جواب دادن سوال رایتینگ آیلتس To what extent do you agree or disagree

جواب دادن سوال رایتینگ آیلتس To what extent do you agree or disagree

جواب دادن سوال رایتینگ آیلتس To what extent do you agree or disagree

گوناگونی سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال در تسک 2 به سردرگمی و پیچیده به نظر رسیدن سوالات برای زبان آموزان می انجامد. بسیاری از زبان آموزان در رویارویی با سوالاتی که تمرین کمتری برای آن ها داشته اند، برای مثال سوالات نوع To what extent do you agree or disagree، دچار آشفتگی شده و توانایی نوشتن یک پاسخ مناسب و درست را از دست میدهند.

از این رو یک آموزش گام به گام و ساده در مورد همین سوالات آماده کرده ایم تا شما عزیزان را در این زمینه یاری کنیم. 

.

متداول ترین انواع سوالات رایتینگ آیلتس تسک 2

بد نیست پیش از آغاز این آموزش نگاهی به انواع سوالات رایتینگ آیلتس در تسک 2 داشته باشیم تا زبان آموزان عزیز با برخوردار شدن از یک تصویر کامل از تمامی سوالات ممکن، آرامش و اعتماد به نفس بیشتری به دست آورند.

متداول ترین سوالات رایتینگ آیلتس عبارتند از:

Opinion (Agree or Disagree) (آموزش کامل)
Advantages and Disadvantages (آموزش کامل)
Problem and Solution (آموزش کامل)
Discussion (Discuss both views) (آموزش کامل)
Two-part Question

برای تک تک این موارد آموزش های جداگانه ای در سایت ielts2.com ارایه شده اما شاید برای شما جالب باشد که ساختار کلی رایتینگ های ما برای تمامی انواع این سوالات دقیقا یکسان و به یک صورت هست و این ساختار چیزی شبیه به این تصویر هست:

متداول ترین سوالات رایتینگ آیلتس تسک 2

متداول ترین سوالات رایتینگ آیلتس تسک 2

منبع تصویر:

https://www.ieltsadvantage.com/2015/03/03/ielts-writing-task-2-essay-structures

.

جواب دادن To what extent do you agree or disagree

اجازه بدهید این آموزش را با طرح یک سوال از این نوع آغاز کنیم. این سوال استاندارد رایتینگ آیلتس از جلد 9 سری کتاب های کمبریج آیلتس هست.

به نظر شما موضوع کلی این سوال و دستورالعمل انجام کار(Task) دقیقا چه مواردی هستند؟

جواب دادن سوال رایتینگ آیلتس To what extent do you agree or disagree

آموزش گام به گام رایتینگ آیلتس

.

تجربه ما نشان میدهد هر چقدر تعداد کلیدواژه ها در سوال بیشتر و سطح لغات بالاتر باشد باشد درک آن برای زبان آموزان دشوارتر خواهد بود. در اینجا کلید واژه ها عبارتند از Unpaid، Community Service، Compulsory، High School Programs.

بنابراین تک تک این کلیدواژه ها باید هم در ایده پردازی و هم در پاراگراف های اصلی کاملا بازتاب داشته باشد و به اندازه کافی و متقاعد کننده به آن ها پرداخته شود.

موضوع کلی سوال دقیقا به معنای همین کلیدواژه ها باز میگردد. کلا یک ایده مطرح شده و آن عبارتست از: (1)کار اجباری، (2)با ماهیت Community Service، اما (3)بدون حقوق و (4)برای دانش آموزان مقطع دبیرستان

اما آن چه باید انجام شود یعنی بخش Task عبارتند از موضع گیری ما در برابر این دیدگاه که به این صورت مطرح شده To what extent do you agree و بنابراین یک سوال شخصی از خواننده پرسیده شده که “شما” تا چه اندازه با این دیدگاه موافق هستید. اما به 3 صورت میتوان به این سوال پاسخ داد و هر سه حالت میتواند 100% درست باشد و نمره کامل برای ما به همراه داشته باشد.

حالت اول: 100% موافق با این دیدگاه

حالت دوم: 100% مخالف با این دیدگاه

حالت سوم: دلایل موافقت با هر دوی این دیدگاه ها اما در پاراگراف های جدا

گرچه هر 3 این حالت ها کاملا صحیح هستند و هیچ ایرادی به هیچدام وارد نیست، حالت های اول و دوم برای نوشتن دشوارتر هستند چرا که هم ایده پردازی قوی تری لازم دارند(محدود به نوشتن فقط درباره یک طرف هستیم) و هم احتمالا لغات ما برای نوشتن فقط درباره یک طرف محدودتر خواهد بود به ویژه اگر سطح زبان ما خیلی بالا نباشد یا تمرین خیلی زیادی روی رایتینگ نویسی نداشته ایم.

ما همیشه حالت سوم را به زبان آموزان عزیز پیشنهاد میکنیم. روش کار به این صورت خواهد بود که بجز نوشتن مقدمه و پاراگراف نتیجه گیری، یک پاراگراف را کامل در مورد دلایل موافقت مینوسیم و توضیح میدهیم. پاراگراف اصلی دوم را کامل در مورد دلایل مخالفت مینویسیم و توضیح میدهیم.

متداول ترین سوالات رایتینگ آیلتس تسک 2

ساختار رایتینگ آیلتس تسک 2

همانطور که اشاره کردیم ساختار رایتینگ ما در هر سه حالت به این ترتیب خواهد بود:

در ادامه 2 نمونه پاسخ برای این سوال آورده شده. مورد اول در سطح نمره 7 تا 7.5 و توسط مدرس آیلتس با نمره 8 رایتینگ در آزمون رسمی آیلتس آکادمیک تنظیم شده. مورد دوم نمونه پاسخی هست که در آخر کتاب کمبریج آیلتس به همراه توضیحات اگزمینر آورده شده.

.

نمونه پاسخ نمره 7 تا 7.5 به سوال To what extent do you agree or disagree

در اینجا 2 پاراگراف اصلی یکی به پشتیبانی از دیدگاه مطرح شده و یکی برخلاف آن صحبت کرده است و با الگویی که توضیح داده شد همخوانی کامل دارد. 

High school years is a great time for gaining precious experience. I believe teenagers can benefit from working for free as a part of their education to acquire experience, but such scheme certainly comes with drawbacks. (36 words)

Teenagers can benefit from volunteer works even as if it is mandatory part of their education. First of all, it can be the first serious experience of work for most high school students and they can have a real sense of performing tasks outside home under the supervision of strangers with different attitudes, which is a challenge since they have to find a way to adapt themselves not only to the new environment but also to the people who assign them tasks. Moreover, it provides an excellent opportunity to start considering a career outside the world of books and classrooms, which is crucial since many graduates find themselves unfit in the job market as the academic world teaches them little about required occupational skills. (124 words)

Such obligation, however, might prove to be an obstacle. First of all, not all high school students are available after school hours as some do part-time jobs to save up money to be able to afford college. Hence, forcing them to do an unpaid work to gain the experience that they already have seems unreasonable. Moreover, the safety of such work environment deserves consideration as some students at that age may be unable to defend themselves against offenders and harassment. This potentially puts students at risk when they are left alone in places without enough supervision, so unless a proper and safe environment is provided, this voluntary work should never be forced to unfit pupils. (115 words)

In conclusion, while I believe such unpaid work can be a great chance for teenagers to gain valuable experience, it should be limited only to those who will not be adversely affected by such schemes. (35 words)

Total = 310 words

.

نمونه پاسخ نمره 8 به سوال To what extent do you agree or disagree

در اینجا بهتر بود دو پاراگراف اصلی اول همراه با هم نوشته میشد. با اینحال، همانطور که از توضیحات اگزمینر هم مشخص هست این موضوع به گفته اگزمینر چون بین پاراگراف اصلی اول و دوم “پیوند منطقی و ماهرانه ای وجود دارد” خطا محسوب نشده و این رایتینگ همچنان نمره بالایی را دریافت کرده. 

جواب دادن To what extent do you agree or disagree

نمونه پاسخ برای سوالات To what extent do you agree or disagree

.

توضیحات مصحح یا اگزمینر درباره نقاط قوت و نقاط ضعف این رایتینگ نمره 8

عزیزان همیشه به توضیحاتی که اگزمینر درباره یک رایتینگ نمره بالا ارایه میکند توجه زیادی داشته باشید. نکاتی که بعنوان نقاط قوت این رایتینگ در این توضیحات اشاره شده (1) مطرح کردن مناسب ایده های اصلی، (2) بسط کامل ایده های مطرح شده، (3) پاسخ کامل به سوال مطرح شده، (4) ارتباط منطقی بین ایده ها و وجود سطح بالایی از همبستگی(Cohesion)، (5) پاراگراف بندی مناسب و بسط توضیحات ضمن رعایت پیوستگی مناسب بین پاراگرافی(Progression) و در پایان (6) دامنه گسترده لغات برای رساندن دقیق منظور در جای مورد نظر و (7) دامنه خوبی از ساختارهای گرامری و وجود خطاهای کم شمار دستوری در جمله ها هستند. 

جواب دادن To what extent do you agree or disagree

توضیحات اگزمینر آیلتس در خصوص برتری ها و خطاهای این رایتینگ

 

.

آموزش ویدئویی گام به گام رایتینگ آیلتس تسک 2

لینک کمکی

.

آموزش صوتی گام به گام نوشتن رایتینگ آیلتس تسک 2 از Radio ielts2

.

عزیزانی که علاقمند به بررسی آموزش دیگر ما در خصوص سوالات Discuss both views and give your own opinion هستند میتوانند این لینک را دنبال کنند. 

.

مطالعه بیشتر در سایت های انگلیسی زبان

بررسی بیشتر موضوع و Cross check کردن اطلاعات همیشه بهترین روش برای تقویت دانسته های جدید ما و افزایش ژرفای آنهاست. عزیزانی که علاقمند به مطالعه بیشتر در زمینه نحوه پاسخگویی به سوالات To what extent do you agree or disagree هستند و همچنین تمایل دارند Sample Essay های بیشتری در این زمینه در دسترس داشته باشند میتوانند مطالعه خود را در این سایت ها ادامه دهند. 

https://ielts-up.com/writing/to-what-extent-agree-disagree-essay.html

https://www.ieltspodcast.com/writing-task-2/to-what-extent

https://ieltsliz.com/ielts-agree-disagree-essay-sample-answer

.

آموزش مربوط به سوالات رایتینگ آیلتس To what extent do you agree or disagree – کلام آخر

عزیزان سپاس از شما که تا پایان این پست آموزشی همراه ما بودید و امیدواریم این پست برای شما سودمند بوده باشد. در پایان از شما درخواست داریم تمامی سوالات خود را در زمینه رایتینگ آیلتس در بخش کامنت ها زیر همین پست درج بفرمایید و همچنین  3 لینک پیشنهادی برای مطالعه بیشتر برای شما در نظر گرفته ایم.

جدول معیارهای نمره دهی آیلتس آکادمیک تسک 2

جدول معیارهای نمره دهی اسپیکینگ آیلتس

آموزش گام به گام نوشتن رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک 1

با آرزوی موفقیت برای شما در آزمون آیلتس ❤️

پویا ابوالقاسمی