ایده پردازی سوال های رایتینگ سخت و پیشبینی نشده

ایده پردازی سوال های رایتینگ سخت و پیشبینی نشده

ایده پردازی سوال های رایتینگ سخت و پیشبینی نشده

ایده پردازی سوال های رایتینگ سخت و پیشبینی نشده

یکی از دشواریهایی که شرکت کنندگان با آن روبرو هستند و گهگاه بین نیم تا یک نمره از مهارت رایتینگ ایشان میکاهد مساله رویارویی با پرسش های دشواری است که تاکنون با آن ها روبرو نشده اند. در اینجا کوشش میکنیم راه حل هایی برای این چالش پیشبینی نماییم:

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

همسنجی موضوع با واقعیت

یکی از راهکارهای تاثیرگذار میتواند سنجیدن و ربط دادن پرسش دشوار مطرح شده با واقعیت پیرامونی و جامعه روز باشد. بسیاری از زبان آموزان به ویژه در روز آزمون که زیر فشار روانی و استرس بیشتری قرار دارند ذهنیت کاملا انتزاعی پیدا میکنند و به نوعی ناخودآگاه کوشش میکنند “ماشین وار” به سوالات رایتینگ پاسخ دهند. گرچه دنبال کردن گام به گام مراحل نوشتن رایتینگ کاملا بایسته و مناسب است، درصورتی که موضوع دشوار باشد و دانشی در زمینه پرسش از پیش وجود نداشته باشد شرکت کننده اصطلاحا در سوال “گیر” خواهد کرد. برای خارج شدن از این موضوع همانطور که گفته شد باید ذهنیت انتزاعی را از بین برد و کوشش کرد سوال را به جامعه روز یا زندگی روز پیوند داد. در زیر به یک نمونه اشاره میکنیم.

برخی بر این باورند رقابت های ورزشی بین المللی میتواند انرژی میهن پرستی افراد را تخلیه کرده و از تبدیل شدن آن به شکل های خطرناک پیشگیری نماید درحایکه دیگران بر این باورند این رقابت های ورزشی نمیتواند تاثیری مثبت بر این امر داشته باشند. در دوی این دیدگاه ها را بررسی نمایید:

در این پرسش که در یکی از کتاب های کمبریج آیلتس مطرح شده باید توجه داشت اگر شرکت کننده به پرسشی همسان پاسخ نداده باشد احتمال بالایی وجود دارد که پاسخی برای ارائه نداشته باشد. به باور من بهترین راه نگاه کردن به این پرسش در چهارچوب جامعه امروزی ایران است. برای مثال آیا انرژی منفی بین ایران با برخی از کشورهای همسایه را میتوان با برگزاری فوتبال یا ورزشی های دیگر در سطح ملی یا باشگاهی کاهش داد یا نه؟ احتمال بسیار بیشتری وجود دارد که شرکت کننده در این حالت “حرف بیشتری برای زدن” داشته باشد. پس پیوند دادن پرسش های دشوار با واقعیت میتواند سودمند و کارساز تر از تکرار آن ها و افتادن در دور باطل و افزایش فشار عصبی باشد.

.

پادکست آموزشی درباره ایده پردازی رایتینگ آیلتس:

دانلود فایل

✅ دانلود جزوه های ایده پردازی سایمن و لیز

.

آموزش گام به گام ایده پردازی رایتینگ آیلتس تسک 2

ایده پردازی سوال های رایتینگ سخت و پیشبینی نشده – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان