جستجو

آشنایی با قسمتهای مختلف لیسنینگ آزمون آیلتس

آشنایی با قسمتهای مختلف لیسنینگ آزمون آیلتس
آشنایی با قسمتهای مختلف لیسنینگ آزمون آیلتس

آشنایی با قسمتهای مختلف لیسنینگ آزمون آیلتس

در این صفحه بخش های مختلف لیسنینگ آزمون آیلتس برای شما عزیزان توضیح داده شده. بجز توضیحات و آموزش ویدئویی یک لیسنینگ واقعی آیلتس از یکی از کتاب های کمبریج آیلتس که معتبرترین تست ها و نزدیک ترین تست ها را به آزمون اصلی دارند در اینجا آورده شده تا امکان اجرای فایل صوتی، پاسخ دادن به تست ها و به دست آوردن یک تجربه دست اول از نمونه های واقعی لیسنینگ های آیلتس برای شما وجود داشته باشد. 

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2Books) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

قالب (فرمت) آزمون آیلتس

قالب این آزمون به صورت فرمتهای آکادمیک (Academic ) و جنرال (General ) ارائه می شود که شما می توانید از بین این دو گونه یکی را به دلخواه و نیاز خود انتخاب کنید. تستهای مهارت شنیداری ( Listening) و مکالمه speaking)) برای همه ی داوطلبین یکسان می باشد. اما تستهای مهارت نوشتاری(writing) و مهارت خواندن (Reading) برای داوطلبین مختلف متفاوت می باشند. داوطلبین باید تستهای (Listening ،Readingو Writing) را در یک روز و پشت سرهم بدون فاصله آزمون دهند. اما تست بخش گفتاری یا اسپیکینگ (Speaking) عصر همان روز با یک فاصله از تستهای قبلی و یا اینکه 7 روز قبل و یا بعد ازسه تست قبلی برگزار می شود که گزینش آن بستگی به مرکز آزمون دارد.

آشنایی با قسمتهای مختلف آزمون آیلتس

Listening یا بخش مهارت شنیداری

در این بخش داوطلبین 30 دقیقه زمان دارند تا به چهار متن ضبط شده، مونولوگ (تک گویی) و مکالمه که توسط افراد بومی اجرا شده اند گوش داده و به سوالات مورد نظر پاسخ دهند. سوالات این قسمت بیشتر به دنبال سنجش توانایی داوطلبین در درک مفاهیم اصلی ، ایده ها و منظور صحبت کنندگان، درک جمله و گفتار، توانایی حفظ ایده ی اصلی متن و مکالمه هستند. به همین منظور گونه های مختلفی از لهجه ها و صداها به کار برده می شوند. هر قسمت نیز تنها یکبار شنیده می شود.

.

چهار بخش اصلی لیسنینگ آیلتس عبارتند از:

1- شنیداری در موقعیت های روزمره: در این بخش، فایل های صوتی مربوط به موقعیت های روزمره مانند خرید، سفر، تحصیل و غیره ارائه می شود. در این بخش، داوطلبان باید به سوالات مربوط به این فایل ها پاسخ دهند.

2- مکالمه های دو نفره: در این بخش، داوطلبان یک مکالمه دو نفره را با یک شخص در حال صحبت کردن در مورد یک موضوع خاص، گوش می دهند و سپس به سوالات مربوط به این مکالمه پاسخ می دهند.

3- مکالمات چند نفره: در این بخش، داوطلبان به یک گفتگوی چند نفره گوش می دهند و سپس به سوالات مربوط به این گفتگو پاسخ می دهند. این گفتگوها ممکن است در مورد مسائل اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی و غیره باشند.

4- سخنرانی: در این بخش، یک سخنرانی گفته می شود و داوطلبان باید به سوالات مربوط به این سخنرانی پاسخ دهند. سخنرانی ها ممکن است در مورد مسائل روز، فرهنگی، اجتماعی و غیره باشند.

.

نمونه تست واقعی آیلتس از کتاب های کمبریج (دانلود مجموعه)

.

.

.

.

 

.

.

آشنایی با فرمت لیسنینگ آیلتس

.

نمره. 9 اسپیکینگ آیلتس پارت سوم – ویدئوی رسمی idp

دانلود مجموعه آموزش های ویدئویی آیلتس

.

آشنایی با قسمتهای مختلف لیسنینگ آزمون آیلتس – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان

  

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید

  

error: Content is protected !!

بهترین زمان برای یادگیری...

فرصت را از دست ندهید و در کلاس‌های نیمه خصوصی آیلتس ثبت نام کنید. شروع کلاس‌ها از هفته اول مردادماه با 20% تخفیف

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس حاصل کنید و اخبار آیلتس 2 را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.