جستجو

تفاوت انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی

تفاوت انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی
تفاوت انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی

تفاوت انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی – British vs American

در این صفحه به تفاوت های میان انگلیسی امریکن و بریتیش نگاهی خواهیم داشت. ویدئوهای ارزشمندی در این زمینه در این صفحه در دسترس هست و توضیحات متنی تکمیل کننده این توضیحات خواهد بود. همچنین آموزش هایی ویدئویی درباره انواع لهجه بریتیش و انواع لهجه های امریکن همراه با توضیحی درباره فرمت نوشتن تاریخ در هر دوی این نوع زبان انگلیسی ارایه شده که امیدواریم برای عزیزان سودمند باشد. 

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

تفاوت تلفظ، املا و لغات British American

دانلود فایل
.

تفاوت انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی

در اینجا تفاوت‌های اصلی بین انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی در تلفظ، املا و لغات را بررسی میکنیم. این تفاوت‌ها به دلیل تاریخچه و تأثیر فرهنگ و جغرافیا در هر منطقه به وجود آمده است. برخی از تفاوت‌های اصلی عبارتند از:

1. تلفظ:

– در انگلیسی بریتانیایی، حرف R در انتهای کلمات و بعد از حروف صدادار تلفظ نمی‌شود. به عنوان مثال، کلمه “car” به صورت /kɑːr/ تلفظ می‌شود. در زبان انگلیسی آمریکایی، حرف R به صورت رولینگ تلفظ می‌شود. به عنوان مثال، کلمه “car” به صورت /kɑr/ تلفظ می‌شود.
– در برخی کلمات، تلفظ حرف A نیز متفاوت است. به عنوان مثال، کلمه “dance” در انگلیسی بریتانیایی به صورت /dɑːns/ تلفظ می‌شود، در حالی که در انگلیسی آمریکایی به صورت /dæns/ تلفظ می‌شود.

2. املا:

– در برخی کلمات مانند “colour” و “flavour”، در انگلیسی بریتانیایی حرف U قبل از حرف R به صورت “our” املایی تلفظ می‌شود (/kʌlər/ و /fleɪvər/). در انگلیسی آمریکایی، حرف U قبل از حرف R به صورت “or” املایی تلفظ می‌شود (/kʌlər/ و /fleɪvər/).

– در برخی کلمات مانند “realise” و “organise”، در انگلیسی بریتانیایی پسوند “ise” استفاده می‌شود، در حالی که در انگلیسی آمریکایی پسوند “ize” استفاده می‌شود. به عنوان مثال، کلمه “realise” در انگلیسی بریتانیایی به صورت /ˈriːəlaɪz/ نوشته و تلفظ می‌شود، در حالی که در انگلیسی آمریکایی به صورت /ˈriːəlaɪz/ نوشته و تلفظ می‌شود.

3. لغات:

– برخی لغات مرتبط با مواد غذایی در هر دو نسخه انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی متفاوت هستند. به عنوان مثال، در بریتانیا “biscuit” به معنی کوکی است، در حالی که در آمریکا “cookie” استفاده می‌شود. همچنین، در بریتانیا “chips” به معنی چیپس است، در حالی که در آمریکا “fries” استفاده می‌شود.

– لغات مرتبط با حمل و نقل نیز در هر دو نسخه انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی متفاوت هستند. به عنوان مثال، در بریتانیا “lift” به معنی آسانسور است، در حالی که در آمریکا “elevator” استفاده می‌شود. همچنین، در بریتانیا “car park” به معنی پارکینگ است، در حالی که در آمریکا “parking lot” استفاده می‌شود.

این تفاوت‌ها تنها برخی از موارد هستند و ممکن است در مناطق دیگر متفاوت باشند. برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی، توصیه می‌شود با هر دو نسخه آشنا شده و تمرین‌های گوش دادن و خواندن را در هر دو نسخه انجام دهید.

.

تفاوت تاریخ انگلیسی بریتیش و امریکایی

تفاوت تاریخ انگلیسی و امریکایی
تفاوت تاریخ انگلیسی و امریکایی

تفاوت فرمت نوشتن تاریخ در انگلیسی بریتیش و امریکن به شکل زیر است:

– در انگلیسی بریتیش، تاریخ به شکل روز/ماه/سال نوشته می‌شود. به عنوان مثال: ۱۵/۰۷/۲۰۲۱ (15th July 2021).

– در انگلیسی امریکن، تاریخ به شکل ماه/روز/سال نوشته می‌شود. به عنوان مثال: ۰۷/۱۵/۲۰۲۱ (July 15th, 2021).

همچنین در انگلیسی بریتیش، از عبارت “st”, “nd”, “rd” و “th” برای نشان دادن روز ماه استفاده می‌شود. به عنوان مثال: ۱st (اول)، ۲nd (دوم)، ۳rd (سوم)، ۴th (چهارم) و غیره. در انگلیسی امریکن نیز از این عبارات استفاده می‌شود، اما بعضی اوقات تنها عدد روز بدون این عبارات نوشته می‌شود.

.

آشنایی با متداول ترین لهجه های American

دانلود فایل

.

آشنایی با 20 نوع لهجه بریتیش در 20 دقیقه

دانلود فایل

.

تفاوت انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان

  

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید

  

error: Content is protected !!

بهترین زمان برای یادگیری...

فرصت را از دست ندهید و در کلاس‌های نیمه خصوصی آیلتس ثبت نام کنید. شروع کلاس‌ها از هفته اول مردادماه با 20% تخفیف

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس حاصل کنید و اخبار آیلتس 2 را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.