نکته های نوشتن نامه رایتینگ آیلتس جنرال Task 1

نکته های نوشتن نامه رایتینگ آیلتس جنرال Task 1

نکته های نوشتن نامه رایتینگ آیلتس جنرال Task 1

نکته های نوشتن نامه رایتینگ آیلتس جنرال Task 1

.

1. ابتدا نوع نامه را شناسایی کنید

بدانید نامه ای را که قرار است بنویسید یک نامه ی رسمی، نیمه رسمی یا غیر رسمی است؟ در حقیقت، همه ی لحن نامه ی شما بستگی به این سوال دارد. سبک نگارش و انتخاب واژگان نامه با نوع نامه ی شما مطابقت می کند.

 

2. سعی کنید شروع و پایان نامه شما درست باشد

به یاد داشته باشید که هر نامه ای شروع و پایان مختص خود را می طلبد. به عنوان مثال به جدول زیر دقت کنید.

IELTS General Writing Task 1

3. نامه های رسمی و نیمه رسمی را با یک جمله ی رسمی شروع کنید

سعی کنید در این نوع نامه ها از متن های دوستانه استفاده نکنید چرا که شما شخص مقابلتان را نمی شناسید. پس، دقیقا به مطلب مورد نظر اشاره کنید و دلایل نوشتن خود را بیان کنید. به مثال های زیر دقت کنید:

Dear Sir / Madam,
I am writing to inquire about / I am writing in connection with…

Dear Mr. Jones,
I am writing to inform you … / I am writing in connection with…

4. نامه های غیر رسمی را با یک پاراگراف دوستانه و جنرال شروع کنید

نامه ای که ما برای دوستان و آشنایان می نویسیم متفاوت از نامه های رسمی است. دراین نوع نامه ها، برخلاف نامه های رسمی و نیمه رسمی، مستقیما به هدف نامه نوشتن اشاره نمی کنیم بلکه ابتدا به احوال پرسی با دوست خود می پردازیم و سپس در پاراگراف بعدی دلیل نامه نوشتن خود را عنوان می کنیم. در واقع، در این نوع نامه ها اولین پاراگراف صرفا یک گفتگوی دوستانه می باشد. به مثال زیر توجه کنید:

Dear Jane

I hope you and your family are all well. It was such a pleasure to see you again last summer. We sure had a great time catching up with each other after so many years. You have always been a cherished friend, no matter how much of a gap there has been since we met.

Anyway, the reason I’m writing is that I have some good news – I am getting married this summer…

5. هدف اصلی نامه ی خود را مشخص کنید

آیا هدف شما از نوشتن نامه، درخواست کمک، عذرخواهی، دعوت، شکایت و یا تشکر از کسی است؟ سعی کنید عبارات و اصطلاحات مودبانه ی کاربردی برای این نامه ها را یاد بگیرید.

6. کاربردهای عبارات استاندارد و رسمی را یاد بگیرید

غالبا دانش آموزان در نامه های خود با کمبود وقت مواجه هستند. این زمانی اتفاق می افتد که آنها می خواهند همه ی جملات نامه را ازابتدا بنویسند. به نظر می رسد که این دانش آموزان با ساختار نامه نگاری انگلیسی آشنا نیستند.چرا که، هموراه در نامه نگاری معمول انگلیسی یک سری عبارات استاندارد به طور ثابت استفاده می شود. به اضافه ی اینکه اطلاعاتی که ما می خواهیم بیان کنیم، پس بخشی از نامه ها همیشه ثابت هستند. با یادگیری این عبارات استاندارد، نامه نگاری برای شما کار ساده ای خواهد بود و شما هرگز با کمبود وقت در این بخش روبرو نخواهید بود.

7. اطمینان حاصل کنید که حداقل 150 واژه را نوشته باشید

قبل از آزمون نوشتن این نامه ها را تمرین کنید تا بدانید یک نامه ی 150 کلمه ای به چه شکل است. در صورت کم بودن تعداد واژگان از شما نمره کسر می شود. البته اگر شما بیشتر از این تعدا بنویسید نمره ای از دست نخواهید داد. تنها محدودیت برای زیاد نوشتن محدودیت زمان می باشد نه تعداد واژگان.

8.دیکته ی صحیح کلمات رایج و کاربردی را یاد بگیرید

به نظر جالب می رسد که بسیاری از داوطلبین آیلتس اشتباهات دیکته ای در کلماتی مانند “sincerely”, “faithfully”, “in connection with”مرتکب می شوند.شما می توانید با تمرین دیکته ی اینگونه واژگان کاربردی، از اشتباهاتی که منجر به کم شدن نمره شما می شند جلوگیری کنید.

9. فقط بر روی موضوع داده شده تمرکز کنید

به منظور تمام کردن نامه ی خود در 20 دقیقه ( ویا کمتر) حتما نامه هایی را تمرین کنید که در این نامه ها فقط راجع به موضوع خواسته شده می نویسید. البته رایتینگ اول آیلتسِ جنرال از شما می خواهد که برای تکمیل کردن نامه ی خود کمی داستان بگویید مراقب باشید که داستان خود را آنقدر پیچیده نکنید که وقت رایتینگِ شما تمام شود.

10. هر سه نکته ی خواسته شده درمتن سوال را پوشش دهید

این نکات غالبا با سه تا نقطه مشخص می شود. اگر شما یک از این نکته ها را نادیده بگیرید نمره از دست خواهید داد. سعی کنید اینگونه نامه هایی را که دارای سه تا نکته هستند تمرین کنید و ببینید که هر سه نکته را پوشش دادید یا نه.

بیشتر بخوانید:

آموزش گام به گام نوشتن رایتینگ آیلتس Task 2

نحوه نوشتن رایتینگ Task 1 آیلتس آکادمیک

دانلود ۱۰۰ نمونه رایتینگ آیلتس essay بهمراه جواب

دانلود کتاب رایتینگ آیلتس تافل با ۱۸۵ نمونه Essay

فهرست بهترین منابع آیلتس