معنی اصطلاح To Take a Rain Check در انگلیسی

معنی اصطلاح To Take a Rain Check در انگلیسی

معنی اصطلاح To Take a Rain Check در انگلیسی

در این پست در مورد معنی  اصطلاح To Take a Rain Check صحبت میکنیم. این اصطلاح امروز در زبان انگلیسی بسیار متداول است و در بسیاری از فیلم ها و سریال های انگلیسی به کرات با آن روبرو میشویم بنابراین بهتر است به معنی آن به دقت توجه کنیم. در پایان پست 2 کتاب معروف و عالی برای مطالعه بیشتر در زمینه اصطلاح های عامیانه و محاوره  ای به عزیزان معرفی شده که امیدواریم مورد پسند شما واقع شود. 

.

یک ویدئوی آموزشی در مورد استفاده از این اصطلاح در کانال آپارات ما: 

.

معنی اصطلاح To Take a Rain Check در انگلیسی

این اصطلاح اصولا زمانی استفاده میشود که چیزی(مثلا شرکت کردن در یک مهمانی یا همراه شدن برای یک سفر کوتاه و ….) به کسی پیشنهاد میشود اما شخص با وجود علاقه به انجام آن بدلیل مشلغه های شخصی امکان استفاده از موقعیت پیش آمده را ندارد و در پاسخ میگوید: Can I take a rain check؟ 

ریشه این اصطلاح به بازی های فوتبال در گذشته باز میگردد و check به معنی بلیط دیدار این بازی ها از نزدیک بوده. در روزهای بارانی که بازی ها لغو میشده، هواداران میتوانستند با در دست داشتن این بلیط بازی را در روز برگزاری مجدد تماشا کنند و بنابراین فرصت و امتیاز آن ها با داشتن بلیط محفوظ میمانده. 

.

پیشنهاد کتاب برای مطالعه بیشتر در این زمینه

برای دانلود کتاب های Street Talk و Slang man در زمینه اسلنگ ها و اصطلاحات کوچه بازاری آمریکایی در کانال دانلود ما در تلگرام همراه باشید: 

.

کتاب دوم پیشنهادی ما Slang Man نام دارد که این کتاب هم در چندین جلد منتشر شده و همراه با فایل های صوتی هست. برای دانلود این کتاب هم میتوانید از این لینک در کانال دانلود تلگرام ما استفاده بفرمایید: 
https://t.me/ielts2download/91

.

موفق باشید ❤️