جستجو

کدام سوال های آیلتس را نباید اول جواب داد؟

کدام سوال های آیلتس را نباید اول جواب داد؟
کدام سوال های آیلتس را نباید اول جواب داد؟

کدام سوال های آیلتس را نباید اول جواب داد؟

مدیریت زمان در ریدینگ آیلتس بیش از هر بخش دیگر نقش اصلی را  در نمره نهایی ما بازی میکند و یکی از مهم ترین تکنیک ها در این بخش از آزمون انتخاب درست نوع سوالاتی هست که باید در آغاز کار آن ها را پاسخ داد. در این صفحه درباره این موضوع و نوع سوالاتی که باید در پاسخ دادن اولویت داشته باشند صحبت خواهیم کرد اما پیشنهاد میکنیم آموزش کامل 30 نکته طلایی ریدینگ آیلتس را حتما ببینید. 

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.  

.

کدام سوال های ریدینگ آیلتس را نباید اولویت داد؟

در ریدینگ های آیلتس معمول هست که طراح سوالات دشوار تر را اول قرار میدهد و اگر همان سوال دشوار را در آغاز کار برای پاسخ دادن انتخاب کنیم زمان بسیار بیشتری برای پاسخدهی نیاز خواهد بود چون نه با متن آشنایی داریم نه جواب واضح هست و آخر اینکه اگر زمان زیادی برای پاسخدهی به اولین سوالات صرف کنیم، از نظر روانی تحت فشار بیشتری قرار خواهیم گرفت که اصلا به سود ما نیست. بنابراین باید از ساده ترین سوالات کار را آغاز کنیم. ساده ترین سوالات سوالاتی هستند که پاسخ آن ها در متن به ترتیب هست.

برای مثال اگر Passage اول ما شامل 6 سوال Heading و بعد 7 سوال True False Not given هست، باید سوالات Heading که اول با آن روبرو شده ایم را برای آخر کار کنار بگذاریم و کار را با سری دوم سوالات یعنی سوالات True False Not given که شماره 7 تا 13 هستند آغاز کنیم. ضمن پاسخ دادن به سوالات True False Not given که پاسخ های آن ها در متن به ترتیب هست و معمولا تنها بخشی از متن نه همه متن را شامل میشود، کوشش میکنیم یک طرح کلی از پاراگراف هایی که بررسی کردیم در ذهن نگاه داریم تا در مرحله بعدی که سوالات Heading هست از همین اطلاعات برای پاسخدهی به آن سوالات بهره بگیریم. معمولا طراحی سوالات طوری هست که از یک تکه اطلاعات مشخص در متن میتوان به 2 سری سوال جواب داد. یعنی همان دلیل و اطلاعاتی که باعث شده جواب سوال مثلا دوم True شود میتوان یک heading را از بقیه تشخیص دادن و پاسخ درست را خیلی سریعتر پیدا کرد.

اما مورد بسیار مهم بعدی این هست که حتی زمانی که کار را با سوالات True False که در مثال بالا از شماره 7 تا 13 بود شروع کردیم همچنان سوالات 7 و 8 یعنی اولین سوالات معمولا بسیار دشوارتر از سوالات 9، 10 و… هستند. بنابراین در اینجا هم توصیه میشود کار را از اولین سوال آغاز نکنیم و یکی دو سوال اول را بعد از انجام بقیه سوالات یعنی 9 تا 13 بگذاریم. همچنین دقت کنید در این سوالات True False Not given که پاسخ آن ها در متن به ترتیب هست آیا کلمه خاص مثل اسم یا Building یا یک نظریه یا یک کلمه خاص که با حرف بزرگ نوشته شده وجود دارد که بتوان بدون خواندن حجم زیادی از متن آن را پیدا کرد یا خیر؟ قطعا چنین چیزی وجود دارد. فقط دقت کنید کلمه خاص ما نباید در تمامی متن تکرار شده باشد و باید محدود به 1 یا 2 پاراگراف باشد. اگر حس میکنید سوالات 9، 10 و ….. سخت هستند و بیش از 1 دقیقه زمان صرف شده و چیزی پیدا نکردید متن را رها کنید و سریع بدنبال کلمه خاصی که توضیح داده شد باشید. بعد از پیدا کردن کلمه مورد نظر و در نهایت پاسخ صحیح، سوالات قبلی در خط های قبل و سوالات بعدی در خط های بعدی هستند این سوال به شما کمک کرد تا بدون خواندن حجم زیادی از متن به سرعت به جواب ها برسید و در زمان صرفه جویی کنید.  

.

✅ دانلود رایگان خودآموز رایگان ویدئویی 4 مهارت آیلتس سایمون

✅ دانلود رایگان pdf سوالات واقعی آیلتس سال 1394 تا 1402

  

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید

  

error: Content is protected !!

بهترین زمان برای یادگیری...

فرصت را از دست ندهید و در کلاس‌های نیمه خصوصی آیلتس ثبت نام کنید. شروع کلاس‌ها از هفته اول مردادماه با 20% تخفیف

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس حاصل کنید و اخبار آیلتس 2 را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.