محاسبه گر یا شمارنده نمره آیلتس Overall band Score Calculator

محاسبه گر یا شمارنده نمره آیلتس

محاسبه گر یا شمارنده نمره آیلتس

 محاسبه گر یا شمارنده نمره آیلتس

آزمون های شبیه سازی شده آیلتس در کتاب ها و سایت های بسیاری در دسترس هستند که زبان آموزان میتوانند با انجام آن ها براوردی از نمره آیلتس و سطح کنونی خود داشته باشند. آگاهی از این سطح بسیار ارزشمند بوده و میتواند در تصیم گیری های بعدی و برنامه ریزی ها بسیار کلیدی باشد.

با اینهمه بسیاری از زبان آموزان از نحوه تبدیل نمره خام یا همان تعداد پاسخ های درست در بخش های ریدینگ و لیسنینگ و تبدیل آن ها به نمره نهایی که در کارنامه گزارش میشود اطلاع دقیقی ندارند. همچنین برای ایشان تفاوت میان نمره تعیین شده در ریدینگ های آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال مشخص نیست. معدل گیری از چهار نمره و تبدیل آن به نمره کلی نهایی یا overall band score نیز یکی دیگر از پرسش های همیشگی زبان آموزان است.

برای پاسخگویی به این پرسش ها، بجز جدول های تبدیل نمره خام به نمره نهایی، شمارنده ها یا محاسبه کننده هایی در برخی سایت های آموزش آیلتس وجود دارند که کار تبدیل را به سادگی انجام میدهند. در این نوشته به معرفی و توضیح این شیوه و برخی از سایت ها میپردازیم.

نمره دهی آیلتس به چه شکلی است ؟

آیلتس یک سیستم دقیق و معتبر برای نمره دهی دارد. نمره دهی آزمون توسط اساتید آموزش دیده و بر طبق دستورالعملهای استاندارد صورت می پذیرد. این اساتید دارای مدارک و گواهینامه ارزیابی از مرکز ارزیابی کمربیج هستند. آزمون گیرنده ها هر دو سال یکبار مورد آزمایش قرار گرفته و گواهینامه ی مجدد اخذ می کنند. آنها همچنین به طور مرتب آموزش های جدیدی دریافت می کنند. سیستم یکپارچه ی استخدام،آموزش، میعار سنجی، اعطای گواهینامه و نظارت بر آزمون گیرنده های آیلتس این اطمینان را می دهد که آنها دارای صلاحیت و تجربه کافی هستند. نمرات داوطلبین از ۱ تا ۹ در مقیاس آیلتس محاسبه می شود. برای هر یک از مهارتها نمره جداگانه نیز در نظر گرفته می شود. با معدل گیری از چهار مهارت فوق یک نمره ی کلی نیز اعلام می گردد. یک سری نمرات میانی نیز مورد محاسبه قرار میگیرند که مرزهای بین نمرات یا ( Band Scores) نامیده می شوند این مرزهای نمره ای نمایشگر عملکرد دقیق داوطلبین می باشد.

محاسبه نمره نهایی آیلتس چگونه است؟

نمره نهایی یا overall band score به نزدیک ترین نمره یا نیم نمره گرد میشود. همچنین اگر میانگین چهار نمره بیست و پنج صدم شود (۰٫۲۵)، نمره نهایی به نیم نمره بعدی گرد میشود. به همین ترتیب اگر نمره نهایی هفتاد و پنج صدم(۰٫۷۵) باشد به نمره کامل بعدی گرد میشود .

برای نمونه شرکت کننده ای که نمره های ایشان ۶٫۵ لیسنینگ، ۶٫۵ ریدینگ، ۵ رایتینگ، و ۷ اسپیکینگ بوده نمره نهایی ۶٫۵ را در کارنامه دریافت خواهد کرد. محاسبه این نمره به صورت زیر است:

(۲۵ ÷ ۴ = ۶٫۲۵ = Band 6.5)

به همین ترتیب شرکت کننده ای که نمره های ۴ در لیسنینگ، ۳٫۵ در ریدینگ، ۴ در رایتینگ و ۴ در اسپیکینگ دریافت کرده، نمره نهایی ۴ را در کارنامه دریافت خواهد کرد:

(۱۵٫۵ ÷ ۴ = ۳٫۸۷۵ = Band 4.0)

با اینهمه، شرکت کننده ای که نمره های ۶٫۵ لیسنینگ، ۶٫۵ ریدینگ، ۵٫۵ رایتینگ، و ۶ اسپیکینگ دریافت کرده نمره نهایی ۶ را در کارنامه خواهد داشت:

(۲۴٫۵ ÷ ۴ = ۶٫۱۲۵ = Band 6)

سرویس های محاسبه نمره IELTS Calculator

در زیر برخی از محاسبه گرها یا شمارنده های نمره آیلتس Overall band Score Calaulator معرفی شده اند که با مراجعه به آن ها میتوانید نمره خود در هر بند یا معدل نهایی را بسادگی براورد نمایید. نمونه ای از این شمارنده ها در زیر نشان داده شده است.

http://www.ielts-blog.com/ielts-overall-band-score

http://www.examenglish.com/IELTS/IELTS_Band_Score_Calculator.html

http://www.ieltscalculator.com

http://www.ieltsjuice.com/fa/ielts-score-calculator

محاسبه گر یا شمارنده نمره آیلتس

سرویس محاسبه نمره IELTS Calculator

IELTS BandScore Calculator

شمارنده فارسی نمره آیلتس (سایت آیلتس جوس) (این صفحه در این سایت غیر فعال شده است!)

IELTS Band Score Calculator

.

سرویس محاسبه نمره IELTS Calculator – همراه باشید

کانال دانلودی تلگرام (https://t.me/ielts2official) و گروه آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما راهنمای شما عزیزان و پاسخگوی سوالات در مسیر آیلتس خواهد بود.