بهترین ایستگاه های رادیویی برای تقویت لیسنینگ آیلتس

بهترین ایستگاه های رادیویی برای تقویت لیسنینگ

بهترین ایستگاه های رادیویی برای تقویت لیسنینگ آیلتس

بهترین ایستگاه های رادیویی برای تقویت لیسنینگ آیلتس

در ژانویه سال 2015 این نوشته در خصوص “ایستگاه های رادیویی برتر جهان به زبان انگلیسی” بعنوان مرجعی و منبع تمام نشدنی، ارزان، آموزنده و با زبانی آکادمیک برای تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی و مهارت شنیداری و در گام بعدی ابزاری برای بالا بردن نمره لیسنینگ در آزمون های آیلتس و تافل به زبان آموزان و علاقندان گرامی ارایه شده و تا امروز نزدیک به 7 سال هست که راهنمای بسیاری از عزیزان بوده است. در آپدیت سال 2023، یک ویدئوی ارزشمند راهنما در همین زمینه و چند لینک را اضافه و به روز رسانی کردیم و امیدواریم این محتوا همچنان برای شما جذاب و آموزنده باشد. 

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.  

.

معرفی بهترین ایستگاه های رادیویی انگلیسی

دانلود فایل

.

ایستگاه های رادیویی انگلیسی برای زبان آموزانی در سطح پیشرفته

نکته بسیار با اهمیت در زمینه به کار گرفتن ایستگاه های رادیویی انگلیسی زبان و کنار گذاردن زمان برای گوش فرا دادن به آن ها مساله “هماهنگ بودن با سطح زبان آموز” است. برخی از مدرسان آیلتس و تافل اقدام به معرفی برخی شبکه های ماهواره ای برای تقویت لیسنینگ زبان آموزانی میکنند که در سطح بسیار پایینی از دایره لغات و مهارت شنیداری قرار دارند و از ایشان میخواهند بعنوان بخشی از برنامه درسی خود برخی از این برنامه ها را ضبط کرده چندین بار به آن ها گوش فرا دهند.

باید توجه داشت برنامه های رادیویی انگلیسی زبان عموما برای شنونده انگلیسی زبان طراحی شده و در سطح بسیار بالایی از واژگان، ساختارهای دستوری، سرعت بیان و لیسنینگ قرار دارند و به باور من برای زبان آموزانی که نمره آن ها پایین تر از 6 آیلتس یا 70 تافل است مناسب نمیباشند.

با اینهمه زبان آموزانی که نمره ایشان بالاتر از 6.5 آیلتس یا 85 تافل است میتوانند از برنامه های رادیویی بهترین ایستگاه ها استفاده بسیار خوبی کرده و روزانه زمانی را برای گوش کردن به این برنامه ها کنار بگذارند. در اینجا به معرفی برخی از بهترین ایستگاه های رادیویی و لهجه اجرا کنندگان برنامه های آن ها میپردازیم.

برای ورود به هر شبکه بر روی لینک هایی که در پایان آمده کلیک کنید تا وارد وبسایت مربوطه شده و به سادگی به برنامه های گلچین شده شبکه مورد نظر خود گوش کنید.

.

رادیوی بی بی سی با لهجه برییتش

BBC radio for British English

.

شبکه رادیوی ای بی سی با لهجه آمریکایی

ABC Radio Networks for American English

http://www.npr.org/sections/interviews

.

شبکه سی بی سی با لهجه کانادایی

CBCNews for Canadian English

.

شبکه ای بی سی با لهجه استرالیایی

ABC News Radio for Australian English

.

شبکه مور اف ام با لهجه نیوزلندی

More FM for New Zealand English

.

شبکه اس ای اف ام با لهجه آفریقای جنوبی

SA fm for South African English

.

شبکه بی بی سی اسکاتلند با لهجه اسکاتلندی

BBC Radio Scotland for Scottish English

.

توجه داشته باشید در برخی از این وبسایت ها باید وارد بخش  Listen  یا Radio شوید تا بتوانید به رادیوی مورد نظر خود گوش کنید.

.

معرفی ایستگاه انگلیسی زبان رادیوی NPR با لهجه آمریکایی

بهترین ایستگاه های رادیویی برای تقویت لیسنینگ

ایستگاه رادیوییNPR برای تقویت لیسنینگ

در زیر لینک وبسایت یکی از ایستگاه های رادیویی با لهجه آمریکایی با نام NPR معرفی شده که در آن زبان آموزان و علاقمندان نه تنها امکان شنیدن اخبار، مصاحبه ها، موسیقی و هنر و دیگر برنامه ها را دارند بلکه میتوانند فایل های صوتی این اخبار را دانلود کرده و با تمرکز بیشتر آن ها را بررسی نمایند.

http://www.npr.org/sections/interviews

.

ایستگاه های رادیویی با لهجه استرالیایی

چندین ماه پیش بدنبال یافتن ایستگاه های رادیویی برای زبان آموزان علاقمند به تقویت لیسنینگ و زبان انگلیسی بطور کلی بودم که تصادفا با ایستگاه ABC آشنا شدم: http://www.abc.net.au/newsradio

.

برنامه های این ایستگاه به لهجه استرالیایی پخش میشود و بجز برنامه های جذاب و شنیدنی آن برتری های چشمگیری در سنجش با دیگر ایستگاه های رادیویی دارد. یکی از برتری های این ایستگاه امکان شنیدن چندین باره برنامه های رادیویی است چرا که برنامه ها بصورت ضبط شده قابل دسترسی هستند. همچنین متن نوشتاری در زمینه هر یک از برنامه ها هم معمولا در وبسایت در دسترس است.

بهترین ایستگاه های رادیویی برای تقویت لیسنینگ

بهترین ایستگاه های رادیویی

چطور از لهجه استرالیایی سر در بیاوریم؟

اگر در سطح پایینی از زبان انگلیسی قرار دارید بهترین کار تقویت لیسنینگ با کتاب های آموزشی است. فهرستی از بهترین کتاب ها برای آموزش و تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی در پیوند های پایان نوشته آورده شده است. در گام بعدی میتوانید به برنامه هایی که در ایستگاه زیر پخش میشود گوش کنید. برنامه گوش کردن این برنامه ها باید پیوسته و روزانه باشد.

http://www.abc.net.au/newsradio

روزانه نیم ساعت تا یک ساعت را به شنیدن برنامه اختصاص دهید. میتوانید یک برنامه مثلا 6 دقیقه ای را بارها گوش کنید و سعی کنید با تمرکز بیشتر چیزهای بیشتری از آن متوجه شوید. همچنین میتوانید اخبار مربوط به آن را بخوانید تا از موضوع آگاهی بیشتری پیدا کنید.

همچنین لهجه استرالیایی در بسیاری از فایل های شنیداری امتحان های آیلتس وجود دارد که میتوانید با بهره گیری از آن ها آشنایی خود را با این گویش بیشتر کنید.

در برخی وبسایت ها کتاب ها و فایل هایی صوتی با لهجه استرالیایی برای دانلود در دسترس است. برای مثال مورد زیر را ببینید:

www.kardoonline .com/آموزش-لهجه-استرالیایی-acting-with-an-accent-australian/

.

برنامه های رادیویی نزدیک به آیلتس – شبکه رادیویی ABC

بهترین ایستگاه رادیویی نزدیک به Listening های آیلتس

شبکه رادیویی ABC که صفحه نخست وبسایت آن را در بالا و نشانی سایت آن را در پایین میبینید یکی از بهترین شبکه های رادیویی برای تقویت زبان انگلیسی در سطح پیشرفته و بهبود وضعیت مهارت شنیداری از پیشرفته به فراتر از پیشرفته یا از نمره 6.5 تا 7 آیلتس تا نمره 8 و 8.5 است.

http://www.abc.net.au/newsradio

.

دانلود نرم افزار جستجو و ضبط برنامه رادیوهای اینترنت

radio for improving listening

این نرم افزار RaimaRadio نام دارد و از برتری های استفاده از آن قابلیت جستجو میان شبکه های رادیویی رایگان جهان در دسته بندی های مجزا(برای مثال موسیقی، برنامه های کمدی، سخنرانی ها و…) و یا مناطق مختلف جغرافیایی و …است.

همچنین با بهره گیری از این نرم افزار میتوانید برنامه های مورد نظر خود را بصورت فایل های صوتی ضبط کرده و بعدا آن ها را دوباره مرور کنید. این قابلیت برتری بزرگی به شمار میرود و به ویژه میتواند برای زبان آموزان بسیار سودمند باشد. این نرم افزار را میتوانید در سایت “دانلود ها” در این نشانی به صورت رایگان دانلود کنید:

پخش رادیوهای اینترنتی با RarmaRadio 2.64 Multilingual (نسخه قابل نصب)

.

بهترین ایستگاه های رادیویی برای تقویت لیسنینگ – همراه باشید

کانال دانلودی تلگرام (https://t.me/ielts2official) و گروه آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما راهنمای شما عزیزان و پاسخگوی سوالات در مسیر آیلتس خواهد بود.