تفاوت introduction و overview در رایتینگ آیلتس

تفاوت introduction و overview در رایتینگ آیلتس

تفاوت introduction و overview در رایتینگ آیلتس

در این پست قصد داریم به یکی از سوالاتی که عزیزان پرسیده بودند پاسخ بدیم. این سوال درباره تفاوت بین introduction و overview در رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک اول هست. این آموزش به صورت ویدئویی در کانال آپارات ما و همچنین در اینستاگرام در دسترس هست. 

.

در آموزش گام به گام رایتینگ آیلتس تسک 1 توضیح دادیم که به صورت خلاصه پاراگراف مقدمه در واقع یک بازنویسی از خود سوال ارایه شده به همراه یک جمله کوتاه درباره کلیت ویژوال مورد نظر هست. بنابراین نوشتن مقدمه کار چندان دشواری نیست و تعداد کلمات زیادی را هم شامل نمیشود. اما پاراگراف overview یا جمع بندی که میتوان آن را بلافاصله بعد از مقدمه یا بعنوان آخرین پاراگراف نوشت، وظیفه زبان آموز ارایه یک تصویر کلی از ویژگی ها یا تغییرات اصلی در یک نگاه سریع و بدون در نظر گرفتن جزئیات هست. (مثال را در پایین صفحه ببینید)

.

.


.

اگر  در دسترسی به ویدئو مشکلی داشتید میتوانید همین ویدئو در کانال تلگرام ما در این نشانی ببینید: 

https://t.me/ielts2com

.

یک مثال برای نشان دادن بهتر این تفاوت

سوال استاندارد تسک 1 زیر را از کتاب کمبریج آیلتس 9 در نظر بگیرید. در ادامه یک مقدمه و یک پاراگراف overview برای این سوال نوشته شده. طبق توضیحاتی که در ویدئو ارایه شده به تفاوت های این دو پاراگراف دقت بفرمایید: 

آموزش نوشتن Task 1 رایتینگ آیلتس

.

نمونه مقدمه بسیار ساده برای این سوال:Two maps depict a tropical island of a few hundreds square meters before and after the construction of some leisure facilities for tourists.

.

و نمونه یک پاراگراف overview بسیار ساده: 

Overall, the development which appears to be more concentrated on the western side and the center, has dramatically changed the face of the island in a way that it can accommodate a few hundreds of tourists at the same time. 

.

با نگاهی دقیق تر به این دو پاراگراف متوجه میشویم که در مقدمه خود سوال بازنویسی شده و عملا اینکه “چه چیزی در حال نشان داده شدن هست” توصیف شده اما در پاراگراف overview یک براورد کلی از نقشه ها به صورت کلی و بدون جزئیات مد نظر نویسنده بوده است.

.

مثال دوم:

رایتینگ تسک 1 آکادمیک پای چارت 4 تایی

.

سمپل نمره 9 استاندارد از کتاب کمبریج:

.

با نگاهی به پاراگراف های مقدمه و جمع بندی در این سمپل نمره 9 از کتاب های کمبریج متوجه میشویم همین الگو دقیقا در این سمپل هم تکرار شده. بنابراین صرفنظر از اینکه با چه نوع ویژوالی(نقشه، نمودار دایره ای، نمودار میله ای، خطی یا جدول) روبرو هستیم، روال انجام کار برای این پاراگراف دقیقا یکسان خواهد بود. 

امیدواریم این آموزش برای شما عزیزان سودمند بوده باشد. لطفا تمامی سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح بفرمایید تا ضمن پاسخگویی با سوالات شخصی شما، ویدئوهای آموزشی دیگری برای دیگر زبان آموزان تنظیم نماییم. 

.

شاید این مجموعه و خدمات مد نظر شما باشد!

دانلود رایگان مجموعه آموزشی 4 مهارت آیلتس

.

برای سرویس تصحیح رایتینگ همراه با تعیین نمره و تحویل 24 ساعته لطفا با شماره داخل آگهی در تماس باشید. 

.

پیروز باشید ❤️