پاسخ کدام نوع سوالات ریدینگ آیلتس در متن به ترتیب است؟

پاسخ کدام نوع سوالات ریدینگ آیلتس در متن به ترتیب است؟

پاسخ کدام نوع سوالات ریدینگ آیلتس در متن به ترتیب است؟

پاسخ کدام نوع سوالات ریدینگ آیلتس در متن به ترتیب است؟

در پستی جداگانه به صورت کامل درباره 14 نوع سوال ممکن در ریدینگ ایلتس آکادمیک و جنرال صحبت کردیم و استراتژی و نکات پاسخگویی به هر یک به طور کامل توضیح داده شد و نمونه هایی استاندارد برای هر سوال به صورت گام به گام و تشریحی پاسخ داده شد.

در این صفحه به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد که در یک نگاه از میان تمامی سوالات، پاسخ کدام انواع در متن به ترتیب ظاهر میشود و پاسخ کدامیک در متن پراکنده است و ترتیبی ندارد.

.

پاسخ کدامیک از انواع سوال های ریدینگ آیلتس در متن به ترتیب میباشند؟

در زیر به صورت فهرست وار سوالاتی که پاسخ آن ها در متن به ترتیب ظاهر میشوند و مواردی که پاسخ های آن ها در متن ترتیبی ندارند آورده شده است:

پاسخ این 8 نوع سوال ریدینگ در متن به ترتیب هستند:

✅ Summary Completion 

✅ Sentence Completion 

✅ Multiple Choice Questions

✅ Table Completion

✅ Flow Chart Completion

✅ Diagram Completion

✅ True, False, Not given / Yes, No, Not given

✅ ‘Short Answer’ questions

اما پاسخ این 6 نوع سوال ریدینگ در متن به ترتیب نیستند:

✅ Matching paragraph headings

✅ Matching Paragraph information

✅ Matching Features (Matching names with statements or information)

✅ Matching sentence endings

✅ List Selection (List of Options)

✅ Choosing a Title

.

رابطه سطح دشواری و ترتیب پاسخ سوالات ریدینگ ایلتس

باید توجه داشته باشید پیدا کردن پاسخ های درست در انواع سوالاتی که پاسخ های آن ها به ترتیب هستند به مراتب ساده تر از سوالاتی با پاسخ های پراکنده در متن هستند و با کمی تمرین با نمونه سوالات ریدینگ آیلتس این امر برای تمامی زبان آموزان آشکار میشود. دلیل این الگو هم قصد طراح سوالات آیلتس در جداسازی شرکت کنندگان سطح نمره 4 تا 6 از شرکت کنندگانی در سطح نمره 6 تا 9 هست.

هر دو گروه یاد شده میتوانند سوالات نوع ترتیب دارد را پاسخ دهند اما گروهی که در سطح پایین تری هستند بدون شک در پاسخ به سوالاتی که ترتیب ندارند با چالش جدی روبرو هستند. نوع سوالات معمولا دشوار تر است و همچنین زمان قابل توجهی صرف پیدا کردن محل پاسخ یا مکان یابی پاسخ میشود.

.

تمرین با نمونه سوالات ریدینگ آیلتس با جواب pdf

در سایت www.ielts2.com معتبرتین نمونه سوالات ریدینگ آیلتس آکادمیک و جنرال با جواب برای دانلود pdf برای زبان آموزان عزیز گردآوری شده است. دقت داشته باشید تنها رفرنس بدون خطا و نزدیک ترین منبع به سوالات ریدینگ آیلتس روز آزمون شما مجموعه کتاب های کمبریج آیلتس جنرال و آکادمیک هست. اما اگر هنوز در سطح آیلتس نیستید این کتاب ها برای شما بسیار دشوار خواهند بود و بهتر هست با نمونه های ساده تر و کتاب هایی که حالت سطح بندی دارند کار را آغاز کنید.

گلچینی از صد ها سمپل تست ریدینگ آیلتس در سطح متوسط و سطح پیشرفته و واقعی ریدینگ آیلتس بر روی سایت ما برای تمرین آنلاین وجود دارد اما اگر بدنبال دانلود منابع و تمرین در حالت آفلاین هستید دانلود رایگان سری کتاب های Complete IELTS و دانلود سری Mindset for IELTS و همچنین کتاب Get Ready for IELTS Reading میتوانند گزینه های خوبی باشند چون عملا از سطح پیش آیلتس و بسیار ساده تر کار را آغاز میکنند.

جمع بندی و سخن پایانی

به ترتیب بودن یا نبودن پاسخ ها در سوالات مختلف ریدینگ آیلتس بدون شک موضوع بسیار با اهمیتی است و آشنا نبودن با این فهرست میتواند زمان زیادی را در آزمون شما هدر دهد. در این نوشته کوشش کردیم فهرست مربوطه را به صورت خلاصه ارایه کنیم و منابعی برای تست زنی تکمیلی معرفی کنیم. در گروه آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما هر روزه تست زنی های ریدینگ و لیسنینگ و تمرین با سوالات رایج آیلتس در دستور کار قرار دارد. ضمنا شما میتوانید تمامی سوالات خود را آزادانه مطرح کرده و منابع دانلودی را درخواست نمایید.