روش تقویت سریع لیسنینگ آیلتس

 روش تقویت سریع لیسنینگ آیلتس

روش تقویت سریع لیسنینگ IELTS Listening

روش های پیشنهادی تقویت سریع لیسنینگ آیلتس

یکی از سریع‌ترین روش‌های تقویت مهارت لیسنینگ در آزمون آیلتس، گوش دادن به منابع صوتی انگلیسی است. با گوش دادن به منابع صوتی متنوع و متناسب با سطح خود، می‌توانید با تمرین و تکرار، مهارت خود را در درک و فهمیدن صداها، لهجه‌ها و لغات انگلیسی بهبود بخشید. همچنین، استفاده از منابع صوتی اصلی و زنده، مانند فیلم‌ها، پادکست‌ها، رادیو و موسیقی، می‌تواند به شما در گسترش دایره لغات و آشنایی با اصطلاحات و عبارات جدید کمک کند. همچنین، تمرین با سوالات و تست‌های شنیداری آزمون آیلتس نیز می‌تواند شما را با نحوه پرسش و پاسخ در قسمت لیسنینگ آشنا کند. در کنار گوش دادن به منابع صوتی، تمرین با روش‌های دیگر مانند خواندن متن‌ها و تکرار و تلفظ کردن صداها و لغات نیز می‌تواند در تقویت مهارت لیسنینگ شما مؤثر باشد.

تمامی منابع سایت به همراه هزاران کتاب دیگر در بزرگترین کانال های دانلود زبان انگلیسی و آیلتس در تلگرام با نشانی (https://t.me/ielts2official) و (https://t.me/ielts2download) در دسترس شما عزیزان می باشد. 

.

متداول ترین روش های تقویت مهارت های شنیداری 

برای تقویت مهارت لیسنینگ در آزمون آیلتس، منابع صوتی متنوع و متناسب با سطح خود را می‌توانید استفاده کنید. در ادامه، چند منبع مفید برای تقویت لیسنینگ آیلتس و لیسنینگ عمومی انگلیسی در سطح پیشرفته آورده شده است:

1. پادکست‌ها: گوش دادن به پادکست‌های آموزشی و اخبار انگلیسی می‌تواند به شما در فهمیدن لهجه‌ها، لغات و عبارات جدید کمک کند. (دانلود گلچین پادکست ها)

روش تقویت سریع لیسنینگ آیلتس

.

2. فیلم‌ها و سریال‌ها: گوش دادن به دیالوگ‌ها و صحبت‌های شخصیت‌ها در فیلم‌ها و سریال‌ها، به شما کمک می‌کند تا با لهجه‌های مختلف آشنا شوید و مهارت خود در فهمیدن صداها و لغات را بهبود بخشید. (دانلود گلچین فیلم و مستند)

.

3. رادیو و پخش زنده: گوش دادن به برنامه‌های رادیویی و پخش زنده، به شما کمک می‌کند تا با سرعت طبیعی صحبت کنندگان انگلیسی آشنا شوید و مهارت خود را در درک لهجه‌ها و صداها تقویت کنید. (بررسی فهرست ایستگاه ها با لهجه های مختلف)

روش تقویت سریع لیسنینگ آیلتس

.

4. دوره‌های آموزشی آنلاین: استفاده از دوره‌های آموزشی آنلاین، مانند دوره‌های آمادگی آیلتس، می‌تواند به شما در تقویت مهارت لیسنینگ کمک کند. این دوره‌ها شامل تمرینات شنیداری و تست‌های مربوط به قسمت لیسنینگ آزمون آیلتس هستند. (دوره های آنلاین آیلتس)

.

5. منابع رسمی آزمون آیلتس: استفاده از منابع رسمی آزمون آیلتس، مانند کتاب‌ها و سی‌دی‌های صوتی منتشر شده توسط برگزارکنندگان آزمون، می‌تواند به شما در فهمیدن نحوه ساختار و نوع سوالات لیسنینگ کمک کند. (معرفی بهترین منابع آیلتس)

روش تقویت سریع لیسنینگ آیلتس

به طور کلی، استفاده از منابع صوتی متنوع و تمرین با تست‌ها و سوالات شنیداری مربوط به آزمون آیلتس می‌تواند به شما در تقویت مهارت لیسنینگ و بهبود عملکرد در این قسمت آزمون کمک کند.

.

سریع ترین روش تقویت لیسنینگ – دوره های آیلتس

از میان روش هایی که در بالا نام برده شد کلاس های خصوصی ویژه لیسنینگ/مکالمه میتواند سریع ترین روش باشد و در بازه ای بسیار کوتاه(بین 1 تا 2 ماه) زبان آموزان را به هدفشان مع معمولا افزایش 1 تا 1.5 نمره در مهارت لیسنینگ است برساند ولی از دیگر روش های بسیار سریع که شاید به صورت خودخوان هم بتوان از آن بهره برد، بهره گیری از برخی کتاب های لیسنینگ موجود در بازار کتاب با شیوه ای تازه است.

معمولا زمان آماده شدن برای آزمون های آیلتس و تافل کوتاه بوده و حل تمرین های این کتاب ها برای این زمان کوتاه مناسب نیستند. در این روش بجای پرداختن به تمرین های کتاب های لیسنینگ که معمولا زمان بر و وقت گیر هستند، باید مستقیما به بخش Transcript یا متن نوشتاری فایل های صوتی که معمولا در انتهای کتاب آورده میشود رفته و با پخش فایل شنیداری همزمان با چشم نوشته ها را دنبال کرد. تکرار این شیوه در یک بازه زمانی چند روزه تا چند هفته ای باعث میشود گوش شما با لهجه و آهنگ ادای جمله ها توسط انگلیسی زبان ها آشنا شود. گرچه شاید این روش یا این کتاب ها برای برخی از زبان آموزان به ویژه زبان آموزان خودخوان بسیار ساده و ابتدایی به نظر برسد، کار را باید دقیقا از همین نقطه ساده آغاز کرد و عجولانه رفتن به سراغ منابع دشوار تر و آزمون های شبیه سازی شده و غیره یکی از بزرگترین عوامل شکست این گروه به شمار میرود!

اگر شما 98% یک متن شنیداری (Listening Passage) را متوجه میشوید ولی در درک تنها 2% آن مشکل دارید، با توجه به ساده بودن محتوای این کتاب ها هنوز ممکن است در آزمون های آیلتس و تافل با مشکل جدی روبرو شوید.

در این روش باید درک 100% از آنچه میشنوید داشته باشید. فایل صوتی را پخش کرده و متن را دنبال کنید. یک بار بطور کامل متن نوشتاری را همزمان با شنیدن فاصل صوتی دنبال کنید. برای بار دوم کوشش کنید هر 3 تا 5 ثانیه، بسته به بلند یا کوتاه بودن جمله ها، پخش فایل صوتی را متوقف کرده و جمله ای که شنیدید را با همان تلفظ و آهنگ تکرار کنید. ببینید چقدر این کار مشکل دارید؟ این دشوار/ساده بودن در واقع بازتابی از فاصله سطح لیسنینگ/اسپیکینگ شما تا سطح مناسب و ایده آل برای آزمون است.

سرعت پیشرفت در این روش چندین بار بیشتر از روشی است که در آن تمرین های داخل کتاب انجام میشود و زبان آموز با میزان بسیار بیشتری از متن های شنیداری و نوشتاری مواجه میشود. این سرعت بیشتر به ویژه برای زبان آموزانی که در تنگنای آزمون های آیلتس و تافل زمان بسیار اندکی دارند میتواند بسیار کلیدی باشد و سطح لیسنینگ ایشان را به شکل چشمگیری بهبود ببخشد.

این روش یک رویکرد نظری و تئوری صرف نیست و روشی است که در برخی از کلاس های فشرده و فوق فشرده آمادگی امتحان های آیلتس و تافل شخصا از آن بهره برده و بازخورد بسیار خوبی گرفته ام. توجه داشته باشید همچنین میتوانید این روش را همراه با روش های معمول حل تمرین های کتاب های لیسنینگ به کار بگیرید. به این معنا که این روش را برای 1 تا 2 ساعت در روز بر روی یکی از کتاب ها به کار بگیرید و یک کتاب دیگر را با حل تمرین پیش ببرید. برای آگاهی از شرایط دوره های آنلاین آیلتس ما از سال 1393 این نشانی را دنبال بفرمایید. 

.

روش تقویت سریع لیسنینگ آیلتس –  مطالب پیشنهادی

دانلود سری کمبریج آیلتس جلد 1 تا 18

دانلود خودآموز ویدئویی رایگان 4 مهارت آیلتس

دانلود 1000 صفحه سوالات واقعی آیلتس از سراسر جهان