نکته های پارت سوم اسپیکینگ آیلتس

نکته های پارت سوم اسپیکینگ آیلتس

نکته های پارت سوم اسپیکینگ آیلتس

نکته های پارت سوم اسپیکینگ آیلتس

در این صفحه درباره اصول کلی و نکات مصاحبه آیلتس در بخش پایانی یا پارت سوم صحبت خواهیم کرد و به سوالات همیشگی زبان آموزان عزیز در این خصوص هم پاسخ خواهیم داشت. پیش از این توضیحاتی کامل درباره پارت اول و پارت دوم مصاحبه آیلتس خدمت شما ارایه شد که در لینک های مربوطه در دسترس می باشند.

.

پارت های اسپیکینگ آیلتس یا ساختار اسپیکینگ آیلتس

ساختار اسپیکینگ آیلتس

ساختار اسپیکینگ آیلتس

همانطور که در تصویر مشخص هست اسپیکینگ آیلتس از 3 پارت اصلی تشکیل شده که هر یک تقریبا 4 تا 5 دقیقه ادامه دارند. محتوای هر پارت متفاوت هست و از سوالات ساده و شخصی در بخش اول تا سوالات مفهومی و دشوار در پارت سوم متفاوت می باشد. 

مدت زمان آزمون اسپیکینگ آیلتس

کل آزمون اسپیکینگ آیلتس چیزی حدود 11 تا 14 دقیقه ادامه خواهد داشت و معمولا در روز جداگانه و در ساختمان جداگانه از آزمون کتبی برگزار میشود. در این مدت مصاحبه آیلتس در یک اتاق نسبتا کوچک با حضور اگزمینر و شرکت کننده انجام شده و مصاحبه به صورت صوتی رکورد میشود. 

.

محاسبه نمره اسپیکینگ آیلتس

محاسبه نمره اسپیکینگ آیلتس

محاسبه نمره اسپیکینگ آیلتس

محاسبه نمره اسپیکینگ آیلتس با توجه به 4 معیار اصلی (1) لغت ، (2) گرامر ، (3) روان و منسجم صحبت کردن ، و (4) تلفظ(نه لهجه!) انجام میشود. هر یک از این سنجه ها 1/4 کل نمره اسپیکینگ آیلتس را تشکیل میدهند و اگزمینر با توجه به عملکرد شرکت کننده، برای هر یک نمره جداگانه ای تعیین میکند. در نهایت معدل این 4 نمره، نمره پایانی شما در کارنامه را تشکیل خواهد داد. جدول بالا را از سایت مرجع ielts.org میتوانید در این نشانی دانلود بفرمایید.

برای تقویت تلفظ دو کتاب خیلی خوب Test Your Pronunciation و Better English Pronunciation را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم که در این نشانی میتوانید به اطلاعات بیشتر و لینک های دانلود آن ها دسترسی داشته باشید. 

.

اشتباه های ممکن در پارت سوم

از متداول ترین اشتباه ها  در پارت سوم، حفظ کردن پاسخ ها، عدم تمرین کافی روی تاپیک های دشوار و مفهومی که بسیار هم شبیه به تاپیک های رایتینگ آیلتس هستند و در آخر پاسخ کوتاه دادن به سوالات مطرح شده است. برای پارت سوم کوشش کنید به اندازه کافی با سمپل های نمره بالا تمرین داشته باشید که ضمن برخورد با گرامر و لغت 

برای حل معضل نداشتن ایده به شما عزیزان مجموعه 4 کتاب ایده پردازی سایمن و لیز را پیشنهاد میکنیم که بجز ایده و “حرف برای گفتن” به خصوص در زمینه تاپیک های دشوار تر و مفهومی، لغات کلیدی و حرفه  ای و آکادمیک را هم آموزش میدهد. توضیحات و لینک دانلود این کتاب ها را میتوانید در این نشانی بررسی بفرمایید. 

بهتر هست برای پارت سوم به ویژه اگر بدنبال نمره بالای 7 هستید حتما خودتان را برای ارایه پاسخ های طولانی تر حدود 1 دقیقه آماده کنید. اما احتمالا پاسخ های شما در آزمون اصلی بیش از 30 ثانیه نخواهد بود و اگزمینر در مسیر هدایت آزمون به صورت یک گفتگو یا Discussion، با توجه به پاسخ های شما، صحبت شما را قطع کرده و سوالات جدیدی مطرح میکند. بنابراین برای قطع شدن صحبتتان هم آماده باشید و استرسی از این نظر نداشته باشید. 

.

همچنین یک نمونه مصاحبه آیلتس برای نمره 6، 7 و 8 برای شما عزیزان در دسترس قرار دادیم: 

.

.

.

انواع سوالات ممکن پارت سوم اسپیکینگ

7 نوع سوال متداول در بخش سوم مصاحبه آیلتس

در پستی جداگانه درباره 7 نوع سوال متداول در اسپیکینگ آیلتس صحبت کرده ایم. در این پست ضمنا درباره انواع گرامر ضروری و کاربردی برای ارایه یک پاسخ مناسب به این سوالات هم لینک هایی از سایت های انگلیسی زبان ارایه شده. این آموزش را میتوانید در این نشانی دنبال بفرمایید. 

مطالعه بیشتر درباره پارت سوم اسپیکینگ آیلتس

https://www.ieltsadvantage.com/2015/04/03/ielts-speaking-part-3-common-questions

https://ielts.idp.com/prepare/article-ielts-speaking-test-part-3

.

آموزش رایگان ویدئویی اسپیکینگ آیلتس

در پایان مجموعه ویدئوهای خودآموز رایگان سایمن را برای مهارت اسپیکینگ به شما پیشنهاد میکنیم. برای دانلود رایگان این ویدئوها این نشانی را دنبال بفرمایید.

با آرزوی موفقیت برای شما در آزمون آیلتس ❤️

پویا ابوالقاسمی