قوانین لغو آزمون آیلتس با مدارک پزشکی

قوانین لغو آزمون آیلتس با مدارک پزشکی

قوانین لغو آزمون آیلتس با مدارک پزشکی

اگر فقط چند روز به امتحان آیلتس من باقی مانده باشد میتوانم با ارایه مدرک پزشکی معتبر آزمون را کنسل کنم و مبلغ پرداختی را پس بگیرم؟ پاسخ کوتاه خوشبختانه مثبت است اما برای اطلاع از جزییات بیشتر لطفا مطلب را دنبال بفرمایید. 

.

قوانین لغو آزمون آیلتس با مدارک پزشکی

در صورت برو یک مساله حاد پزشکی امکان شرکت در آزمون را ندارید برای کنسل کردن یا لغو آزمون حتی در صورتیکه چند روز به آزمون مانده باشد میتوانید اقدام بفرمایید. برای این منظور باید مدارک پزشکی خود را برای سنتری که در آن ثبت نام کردید ای میل بفرمایید تا مورد بررسی قرار بگیرد. توضیحاتی که در وبسایت تمامی سنتر های آیلتس ایران به صورت تقریبا یکسان کپی شده به این صورت هست:

“لطفا حداکثر تا 24 ساعت بعد از آزمون کتبی مدارک پزشکی خود را شامل گواهی پزشک ، نسخه و سایر مدارک ( با توجه به نوع بیماری مانند آزمایش ، عکس ، مدارک بیمارستانی و جراحی ) به آدرس …..  ایمیل نمایید. در صورت موافقت با مدارک پزشکی شما  فرم انتقال یا حذف آزمون برای شما از طریق ایمیل ارسال خواهد شد.  فرم تکمیل شده و فیش پرداختی خود را ( در صورت انتقال ) به همان آدرس ایمیل ارسال نمایید.”

بنابراین توضیح شما حداکثر 24 ساعت بعد از برگزاری آزمون زمان دارید که مدارک خود را ارایه کنید. حتما با شماره تلفن یا ای میل مرکز در تماس باشید تا اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید اما خبر خوب اینکه این کنسل کردن شدنی هست و در صورت موافق با درخواست شما با کسر 25% کل مبلغ پرداختی(در سال 1401 برابر با  1 میلیون و 537 هزار تومان) که نام آن هزینه پذیرش یا Admission Fee هست می باشد، بقیه مبلغ به حساب شما واریز خواهد شد. 

.

تغییر تاریخ(انتقال) آزمون آیلتس با مدارک پزشکی

در وبسایت سنترهای داخلی در این زمینه توضیحی ارایه نشده و ممکن است مجبور باشید مثل افراد دیگر اگر بیش از 37 روز به آزمون شما مانده با کسر 25% مبلغ پرداختی(در سال 1401 برابر با  1 میلیون و 537 هزار تومان) باقی پول خود را پس بگیرید. اما در وبسایت مرجع بریتیش کانسل اشاره شده که این جابجایی و انتقال آزمون برای بار اول برای شما رایگان خواهد بود. بنابراین باید برای قوانینی که در ایران وجود دارد با سنتر مد نظر خود در تماس باشید.

آدرس کامل تمامی سنترهای مجاز و مورد پذیرش و تایید سازمان سنجش را میتوانید در این صفحه ببینید. 

.

جابجا کردن دوباره تاریخ آزمونی که قبلا یکبار جابجا کرده ام!

وبسایت بریتیش کانسل در این زمینه مینویسد: “اگر با درخواست انقال روز آزمون شما موافقت شده(چه به دلیل بیماری چه جابجایی پیش از 5 هفته به دلایل دیگر) اما در تاریخ جدید هم همچنان بیمار هستید، هزینه شما بازگشت داده نخواهد شد و حق جابجایی آزمون به تاریخ جدید را هم ندارید“.

.

تغییر تاریخ آزمون آیلتس بدون عذر پزشکی

در پست جداگانه ای توضیح دادیم که به استناد مطالب سایت بریتیش کانسل شما بدون هیچ هزینه اضافه تا 35 روز(5 هفته) مانده به آزمون میتوانید تاریخ را عوض کنید به شرط آنکه تاریخ جدیدی که تعیین میکنید در بازه زمانی 3 ماهه تا روز تغییر تاریخ امتحان بوده و در روز مد نظر شما هم ظرفیت برای ثبت نام در سنتر مد نظر وجود داشته باشد. 

منبع: https://www.britishcouncil.ae/en/exam/ielts/cancellation-refund-policy 

.

اما در سایت ایرسافام بعنوان یک سنتر معتبر داخلی در مورد تغییر تاریخ رایگان آزمون چیزی توضیح داده نشده و تنها بازه 37 روزه با پرداخت هزینه 1 میلیون و 537 هزار تومان اشاره شده است. به این معنا که اگر با آزمون کمتر از 37 روز زمان دارید امکان تغییر وجود ندارد و اگر بیش از این تعداد روز به آزمون مانده میتوانید با پرداخت هزینه یاد شده نسبت به تغییر آزمون اقدام بفرمایید. 

منبع: https://irsafam.com/page/87/راهنمای-حذف-و-انتقال-آزمون

.

کلام آخر

برای گردآوری این اطلاعات بررسی های دقیقی روی وبسایت های سنتر های آیلتس داخل و وبسایت های مرجع خارجی انجام شد و حتی برای درست و دقیق بودن اطلاعات این صفحه با سنترهای داخلی تماس مستقیم گرفتیم. امیدواریم پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید. اگر موردی هست که درج نشده حتما بفرمایید تا با پیگیری و تحقیق این نکات هم برای شما و برای دیگر عزیزان روشن باشد. 

در پایان پیشنهاد میکنیم مطالب دیگر ما در خصوص ضرورت داشتن پاسپورت برای آزمون آیلتس، مقایسه هزینه ازمون آیلتس در ایران و کشورهای همسایه مثل امارات، ترکیه و ارمنستان و در نهایت مطالب آموزشی و دانلود رایگان آموزش ویدئویی 4 مهارت آیلتس را هم دنبال بفرمایید. 

❤️ موفق باشید