خطاهای متداول در مقدمه رایتینگ تسک 1 آکادمیک

خطاهای متداول در مقدمه رایتینگ تسک 1 آکادمیک

خطاهای متداول در مقدمه رایتینگ تسک 1 آکادمیک

خطاهای متداول در مقدمه رایتینگ تسک 1 آکادمیک

تسک 1 رایتینگ ایلتس بدون شک با چالش زیادی برای زبان آموزان همراه هست و نکاتی وجود دارد که همیشه از نظر ایشان پنهان می ماند. بجز تدریس اشتباه مدرسین آیلتس، تنوع منابع و به خصوص خطاهایی که حتی در منابع ظاهرا معتبر مثل کتابهای Official Guide to IELTS و Mindset to IELTS در زمینه تسک 1 آکادمیک به چشم میخورد باعث شده شرکت کنندگان همیشه در روز آزمون با پیشفرض های نادرست اقدام به نوشتن مواردی کنند که نباید در راتینگ ها گنجانده شود. 

با توجه به این مورد در اینجا به فهرستی از متداول ترین خطاها در نوشتن مقدمه تسک 1 و تسک 2 اقدام کردیم. مطلب نوشته شده در مورد تسک 2 را میتوانید اینجا دنبال بفرمایید. 

.

خطای اول: کپی مستقیم تمام یا بخشی از سوال در مقدمه

از متداول ترین خطاها به ویژه توسط شرکت کنندگانی که آشنایی زیادی با آزمون آیلتس ندارند یا دایره لغاتشان محدود هست کپی کردن یک جمله کامل یا بخشی از آن از سوال هست. این کار بدون شک با جریمه همراه خواهد بود و حتی ممکن هست کلمات کپی شده جز ۱۵۰ کلمه ای که الزاما باید نوشته شود شمارش نشده و رایتینگ شما underlenght شود که خود با کاهش نمره جریمه خواهد شد.

.

خطای دوم: توضیح بیش از اندازه درباره Visual

دومین خطای شایع توضیح بیش از اندازه و طولانی نوشتن مقدمه در رایتینگ تسک 1 آکادمیک هست. دقت داشته باشید که در این تسک یک بازگویی ساده از خود سوال کفایت میکند و نیازی به توضیح طولانی نیست. ضمنا تمامی جزئیات لازم در پاراگراف های اصلی توضیح داده خواهد شد.

بیش از اندازه طولانی نوشتن مقدمه همچنین زمان محدود شما را برای ارایه یک توضیح مناسب در پاراگراف های اصلی از بین خواهد برد. بنابراین با تمرین کافی باید توانایی لازم برای ارایه یک توضیح کوتاه اما موثر درباره ویژوال را به دست آورید.

.

خطای سوم: اضافه کردن دیدگاه شخصی

نه در مقدمه و نه در پاراگراف های اصلی تسک اول رایتینگ آیلتس آکادمیک جایی برای ارایه نظر و دیدگاه شخصی وجود ندارد و این کار کلا اشتباه هست. برعکس تسک 2، در تسک 1 نباید دیدگاه خود را ارایه کنید و تنها یک گزارش رسمی از آنچه ارایه شده و پیش روی شماست مد نظر هست.

.

خطای چهارم: پیشبینی و گمانه زنی کردن

همانند مورد قبل، یکی از پیش فرض های نادرست زبان آموز این است که باید درباره تغییرات نمودارها یا نقشه یا جدول های ارایه شده در آینده پیشبینی انجام داد. در هیچ حالتی در تسک 1 نیازی به پیشبینی آنچه در آینده خارج از بازه زمانی نشان داده شده در آینده قرار هست اتفاق بیفتند یا دلیل و تغییرات پیش از بازه زمانی ارایه شده در گذشته وجود ندارد. 

تنها وظیفه ما در تسک 1 آکادمیک توضیح آنچه ارایه شده هست و هیچ پشبینی و گمانه زنی در هیچ زمینه ای نیاز نیست. 

.

خطای پنجم: نوشتن مواردی خارج از اطلاعات در دسترس

این مورد به 2 دلیل اتفاق میفتند. دلیل اول براورد یا تعبیر اشتباه شرکت کننده در آزمون از سوال هست و در این حالت عملا مواردی نوشته و ادعا میشود که در سوال گفته نشده (برای مثال نوشتن تعداد تماس ها بجای تعداد دقایق مکالمه تلفنی) و دلیل دوم ذکر اعدادی هست که در نمودار ها نیستند اما شرکت کننده در آزمون فرض میکند در خارج از بازه زمانی اشاره شده تغییرات به صورتی که ایشان پیشبینی کرده خواهد بود که بار دیگر به خطای شماره 4 که در بالا توضیح داده شد باز میگردد.

.

خطای ششم: استفاده از زبان و لحن نامناسب

به یاد داشته باشید تنها زبان و لحن قابل قبول در رایتینگ آیلتس تسک 1، زبان رسمی و آکادمیک هست. از استفاده از هرگونه لغت و اصطلاح محاوره ای یا افعال دو بخشی یا اصطلاحاتی که در فیلم ها و سریال ها آموخته ای در این رایتینگ ها خودداری فرمایید. جمله های شما باید به اندازه کافی طولانی و حتما کامل و با تمامی اجزای جمله نوشته شوند. در حد امکان کوشش کنید از فهرست لغات آکادمیک(AWL) استفاده کنید و تمامی تلاش خود را داشته باشید در هماهنگی کامل با سمپل های استاندارد سری کتاب های کمبریج آیلتس بنویسید.

.

.

در پایان بد نیست نگای به جدول سنجه ها یا معیارهای تعیین نمره رایتینگ آیلتس در تسک اول داشته باشیم. همانطور که در زیر مشخص هست نمره کارنامه تسک 1 رایتینگ از 4 معیار یا سنجه (1) واکنش مناسب به تسک یا Task Achievement و ،(2) پیوستگی و انسجام در متن یا Coherence and Cohesion، و (3) دایره لغات و استفاده مناسب از آن یا Lexical Resource و در آخر (4) گستره ساختارهای گرامری و درست نوشتن جمله ها از نظر دستوری یا Grammatical Range and Accuracy تشکیل شده است.

منبع جدول:

https://www.ielts.org/-/media/pdfs/writing-band-descriptors-task-1.ashx

.

بیشتر مواردی که در بالا مطرح شده مربوط به معیار Task Achievement هست اما موارد دیگر مثل لغات را هم شامل میشود. با بررسی دقیق جدول کوشش کنید درک بهتری از بایدها و نباید ها در تسک 1 داشته باشید. همچنین 50 سمپل استاندارد تسک 1 آکادمیک را میتوانید در این لینک دانلود بفرمایید. 

.

با آرزوی موفقیت برای شما در آزمون آیلتس ❤️

پویا ابوالقاسمی