قیمت آزمون آیلتس در ترکیه

قیمت آزمون آیلتس در ترکیه

قیمت آزمون آیلتس در ترکیه

به درخواست زبان آموزان عزیز یک مقایسه قیمت به روز برای شهریور سال 1402 معادل سپتامبر سال 2023 برای قیمت آزمون آیلتس در کشور ترکیه انجام دادیم. قیمت های درج شده در این صفحه مستقیما از سایت رسمی بریتیتش کانسل به دست آمده و در لینک های ذکر شده برای شما عزیزان در دسترس می باشد. هزینه براورد شده طبق توضیحات زیر در کشور ترکیه در شهریور سال 1402 چیزی حدود 4500 لیر(هر لیر حدودا 1800 تومان) و هزینه آزمون حدود 8 میلیون تومان هست که البته باید هزینه سفر را به این مبلغ اضافه کرد. پیش از همه توجه داشته باشید که قیمت آزمون آیلتس به دلار در کشورهای مختلف یکسان نیست و طبق اعلام سایت رسمی ielts.org چیزی در حدود 245 تا 255 دلار آمریکا هست. منبع: https://www.ielts.org

برای دریافت آخرین اطلاعات پیشنهاد میکنیم سوالات خود را در گروه تلگرام آیلتس در کشور ترکیه به نشانی (https://t.me/ieltsinTurkey2) مطرح بفرمایید. این گروه هیچ ارتباطی با سایت www.ielts2.com ندارد اما محتوا و عملکرد نرمالی تا شهریور 1402 داشته است و اعتراضی از کسی دیده نشده است. 

.

قیمت آزمون آیلتس در ترکیه

همانطور که در تصویر زیر که از سایت رسمی بریتیش کانسل بدست آمده، در تاریخ 23 می سال 2022، قیمت آزمون آیلتس عادی در شهر استامبول ترکیه برابر با 1950 لیر ترکیه هست. و با کمی دقت میبینیم که این قیمت برای آزمون های آیلتس UKVI و Lifeskills بالاتر بوده که به ترتیب اعداد 2290 و 2200 لیر ترکیه می باشد. 

قیمت آزمون آیلتس در ترکیه

قیمت آزمون آیلتس در ترکیه

منبع تصویر: https://www.britishcouncil.org.tr/en/exam/ielts/dates-fees-locations

 

اما بهای هر لیر ترکیه در برابر واحد پول ایران

قیمت هر لیر ترکیه در تاریخی که در بالا اشاره شد یعنی ابتدای خرداد سال 1401 به استناد وبسایت مرجع “شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز” برابر با 1940 تومان می باشد و هزینه آزمون با ضرب دو عدد اشاره شده نزدیک به 3 میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود که البته با توجه به ضعف لیر در برابر ریال از مبلغ 6 میلیون و 200 هزار تومان آزمون آیلتس در ایران بسیار کمتر هست. اما این برابری ارز به صورت روزانه متفاوت هست و بنابراین حتما این نرخ را در وبسایت ها یا کانال های معتبر اطلاع رسانی ارز جستجو بفرمایید. 

منبع عدد بالا: https://www.tgju.org/profile/price_try

.

هزینه سفر به کشور ترکیه چقدر تمام میشود؟

در اگر قصد برگزار کردن آزمون آیلتس را در کشوری بجز ایران داشته باشید بدون شک باید هزینه سفر و اقامت را هم پرداخت بفرمایید. برخی از زبان آموزان ما در سال های گذشته این آزمون را در قالب یک سفر تفریحی به همراه خانواده انجام دادند تا از این سفر استفاده تفریحی هم داشته باشند. آزمون آیلتس در کشورهای بجز  ایران معمولا در یک روز انجام میشود. یعنی روز آزمون اسپیکینگ و آزمون کتبی با هم تفاوتی ندارد و فقط این دو آزمون با چند ساعت فاصله برگزار میشوند. بنابراین زمان خوبی برای بازدید از مکان های تفریحی و لذت بردن از سفر وجود خواهد داشت. 

در تاریخی که در بالا اشاره شد یعنی ابتدای خرداد 1401، ارزان ترین تور(بلیط هواپیما + هتل) برای کشور ترکیه با بررسی هایی که انجام دادیم از 5 میلیون تومان برای هر نفر آغاز میشود که باید برای برنامه سفر به هزینه آزمون اضافه کرد. 

.

تجربیات امتحان آیلتس در استانبول

تجربیات امتحان آیلتس در استانبول

تجربیات امتحان آیلتس در استانبول

اما چرا باید هزینه سفر را به هزینه آزمون که مبلغ قابل توجهی هم هست اضافه کنیم؟ تورهایی که کار جابجایی زبان آموزان به کشورهای مختلف مثل ترکیه، امارات و ارمنستان را انجام میدهند بدون شک از این انتخاب سود میبرند و کوشش میکنند نشان دهند آزمون ها در این کشورها مثلا  در مهارت های رایتینگ یا اسپیکینگ بالاتر هست. 

اگر شما هم جزء افرادی هستید که چنین باوری دارید باید دقت داشته باشید که دست کم تجربه ما در این زمینه چنین چیزی را نشان نمیدهد. اگزمینر ها در مراکز مختلف کاملا تحت نظر هستند تا استاندارد آزمون که برای مالکین آیلتس اهمیت بسیار بالایی دارد حفظ شود. ضمنا در سالهای جدید گفته میشود حتی رایتینگ ها بعد از اسکن برگه به کشور مبدا ارسال شده و تصحیح در آن کشور انجام میشود بنابراین اگزمینر در کشور ترکیه یا امارات یا ارمنستان نظر شخصی خود را در نمره دهی دخیل نخواهد کرد. این کشورها فقط برگزار کننده هستند و نمره دهی بجز مهارت اسپیکینگ در این کشورها انجام نمیشود

یکی از زبان آموزان خوب ما  در سال 1395 اقدام به برگزاری آزمون خود در ترکیه کردند که برعکس ادعاهای موجود و با وجود سطح زبان خوبی که ایشان داشتند متاسفانه با نتیجه آزمون خوبی همراه نبود. بنابراین پیشنهاد میکنیم بدون توجه به ادعاهایی که اغلب توسط افرادی ذینفع در فضای مجازی منتشر میشود به ثبت نام آزمون اقدام بفرمایید. 

اگر مایل هستید درباره تجربیات سولماز از آزمون آیلتس خود در سال 1395 بیشتر بدانید این لینک را دنبال بفرمایید. 

.

دوستان عزیز امیدواریم در آزمون آیلتس خود چه در ایران چه در ترکیه موفق باشید و جزء افرادی باشید که نمرات مد نظرشان را دریافت میکنند. در پست های بعدی راجع به نحوه ثبت نام آزمون آیلتس، فهرست موسسات آیلتس مورد تایید سازمان سنجش، نحوه اعتراض به نمره و دیگر موارد صحبت خواهیم کرد. 

موفق باشید ❤️