نکته های تست های Multiple Choice لیسنینگ آیلتس

نکته های تست های Multiple Choice لیسنینگ آیلتس

نکته های تست های Multiple Choice لیسنینگ آیلتس

نکته های تست های Multiple Choice لیسنینگ آیلتس

در این پادکست صوتی که به درخواست یکی از بازدیدکنندگان عزیز سایت ielts2.com تنظیم شده به سوالات چندگزینه ای لیسنینگ آیلتس یا Multiple Choice ها پرداخته شده است. در این پادکست آموزشی، مهندس ابوالقاسمی با نمره 8.5 لیسنینگ آیلتس در آزمون رسمی و بیش از 10 هزار ساعت تجربه تدریس به ارایه توضیحاتی در زمینه این تست ها و بهترین روش تست زنی و آمادگی برای آن ها پرداخته اند. 

برای آشنایی با فهرست کامل 10 نوع سوال لیسنینگ آیلتس صفحه مربوطه را بازدید بفرمایید.

دانلود فایل

.

نمونه سوالات Multiple Choice

نکات تست های لیسنینگ Multiple Choice IELTS

دانلود فایل

.

مهم ترین نکات تست های Multiple Choice لیسنینگ آیلتس

در اینجا به فهرستی از مهم ترین نکات سوالات چند گزینه ای لیسنینگ آیلتس نگاهی خواهیم داشت.

1. ابتدا گزینه‌ها را سریع مرور کنید

در بخش‌های شنیداری و خواندن، قبل از تمرکز بر روی متن یا صدا، به سرعت گزینه‌ها را مرور کنید. این کار به شما ایده‌ای از آنچه باید به دنبال آن بگردید می‌دهد و به شما کمک می‌کند از گیر افتادن در اطلاعات غیرمرتبط جلوگیری کنید.

2. به دقت گوش کنید یا بخوانید

در بخش شنیداری، با دقت بر روی صدا تمرکز کنید. در بخش خواندن، بخش مربوط از متن را به دقت بخوانید. به دنبال کلمات کلیدی یا عباراتی باشید که با گزینه‌ها همخوانی دارند یا به آنها مربوط هستند.

3. مراقب تله‌ها باشید

امتحان‌دهندگان آیلتس در تنظیم تله‌هایی برای گیج کردن آزمون‌دهندگان ماهر هستند. گزینه‌هایی که تا حدی درست هستند یا قابل قبول به نظر می‌رسند اما در نهایت نادرست هستند، رایج هستند. همیشه هر گزینه را با دقت ارزیابی کنید.

4. کلمات پیرامونی را در نظر داشته باشید

در زمان خواندن سوال، زمینه جملات پیرامون را در نظر بگیرید. گاهی اوقات پاسخ در کلمات دقیق سوال یا گزینه‌ها نیست، بلکه در پیام کلی ارسال شده است. این موردیکی از مهم ترین نکته های تست های Multiple Choice لیسنینگ آیلتس است که حتی الزاما به مهارت شنیداری مرتبط نیست.

5. پیش‌بینی پاسخ

قبل از نگاه کردن به گزینه‌ها، سعی کنید بر اساس درک خود از متن یا صدا پاسخ را پیش‌بینی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های نادرست را به طور مؤثرتر فیلتر کنید.

6. اصل یک بار پخش فایل

در بخش شنیداری، صدا فقط یک بار پخش می‌شود. بنابراین، اهمیت دارد که از اولین بار با دقت گوش دهید. با این حال، اگر چیزی را از دست دادید نگران نباشید. می‌توانید از استراتژی بعدی استفاده کنید.

7. حدس زدن با استراتژی

اگر اطمینان ندارید درباره یک پاسخ، بهتر است به صورت استراتژیک حدس بزنید. می‌توانید هر گزینه‌ای را که غیرممکن یا غیرمرتبط به نظر می‌آید حذف کنید و از بین گزینه‌های باقی‌مانده حدس خود را بزنید.

8. مدیریت زمان خود

روی یک سوال تکلف نکنید. اگر یک سوال خیلی چالشبرانگیز به نظر می‌آید، به سوال بعد بروید و در صورت باقی ماندن از زمان، به آن بازگردید.

9. تمرین منظم

چقدر بیشتر تمرین کنید، با الگوها و استراتژی‌های لازم برای مقابله با سوالات چندگزینه‌ای آشنا خواهید شد. از مواد تمرینی رسمی آزمون آیلتس استفاده کنید تا شرایط واقعی آزمون را شبیه‌سازی کنید.

10. بازبینی پاسخ‌های خود

پیش از تحویل پاسخ حتما یک بار پاسخ ها را چک کنید. آیا اشتباهی در اسپلینگ ها وجود دارد؟ آیا پاسخ هایی در جایی به اشتباه جابجا وارد کردید یا پاسخ هایی را خالی گذاشته اید؟ قبل از ارسال نهایی همه این موارد را برطرف کنید.

.

نکات تست های Multiple Choice لیسنینگ آیلتس – همراه باشید

در اینجا درباره مهمترین نکته های تست های Multiple Choice لیسنینگ آیلتس صحبت کردیم و آموزش های متنی و ویدیویی به شما عزیزان ارایه شد. پیشنهاد میکنیم برای دانلود منابع آیلتس در کانال دانلودی تلگرام (https://t.me/ielts2official) و برای تست و طرح سوالات خود در گروه آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما همراه باشید.