جدول نمره دهی رایتینگ اسپیکینگ آیلتس

جدول نمره دهی رایتینگ اسپیکینگ آیلتس

جدول نمره دهی رایتینگ اسپیکینگ آیلتس – آپدیت 2024

جدول نمره دهی رایتینگ اسپیکینگ آیلتس – آپدیت 2024

بعد از چند سال یک به روزرسانی در جدول نمره دهی یا Band Score Descriptor رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس برای سال 2023 از سوی سایت رسمی و مرجع آیلتس (www.ielts.org) منتشر شده است. این جدول شامل رایتینگ آیلتس تسک 1، رایتینگ آیلتس تسک 2 و اسپیکینگ آیلتس می باشند.

در خصوص رایتینگ آیلتس تسک 1 و 2، معیارهای Coherence and Cohesion، Task Achievement به همراه Vocabulary و Grammatical Range and Accuracy چهار عامل اصلی نمره دهی هستند.

.

جدول نمره دهی آیلتس – رایتینگ تسک 2

جدول نمره دهی آیلتس با توضیح کامل

.

توضیحات 9 دقیقه ای مهندس ابوالقاسمی مدرس آیلتس درباره معیارهای نمره 7 این جدول در کلاس آنلاین روزهای فرد خرداد 1398:

.

✅ دانلود pdf جدول نمره دهی رایتینگ تسک 1 و 2 + اسپیکینگ آیلتس 2023

.

جدول نمره دهی آیلتس – رایتینگ تسک 1

جدول نمره دهی آیلتس با توضیح کامل

.

جدول نمره دهی آیلتس – مهارت اسپیکینگ

.

توضیحات بیشتر درباره این جدول

کارکرد مهم این جدول در شناساندن معیارهای مورد نظر تصحیح کننده ای اگزمینر آیلتس در زمان تصحیح رایتینگ یا نمره دهی به اسپیکینگ شرکت کنندگان در آزمون آیلتس می باشد. تمرکز بیش از حد ایشان بر روی لغات و گرامر نتیجه تصویر نادرستی است که بسیاری از عزیزان شرکت کننده درباره نحوه نمره دهی دارند. این دیدگاه نادرست به خصوص در رایتینگ آیلتس به چشم میخورد. حتی همین تاکید نابجا در نهایت به استفاده از ساختار های بسیار دشوار و غیر منطقی در رایتینگ می انجامد.

آشنایی با معیارهای CC و TA

اما معمولا 2 سنجه یا معیار دیگر از نظر زبان آموزان پنهان می ماند که این 2 عبارتند از همبستگی و انسجام(Coherence and Cohesion) در پاراگراف ها و بین پاراگراف ها و دیگری ارایه یک پاسخ کامل، منطقی و مناسب به سوال(Task Achievement). این دو معیار نیازمند بررسی و فهم دقیق تر هست و معمولا زبان آموزان از این دو مورد بیش از لغت و گرامر ضربه میخورند. 

در مهارت اسپیکینگ هم بار دیگر تصویر بسیاری از عزیزان از یک نمره خوب، سرعت بالای صحبت کردن، لهجه بریتیش و لغات دشوار هست اما در واقعیت سرعت صحبت کردن باید منطقی و مناسب نه الزاما بسیار سریع و لغات هم باید در خدمت رساندن منظور و نه الزاما دشوار و کم کاربرد باشد. ضمنا لهجه کوچکترین تاثیری در بهبود نمره شما ندارد. تنها نکته این هست که لهجه نباید به اندازه ای غلیظ باشد که اگزمینر آیلتس متوجه گفته های شما نشود. تمرکز شما باید بر روی تلفظ صحیح، استرس درست جمله ها و ادا کردن درست عبارت ها و جمله ها به نحوی که منظور را درست برساند باشد.

دانلود نمونه اسپیکینگ های نمره 8

در ادامه یک صفحه برای بررسی سمپل های نمره 8.5 اسپیکینگ آیلتس در دسترس می باشد. این محتوا از سوالات واقعی آزمون آیلتس که مدرس آیلتس با نمره 8.5 اسپیکینگ آن ها را رکورد کرده اند می باشد: 

✅ دانلود 1000 سمپل اسپیکینگ نمره 8 آیلتس

.

جمع بندی مطلب

در این صفحه درباره جدول و نحوه نمره دهی رایتینگ و اسپیکینگ صحبت کردیم. در پایان میتوانید برای دریافت جدیدترین کتاب ها و جزوه های آیلتس کانال دانلودی منابع آیلتس (https://t.me/ielts2official) را دنبال بفرمایید. همچنین برای تست زنی های روزانه در گروه تست زنی آیلتس (https://t.me/ielts2Group) ما همراه باشید.