لغات مشابه انگلیسی – Principle و Principal

لغات مشابه انگلیسی - Principle و Principal

لغات مشابه انگلیسی – Principle و Principal

با آموزش جدیدی در خصوص لغات مشابه و گمراه کننده در زبان انگلیسی در خدمتتون هستیم و در این پست که قسمت 13 ام این مجموعه آموزشی هست، درباره تفاوت دو واژه Principle و Principal صحبت خواهیم کرد. این دو واژه بسیار شبیه که از دید بسیاری از زبان آموزان سطح مقدماتی و میانی پنهان میماند در واقع در 3 معنا و نقش دستوری مختلف کاربرد دارند. 

.

بررسی ویدئوی آموزشی در این خصوصی در کانال آپارات ما: 

.

همانطور که در ویدئوی توضیح داده شده، واژه Principle به معنی اصل و اصول چیزی هست که در حوزه های مختلف میتواند با اندکی تفاوت به کار رود. برای مثال اصول اخلاقی یا اصول پایه یک سیستم یا مجموعه. به این مثال ها از دیکشنری لانگمن دقت بفرمایید: 

It’s against my principles to accept gifts from clients.

the basic principles of business management

.

از کالوکیشن های این واژه میتوان به moral principles و religious/political principles اشاره کرد. تعداد بسیار بیشتری از ترکیب های این واژه کاربردی در دیکشنری لانگمن وجود دارد که پیشنهاد میکنیم حتما در این لینک بررسی بفرمایید:

 https://www.ldoceonline.com/dictionary/principle

.

اما واژه Principal میتواند در نقش دستوری صفت به معنای main یا اصلی باشد. اما همین واژه میتواند نقش دستوری اسم داشته باشد که به معنای “رئیس” یا مهمترین شخصی در یک مجموعه هست. معنی مدیر یا ریاست دانشگاه از معنی های متداول این واژه در زبان انگلیسی هستند. به این مثال ها از دیکشنری لانگمن دقت بفرمایید: 

Teaching is her principal source of income

a small school with just three teachers and the principal

.

مثال ها و توضیحات بیشتر را در این صفحه از دیکشنری آنلاین لانگمن ببینید: https://www.ldoceonline.com/dictionary/principal

.

بایگانی همین ویدئوی آموزشی در صفحه اینستاگرام ما: 

.

بایگانی این ویدئو و 12 قسمت پیشین این آموزش ها در کانال تلگرام ما در این نشانی: 
https://t.me/ielts2com

.

شاید این مجموعه دانلودی برای شما جذاب باشد:

لطفا برای دانلود مستقیم و رایگان این مجموعه در کانال دانلودی ما در تلگرام همراه باشید: https://t.me/ielts2download