هزینه انتقال آزمون آیلتس (Test Day Transfer)

هزینه انتقال آزمون آیلتس

هزینه انتقال آزمون آیلتس

اگر به هر دلیل درخواست جابجایی آزمون آیلتسی که قبلا ثبت نام کرده ایم را داشته باشیم آیا چنین چیزی ممکن است؟ اگر بله تا چند روز پیش از آزمون امکان این کار وجود دارد و هزینه این جابجایی و انتقال دقیقا چقدر هست؟

پویا ابوالقاسمی، مدرس آیلتس هستم و این ها سوالاتی هستند که زبان آموزان در 10 سال گذشته همیشه مطرح کرده اند. در این پست اطلاعات دقیق و معتبری از رفرنس های مرجع آیلتس در دسترس شما عزیزان قرار خواهم داد و امیدوارم اگر سوال شما هم بوده برای شما مفید باشد. 

.

هزینه انتقال آزمون آیلتس (Test Day Transfer)

به استناد وبسایت رسمی بریتیش کانسل، از مالکین و برگزارکنندگان آزمون رسمی آیلتس، “آزمون آیلتسی که آن را ثبت نام کامل کرده اید را میتوانید بدون هیچ هزینه ای تا 5 هفته پیش از روز آزمون جابجا نمایید”. این وبسایت همچنین مینویسد: “توجه داشته باشید که در این جابجایی، تاریخ تست جدید باید در فاصله زمانی کمتر از 3 ماه از تاریخ آزمون اول شما باشد. در صورت وجود بیماری هم جابجایی تاریخ آزمون ممکن است اما باید گواهی پزشکی قابل قبول تا 5 روز کاری پیش از روز برگزاری آزمون، همراه با درخواست بازگشت هزینه یا فرم جابجایی تاریخ آزمون ارایه شود”. 

منبع این توضیحات در وبسایت رسمی بریتیش کانسل: 

https://www.britishcouncil.ae/en/exam/ielts/cancellation-refund-policy

.

تذکر مهم! قوانین ایران متفاوت هست

عزیزان دقت داشته باشند تک تک قوانین بین المللی که در سایت های رسمی موجود هست ممکن است در مورد ایران صدق نکند و شرکت کنندگان ایرانی آزمون آیلتس از حقوق کمتری برخوردار باشند. برای مثال گرچه طبق رفرنس بالا(وبسایت بریتیش کانسل) قبل از 5 هفته مانده به آزمون میتوان تاریخ آزمون را تغییر داد و این درخواست رایگان انجام میشود، وبسایت رسمی سنتر معتبر ایرسافام در سایت خود اشاره کرده که حتی قبل از 37 روز هم باید 25% از کل مبلغ ثبت نام توسط این موسسه کسر میشود. متن درج شده در سایت به این صورت هست: 

“متقاضی میتواند حداکثر تا 37 روز مانده به آزمون کتبی ثبت نام شده نسبت به انصراف از آزمون از طریق وب سایت موسسه اقدام نماید.در اینصورت موسسه ظرف مدت 30 روز قبل از تاریخ آزمون کتبی نسبت به عودت وجه ثبت نامی پس از کسر هزینه انصراف به مبلغ 15,370,000 ریال اقدام مینماید.”

.

دوباره جابجا کردن تاریخ آزمونی که قبلا یکبار جابجا کرده ام

وبسایت بریتیش کانسل در این زمینه مینویسد: “اگر با درخواست انقال روز آزمون شما موافقت شده(چه به دلیل بیماری چه جابجایی پیش از 5 هفته به دلایل دیگر) اما در تاریخ جدید هم همچنان بیمار هستید، هزینه شما بازگشت داده نخواهد شد و حق جابجایی آزمون به تاریخ جدید را هم ندارید“.

.

توضیحات سنتر رسمی آیلتس ایرسافام در ایران

سنتر ایرسافام یکی از سنترهای معتبر آیلتس هست که شخصا 2 بار در آن آزمون داده ام و به توصیه من صدها نفر از زبان آموزان ما هم در همین مرکز آزمون داده اند و با موفقیت مدرکشان را دریافت کرده اند(دیدن مدرک ها). این سنتر در زمینه کنسل کردن آزمون آیلتس مینویسد: 

“داوطلب میتواند حداکثر تا 37 روز مانده به آزمون کتبی ثبت نام شده…….، اقدام به انتقال آزمون نماید ……….. این انتقال در صورتی انجام خواهد شد که برای تاریخ جدید ، امکان ثبت نام فعال بوده و ظرفیت خالی وجود داشته باشد.”

همچنین: 

“هزینه انتقال به مبلغ 15،370،000ریال بوده……………شامل انتقال از یک تاریخ به تاریخ دیگر و یا انتقال از یک ماژول به ماژول (آکادمیک به جنرال و یا بلعکس) میباشد.”

.

قوانین کنسل کردن و بازپس گرفتن مبلغ پرداختی آزمون آیلتس

وبسایت بریتیش کانسل مینویسد: اگر تا 5 هفته مانده به آزمون برای لغو و کنسل کردن کامل آزمون اقدام کنید، با کسر 25% هزینه تست بقیه مبلغ به شما بازگردانده میشود. این 25%، هزینه پذیرش یا Admission Fee نام دارد. با اینحال دقت داشته باشید که بازگشت پول طبق مراحلی انجام میشود که ممکن است 6 هفته طول بکشد. این قانون در وبسایت سنتر های ایرانی هم تکرار شده و تا این مدت مانده به آزمون میتوان نسبت به دریافت وجه با کسر مبلغ اشاره شده اقدام کرد. 

اطلاعات بیشتری در زمینه عودت وجه وجود دارد که در این پست به طور کامل درباره آن ها صحبت کرده ایم:

.

 حذف پزشکی آزمون آیلتس چگونه است؟

توضیحات سنترهای داخل ایران و وبسایت های مرجع در این زمینه تقریبا یکسان است. وبسایت ایرسافام برای مثال توضیح میدهد: “…حداکثر تا 24 ساعت بعد از آزمون کتبی مدارک پزشکی خود را شامل گواهی پزشک ، نسخه و سایر مدارک ( با توجه به نوع بیماری مانند آزمایش ، عکس ، مدارک بیمارستانی و جراحی ) به آدرس ielts@irsafam.com ایمیل نمایید.”

منبع توضیحات بالا در سایت رسمی سنتر آیلتس ایرسافام: 
https://irsafam.com/page/87/راهنمای-حذف-و-انتقال-آزمون

.

اما در جای دیگر همین وبسایت عدد متفاوتی درج شده که با وبسایت های بین المللی هماهنگی بیشتری دارد. به این صورت:

“متقاضی باید مدارک پزشکی خود را حداکثر تا 3 روز بعد از تاریخ آزمون کتبی به موسسه ایمیل نماید. مدارک شامل گواهی پزشک ، نسخه و سایر مدارک با توجه به نوع بیماری مانند آزمایش ، عکس، مدارک بیمارستانی و جراحی میباشد. هزینه بررسی مدارک پزشکی شما مبلغ بیست هزار تومان میباشد

در صورت موافقت با مدارک پزشکی شما می توانید آزمون ر ا با هزینه قانونی منتقل یا حذف نمایید.”

منبع از سایت رسمی ایرسافام:
https://irsafam.com/faq

.

هزینه انتقال آزمون آیلتس – کلام آخر

خوب عزیزان امیدواریم اطلاعاتی که از منابع معتبر داخلی و بین المللی برای شما گردآوری کردیم مورد توجهتون بوده باشه. مطالب کاربردی زیادی در سایت هست که شاید برای شما جالب توجه و سودمند باشه. با اشاره به یکی از آن ها این پست رو به پایان میبریم. 

هزینه آزمون آیلتس در سال 2022 در ایران و کشورهای همسایه دقیقا چقدر هست؟

آیا پاسپورت برای شرکت در آزمون آیلتس ضروری است؟

فهرست مراکز مجاز به برگزاری آیلتس مورد تایید سازمان سنجش

.

موفق باشید ❤️