. در این صفحه یک پادکست 6 دقیقه ای از مجموعه پادکست های Radio ielts2 رو داریم که در این زمینه صحبت کرده و امیدواریم بتونه واقعیت رو برای شما روشن کنه. 

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

پادکست صوتی مهندس ابوالقاسمی در این زمینه:

دانلود فایل

.

کلیاتی درباره آیلتس جنرال و آکادمیک

آزمون IELTS General Training، توانایی شما در زبان انگلیسی در محیط روزمره را ارزیابی می‌کند. شما برای مهاجرت یا کار در کشورهای انگلیسی زبان، یا حتی در فرایند دریافت شهروندی در برخی کشورها مانند کانادا و نیوزلند به این نوع آزمون نیاز خواهید داشت. این آزمون در مراکز مختلفی مانند شورای بریتانیا و سایر سازمان‌های همکار از جمله IDP، قابل دسترسی است.

به عبارت دیگر، شما باید نشان دهید که می‌توانید به خوبی با متون مربوط به زندگی روزمره، فراغت، کار و آموزش کنار بیایید. به همین دلیل، مواد آزمون مانند پاساژ‌های خواندنی، وظایف در آزمون نوشتاری IELTS و گوش دادن به فایل‌های صوتی در آزمون شنیداری IELTS، بیشتر به موقعیت‌های کاری و اجتماعی مربوط خواهند بود.

از سوی دیگر، آزمون IELTS Academic، سطح زبان انگلیسی شما را برای تحصیل در محیط آکادمیک ارزیابی می‌کند. بنابراین، اگر قصد دارید در یک کشور انگلیسی زبان به مدرسه (کالج، دانشگاه بکلوری، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا) بروید، باید آزمون IELTS Academic را بدهید.

این آزمون توانایی شما در برخورد با بارهای مطالعاتی، خواندن و روش‌های مورد استفاده در دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلیسی زبان را ارزیابی می‌کند. به همین دلیل، مواد آزمون شورای بریتانیا و IDP حاوی واژگان آکادمیک و موضوعات علمی متنوعی خواهند بود. با این حال، روش‌های تحقیق در مؤسسه شما و قواعد نگارشی به طور کلی یکسان هستند، بنابراین اگر IELTS را گذرانده باشید، قادر خواهید بود مقالات و تحلیل‌های روشنی را به زبان انگلیسی بنویسید.

.

تفاوت های آیلتس جنرال و آکادمیک در بخش ریدینگ

متن ریدینگ های آیلتس جنرال در بخش 1 و 2 معمولا ساده تر از آکادمیک هستند اما در بخش سوم تقریبا یکسان به نظر میرسند. تعداد سوالات در هر دو یکی هست اما برای رسیدن به نمره 7 در آیلتس آکادمیک باید 30 سوال و در آیلتس جنرال باید 35 سوال را درست جواب داد.

.

تفاوت های آیلتس جنرال و آکادمیک در بخش رایتینگ

هم در آیلتس آکادمیک هم در جنرال 2 سوال رایتینگ وجود دارد. سوال اول در آیلتس جنرال و آکادمیک به ترتیب نوشتن نامه و گزارش نویسی درباره انواعی از Visual هست یا عناصر گرافیکی مثل چارت و نمودارهاست اما سوال دوم تقریبا یکسان هست که یک سوال را برای انشاء نوشتن شامل میشود. زمانبندی در هر دو ماژول آکادمیک و جنرال هم یکی هست. برای تسک 1 و 2 به ترتیب 20 و 40 دقیقه زمان در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد.

.

تفاوت آیلتس جنرال و آکادمیک – ویدئوی رسمی IDP

دانلود فایل

.

آیلتس جنرال سخت تره یا آکادمیک – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان