مهارت اسکن و اسکیم کردن ریدینگ آیلتس

مهارت اسکن و اسکیم کردن ریدینگ آیلتس

مهارت اسکن و اسکیم کردن ریدینگ آیلتس

مهارت اسکن و اسکیم کردن ریدینگ آیلتس

هیچ مهارت و تکنیکی در ریدینگ آیلتس به اندازه مهارت های Scan و Skim کردن به گوش زبان آموزان و شرکت کنندگان در آزمون آیلتس آشنا نیستند و واقعیت این است بدون تسلط بر این دو مهارت دریافت نمره بالاتر از 5 در این ازمون غیر ممکن خواهد بود. در این صفحه 2 آموزش بسیار ارزشمند یکی از مهندس ابوالقاسمی مدرس آیلتس با نمره 8 آیلتس آکادمیک و بیش از 15 هزار ساعت تجربه تدریس و دیگری ویدویی رسمی از بریتیش کانسیل در این زمینه تقدیم شما عزیزان میشود. 

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2Books) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

توضیحات مهندس ابوالقاسمی مدرس آیلتس در این زمینه:

دانلود فایل / مجموعه پادکست های Radio-ielts2

.

Skimming یا تند خوانی با هدف کلی

اسکیمینگ یا (سطحی خوانی) خواندن سریع یک متن و صرف نظر کردن از مطالب غیر ضروری مانند حروف اضافه و واژگان دشواری است که نیازی به دانستن آنها نیست. مهارت اسکیمینگ را بیشتر برای دریافت ایده ی کلی یک متن، پاراگراف و یا جستجوی فشرده برای پاسخ گویی به یک سوال استفاده می کنند. برای پیدا کردن محل کلی پاسخ مد نظر ما در کل ریدینگ آیلتس این مهارت ضروری هست. 

.

Scanning یا خواندن دقیق تر با هدف دقیق

اسکن در واقع مهارتی است که برای پیدا کردن اطلاعات خاصی نظیر پیدا کردن شماره تلفن از دفترچه تلفن و یا پیدا کردن قیمت یک جنس از یک متن یا منوی تبلیغاتی استفاده می شود. در این مهارت شما به خواندن دقیق متن نیاز دارید و حدود کلی مکان اطلاعات مورد نظر در متن را میدانید. برای مثال بعد از اسکیم کردن متوجه شدید که اطلاعات مورد نظر در پاراگراف B یا پاراگراف دوم قرار دارد اما این اطلاعات دقیقا چه چیزی هست؟ برای پیدا کردن پاسخ دقیق و وارد کردن پاسخ به پاسخنامه باید دقیقتر چند خط مربوطه در پاراگراف یاد شده را مطالعه کنید که به این کار اسکن کردن گفته میشود. 

.

مهارت اسکن و اسکیم کردن ریدینگ آیلتس

مهارت اسکن و اسکیم کردن ریدینگ آیلتس

خطر اسکیم نکردن متن

افرادی که به این مهارت تسلط ندارند مجبور خواهند بود حجم بسیار زیادی از متن ریدینگ آیلتس را که معمولا در هر Passage حدود 1000 لغت هست مطالعه کنند و احتمالا درصد زیادی از آن را هم قبل از مچ کردن با سوال ها فراموش خواهند کرد و مجبور به دوباره خوانی متن خواهند بود. این اتفاق معمولا برای شرکت کنندگانی روی میدهد که تجربه کافی ندارند یا این پیش فرض نادرست را دارند که در نهایت باید تمامی متن ریدینگ آیلتس را برای پاسخدهی به تمامی سوالات مطالعه کنند. این پیش فرض در بسیاری از موارد نادرست هست و حتی اگر لازم باشد تمامی متن را در موارد استثناء برای پاسخدهی به سوالات ریدینگ مطالعه کرد، اهمیت تمامی پاراگراف ها به یک اندازه نیست و نباید پیش از اطمینان از اهمیت هر پاراگراف زمان زیادی را صرف آن کرد.

.

مدیریت زمان یا Time Management در آیلتس

مدیریت زمان یا Time Management یکی از کلیدی ترین مهارت های آزمون آیلتس هست و بخش ریدینگ به گونه ای طراحی شده تا شرکت کننده مجبور باشد بر این مهارت به خوبی تسلط داشته باشد چون در دنیای واقعی هم تمامی افرادی که برای تحصیل یا مهاجرت ملزم به دریافت نمره های 6 و 7 آیلتس هستند مجبورند متن های زیادی را در تایم های کوتاه مطالعه کرده و اطلاعات خاصی را شناسایی کنند. آیلتس کوشش میکند توانایی شرکت کنندگان را برای این منظور ارزیابی کند و سوالات و متن به گونه ای طراحی شده که به بدون مدیریت زمان مناسب امکان پاسخدهی صحیح به تعداد زیادی از سوالات وجود نداشته باشد.

.

نکات ریدینگ آیلتس Skim و Scan – ویدئوی رسمی بریتیش کانسیل

.

مهارت اسکن و اسکیم کردن ریدینگ آیلتس – مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان