چه تعداد لغت برای آیلتس 7 لازم است؟

چه تعداد لغت برای آیلتس 7 لازم است؟

چه تعداد لغت برای آیلتس 7 لازم است؟

چه تعداد لغت برای آیلتس 7 لازم است؟

درباره تقویت لغات ضروری آیلتس بسیار میشنویم ولی هیچ جایی صحبت از یک عدد یا حداقل یک دامنه مشخص از لغت های لازم برای رسیدن به نمره مشخصی از آیلتس مثلا نمره 7 چه در بخش انگلیسی اینترنت چه در بخش فارسی در دسترس نیست! سوال اینجاست واقعا در حدود چه تعداد لغت یا دایره واژگان برای رسیدن به فلان نمره آیلتس لازم است؟

تمامی این منابع به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

توضیحات 9 دقیقه ای مهندس ابوالقاسمی با نمره 8 آیلتس و بیش از 10 هزار ساعت تجربه تدریس را در این زمینه بشنوید: 

دانلود این فایل

.

تست آنلاین تعیین دایره لغات انگلیسی

دانلود فایل

.

مشکل تعیین دایره لغات زبان آموزان

مشکل از جایی آغاز میشود که تعیین دامنه لغات یا گنجینه واژگان یک زبان آموز با یک عدد کار غیر ممکنی به نظر میرسد. این کار در زمان دانشجویی ما (سال 1380) پیش از همه گیر شدن اینترنت واقعا غیر ممکن بود و هیچ روشی برای براورد دامنه لغات یک زبان آموز وجود نداشت. دیدگاه ها درباره دامنه لغات یا تعداد لغاتی که یک فرد میدانست کاملا نظری بوده و بر پایه مدرک تحصیلی یا سالهایی که فرد درگیر مطالعه زبان بوده و…تعیین میشد.

هم اکنون(سال 1393-2015) هم هیچ وبسایتی به چشم نمیخورد که حتی یک عدد نسبی در زمینه رابطه میان نمره آیلتس یا تافل و دامنه لغات زبان آموز ارائه کرده باشد و به نظر میرسد این مساله جای بررسی بسیار بیشتری برای پژوهش و بررسی داشته باشد.

.

راه تعیین دایره لغات یا گنجینه واژگان

خوشبختانه در حال حاضر وبسایت هایی هستند که میتوانند براوردی از این دامنه واژگان به شما ارائه دهند و با مقایسه این اعداد در آغاز و پایان یک دوره آموزشی آیلتس یا با مقایسه این تعداد واژگان و نمره به دست آمده زبان آموزان میتوان تعیین کرد برای رسیدن به نمره 6 یا 7 آیلتس آکادمیک برای مثال 6 یا 8 هزار واژه مورد نیاز است.

یکی از این وبسایت ها http://testyourvocab.com  است و علاقمندان میتوانند با مراجعه به این وبسایت در زمان بسیار کوتاه و صرف تنها چند دقیقه براوردی از دامنه لغات خود داشته باشند. در آغاز این نوشته تصویر نتیجه آزمونی که من(پویا ابوالقاسمی) در خرداد سال 1393 در این وبسایت داشتم را میبینید که البته انتظارم  بسیار بیش از این عدد بود!

.

گردآوری اطلاعات تجربی

پس از آشنایی با این وبسایت و درک مفهوم این آزمون از تمامی زبان آموزان کلاس های خصوصی آیلتس و تافل درخواست کردم پیش از آغاز دوره های خود به این سایت رفته و تعداد لغاتی که میدانند را مشخص کنند! بررسی نتایج این آزمون ها نشان داد بیشتر زبان آموزان پیش از آغاز دوره دامنه لغاتی بین 1500 تا 6000 لغت دارند ولی به نظر میرسد رابطه مشخصی بین نمره آیلتس یا تافل ایشان و این تعداد واژگان برقرار نباشد.

به این معنی که برخی زبان آموزان توانستند در سال 1393 با تعداد لغات کمتر از 4000 به نمره 5 تا 5.5 آیلتس جنرال دست یابند درحالیکه برخی دیگر با شمار بالاتری از واژگان، برای مثال بالای 6000، در دستیابی به نمره 6 آیلتس آکادمیک ناکام بودند.

جالب اینکه پس از شرکت یکی از استاد های بسیار ماهر در زمینه تدریس مکالمه زبان انگلیسی و آیلتس در این آزمون مشخص شد دامنه لغات ایشان بیش از 6000 واژه نیست! این میزان برابر با تعداد واژگانی است که برخی از زبان آموزان در ماه های گذشته دوره های خصوصی خود را برای آیلتس و تافل آغاز کرده اند و نشان میدهد به ویژه در بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آیلتس دایره لغات آنچنان که به نظر میرسد تعیین کننده نباشد!

.

تعبیر مشخص این اعداد چیست؟

نهایتا براورد شخصی من این است که زبان آموزانی که بدنبال نمره 7 و بالاتر در آزمون های آیلتس آکادمیک یا تافل iBT هستند باید دامنه لغاتی بالای 8000 واژه داشته باشند. همچنین زبان آموزانی که بدنبال نمره 6 آیلتس جنرال هستند باید بیش از 6000 لغت بدانند. زبان آموزی که در این آزمون به عدد کمتر از 4000 واژه دست یافته احتمالا نباید به نمره 5 آیلتس خوشبین باشد.

شرکت زبان آموزان آیلتس و تافل ما در این آزمون و تعیین دامنه لغات ایشان ادامه دارد و در آینده احتمالا از رابطه میان دامنه لغات و نمره آیلتس یا تافل اخذ شده ایشان بیشتر خواهم نوشت.

.

چه تعداد لغت برای آیلتس 7 لازم است؟ – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان