جستجو

آشنایی با لهجه Cockney، RP و Northern

آشنایی با لهجه Cockney، RP و Northern
آشنایی با لهجه Cockney، RP و Northern

آشنایی با لهجه Cockney، RP و Northern – لهجه های غالب بریتیش

در این پست در قالب یک ویدئو بر روی 3 لهجه غالب بریتیش یعنی RP، کاکنی و نورثرن توضیحاتی ارزشمند به شما عزیزان ارایه شده و همراه با دیگر آموزش های ویدئویی میتوانید تصویر بهترین از این گویش ها داشته باشید. در این صفحه هم میتوانید آموزشی مشابه از لهجه های غالب در استرالیا باشید. 

برای دانلود هزاران منبع به روز آیلتس و زبان انگلیسی در کانال های دانلودی ما در تلگرام به نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) همراه باشید.  

.

آشنایی با لهجه Cockney، RP و Northern – انواع لهجه های بریتیش

دانلود فایل

.

✅ دانلود pdf جزوه متداول ترین اصطلاحات عامیانه British

لینک دانلود جزوه / دانلود تلگرام

نگاهی به لهجه های Cockney، RP و Northern 

لهجه Cockney یکی از لهجه‌های منطقه لندن در انگلستان است. این لهجه بیشتر در مناطق شرقی لندن صحبت می‌شود و معمولاً به عنوان لهجه کارگری شناخته می‌شود. برخی از ویژگی‌های لهجه Cockney عبارتند از:

1. تلفظ حرف “H”:
– در لهجه Cockney، حرف “H” در آغاز کلمات تلفظ نمی‌شود. به عنوان مثال، کلمه “house” به جای تلفظ “هاوس”، به صورت “‘اوس” تلفظ می‌شود.

2. تلفظ حرف “T”:
– حرف “T” در برخی موارد در وسط کلمات تلفظ نمی‌شود یا به صورت یک صدای ضعیف تلفظ می‌شود. به عنوان مثال، کلمه “bottle” به جای تلفظ “باتل”، به صورت “با’ل” تلفظ می‌شود.

3. استفاده از رایج ترین اصطلاحات:
– لهجه Cockney شامل بسیاری از اصطلاحات و عبارات رایج است که در سایر لهجه‌ها استفاده نمی‌شوند. به عنوان مثال، “apples and pears” به معنی “پله‌ها” و “butcher’s hook” به معنی “نگاه کردن” است.

لهجه RP (Received Pronunciation) یکی از لهجه‌های استاندارد انگلیسی است که در بریتانیا استفاده می‌شود. این لهجه معمولاً به عنوان لهجه مربوط به طبقه متوسط و بالاتر شناخته می‌شود و در رسانه‌ها و آموزش‌های زبان انگلیسی استفاده می‌شود. برخی از ویژگی‌های لهجه RP عبارتند از:

1. تلفظ حرف “R”:
– در لهجه RP، حرف “R” در آخر کلمات و بعد از حروف صدادار تلفظ نمی‌شود. به جای آن، حرف “R” به صورت یک صدای واکالت تلفظ می‌شود. به عنوان مثال، کلمه “car” به جای تلفظ “کار”، به صورت “کا” تلفظ می‌شود.

2. تلفظ حروف صدادار:
– حروف صدادار در لهجه RP ممکن است با تلفظ متفاوتی نسبت به لهجه‌های دیگر تلفظ شوند. به عنوان مثال، حرف “a” در کلماتی مانند “dance” به جای تلفظ “دنس”، به صورت “دانس” تلفظ می‌شود.

3. استفاده از تلفظ واضح و صحیح:
– لهجه RP بر روی تلفظ واضح و صحیح حروف و کلمات تاکید دارد و سعی می‌کند از تلفظ‌های محلی و گویشی خودداری کند.

لهجه Northern یکی از لهجه‌های مناطق شمال انگلستان است. این لهجه در مناطقی مانند منچستر، لیدز و نیوکاسل صحبت می‌شود. برخی از ویژگی‌های لهجه Northern عبارتند از:

1. تلفظ حرف “A”:
– در لهجه Northern، حرف “A” در برخی کلمات به صورت یک صدای باز است و به جای تلفظ “ا”، به صورت “آ” تلفظ می‌شود. به عنوان مثال، کلمه “bath” به جای تلفظ “باث”، به صورت “باآث” تلفظ می‌شود.

2. تلفظ حروف صدادار:
– حروف صدادار در لهجه Northern ممکن است با تلفظ متفاوتی نسبت به لهجه‌های دیگر تلفظ شوند. به عنوان مثال، حرف “u” در کلماتی مانند “bus” به جای تلفظ “باس”، به صورت “بآس” تلفظ می‌شود.

3. استفاده از اصطلاحات و عبارات خاص:
– لهجه Northern شامل بسیاری از اصطلاحات و عبارات خاص است که در سایر لهجه‌ها استفاده نمی‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این اصطلاحات و عبارات، می‌توانید به منابع آموزشی مربوط به لهجه Northern مراجعه کنید.

.

آشنایی با 20 نوع لهجه بریتیش در 20 دقیقه

دانلود فایل

.

دشوارترین لهجه های بریتیش کدام لهجه ها هستند؟

دشوارترین لهجه‌ های بریتیش برای یک غیر بومی انگلیسی زبان ممکن است شامل لهجه Cockney و لهجه Northern باشند. این لهجه‌ ها دارای ویژگی‌ها و تلفظ‌های خاصی هستند که ممکن است برای غیر بومی‌ها سخت باشد. البته، دشوارترین لهجه برای شخصی ممکن است به وابستگی به زمینه و تجربه‌های زبانی او متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است لهجه RP را نیز دشوار تلقی کنند، زیرا این لهجه استاندارد بریتانیایی است و بر روی تلفظ صحیح و واضح حروف و کلمات تاکید دارد.

.

نمونه لهجه های بریتیش از ساده به سخت

دانلود فایل

.

آشنایی با لهجه Cockney، RP و Northern – مطالب پیشنهادی:

آشنایی با انواع لهجه استرالیایی

تاثیر لهجه British و American در نمره آیلتس

دانلود کتاب Intonation in Context (آموزش لهجه بریتیش)

  

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید

  

error: Content is protected !!

بهترین زمان برای یادگیری...

فرصت را از دست ندهید و در کلاس‌های نیمه خصوصی آیلتس ثبت نام کنید. شروع کلاس‌ها از هفته اول مردادماه با 20% تخفیف

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس حاصل کنید و اخبار آیلتس 2 را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.