کلاهبرداری با تبلیغ “آیلتس بدون آزمون” و “استاد ممتحن آیلتس”

کلاهبرداری با تبلیغ "آیلتس بدون آزمون" و "استاد ممتحن آیلتس"

کلاهبرداری با تبلیغ “آیلتس بدون آزمون” و “استاد ممتحن آیلتس”

کلاهبرداری با تبلیغ “آیلتس بدون آزمون” و “استاد ممتحن آیلتس”

با فراگیرتر شدن فرهنگ مال پرستی و ثروت اندوزی در ایران، حوزه آموزش آیلتس و تافل نیز همانند تمامی حوزه های دیگر شاهد ظهور افرادی بوده که گاه هیچ سررشته و پیشینه ای در این زمینه نداشته و تنها و تنها به درامدزایی آن حوزه و بیرون کشیدن پول به هر قیمت از آن می اندیشند.

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2Books) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

البته نباید تمامی تقصیر را بر گردن این افراد زیاده خواه و کلاهبردار انداخت. به باور من بخش دیگری از مشکل نبود قوانین یا نیروی اجرایی برای پیگیری مجرمین و آزاد بودن ایشان و نداشتن ترس و واهمه از پیامد های این کلاهبرداری ها و از سوی دیگر علاقه چشمگیر گروهی از زبان آموزان برای پرداخت هر میزان پول برای رسیدن به مدرک آیلتس بدون آزمون یا با فریبکاری و تقلب است.

به هر روی برخی از مدرسان آیلتس و تافل در سراسر تهران (و شاید شهر های دیگر) اقدام به تبلیغاتی نظیر ممتحن آیلتس بودن و یا دسترسی به بانک سوالات آیلتس و ادعاهای احمقانه دیگر میکنند و متاسفانه گروهی از زبان آموزان نیز جذب چنین ادعاهایی میشوند و پول و زمان خود را بر باد میدهند.

گویا وبسایت آفرینش اقدام به برگزاری یک گفتگوی رو در رو با یکی از ممتحین واقعی کرده و ایشان به بسیاری از سوالات در این زمینه پاسخ داده که میتواند برای زبان آموزان به ویژه کسانی که در شرف تصمیم گیری در این زمینه هستند بسیار سودمند باشد. هچنین چند مورد دیگر در زمینه کلاهبرداری آیلتس را در پایان این نوشته خواهیم آورد.

نوشته زیر گویا مصاحبه با یک examiner یا آزمون گیرنده آیلتس است که مرکز آفرینش در زمینه “ممتحنین دروغین آیلتس”منتشر کرده است:

http://www.ielts-house.com/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=272&newsview=9435

.

برگرفته از این مصاحبه:

دقیقاً نحوه نمره دهی در آزمون در تمام جهان یکسان است و به هیچ عنوان هیچ فرقی بین مراکز وجود ندارد. توجه کنید که شما گزارش اقلیت مردم را در فضای مجازی می‌خوانید و این اقلیت هستند که اعتراض می‌کنند و شما گزارش آن اکثریتی که نمره دلخواه را کسب می‌کنند نمی‌بینید چرا که آن‌ها نیازی به نوشتن در سایتها ندارند، چون نمره خودشان را گرفته اند!

این جزو خطوط قرمز IELTS است و به هیچ عنوان نمی‌تواند و هر ممتحنی که چنین اعلامی داشته باشد سریعاً از کار معلق می‌شود. پس بنابراین کسی که جایی اعلام کند ممتحن است، قطعاً ممتحن نیست!!!

 

….

متن کامل مصاحبه (بدون دیدگاه های بازدید کنندگان):

شاید شما هم به این دسته از تبلیغات برخورد باشید: پوستری را در گوشه دیوار می‌بینید که نوشته استاد … Examiner رسمی آزمون‌ IELTS و یا استادی که می‌شناسید خود را ممتحن باسابقه آزمون‌های IELTS معرفی می‌کند و استاد دیگری که ادعا می‌کند یکی از ممتحنین  فلان مرکز از دوستان اوست، که می‌تواند با چند جلسه کلاس خصوصی و حل نمونه سؤالات احتمالی آزمون و البته کمی پول بیشتر، نمره مورد نظرتان را تضمین کند! و ادعاهای مضحک دیگری نظیر دسترسی به بانک سؤالات آزمون IELTS و از این قبیل تبلیغات فریبنده یا بهتر بگوییم: “کلاهبرداری ها!”

بله خنده‌دار است! اما ماهانه صدها نفر از زبان‌آموزان که بسیاری از آن‌ها را به شخصه بارها و بارها دیده ایم که با پرداخت میلیون‌ها تومان، سرکیسه این افراد سودجو شده اند و بعضاً برای همیشه شانس گرفتن مدرک IELTS را به علت اقدام غیرقانونی خود از دست داده اند!

با احترام به تمامی اساتید دلسوز و زحمت‌کش عرصه آموزش، متأسفانه دسته دیگری از اساتید سودجو، بله درست شنیدید! اساتید! ، برای خود اسم و رسمی هم از این راه به پا کرده اند، و آنقدر بازار پر رونقی از این کاسبی مال حرام برای خود ایجاد کرده اند که برخی از آنها با جسارت هر چه تمام‌ تر به همراه تدریس آیلتس، مستقیماً پروسه مهاجرت زبان آموزان را هم انجام می‌دهند! چرا که در ذهن بسیاری این‌گونه ملکه شده است که کسی که استاد زبان انگلیسی است یا در آموزش IELTS تخصص دارد امکان ندارد به خاطر پول به چنین دروغ‌هایی توسل کند! برخی دیگر از آنها که همین اواخر شاهد یک نمونه آن بودیم با اسامی مجعول ممتحنین واقعی آزمون IELTS اقدام به جذب زبان آموزان و بالتبع کلاهبرداری های میلیونی میپردازند! چرا که معمولاً هیچ شاگردی روی آن را ندارد که از استاد خود شناسنامه یا کارت شناسایی بخواهد که بداند نام واقعی استادش چیست؟!

اما اگر از ما می‌شنوید، صادقانه می‌گوییم آنقدر این شیوه کلاهبرداری رواج یافته است که اگر ماهیانه چند نمونه از آن را نشنویم، تعجب می‌کنیم!

شاید این سئوال در ذهنتان پیش آید که چه دلیلی دارد استادی که توانایی تدریس IELTS و درآمدزایی مناسب برای خود دارد، دست به چنین حیله‌های ناجوانمردانه ای بزند؟! پاسخش واضح است! چون با چسباندن یک کلمه ساده “ممتحن” به نام فامیلی خود قیمت ساعتی کلاس‌های خصوصی را از عرف آن که بین 40 تا 70 هزار تومان است به چندین و چند برابر آن از ساعتی 150 تا 300 هزار تومان و تا حتی پکیج های 10 جلسه ای 3 تا 8 میلیون تومانی ارتقا می‌دهند!!! از همین رو در خانه آیلتس آفرینش تصمیم گرفتیم تا مصاحبه‌ای را با یکی از ممتحنین مراکز برگزاری آزمون IELTS برگزار کنیم تا زبان‌آموزان گرامی بتوانند با مطالعه متن مصاحبه و دقت در موارد مطروحه تمامی شائبه های ذهنی خود را برطرف نمایند.

توجه نمایید با توجه به الزام قانونی از سوی مرکز جهانی IELTS مبنی بر محرمانه بودن نام ممتحنین، از درج نام ممتحن در این مصاحبه خودداری شده است.

سلام و احترام. قبل از هر چیز تشکر میکنیم از اینکه وقت خودتون رو به خانه آیلتس آفرینش دادید.

سلام به شما و زبان آموزان گرامی و تشکر از شما برای ایجاد این فرصت مناسب

اولین سئوال اینکه آیا ممتحن می توانند در مؤسسات مجاز زبان تدریس کنند؟

بله می‌توانند.

آیا قبلاً قانونی دال بر این وجود داشته که ممتحنین اجازه تدریس در مؤسسات را ندارند؟

خیر قبلاً هم چنین قانونی نداشته ایم.

آیا نمره ممتحن می‌بایست در هر چهار مهارت آزمون 9 باشد؟

بله. باید در هر چهار Skill نمره 9 آکادمیک را کسب کرده باشد و یا ممتحن میباست Native آمریکایی، انگلیسی یا استرالیایی مادرزاد باشد که حتی در این حالت هم امکان دارد از آنها نمره 9 آکادمیک را بخواهند. این اطلاعات به صورت عمومی در MPR – minimum professional requirements ielts examiner سایت IELTS.org منتشر شده است.

آیا ممتحن می‌تواند از شاگردان کلاسهای گروهی خود امتحان بگیرد؟

ه هیچ وجه نمی‌تواند از شاگرد امتحان بگیرد یا به وی نمره دهد یا موارد محرمانه را برای وی مطرح کند.

مگر مسائل محرمانه ای هم در IELTS وجود دارد؟!

بالتبع مانند آزمونهای بزرگ یا بین المللی دیگر مسائل محرمانه و قرنطینه ای وجود دارد و این طبیعی است.

یک سئوال از روی کنجکاوی! Examiner ها حقوق خود را از مرکز اصلی IELTS در خارج از کشور می‌گیرند و به دلار؟

خیر. از سنتری که در آن کار می‌کنند حقوق می‌گیرند و پرداخت‌ها به ریال است.

ممتحن می‌تواند اعلام کند که من ممتحن آزمون IELTS هستم؟

به هیچ وجه! فقط در یک جا قانون به شما اجازه می‌دهد که ممتحن بودن خود را اعلام کنید آن هم در رزومه محرمانه مهر و موم شده جهت ارائه به مراکز آکادمیک می باشد.

آیا ممتحن می‌تواند در تبلیغات عمومی خود مثلاً در وب سایت شخصی خود را یا وب سایت مؤسسه‌ای که در آن مشغول به تدریس است اعلام کند که ممتحن رسمی آزمون IELTS است؟!

این جزو خطوط قرمز IELTS است و به هیچ عنوان نمی‌تواند و هر ممتحنی که چنین اعلامی داشته باشد سریعاً از کار معلق می‌شود. پس بنابراین کسی که جایی اعلام کند ممتحن است، قطعاً ممتحن نیست!!!

یعنی هر جا دیدیم در یک سایت، فردی اعلام کرده است که ممتحن IELTS است، ادعای آن شخص کذب است؟!

قطعاً و 100% بدانید ادعای آن شخص و مؤسسه دروغ محض است!  که متأسفانه نمونه‌های مختلفی از این ادعاها همچنان در فضای مجازی وجود دارد که البته مرکز IELTS با حساسیت هر چه تمام تر این گونه ادعاهای واهی را رصد و پیگیری می کند.

اگر تصادفاً کسی که از وی Interview آزمون اصلی را می‌گیرید، شاگرد کلاسهای گروهی شما باشد، چه عکس‌العملی در جلسه آزمون Speaking خواهید داشت؟

قطعاً از وی آزمون نمی‌گیریم! و او را به ممتحن دیگری ارجاع می‌دهیم. معمولاً ممتحنین چند دقیقه قبل از جلسه Interview عکس شاگرد را در اختیار دارند و چنانچه وی را بشناسند، قبل از ورود، وی را به ممتحن دیگری ارجاع می‌دهند. این آشنایی هم فقط شامل شاگرد بودن نمی‌شود. فامیل، دوست، آشنا و شاگرد را باید طبق قانون به Examiner دیگری ارجاع دهیم.

آیا داوطلبین قبل از آزمون Speaking می‌دانند ممتحن آن‌ها چه کسی است؟

اصلاً ، به هیچ وجه

پس چگونه است که بعد از آزمون Speaking، داوطلبین در بسیاری از سایت‌ها و فروم های فارسی‌زبان نظر خود را با ذکر نام دقیق ممتحن در خصوص جلسه Interview خود در مراکز مختلف برگزاری آزمون IELTS ابراز کرده اند؟!

به دلیل اینکه ابتدای آزمون Speaking ممتحن وظیفه دارد نام خود به همراه کد شناساییش در مرکز IELTS را  چند بار بگوید و بدیهی است که ناخودآگاه داوطلب نام Examiner را می شنود.  فایل این Interview پس از آزمون در اختیار مرکز قرار می گیرد.

آیا به طور کلی راهی برای اثبات این که شخصی ممتحن واقعی مرکز IELTS است وجود دارد؟

خیر! مگر اینکه شما با مرکز اصلی یا مراکز برگزاری آزمون تماس بگیرید یا ایمیل بزنید که آیا فلان شخص ممتحن است یا خیر و یا اینکه خودتان Examiner را در حال برگزاری آزمون به چشم دیده باشید.

آیا ممتحن آزمون رسمی IELTS که در مؤسسات آموزشی یا به طور خصوصی مشغول به فعالیت است، می‌تواند تصحیح کننده Writing یا برگزارکننده آزمون‌های شبیه‌سازی شده Speaking برای شاگردان خود باشد؟!

به‌هیچ‌ وجه! و  هیچ نوع  آزمون آیلتسی هم نمی‌تواند برگزار کند و هیچ نمره‌ای هم نمی‌توانند بدهند و این هم جزو خطوط قرمز IELTS است!

چه راه‌ هایی وجود دارد که داوطلبین و زبان‌آموزان اطمینان پیدا کنند که شخصی ممتحن واقعی آزمون هست یا نیست؟!

در خصوص اینکه شخصی ممتحن نیست چند راه وجود دارد.  اما در خصوص اینکه فردی ممتحن است فقط یک راه وجود دارد. اگر شخصی در مراجع عمومی از قبیل وب‌سایت، روزنامه و تراکت هرگونه تبلیغی را به عنوان ممتحن انجام دهد، قطعاً ممتحن نیست. دومین راه پرسش از مراکز برگزاری آزمون ‌IELTS از طریق تماس تلفنی یا ارتباط ایمیلی میباشد و سوم اینکه خود داوطلب ممتحن را در جلسه Interview دیده باشد.

آیا غیر از دادگاه‌ها و پلیس که هر شکایتی را می‌توان از طریق آن‌ها شروع و پیگیری کرد، مرجع رسمی برای شکایت از ممتحنین غیر واقعی آزمون IELTS و این دست کلاهبرداریها وجود دارد؟

بله، البته! Center ها و سازمان سنجش و آموزش کشور. و این جزو مسائلی است که در صورت شکایت به دلیل حساس بودن آن، در اولویت‌های کاری مراکز برگزاری آزمون IELTS قرار می‌گیرد و  Administrator های مراکز برگزاری آزمون، این‌گونه موارد را سریعاً رسیدگی می‌کنند.

همچنین شما می‌توانید از طریق بخش حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش هرگونه اطلاعات، اخبار و شکایت خودتان را از طریق ایمیل [email protected] انعکاس دهید و همین‌طور می‌توانید از طریق مراجعه حضوری، تماس تلفنی و یا ارتباط ایمیلی با مراکز برگزاری آزمون در ایران سؤالات یا شکایات خود را مطرح نمایید.  اطلاعات مراکز برگزاری آزمون IELTS ایران در سایت رسمی سازمان سنجش به شرح زیر درج گردیده است:

آیلتس تهران:

پايگاه اطلاع رساني: http://www.ieltstehran.com
نشانی ایمیل: [email protected]
نشاني: تهران، سعادت آباد، بلوار دريا، نرسيده به چهارراه مطهري، پلاک 163، طبقه سوم
شماره تماس: 88698827 و 88698828 (پيش شماره 021)

دانشگاه آزاد اسلامی:

پايگاه اطلاع رساني: http://ielts.iauset.com
نشانی ایمیل: [email protected]
نشاني: تهران، خيابان شريعتي، خيابان پابرجا، بلوار آينه، کوچه گل يخ، شماره 16، واحد 101
شماره تماس: 22614620(پيش شماره 021)

موسسه آموزش عالي عصر دين و دانش:

پايگاه اطلاع رساني: http://www.ieltsadd.ir
نشانی ایمیل: [email protected]
نشاني: تهران، خیابان ولی عصر ، ضلع شمالی پارک ساعی،کوچه ساعی یکم، بن بست دانش،موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش
شماره تماس: 88644690 و 88644691(پيش شماره 021)

موسسه فرهنگي و هنري ايرسافام:

پايگاه اطلاع رساني: http://ielts.irsafam.com
نشانی ایمیل: [email protected]
نشاني:تهران، خيابان انقلاب ، بين خيابان نجات اللهي و ميدان فردوسي ، جنب كوچه براتي ، پلاك 812 ، طبقه پنجم
شماره تماس: 66704373 و 66706276(پيش شماره 021)

موسسه آموزشي فرزانگان خوارزمي:

پايگاه اطلاع رساني: http://www.ieltskharazmi.com
نشانی ایمیل: [email protected]
نشاني: تهران، خيابان ميرداماد غربي، ابتداي پل ميرداماد، شماره 309
شماره تماس: 88673505(پيش شماره 021)

چرا مرکز اصلی IELTS به طور صریح نام ممتحنین را در سایت خودش اعلام نمی‌کند که از این دسته از کلاهبرداری پیشگیری کند؟

ببینید اینجا مسأله فقط مسأله یک آزمون IELTS و اعلام کردن نام یک استاد نیست. مسأله پروسه های پیچیده بورسیه، مهاجرت به کشورهای مختلف و بسیاری از خلاف‌کاری ها من‌جمله قاچاق مهاجرین است که متاسفانه سودجویان در این عرصه انجام می‌دهند و بالتبع مرکز IELTS با درک این شرایط احساس کرده است که ضرر اعلام کردن نام ممتحنین از ضرر اعلام نکردن نام آن‌ها به مراتب بیشتر است.

چه نظارتی بر ممتحن در جلسات Interview آزمون IELTS وجود دارد که نمره دهی ممتحنین سلیقه‌ای نباشد؟!

صدای ممتحن در جلسات Interview ضبط می‌شود و پس از آن در فرصت حدوداً 13 روزه ای که تا اعلام نتایج وجود دارد، فایل صوتی ضبط شده توسط 2 یا 3 نفر از مقامات علمی بالاتر مرکز آزمون و همچنین مرکز اصلی IELTS در استرالیا یا انگلیس بازبینی و دقیقاً چک می‌شود و اگر احیاناً مورد خطایی هم وجود داشته باشد از Examiner توضیح خواسته میشود و وی میبایست پاسخ‌گوی نحوه نمره دهی خود باشد و بدانید که مرکز IELTS در این مسأله حساسیت ویژه‌ای دارد و با دقت هرچه تمام‌تر فایل‌های صوتی و برگه ها را بررسی و نظارت می‌کند.توجه داشته باشید که تمام نمره ها طبق معیارهای یکسان در همه کشورهای جهان داده می شود و اصولاً سلیقه، جایی در این میان ندارد. همچنین تمامی این معیارها در سایت IELTS.org قابل رؤیت و بررسی است.

پس با توجه به صحبت شما این شایعه‌ای که در فرومها و سایت‌ها وجود دارد که به عنوان مثال مراکز IELTS ارمنستان آزمون را آسان‌تر می‌گیرند، صحیح نیست؟!

ابداً این‌طور نیست! دقیقاً نحوه نمره دهی در آزمون در تمام جهان یکسان است و به هیچ عنوان هیچ فرقی بین مراکز وجود ندارد. توجه کنید که شما گزارش اقلیت مردم را در فضای مجازی می‌خوانید و این اقلیت هستند که اعتراض می‌کنند و شما گزارش آن اکثریتی که نمره دلخواه را کسب می‌کنند نمی‌بینید چرا که آن‌ها نیازی به نوشتن در سایتها ندارند، چون نمره خودشان را گرفته اند!

پس به طور کل اینکه داوطبان صرفاً به دلیل اینکه Center های ایرانی نمره پایینتری می‌دهند، مراکز IELTS خارج از کشور را برای آزمون انتخاب می‌کنند، کار اشتباهی است؟

البته که کار اشتباهی است. به طور کل تلورانس 0.5 تا 1 نمره به دلایلی چون میزان استرس، خستگی و آمادگی شما در لحظه آزمون بستگی دارد . این کاملاً منطقی است. ولی اگر این تلورانس از حدی بیشتر باشد بدیهی است که خود مرکز IELTS روی این موضوع حساس می‌شود و در آن 13 روز فرجه تا زمان اعلام نتایج، بررسی می‌کند که چرا چنین اتفاقی افتاده است.

در آزمون IELTS امکان شانسی پاسخ دادن به سؤالات وجود ندارد؟!

چرا، امکانش هست. ولی تا جایی که ممکن است مرکز IELTS در تلاش است تا در طراحی‌های  آزمون، این امکان را به حداقل برساند.

حرف آخر شما برای داوطلبین آزمون IELTS و زبان آموزان آفرینش؟

نهایتاً بار دیگر تأکید می‌کنم هر جا و هر کسی که تبلیغ کند که Examiner است، مطمئن باشند که Examiner نیست و این جزو خطوط قرمز IELTS است. آنقدر هزینه این تخلف برای ممتحنین سنگین است که شک نکنید هیچ ممتحن واقعی آزمون از این دست تخلفات انجام نمی‌دهد!

تشکر از لطف شما که وقتتان ارزشمند خود را به آفرینش دادید و در این مصاحبه شرکت کردید.

سپاسگزارم از شما و زبان‌آموزان محترمتان

توضیح: خانه آیلتس آفرینش در نظر دارد تا حد ممکن پاسخ سئوالات شما زبان آموزان گرامی از ممتحنین را در بخش نظرات همین صفحه منتشر نماید. لذا چنانچه سئوالی یا نظری در خصوص ممتحنین آزمون IELTS و مسائلی از این دست دارید میتوانید در بخش نظرات پایین همین صفحه منعکس نمایید تا آفرینش پاسخ آن را از منابع آگاه آموزشی و ممتحنین جویا شود. با احترام

همچنین بخوانید:

کلاهبرداری با عنوان “مدرک آیلتس بدون آزمون، خرید مدرک آیلتس، فروش مدرک آیلتس”
http://ielts2.blogfa.com/post/62

بازگشت کلاهبردار سازمان سنجش به کشور / کلاهبردار آیلتس تغییر نام داد

http://www.farhangnews.ir/content/59463

جرم «جعل مدرک تحصیلی» در گفت و گو با کارشناسان حقوقی

http://titronline.ir/vdcb.sbaurhbs0iupr.html?txt

لغو ویزا بعد از صدور به دلیل مدرک تقلبی: داستان غم انگیز یکی از قربانیان موسسات متقلب
http://mokhtari.canparsblog.com/?p=630

هشدار: قربانی جعل اسناد‌‌ و پرونده سازی برای مهاجرت نشوید
http://www.parscanada.com/librarybookcontents.aspx?pID=1323

مواظب مدارک تقلبی باشید
http://www.neshani.my/news/story/Fake_Degrees

هزینه الکی برای آیلتس تقلبی نکنید(یک تجربه تلخ شخصی!)
http://feigned-ielts.blogfa.com

استقبال گسترده از مدارک جعلی!(+تبعات قضایی حقوقی آن)
http://www.migna.ir/vdcaion6.49nio15kk4.html

.

کلاهبرداری با تبلیغ “آیلتس بدون آزمون” و “استاد ممتحن آیلتس” – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان