پاسپورت برای آزمون آیلتس

پاسپورت برای آزمون آیلتس

پاسپورت برای آزمون آیلتس

“آیا فقط با کارت ملی هوشمند و بدون پاسپورت میتونم امتحان آیلتس بدم؟” یکی از سوالاتی هست که بعضی از زبان آموزان عزیز از من همیشه میپرسند. واقعیت این هست که در یک حالت چنین چیزی ممکن است و فقط برای آیلتس آکادمیک. برای اطلاع از جزئیات بیشتر لطفا این پست کوتاه را مطالعه بفرمایید. 

ضرورت داشتن پاسپورت برای آیلتس – توضیحات موسسه ایرسافام

کوتاه اینکه شما باید حتما پاسپورت داشته باشید مگر اینکه آقا باشید و بدلیل مشمول بودن و خدمت نظام وظیفه کلا امکان داشتن پاسپورت را ندارید. در این حالت با داشتن نامه نظام وظیفه یا گواهی اشتقال به تحصیل به همراه کارت ملی و شناسنامه میتوانید با شماره ملی ثبت نام بفرمایید. در این حالت فقط ثبت نام در آزمون آکادمیک مجاز خواهد بود و امکان شرکت در آزمون آیلتس جنرال را نخواهید داشت. 

وبسایت موسسه ایرسافام، یکی از معتبرترین مراکز برگزار کننده امتحان آیلتس در ایران در این زمینه مینویسد:

“چه مدارکی برای آزمون باید همراه داشته باشیم؟

  • گذرنامه یا کارت ملی هوشمند دارای اعتبار در زمان آزمون
  • متقاضیان مشمول نظام وظیفه که فاقد گذرنامه می باشند، می توانند با شماره ملی ثبت نام نمایند مشروط به اینکه در روز آزمون شفاهی و کتبی، کارت ملی و شناسنامه و نامه نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل همراه داشته باشند.”

منبع(دسترسی در خرداد 1401): https://irsafam.com/faq

.

پاسپورت برای آزمون آیلتس – توضیحات موسسه آیلتس تهران

موسسه آیلتس تهران، از دیگر سنتر های شناخته شده و معتبر برگزار کننده آیلتس در وبسایت خود مشخصا به این مورد اشاره کرده است: 

“آیا بدون پاسپورت امکان ثبت نام آزمون اصلی وجود دارد؟

فقط آقایانی که مشمول خدمت سربازی هستند اما در حال حاضر مشغول تحصیل بوده و توانایی اخذ گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می توانند بدون پاسپورت و با کارت ملی فقط برای آزمون آکادمیک ثبت نام کنند. برای این منظور گواهی اشتغال به تحصیل، مشخصات خود، تاریخ آزمون آکادمیک، شهر محل آزمون، اسکن کارت ملی و شماره تماس و ایمیل خود را به آدرس .……….. ایمیل کنید. آقایانی که قصد شرکت در آزمون جنرال را دارند، حتما باید پاسپورت داشته باشند.”

منبع(دسترسی در خرداد 1401): http://ieltstehran.com/faq

.

کلام آخر

عزیزان امیدواریم اطلاعاتی که در دسترس شما قرار داده شد دست کم تا حدودی مساله را برای شما روشن تر و تصمیم گیری را ساده تر کرده باشد. در اینجا چند صفحه آموزش دیگر را به شما پیشنهاد میکنیم. تصور ما این است که این محتوا هم برای شما جالب توجه باشد: 

مقایسه هزینه آزمون آیلتس در سال 2022 در ایران و کشورهای همسایه

دانلود رایگان آموزش ویدئویی 4 مهارت اصلی آیلتس

اعتراض به نمره آیلتس و شانس تغییر نمره

.

موفق باشید ❤️

پویا ابوالقاسمی